Aihe: Akustiseen kitaraan kielisetti
1 2
lindo
21.10.2006 00:18:49
Anteeksi nyt, kun olen noob, mutta mitä soitannollisia eroja klassisen ja akustisen välillä on? Itseltäni löytyy joku vanha akustinen kitara ja mietinkin seuraavaksi hankinnaksi, joko tuon akustisen päivittämisen tai kenties klasarin hankkimisen.

Älä ainakaan sano klassista kitaraa klasariksi. "kasari" as in 1980 lukukin on ihan tarpeeksi ärsyttävä sana.

Mutta joo, nailonkielistä klassista kitaraa soitetaan yleensä näppäilemällä, ja sillä soitetaan siis klassista musiikkia, tai esim. flamencoa. Teräskielisellä vedellään esim. keikoilla, ja sillä soitetaan sointuja plektralla rämpyttäen.

Vain muutamia mainitakseni :D
Rok rok
Hammermul
23.10.2006 22:22:28

nailonkielistä klassista kitaraa soitetaan yleensä näppäilemällä, ja sillä soitetaan siis klassista musiikkia, tai esim. flamencoa.

Itse asiassa oikea Flamencokitara on vähän erilainen kuin klassinen kitara.
yarr
poppamies
23.10.2006 22:42:35

Itse asiassa oikea Flamencokitara on vähän erilainen kuin klassinen kitara.

Niin, mutta kun puhutaan kahdesta täysin erillaisesta kitarasta, nailonkielisesta ja metallikielisestä, klassisen ja flamencokitaran erot on sen verran pieniä ettei siihen kannata takertua tässä yhteydessä. Pikkasen pienempi koppa, erilaiset puut ja rimoitukset ja sitten tietysti tuo golpe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)