Åke 20.10.2006 17:02:36 | |
---|
Olisi kitaraprojekti muuten aikalailla valmis, mutta huomasin kieliä laittaessa että ohut E-kieli meinaa hieman tulla otelaudan yli aivan korkeimmilla nauhoilla. Tämä johtunee siitä että talla on mitoitettu aavistuksen väärään paikkaan ja sitä pitäisi ilmeisesti siirtää hieman. Kannattaako vanhat tallan ruuvikolot jotenkin täyttää vai onnistuisikohan homma esimerkiksi suurempia ruuveja käyttämällä. Onko jotain muuta ideaa miten asian voisi yrittää korjata? |
jarmos 20.10.2006 19:14:59 | |
---|
Olisi kitaraprojekti muuten aikalailla valmis, mutta huomasin kieliä laittaessa että ohut E-kieli meinaa hieman tulla otelaudan yli aivan korkeimmilla nauhoilla. Tämä johtunee siitä että talla on mitoitettu aavistuksen väärään paikkaan ja sitä pitäisi ilmeisesti siirtää hieman. Kannattaako vanhat tallan ruuvikolot jotenkin täyttää vai onnistuisikohan homma esimerkiksi suurempia ruuveja käyttämällä. Onko jotain muuta ideaa miten asian voisi yrittää korjata? Jos kyseessä esim LP tyylinen talla niin voithan viilata uudet kieliurat tallapaloihin. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Minkä tyyppinen kitara? Pulttikaulaisessa voi löysätä kaulaa ja kääntää sitä parenpaan asentoon. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
the TT Allan 20.10.2006 23:44:18 | |
---|
Niin paljoltihan tuo on kiinni minkä tyylinen talla. Mulla on yhdessä kitarassani shallerin gibson tyylillä rulla talla jossa on myös sivuttais säädöt. Käytin sitä melkein ensinmäisessä kitara projektissa juuri vastaavan ongelman vältääkseni. ;) Kyl se kyllä sattu aika kohdalleen ja sivuttais säädöt on näin lähes keskellä. http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |
herra47 21.10.2006 09:17:37 (muokattu 21.10.2006 09:23:21) | |
---|
|
Åke 22.10.2006 19:34:04 | |
---|
Eli pulttikaulahan tuossa on.. Helpoin tapa ilmeisesti juuri tuo vanhojen ruuvireikien "paikkaaminen" ja sitten uudet reijät tarkasti syynäämällä kohdalle. Olisikin hyvä jonkinlainen sivuttaissuuntainen säätömahdollisuus mutta eipä tuossa teletallassa sellaista löydy.. Kiitokset vastauksista. |
Aki 22.10.2006 19:39:16 | |
---|
Pulttikaulassa on varmasti varaa hieman pistää linkkuun. Kokeile ihmeessä ensin että miten lähelle pääset sillä tavoin. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
poppamies 22.10.2006 19:49:13 | |
---|
Pulttikaulassa on varmasti varaa hieman pistää linkkuun. Kokeile ihmeessä ensin että miten lähelle pääset sillä tavoin. Samaa mieltä. On yllättävää kuinka paljon kielet siirtyy pienen nytkähdyn seurauksena. Telessä on tuo ikävä puoli että siinä on ne kielten läpiviennit ja kaikki joten tallaa ei saa paljon siirrettyä. |
Puavali 23.10.2006 00:15:22 | |
---|
Eli pulttikaulahan tuossa on.. Helpoin tapa ilmeisesti juuri tuo vanhojen ruuvireikien "paikkaaminen" ja sitten uudet reijät tarkasti syynäämällä kohdalle. Olisikin hyvä jonkinlainen sivuttaissuuntainen säätömahdollisuus mutta eipä tuossa teletallassa sellaista löydy.. Kiitokset vastauksista. Siis nyt löysäät niitä kaulan ruuveja hieman ja käännät kaulaa parenpaan asentoon. Ohut e-kieli hyvin omaan reunaansa, paksulla e-kielellä ei ole niin väliä, vaikka menis vähän ohikin... Ei kannata tehdä tästä vaikeanpaa kuin se on. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |