Aihe: K-riden krässinä
1 2
Ihmepoika
13.10.2006 00:17:51 (muokattu 13.10.2006 00:19:36)

Alan olla hieman kyllästynyt - ihan kelpoon - Avedis-rideeni. Harkinnassa on pellin vaihtaminen 20'' K-rideen, mutta yksi juttu mietityttää.
Lyhykäisyydessään: minkälaiset ovat ihan tavallisten 20'' K-ridejen krässiominaisuudet? Syttyvätkö ne laisinkaan? Neuvokaa tietämätöntä, hyvät ystävät.

(Ja pahoittelut tuosta masentavasta lapsuksesta otsikossa.)
Ihanaa!
Liver-Box
13.10.2006 00:47:04

Ainakin K-Custom Dark Ride toimii krässäyksessä erinomaisesti. Kelloääni erittäin selvä ja pingiä löytyy myös sopivasti.
Jakso.
moderndrummer88
13.10.2006 08:24:30
Alan olla hieman kyllästynyt - ihan kelpoon - Avedis-rideeni. Harkinnassa on pellin vaihtaminen 20'' K-rideen, mutta yksi juttu mietityttää.
Lyhykäisyydessään: minkälaiset ovat ihan tavallisten 20'' K-ridejen krässiominaisuudet? Syttyvätkö ne laisinkaan? Neuvokaa tietämätöntä, hyvät ystävät.

(Ja pahoittelut tuosta masentavasta lapsuksesta otsikossa.)

Tuo oma pikkusen vanhempi K, joka on ilmeisesti vähän ohuempi uusiin verrattuna, syttyy varsin mukavasti.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
beethro
13.10.2006 10:11:23
Mullakin on tollanen ilmeisesti 90-luvun alusta peräisin oleva K-ride. Kyllähän siitä crashia saa,kun survaisee oikein kunnolla, mutta saisi mun puolesta olla kyllä hieman kevyempi. Tuntuu olevan kunnon välimallin pelti, kun kevyessä menossa tuntuu vähän liian paksulta ja kovemmassa menossa liian ohuelta. Tämän kanssa jään kyllä kaipaamaan useampaa rideä settiin. Tarkoitukseni onkin jossain pisteessä luopua crasheista kokonaan ja pitää setissä vaikka haitsua ja esim. kolmea erilaista rideä.
Other moneyish
hollmi-5
13.10.2006 10:28:54
Minulla on 20" K Ride ja 20" K Custom Medium Ride. Kyllä niihin voi krässätä ihan hyvin. Kovaäänisiä toki ovat, kun lyö sillä voimakkuudella, että se syttyy.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
jyrildo
13.10.2006 11:05:03
Minulta löytyy 20" K ride. Mielestäni sen ominaisuudet krässinä eivät ole kyllä erikoiset. Peltiä pitää käskeä melko kovaa ja koko kapulan varrella, että saa krässisoundia irti. Jos kapulan varrella raidaa saa kyllä mukavan rock-soundin irti, mutta en nyt lähtisi crash-rideen vertaamaan.
Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt
Nolte
13.10.2006 11:38:27
Minulta löytyy 20" K ride. Mielestäni sen ominaisuudet krässinä eivät ole kyllä erikoiset. Peltiä pitää käskeä melko kovaa ja koko kapulan varrella, että saa krässisoundia irti. Jos kapulan varrella raidaa saa kyllä mukavan rock-soundin irti, mutta en nyt lähtisi crash-rideen vertaamaan.

Sama täällä. Ei se kuulosta crashmaiselta. Liekö minulla sitten melko paksu yksilö... Loistosoundi ridenä löytyy kyllä.
Hyvät kamat - huono soittaja!
hansakemanelius
19.10.2006 22:03:14

Minulla on suht' uusi K Ride eikä se syty kovinkaan hyvin crashina. Hyvä komppipelti
se kyllä on. Sen sijaan K Custom Dark Ridessäni on hyvin syttyvä muhkea crashsoundi.
Velli
20.10.2006 09:28:10
Koululla on K Custom Medium Ride 20". Se ei ainakaan toimi hyvin krässinä. Melko koliseva soundi lähtee jos yrittää sitä krässinä käyttää.
Lemon
20.10.2006 11:07:36 (muokattu 20.10.2006 11:10:20)

Mulla on mm. K Pre-Aged Dry Light ride ja se kyllä crashaantuu erittäin hyvin, jos niin haluaa. Sensijaan mun K Custom medium rideä saa kyllä vähä kovempaa hakata, jos siitä crashisoundia haluaa, joka tosin on ihanan ilkeän kuuloinen.

EDIT: Itseasiassa lainasin tota K Pre-agedia _crashiksi_ Ronnie Starrin rumpalille eräällä keikalla ja hyvin näytti toimivan :)
Cirya
21.10.2006 16:01:48
Koululla on K Custom Medium Ride 20". Se ei ainakaan toimi hyvin krässinä. Melko koliseva soundi lähtee jos yrittää sitä krässinä käyttää.

Milläs koululla tommosiin on varaa? :O
Nolte
21.10.2006 16:30:24
Oulussa rahnaa piisaa..
Ihan v.....llessaan vedän tähän oman UFIPini! Toi K on sinnepäin. Kokeilkaa kunnon sumbaaleja.

Pöh. Meillä on sentään täälläpäin y-kirjainkin näppäimistössä.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Epämuusikko
21.10.2006 18:46:06
Milläs koululla tommosiin on varaa? :O

Millä koululla on älyä ostaa K-Custom Medium Ride?

Kun samaan hintaan olisi saanut K-Custom DARK Riden.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Ihmepoika
21.10.2006 19:23:02

Onko kansa siis kollektiivisesti sitä mieltä, että mehevästi syttyvää, laadukasta Zildjian-ridea etsivälle paras vaihtoehto on kaksikymppinen K-Custom Dark Ride?
Ihanaa!
Analuuk
21.10.2006 19:55:08 (muokattu 21.10.2006 19:58:00)
paras vaihtoehto on kaksikymppinen...

...K Constantinople Medium Thin Low

Jos liikut Tampereella, niin kannattaa käydä penkomassa läpi Salon Jannen Bosphorus-varasto! Sieltä löytyy kelpo raideja yllin kyllin ja voi ajan kanssa valkata sen parhaan yksilön.
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
Jaska
21.10.2006 20:45:28
...

...K Constantinople Medium Thin Low

Nam!!

Sillä kyllä crashaa, mutta ridesoundi voi kovemmassa menossa jäädä vähän jalkoihin.
hansakemanelius
22.10.2006 22:18:47

Kyllä minä suosittelisin K Custom Dark Rideä.
Mutta kuten joissain muissakin vastaavissa tilanteissa olen painottanut:
Kokeile aina sitä yksilöä jota olet ostamassa. Noissa käsintaotuissa pelleissä
on yllättävän suuria yksilöllisiä eroja.
Checkmate
23.10.2006 13:04:08
Mulla saatto olla paska yksilö K custom dark rideä, ku se oli niin kolkko eikä sen crash-ominaisuudetkaan olleet mistään kotoisin. Medium riden kans sen sijaan ollaan oltu reilut 1.5 vuotta onnellisesti kimpassa. Just loistava välimallin ride, ärjyykin sopivasti kun käsketään. Ei se musta(a) rumpalia tee, mutta kivaa on ollut.
Analuuk
23.10.2006 14:51:03 (muokattu 23.10.2006 14:52:54)
Mulla saatto olla paska yksilö K custom dark rideä, ku se oli niin kolkko eikä sen crash-ominaisuudetkaan olleet mistään kotoisin.

Olisikohan kyseessä ollut K custom ride? Se on paksuusluokitukseltaan medium heavy ja on selkeästi varsinkin dark ridea ja medium rideakin paksumpi. K custom dark ride sen sijaan on Zildjianin rideista aivan ohuimpia ja syttyy varmasti herkästi crashätessä.

K Custom Ride
http://www.zildjian.com/EN-US/produ … 008&typeID=9&productID=1341

K Custom Dark Ride
http://www.zildjian.com/EN-US/produ … 008&typeID=9&productID=1330
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)