J Drummer 17.10.2006 22:08:46 | |
---|
Virvelin yläkalvona toiminut Weatherking :n PinStripe laukesi tänään reunasta/ tyvestä. Kestihän se n. 7 kk, mutta taisipa tulla viime treeneissä vielä kerran "liian kireälle" väännettyä. Pidän virvelin tiukasta/ napakasta soundista joten viritän sen todella kireälle. Isken myös melko kovaa => olisiko ehdotuksia tiukkasoundiseksi (todella kireällä viritystä kestävästä) ja kestäväksi virvelin yläkalvoksi? Kiitos! |
jazzmies 17.10.2006 22:17:54 | |
---|
Virvelin yläkalvona toiminut Weatherking :n PinStripe laukesi tänään reunasta/ tyvestä. Kestihän se n. 7 kk, mutta taisipa tulla viime treeneissä vielä kerran "liian kireälle" väännettyä. Pidän virvelin tiukasta/ napakasta soundista joten viritän sen todella kireälle. Isken myös melko kovaa => olisiko ehdotuksia tiukkasoundiseksi (todella kireällä viritystä kestävästä) ja kestäväksi virvelin yläkalvoksi? Kiitos! Ensinnäkin Weatherking-merkkiä ei ole olemassakaan, sillä se on Remo. Weatherking viittaa valmistajan kalvojen olevan muuta kuin sadetta kestämätöntä nahkaa. Pin Stripe on täydellisen väärä kalvo, jos haet tiukkaa ja napakkaa soundia, ja kaiken lisäksi teet hölmösti, jos yrität virittää kaksikerroskalvoa todella kireälle. Kuin yrittäisi mahduttaa norsun tikkuaskiin. Olisiko sitten perinteinen Remon Ambassador oikea valinta? Vaiko Remon CS, eli Black Dot? Jos vieläkin haluaa timmimpää, niin marssivirvelin kalvo esimerkiksi Powerstoke 2? Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
J Drummer 17.10.2006 22:57:43 | |
---|
Ensinnäkin Weatherking-merkkiä ei ole olemassakaan, sillä se on Remo. Weatherking viittaa valmistajan kalvojen olevan muuta kuin sadetta kestämätöntä nahkaa. Pin Stripe on täydellisen väärä kalvo, jos haet tiukkaa ja napakkaa soundia, ja kaiken lisäksi teet hölmösti, jos yrität virittää kaksikerroskalvoa todella kireälle. Kuin yrittäisi mahduttaa norsun tikkuaskiin. Olisiko sitten perinteinen Remon Ambassador oikea valinta? Vaiko Remon CS, eli Black Dot? Jos vieläkin haluaa timmimpää, niin marssivirvelin kalvo esimerkiksi Powerstoke 2? No niin . . . no. Viisastelut sikseen. Pitää näköjään varoa mitä kirjoittaa tai olla tarkempi sanoissaan : ) PinStripeä olen käyttänyt (itse asiassa jo vuosia) koska olen sen tiukaksi virittämällä saanut mieleiseni soundin (tiukka "DOC" kuitenkin aavistuksen "pyöreänä"/ "pehmeänä") ja kun sen on viritetty nimenomaan metallivirveliin. Oli tarkoitukseni kysyä, että mitä kannattaisi nyt kokeilla jotta saisin, tällä kertaa, vielä tiukemman soundin. Mikä 1-kerroskalvo? Onko uusia malleja joita kannattaisi harkita? Ambassador on harkintalistalla! Suuri kiitos sinulle vastauksestasi ! |
Jeltz 17.10.2006 23:01:16 | |
---|
No niin . . . no. Viisastelut sikseen. Pitää näköjään varoa mitä kirjoittaa tai olla tarkempi sanoissaan : ) PinStripeä olen käyttänyt (itse asiassa jo vuosia) koska olen sen tiukaksi virittämällä saanut mieleiseni soundin (tiukka "DOC" kuitenkin aavistuksen "pyöreänä"/ "pehmeänä") ja kun sen on viritetty nimenomaan metallivirveliin. Oli tarkoitukseni kysyä, että mitä kannattaisi nyt kokeilla jotta saisin, tällä kertaa, vielä tiukemman soundin. Mikä 1-kerroskalvo? Onko uusia malleja joita kannattaisi harkita? Ambassador on harkintalistalla! Suuri kiitos sinulle vastauksestasi ! Jo mainittu Remon CS tai Evansin Power Center reverse dot voisi olla hyviä vaihtoehtoja tiukkaa soundia haettaessa. Jos mennään äärimmäisyyksiin niin Evansin Genera Dry. |
Tindrum 17.10.2006 23:06:57 | |
---|
Makuasioitahan nää... mutta mä sain Tempukseeni omasta mielestäni tosi napakan saundin Evanssin G1 Coatedilla. Alla Hazy 300. Rumpu hengittää ja soi, mutta ei "klangaa". m©
Sovitaan sitten niin... |
gulfstream650 18.10.2006 09:36:39 | |
---|
Makuasioitahan nää... mutta mä sain Tempukseeni omasta mielestäni tosi napakan saundin Evanssin G1 Coatedilla. Alla Hazy 300. Rumpu hengittää ja soi, mutta ei "klangaa". Lääkettäsi virvelisoundiin on testattu, oi sinä Tempuksista Tempuksein! :-) Toimii. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Bacchus 18.10.2006 12:21:28 | |
---|
Päälle joko Remon CS coated, tai Evanssin Power Center Reverse Dot. Alle sitten Remon Ambassador Snare Side, tai Evanssin Hazy 200 tai 300. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
sharoles 18.10.2006 18:27:42 | |
---|
Evans G1 on hyvä Yläkalvoksi |
hollmi-5 18.10.2006 20:26:33 | |
---|
Panin kaksi Ludwigia täyshuoltoon eilen. Ihan tavalliset 5 ja 6,5" Supraphonickit. Kalvoiksi laittelin valkoiset Ambassadorit päälle ja Ambassadorin resot alle. Toimii hienosti. Molemmissa oli vielä alkuperäiset Ludwigin Weather Masterit. Vanhat ne jo olivatkin (-71 ja -76). Soundi ja soitettavuus paranivat paljon. Kovakätiselle rumpalille se monestikin mainittu CS Ambassador lisää käyttötunteja. Marssirummuissa käytetään kevlarkalvoja, jotka toki kestävät hyvin, mutta soundissa kärsitään ihan liikaa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Youni 19.10.2006 14:14:01 | |
---|
Kovakätiselle rumpalille se monestikin mainittu CS Ambassador lisää käyttötunteja. Uskallan olla eri mieltä. Tuossa snarelle tarkoitetussa 14" CS Ambassadorissa tuo täplä on kalvon alla. Ei kai se silloin kalvon kestävyyttä paranna? Voin suositella Evans Generaa. Ei siis Genera 1 eli G1 tai Genera Dry, vaan Genera. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Danko 19.10.2006 14:18:26 | |
---|
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
markkuliini 19.10.2006 16:42:08 | |
---|
Uskallan olla eri mieltä. Tuossa snarelle tarkoitetussa 14" CS Ambassadorissa tuo täplä on kalvon alla. Ei kai se silloin kalvon kestävyyttä paranna? Voin suositella Evans Generaa. Ei siis Genera 1 eli G1 tai Genera Dry, vaan Genera. Kyllä se vaan mielestäni parantaa sitä kestävyyttä. Kuten olen itse aiemmin sanonut, parhaan yleisvirvelisoundin saa ambassador/ambassador snare- yhdistelmällä. Kaikissa testaamissani Evansseissa taas on ollut jotenkin muovinen soundi. www.vasamayhtye.com |
Kyllä se vaan mielestäni parantaa sitä kestävyyttä. Kuten olen itse aiemmin sanonut, parhaan yleisvirvelisoundin saa ambassador/ambassador snare- yhdistelmällä. Kaikissa testaamissani Evansseissa taas on ollut jotenkin muovinen soundi. Mun kokemus remoista taas on se, että pinnoite kuluu kyllä nopeasti pois. Saa nähdä miten tuon Evanssin käy, saundista tykkään kyllä. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
hollmi-5 19.10.2006 19:43:13 | |
---|
Uskallan olla eri mieltä. Tuossa snarelle tarkoitetussa 14" CS Ambassadorissa tuo täplä on kalvon alla. Ei kai se silloin kalvon kestävyyttä paranna? Rumpali lyö ne virvelin iskut melkolailla pienelle alueelle ja se kalvo venyy siltä kohtaa vähemmän, kun se lätkä on alla tai päällä. Ihan sama, kummalla puolella se lätkä on. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Analuuk 19.10.2006 19:47:38 | |
---|
Aquarianin normaali valkoinen kalvo (olisiko siinä lukenut Satin Finish) kesti mun käytössä ainakin kolme kertaa kauemmin (pinnoite siis) kuin Ambassador. Soundin takia olen tosin käyttänyt taas Remoa jo monta vuotta... Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset! |
Youni 20.10.2006 14:31:49 (muokattu 20.10.2006 14:33:42) | |
---|
Rumpali lyö ne virvelin iskut melkolailla pienelle alueelle ja se kalvo venyy siltä kohtaa vähemmän, kun se lätkä on alla tai päällä. Ihan sama, kummalla puolella se lätkä on. Okei. Ei tullut tuo venyminen mieleen...kaikkea sitä oppii. Ihan vaan huomiona, että halvemmissa lätkäkalvoissa (Asama ensiasennuskalvo) se lätkä on vähemmän venyvää kuin kalvo. Kovat lyönnit ja löysä vire, niin lätkä halkeaa. Tämä juttu tukee Hollomin kommenttia, eli omistit tämän kyllä. :D Aquarianin normaali valkoinen kalvo (olisiko siinä lukenut Satin Finish) kesti mun käytössä ainakin kolme kertaa kauemmin (pinnoite siis) kuin Ambassador. Soundin takia olen tosin käyttänyt taas Remoa jo monta vuotta... Näiden kestävyydestä on tullut paljon ristiriitaisia kommentteja. Joidenkin mukaan pinnoite ei kestä, joidenkin mukaan kestää. Onko kyseessä huono laadunvalvonta vai paskan puhuminen? "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
markkuliini 20.10.2006 17:04:36 | |
---|
Näiden kestävyydestä on tullut paljon ristiriitaisia kommentteja. Joidenkin mukaan pinnoite ei kestä, joidenkin mukaan kestää. Onko kyseessä huono laadunvalvonta vai paskan puhuminen? Itse olen kuullut kanssa Remon kalvojen pinnoitteen huonosta kestävyydestä jonkin verran juttua. Itse olen soittanut Remon kalvoilla 15 vuotta, ja viime vuodet ammatikseni, eikä vastaan ole tullut vielä yhtäkään kalvoa josta olisin saanut pinnoitteen irti (tähän siis ei lasketa sellaista vuosien soiton aiheuttamaa normaalia kulumista). Enkä siis todellakaan ole vaihtamassa kalvoja joka viikko. Outo juttu, voi olla että kyseessä on lyöntitekninen juttu, tai sitten on vain käynyt hyvä tuuri, tai sitten muilla on ollut kyse yksittäisistä huonoista yksilöistä. www.vasamayhtye.com |
Youni 20.10.2006 17:06:14 | |
---|
Itse olen kuullut kanssa Remon kalvojen pinnoitteen huonosta kestävyydestä jonkin verran juttua. Itse olen soittanut Remon kalvoilla 15 vuotta, ja viime vuodet ammatikseni, eikä vastaan ole tullut vielä yhtäkään kalvoa josta olisin saanut pinnoitteen irti (tähän siis ei lasketa sellaista vuosien soiton aiheuttamaa normaalia kulumista). Enkä siis todellakaan ole vaihtamassa kalvoja joka viikko. Outo juttu, voi olla että kyseessä on lyöntitekninen juttu, tai sitten on vain käynyt hyvä tuuri, tai sitten muilla on ollut kyse yksittäisistä huonoista yksilöistä. No mä nyt lähinnä Aquarianin Satin Finishistä puhuin, mutta on Remostakin ollut ristiriitaisia lausuntoja. Kaikilla tuntuu olevan se yksi ja ainoa kalvomerkki mitä käyttää. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Jupi57 20.10.2006 17:49:36 | |
---|
Kaikilla tuntuu olevan se yksi ja ainoa kalvomerkki mitä käyttää. Näinhän sen pitää ollakin, mutta omalla kohdallani Ambassador palaa aina takaisin, kuin bumerangi. En toki kaikkia vaihtoehtoja ole ehtinyt/halunnut kokeilla ja olen sentään Evansin karhennettua hydrauliciakin käyttänyt. Mitenkään Evansia mollaamatta. |
Analuuk 20.10.2006 18:04:51 | |
---|
Itse olen kuullut kanssa Remon kalvojen pinnoitteen huonosta kestävyydestä jonkin verran juttua. Itse olen soittanut Remon kalvoilla 15 vuotta, ja viime vuodet ammatikseni, eikä vastaan ole tullut vielä yhtäkään kalvoa josta olisin saanut pinnoitteen irti (tähän siis ei lasketa sellaista vuosien soiton aiheuttamaa normaalia kulumista). Enkä siis todellakaan ole vaihtamassa kalvoja joka viikko. Outo juttu, voi olla että kyseessä on lyöntitekninen juttu, tai sitten on vain käynyt hyvä tuuri, tai sitten muilla on ollut kyse yksittäisistä huonoista yksilöistä. Tarkoitinkin juuri tätä "normaalia" kulumista. Ambassadorin vaihdan noin puolen vuoden välein (sitten kun keskeltä alkaa nähdä läpi). Samaa Aquarianin kalvoa taas käytin toista vuotta. Mutta kuten sanoin, soundi ratkaisee ja Remossa on yksinkertaisesti parempi soundi. Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset! |