Aihe: Fuzzy Bonerin nälkäshow:
1 2 3 4 5 6 7
riff
18.10.2006 22:01:40
Vettä joku litra, suolaa tanakasti, tolokusti rössyä, ja kappa kuorittuja lohkopottuja. tuolla tulee jo hyvä.

Jos sitten pippuria, wilssonin pintaa, sipulia,valkosipulia. Ja jotkut laittaa porkkanaa,lanttua. Mutta peruskattaus on yksinkertainen. Näyttää levinneen rössynmyynti pohjoiseenkin.

Millä sen sais leviämään tänne suomeen?
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
uruttaja
18.10.2006 22:04:16
Millä sen sais leviämään tänne suomeen?

Kansanliike on apuna.

Sitten se että menet lähikauppaan ja sanot sille Esalle, että ostan rössyä, makso mitä makso ja pakotan naapuritkin syömään ja ostamaan sitä.

Röö-pottu on oikeasti hyvvää.
riff
18.10.2006 22:10:47
Kansanliike on apuna.

Sitten se että menet lähikauppaan ja sanot sille Esalle, että ostan rössyä, makso mitä makso ja pakotan naapuritkin syömään ja ostamaan sitä.

Se on oikeesti taivaallisen hyvää! Paremmaksi menee ainoastaan Tampereen tanssitalon alakerran pippuripihvi ja kermaesat.
uruttaja
18.10.2006 22:12:56
Se on oikeesti taivaallisen hyvää! Paremmaksi menee ainoastaan Tampereen tanssitalon alakerran pippuripihvi ja kermaesat.

No annahan siimaa. Jos röö-pottuista menee joku edelle niin se on syntiä.
riff
18.10.2006 22:21:09
No annahan siimaa. Jos röö-pottuista menee joku edelle niin se on syntiä.

Okei! Tässä siimaa, ala kelata!
uruttaja
18.10.2006 22:33:18
Okei! Tässä siimaa, ala kelata!

Miten näillä nakkisormilla kelaa. Pitää laittaa lattialle.
WanhaWetäjä
18.10.2006 22:36:04 (muokattu 18.10.2006 22:36:43)

No katsos kun ollaan totuttu tuolla maailmalla kaiken keikkamuusikkoglorian ja upeuden keskellä aina saamaan niin hienoja pöperöitö, ei sitä viitsi vapaapäivinä yhtään huonommin syödä! Bon Jovi Apetit!

Ton vois kapakkamuusikko kääntää kyllä toisinkin päin;kun se saatanan kiukkuinen wanha keittäjäNAINEN on lapannut sen jo kolmasti kermalla jatketun edellisviikon lounaalta jääneen kinkkukiusauksen lautaselle,niin ei sitä kotona viitti ihan mitä tahansa syödä!Tai sen keltaisena rasvasta tirisevän wanhan jauhelihakastikkeen...yäk...tai sen iänikuisen jo hieman eltaantuneessa rasvassa valmistetun ranskalaiset&grilli/lehtipihvin...

Uusavuttomuus pistää aina wituttaan,kyllä mun tuntemistani soittajista suurin osa osaa myös safkaa tehdä,solisteista sitten löytyy jos minkälaista tumpeloa!

Rokkimammalle sanoisin että voi voi, vai että portsari.... hänhän on työssään koko ajan käsi ojossa, kai se sama meininki jatkuu himassakin?Taitaa olla varsinainen "turhapuro", HOHO!Osaako hän mitään tehdä ite?Pistä äijä ruotuun, vai onko portsarisi "miehinen mies"myös himassa, eli hänen sanansa on laki?Tai...

En mä vois kuvitella että kun mun vaimo tulee duunista, hänen pitäsi vielä pöperöt vääntää, se tekee kellä on aikaa!

Jätä ne karaoket väliin ja opeta sille ukollesi vaikka perunoiden keittämistä,noin niinkun aluksi!
Ostan Casion kun täytän 50v...
uruttaja
18.10.2006 22:39:49
Voi olla että meistä löytyis kokki tai jopa gourmetkokki, mutta portsarit on ´kovia, ne on ´ne viimeset joita isketään.
pekkajau
18.10.2006 22:53:21
Voi olla että meistä löytyis kokki tai jopa gourmetkokki, mutta portsarit on _kovia, ne on _ne viimeset joita isketään.

Kahva-apina on suojeltu!
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
baron
18.10.2006 23:31:23

Boeuf Bourguignon à la Baron (Burgundin pata)

Naudan paistia kuutioituna
Pikkusipuleita
Sieniä (mieluiten itsepoimittuja mutta kaupan herkkusienetkin käy)

Kaikki edellämainitut ruskistetaan.
Liha pataan, nesteeksi punaviiniä, mausteeksi suola, valkopippuri, valkosipuli.
Uuniin 175 astetta, tunnin jälkeen lisätään sipulit ja sienet, toinen tunti vielä uunissa, sen jälkeen lisätään ruskea Maizena suuruste (mulla on gluteeni-intoleranssi eli vehnäjauhot ei käy)

Tarjotaan keitettyjen punaisten puikuloitten kanssa.

Mä oon lukenut paljon monimutkaisempiakin reseptejä, ylläoleva on oikaistu ja ihan yhtä hyvää kuin tuntikaupalla hössäämiselläkin syntyvä.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
WanhaWetäjä
19.10.2006 00:22:07

Boeuf Bourguignon à la Baron (Burgundin pata)

Naudan paistia kuutioituna
Pikkusipuleita
Sieniä (mieluiten itsepoimittuja mutta kaupan herkkusienetkin käy)

Kaikki edellämainitut ruskistetaan.
Liha pataan, nesteeksi punaviiniä, mausteeksi suola, valkopippuri, valkosipuli.
Uuniin 175 astetta, tunnin jälkeen lisätään sipulit ja sienet, toinen tunti vielä uunissa, sen jälkeen lisätään ruskea Maizena suuruste (mulla on gluteeni-intoleranssi eli vehnäjauhot ei käy)

Tarjotaan keitettyjen punaisten puikuloitten kanssa.

Mä oon lukenut paljon monimutkaisempiakin reseptejä, ylläoleva on oikaistu ja ihan yhtä hyvää kuin tuntikaupalla hössäämiselläkin syntyvä.

Kuulostaa hyvältä...

Kokkaaminen on vähän niinkun soittaminenkin,usein turhat ohjeet vain häiritsevät itse suoritusta,kokemus,rutiini ja oivaltava kokeilu eri aineksilla sen sijaan ovat aina paikallaan, näistä syntyy varsin maukas lopputulos :-)

Suomeksi:on mulla keittokirjoja, mutta harvoin niitä tulee käytettyä...ja on mulla korvat, niitä tulee soittaessa kyllä käytettyä :-)
Jäärä
19.10.2006 09:51:53 (muokattu 19.10.2006 09:52:11)
Kokkaaminen on vähän niinkun soittaminenkin,usein turhat ohjeet vain häiritsevät itse suoritusta,kokemus,rutiini ja oivaltava kokeilu eri aineksilla sen sijaan ovat aina paikallaan, näistä syntyy varsin maukas lopputulos :-)

Juu. Tykkään ite tehdä ruokani, oikeastaan mä teen yleensä meillä ruoat kun olen kotona. Joskus harvoin tulee huteja, mutta yleensä tuloksena niin hyvää, ettei seuraavalla kerralla pysty toistamaan. Se on taidetta.

Suomeksi:on mulla keittokirjoja, mutta harvoin niitä tulee käytettyä...ja on mulla korvat, niitä tulee soittaessa kyllä käytettyä :-)

Meillä on itseasiassa ihan helvetisti keittokirjoja, tykätään vaimokkeen kanssa ihan vaan selata ja katella niitä kuvia. Ja aika-ajoin valitaan niistä kirjoista jotain sellaista safkaa, mitä ei ikinä muutoin tulisi kokeiltua/keksittyä. Suunnilleen kerran kuukaudessa valitaan niistä koko menu alku-, pää- ja jälkiruokineen, joka sitten toteutetaan.

Kalaa syödään meillä aika paljon, lapsienkin herkkua.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Fuzzy Boner
19.10.2006 11:49:17
Mitäpä ihmettä?!

Täällä arvon herrat soittajat esittelee ihan oikeesti hyvän kuulosia reseptejä ja minä laajasta soittajakokemuksestani (eh...) huolimatta en ole IKINÄ törmännyt YHTEENKÄÄN soittajapoikaan joka osaisi keittiössä tehdä muuta kuin avata hertsikkapurkin tai lämmittää lihapiirakan mikrossa - missä te kaikki olette olleet nämä kaikki vuodet????

Muusikothan nimenomaan ovat kulinaristeja. Mä oon parhaat reseptit saanu soittajilta just.. Musatyyppien keittokirjojakin on pari julkaistu. Mietin just mitä tekisin tänään.. Ehkä kananrintaa rosepippurikastikkeessa ja riisiä. Perusspädää.
Midge T
Rokkimamma75
19.10.2006 12:35:56
Rokkimammalle sanoisin että voi voi, vai että portsari.... hänhän on työssään koko ajan käsi ojossa, kai se sama meininki jatkuu himassakin?Taitaa olla varsinainen "turhapuro", HOHO!Osaako hän mitään tehdä ite?Pistä äijä ruotuun, vai onko portsarisi "miehinen mies"myös himassa, eli hänen sanansa on laki?Tai...

En mä vois kuvitella että kun mun vaimo tulee duunista, hänen pitäsi vielä pöperöt vääntää, se tekee kellä on aikaa!

Jätä ne karaoket väliin ja opeta sille ukollesi vaikka perunoiden keittämistä,noin niinkun aluksi!

No jopas täällä Wetäjä alkoi lataamaan, melkein niin että tekisi mieli ladata takasin koko rahalla mutta en nyt kuitenkaan viitti sitä ominta minääni täällä alkaa esittelemään... ;)

Enhän mä missään ole sanonut että ukkokulta ei tekisi mitään, puhuin vain lukuisista tuntemistani SOITTAJISTA (portsari siis ei ole instrumentalisti) jotka eivät osaa.... sisälukutaitoa siis Wetäjä nyt kartuttamaan! =)
Mun kans on nii heleppo olla - saa tehä just niinku mää sanon!
Tankero
19.10.2006 12:46:20
Kansanliike on apuna.

Näin on. Se on siinä.
Varmasti, vissiin.
ahvenonkala
19.10.2006 13:57:58

Kerran rupesin keittämään pottuja että teempä jotain yksinkertaista mahantäytteeksi. No, en jaksanut odottaa vaan kaadoin täysin raa'at potut lautaselle (kumminkin kuoritut ja pestyt) ja HK: sininen päälle (myöskin kuorittu muttei pesty). Oli vähän maha kipeä tämän gourmee aterian jälkeen. :)
Kun näyttää muutkin käyttävän tässä biisin sanoja niin miksi en minäkin. Valintani on A.W.n tekstejä: "somebody told me to shit on the wing"
WanhaWetäjä
19.10.2006 17:59:05 (muokattu 19.10.2006 18:00:06)

- missä te kaikki olette olleet nämä kaikki vuodet???? *pohtii portsarinsa vaihtamista m-nettiläiseen soittorosvoon*.

Taisin tarttua liian kirjaimellisesti tähän loppulausumaan ja oletin näin ollen miehesi olevan myöskin näitä lihapiirakanlämmittäjiä :-)

Olen pahoillani, katson peiliin ja plaa plaa...HOHO!

Pakko kuitenkin kysyä; onko miehes ihan oikee portsari?Mä oon aina ihaillut, jopa vähän kadehtinutkin portsareita, niillä on aina uudet, hienot autot, sitten se on kans kivan näköstä se niitten kolikkoleikki illan päätteksi "sulle,mulle,sulle,mulle..."

No vitsi vitsi...

Tänään marinoituja possunsuikaleita pakkasesta, mikrossa vähän sulatusta, sipulia pannulle, kuullotus, possut perään+pussi pakastevihanneksia ja sitten kun ne rupeaa kypsyyn, sekaan kevytcremea, keitetytyjä perunoita lisukkeeksi...ihan ok perusmämmiä.

Olikin niin mausteisia nuo suikaleet,että eipä paljoa tarvinnut potkua lisätä!
Lennu
19.10.2006 18:07:00

Tuttu äänimies kehitti kerran Makkarasiilin. Tehdään HK:n blööhön reikiä, joihinka tuikataan nakit pystyyn, ja sitten koko homma uuniin.
G#maj Ab
uruttaja
19.10.2006 18:24:13 (muokattu 19.10.2006 18:24:42)
Aika tärkeä pointti ruoassa on se että lähtee nälkä. Ja että tulee taluja. 102800.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)