Meegs86 20.10.2006 21:44:40 | |
---|
Ei toimi haku meikän koneella (ainakaan just nyt) joten laitan tänne tällaisen topicin mistä varmasti on jo jauhettu. Eli miten vaahtera- ja ruusupuuotelaudat eroavat soundiltaan? Joskus mulla oli vaahteraotelauta yhdessä presarikopiossa, mutta ei nyt muistu kovin hyvin soundiominaisuudet mieleen. Toimiiko vaahtera rokissa, kolinassa ja säröjutuissa siinä missä ruusupuukin? "Live slow, die young anyway" |
Antti1 21.10.2006 00:11:02 (muokattu 21.10.2006 00:11:22) | |
---|
Enpä oo tullut bassoissa huomioineeksi, mutta kitaroilla tulee sellaista tiukempaa ja terävämpää klangia vaahteralaudalla. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
poppamies 21.10.2006 01:08:28 | |
---|
Enpä oo tullut bassoissa huomioineeksi, mutta kitaroilla tulee sellaista tiukempaa ja terävämpää klangia vaahteralaudalla. Vähän sama asia bassolla. |
Vähän sama asia bassolla. joo.näin oon itekki joskus havainnu mut siihen vaikuttaa moni asia kuten mitkä kielet toimii vaahteran tai ruusupuun kans paremmin jne...ne antaa pikkasen eri saundia kuiteski ja yleensäkki muut puuosat ja tilpehöörit. mä pidän itelläni molempia.ruusupuu ja vaahterakaulasta! molemmat käy rock,pop ja oikeestaa iha sama mihin mun mielestä! Ja lopputulos on se et testaat molempii oman pinon kautta ni siinä saatat huomata varsinaisen eron.Vaahtera on musta vähä "liukkaampi" ruusupuu taas tietääkseni jollain taval kovempi. voin olla vähä hakoteillä mut en varmaa kaukana kuitenkaan!! mutta mitä tosiaan oon ymmärtäny ja tersannu ni joissain vaahteraotelaudois on pikkasen enempi jotenki runtuu!mut taas vaikuttaa muut asiat myös! kuten jo mainitsin! mä diggaan molemmista ja kun rockia soittelen ni molemmat futaa hyvin! |
TommiW. 22.10.2006 15:31:55 | |
---|
Ja lopputulos on se et testaat molempii oman pinon kautta ni siinä saatat huomata varsinaisen eron.Vaahtera on musta vähä "liukkaampi" ruusupuu taas tietääkseni jollain taval kovempi. voin olla vähä hakoteillä mut en varmaa kaukana kuitenkaan!! Vaahtera on kovempi puu, ruusupuu pehmeämpi. Näinollen (ainakin omien kokemusten mukaan) vaahteraotelauta antaa napakamman saundin, eritoten peukalolla piestessä. "Miehet eivät ilmeisesti rekisteröi esmes eturauhasellaan tota taajuuspuolta kuten naiset."
-Sam Other |
Rämppy 22.10.2006 22:47:12 | |
---|
Ainakin mun presareissa se menee niin, että vaahteraotelautaisessa (ei erillistä otelautaa) soundi on hieman "kolahtavampi tai kovempi". Ruusupuuotelautainen on hieman pehmeämpi ja syvempi soundiltaan. Tämän huomaa myös ilman sähköä soitellessa, tosin ero on aika pieni. Molemmissa on potkua ja runtua. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Wilkeson 22.10.2006 23:12:44 (muokattu 22.10.2006 23:24:25) | |
---|
Ainakin mun presareissa se menee niin, että vaahteraotelautaisessa (ei erillistä otelautaa) soundi on hieman "kolahtavampi tai kovempi". Ruusupuuotelautainen on hieman pehmeämpi ja syvempi soundiltaan. Tämän huomaa myös ilman sähköä soitellessa, tosin ero on aika pieni. Molemmissa on potkua ja runtua. Juurikin niinhän ne taitaa olla (ja on)mitä mä oon nähny joo et vaahtera otelautaa ei erikseen oo et ne on samaa palikkaa! ruusupuuotelaudashan on yleensä vaahtera kaula alla! Osittain juuri näin munki kohal on kuulostanu et vaahteras on kovempi/napakampi soundi iha ilman mitään pinoja. ja tietty ku sais samoil kielil ja yhtä vanhoil vetää ni kyl sen jotenki huomaa. mahd.paljon samal pelil viel ni homma selvii varmasti! |