Sitäpaitsi järjestäjiä (juhlat, häät, ravintolat yms) pitää "opettaa" että hyvästä työstä pitää/kannattaa maksaa. Et sä palkanmaksajaa voi opettaa... Sä voit vaan pyyttää jotain ja se joko hyväksyy sen, ei hyväksy tai alatte neuvottelemaan. Jos bändi on liian kallis, niin se on. Ei se maksaja opi asiasta mitään, se vaan ottaa halvemman tilalle (ja niitä riittää). Sitäpaitsi kyse oli siitä, että jos on nimetön bändi... Jos keikka on julkinen, niin kyse on bisneksestä. Nimettömällä bändillä ei ole vetoarvoa ja siinä on sitten vaikea alkaa perustelemaan hintaa, mikäli se on liian korkea tilaajan mielestä. edit: ja tiedän, että vastasin ikuisuuden vanhaan kommenttiin, mut sillä ei oo tässä kohti merkitystä. ...ja tätä mieltä on MK. |
Musiikkia korville 20.10.2006 09:58:05 (muokattu 20.10.2006 09:59:25) | |
---|
-Mitä helkkaria? Täähän on tää paskamaisin kaategoria ja sä pyydät tästä vähiten. Jos muuta olis tarjolla ja nälkä hämäis, ehkä sit olis pakko. Muuten pitäis saada se 800e Kyse on edelleen siitä bisneksestä ja nimettömästä bändistä... Vastaus kysymykseen: Aikalailla noissa Teemu Teen hinnoissa on varmaan ne veteen piirretyt viivat. ...ja tätä mieltä on MK. |
baron 20.10.2006 10:21:28 (muokattu 20.10.2006 10:23:13) | |
---|
Sitäpaitsi järjestäjiä (juhlat, häät, ravintolat yms) pitää "opettaa" että hyvästä työstä pitää/kannattaa maksaa. Ei tavallinen ihminen tilaa kuin kaksi kertaa elämässään bändin jos edes sitäkään, häihinsä ja 50-vuotisjuhlaansa. Sillä on joku budjetti ja se ottaa siihen sopivan bändin. Usein bändi on se kohta, jossa pihistetään vaikka muuten kaikki voi olla viimeisen päälle. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
paice60 20.10.2006 22:13:06 | |
---|
Me ollaan menty triolla häihin ja hinta on 600, hyvin on kelvannut. Miks´ mä oon täällä? |
baron 20.10.2006 22:23:33 | |
---|
Me ollaan menty triolla häihin ja hinta on 600, hyvin on kelvannut. 600 ei oo paha hinta hääbändin tilaajalle. Se laskee bändin hintaa, ei hintaa per soittaja. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
jjussila 20.10.2006 22:26:56 | |
---|
600 ei oo paha hinta hääbändin tilaajalle. Se laskee bändin hintaa, ei hintaa per soittaja. Siis duo ja omb kehiin....., tai niitähän niissä geimeissä lähinnä käytetäänkin..... .. näin!?.. |
Welldrum 20.10.2006 22:27:57 | |
---|
No jos joku tinkii satkun, pari niin soitetaan vaan sit sen verran huonommin :-) Let me assure you...! |
Welldrum 20.10.2006 22:32:43 | |
---|
No jos joku tinkii satkun, pari niin soitetaan vaan sit sen verran huonommin :-) Ei..vaan vedetään tosi hyvin ja tarkasti...juomat.. Let me assure you...! |
baron 20.10.2006 22:35:04 | |
---|
Siis duo ja omb kehiin....., tai niitähän niissä geimeissä lähinnä käytetäänkin..... Ihan oikeesti: Mulla on kuuden äijän bändi enkä oo mitään hyötyä huomannut bändin koosta privaattitilaisuuksiin markkinoinnisssä: Ne kauhistelee, että joutuu kuusi äijää syöttämään/juottamaan ja ne on varannneet pari-kolme neliötä kapakan nurkasta bändille ja kun kerron, että ei riitä, joutuvat koko pöytäjärjestelyn laittamaan uusiksi. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Welldrum 20.10.2006 22:38:27 | |
---|
Ihan oikeesti: Mulla on kuuden äijän bändi enkä oo mitään hyötyä huomannut bändin koosta privaattitilaisuuksiin markkinoinnisssä: Ne kauhistelee, että joutuu kuusi äijää syöttämään/juottamaan ja ne on varannneet pari-kolme neliötä kapakan nurkasta bändille ja kun kerron, että ei riitä, joutuvat koko pöytäjärjestelyn laittamaan uusiksi. On se hyvä kun mitään ei jää haaskeille kun bändi imuroi kaikki mahdolliset ylijäämät naisia myöten... Let me assure you...! |
jeppeq 20.10.2006 22:38:58 | |
---|
Ihan oikeesti: Mulla on kuuden äijän bändi enkä oo mitään hyötyä huomannut bändin koosta privaattitilaisuuksiin markkinoinnisssä: Ne kauhistelee, että joutuu kuusi äijää syöttämään/juottamaan ja ne on varannneet pari-kolme neliötä kapakan nurkasta bändille ja kun kerron, että ei riitä, joutuvat koko pöytäjärjestelyn laittamaan uusiksi. Kerroppa baroni ihan asian selvennykseksi meille kaikille, ovatko tekemäsi keikat käytännössä päivätyöhösi liittyviä kutsuvierastilaisuuksia? Vai satuitko vaan syntymään oikeaan sukuun... Ei tuommoista hunajaa oikein muuten pysty käsittämään. Valehtelisin jos väittäisin |
Riksteri 20.10.2006 22:39:47 | |
---|
Ihan oikeesti: Mulla on kuuden äijän bändi enkä oo mitään hyötyä huomannut bändin koosta privaattitilaisuuksiin markkinoinnisssä: Ne kauhistelee, että joutuu kuusi äijää syöttämään/juottamaan ja ne on varannneet pari-kolme neliötä kapakan nurkasta bändille ja kun kerron, että ei riitä, joutuvat koko pöytäjärjestelyn laittamaan uusiksi. Niin, ja todennäköisyys mokata jossakin kasvaa puolella verrattuna trioon ja on kuusinkertainen verrattuna omb:hen. Kun taas saapuu lenkki sininen, niin hyvä on, jos tunnen sen, hiljaisuuden, |
paice60 20.10.2006 23:04:20 | |
---|
Siis duo ja omb kehiin....., tai niitähän niissä geimeissä lähinnä käytetäänkin..... Ei ainakaan meidän kanssa, perk... Miks´ mä oon täällä? |
jjussila 20.10.2006 23:09:34 | |
---|
Ei ainakaan meidän kanssa, perk... Ehkäpä olettekin poikkeus, mutta useimmissa häissä, joissa olen ollut vieraan ominaisuudessa, on soittanut vähämiehiset orkesterit..... .. näin!?.. |
baron 20.10.2006 23:11:06 | |
---|
Kerroppa baroni ihan asian selvennykseksi meille kaikille, ovatko tekemäsi keikat käytännössä päivätyöhösi liittyviä kutsuvierastilaisuuksia? Vai satuitko vaan syntymään oikeaan sukuun... Ei tuommoista hunajaa oikein muuten pysty käsittämään. ????? Kyllä mun humppakeikat on ihan normaaleita vapaan kilpailun tuloksena saatuja. Osa mun flyygelijazz-triokeikoista on kieltämättä suhteilla hankittuja mutta osa on ihan normaaleja "kaupallisia". (Ihan oikeesti: Keikat poikii keikkoja, et oo itse huomannut?) Missä kohdassa se hunaja oli?? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
paice60 20.10.2006 23:11:11 | |
---|
Ehkäpä olettekin poikkeus, mutta useimmissa häissä, joissa olen ollut vieraan ominaisuudessa, on soittanut vähämiehiset orkesterit..... Hyvä ettei vähämieliset...paitsi sitähän humppa kyllä vaatii. Miks´ mä oon täällä? |
paice60 20.10.2006 23:11:44 | |
---|
????? Kyllä mun humppakeikat on ihan normaaleita vapaan kilpailun tuloksena saatuja. Osa mun flyygelijazz-triokeikoista on kieltämättä suhteilla hankittuja mutta osa on ihan normaaleja "kaupallisia". (Ihan oikeesti: Keikat poikii keikkoja, et oo itse huomannut?) Missä kohdassa se hunaja oli?? Hunaja on kupissa. Miks´ mä oon täällä? |
Welldrum 20.10.2006 23:12:53 | |
---|
Ehkäpä olettekin poikkeus, mutta useimmissa häissä, joissa olen ollut vieraan ominaisuudessa, on soittanut vähämiehiset orkesterit..... Abavut 11-12 häissä olin soittamasa männäkesänä 4- 5 hengen bändissä. Touko-syyskuun aikana. Let me assure you...! |
jykke65 21.10.2006 00:11:18 | |
---|
Taidetaan olla siinä kipurajalla kun pyydetään yli 1000 €(+matkat)/hääkeikku ensi kesältä. Viime vuonna tähän aikaan oli jo aika monta vetoa sovittuna mutta nyt kun sanon hinnan niin kysyjä alkaa nikottelemaan ja lupaa palata myöhemmin. Myyjänä olisin ollut hieman maltillisempi mutta "mut jyrättiin..". Bändi kyllä on joka sentin arvoinen en mä sitä mutta.....piru kun on vaikeaa....toiseen suuntaan kun kumarrat niin arvaa mihin pylly osoittaa.....elämä on..... Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
Sertzo S 21.10.2006 11:44:30 (muokattu 21.10.2006 11:45:28) | |
---|
Lopetin pändikeikat aikoja sitten ja tuurauksetkin, koska täällä Itä-Suomessa näillä seuduin pitäisi soittaa lähes ilmaiseksi. Yksi keikka vain tänä vuonna tiedossa yksin esiintyen ja vain kaksi biisiä haitarisäestyksellä laulaen. Hintaa en kerro, mutta sopii mulle työnantajavelvoitteineen. |