Aihe: Gimmel platinaa
1 2 3 4
aikavaikea
21.11.2003 14:44:33
Oikeasti kulta- ja platinalevyt ovat levy-yhtiöiden itsensä myöntämiä. Se pitää ottaa huomioon. Tiedän yhden bändin, jolta on jäänyt saamatta ainakin kolme kultalevyä levy-yhtiövaihtojen vuoksi.

Aiheestahan mainitsi myös Kråklundin/Klamydian Vesku, jonka mielestä hohto hiukan karisee, kun tilaa omalle orkesterilleen kultalevyn, jotta saa sen itselleen sitten juhlallisin menoin luovuttaa.
Jos etsit miestä pelkään, että tulet pettymään On poikaa ehkä puolet, muttei miestä ensinkään.
Medication
21.11.2003 14:44:39
Mutta sinuun itseesi se ei vaikuta? Tämä taitaa juuri olla sitä elitististä ajattelua, että muut kuuntelevat mitä käsketään, minä sitä mikä on oikeasti hyvää. Ei kukaan osta omasta mielestään huonoa musiikkia vaikka sitä kuinka mainostettaisiin.

Varmasti on vaikutusta, mutta jos pysytään pelkässä musiikissa, niin enpä muista ostaneeni yhtään levyä TV-mainoksen perusteella, vaikka lähemmäs 1000 levyä hyllystä löytyy. Kotimaisella MTV3lla mainostetaan lähinnä kokoelmia, Gordon Haskellia, Smurffeja ja Gimmeliä, eivätkä ne nappaa. Mainokset keskittyvät todella rajalliseen alueeseen. En kyllä sen paremmin ole ostanut täysihintaista CD-levyäkään aikoihin.

Tuo "elitismin" suvaitsemattomuus on samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tämä, josta minua syytätte. Huomaatteko? Jos joku saa kicksit Haskellista tai Kiss FM-hitseistä, niin ok, mutta ei saa ajatella, että kaikki musiikin kuluttajat olisivat samanlaisia. Se on tyhmyyttä.
kivi
21.11.2003 14:44:54
Ynnä vaikka Gimmeliä tarvitsee nähtävästi mainostaa oletetulla myynillä, mutta vaikkapa CMX:ää ei tartte.

Gimmelin kuulijakunta on niin nuorta, että holhoojat pitää vakuuttaa että muutkin ovat uskaltaneet ostaa levyn.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Medication
21.11.2003 14:49:47
Väitätkö nyt, että Gimmelin promoajat maksavat kaupoille, jotta nämä ottaisivat Gimmelin levyn, vaiko annoitko ainoastaan esimerkin siitä, että suosio lisää suosiota? Jotenkin vaikuttaa kaukaa haetulta idealta kun ajatellaan suomen levynmyyntiä.

Sitten sinulta ovat realiteetit hiukan hukassa. Suomen levymyynti on ihan samanlaista kuin isossa Ameriikassakin. Voittoon täälläkin pyritään, joko lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä.

En minä pitäisi mahdottomana ideana, että BMG myisi Gimmel-levyjä muita tuotteitaan alemmalla hinnalla jälleenmyyjille/jakelijoille. Tästähän puhuttiin jo debyyttilevyn yhteydessä. Tuskin CDON tai Anttilakaan tai mikä ikinä pelkästään Hyvän Tahdon vuoksi myivät käytännössä uutta levyä lähes puoleen hintaan.
fox
21.11.2003 14:50:21

Haha:-D Note hiiltyi :-)

. Ei digata mitään mitä massa diggaa, vaahdotaan turpa soikeena artisteista joista kukaan ei oo kuullutkaan ja joiden viimeisin levy ilmestyi vuonna '62 ja silloinkin vain Albaniassa. Se on ihan sitä samaa, kun että soittimien pitää olla sitä tätä ja tuota tai ei VOI soittaa.
Mä ainakin diggaan ihan uskomattoman huonoa hittikamaa vain koska se on tehty hyvin...
:-)

Just. Lainailin tuohon joitakin Kiven mietteitä jotka itsekin allekirjoitan..
Ja olen minä sen sortin individualisti että prkl. Kuuntelen sitte vaikka Gimmeliä jos on sellaiset fiilikset. Sanokaa vaikka mitä rokkipolliisit. :)
Muun ajan sitte vaikka The Flock- Dinosaur Swamp tai Keef Hartley Bandia. Jos siltä tuntuu. Ni!!
Enkä siunauta valintojani missään instanssissa tyyliin: Mitä mieltä ootte hei ihan totta, eiks se xxxx ookkin hyvä...
Vieläköhän sitä Albaniassa julkaistua levyä saa?? Täytyypä soittaa Epelle... =)
Notefix
21.11.2003 14:50:38

Haha:-D Note hiiltyi :-)

No, perkele! :)

Sitäpaitsi, etköhän sä oo vähän jäävi puhumaan. Mun on vaikea uskoa, että sä Gimmeliä tai Jackoa kuunnellessas kuuntelet ensimmäisenä biisiä, etkä sitä, miten hyvin se on tehty.

Päinvastoin, mä kuuntelen nykyään aina ekaksi ihan melodiaa ja laulua, biisiä, ei mitään taistajuttuja yms. Tottakai sen hyvintehdyn huomaa toki...mutta ei se biisiä pelasta.

Ja mun mielestä esim Gimmelillä, Rasmuksella, Haskellilla, Grobanilla yms. on yhteistä se että biisit ON hyviä...oikeesti. Ne jää päähän ja melodiat on usein hyviä.
Medication
21.11.2003 14:54:08
Se omilla korvilla kuuntelu tulee vasta sitten kun on pokkaa se tehdä. Ja kyllä, sitten voi kehua tai haukkua biisit ihan siitä riippumatta onko ne kuullut yksi vai miljoona, aivan samoin kuin melkein millä tahansa voi soittaa. Mutta sitä ennen jokainen on ollut elitisti; minä ja sinäkin.

Näinhän se on, mutta toisaalta ei kannata kärjistää elistimiä ainoana vaihtoehtona ns. TV-levyjen ostamiselle. Väliinkin mahtuu paljon kuluttajaa.

Omia makutottumuksiani en tässä luettele, koska ketään ei kiinnosta, mutta hlökoht kuuntelen mielestäni hyviä artisteja musiikkityylistä riippumatta ja tätä mahdollisuutta toivoisin kaikille - myös niille, joille musiikki ei ole maailman tärkein asia ja joiden 2x20w Aiwa-stereoyhdistelmään nojaa Gordon Haskellin ja Josh Grobanin TV-mainosten perusteella ostettu levy.
Tapani L
21.11.2003 14:56:59 (muokattu 21.11.2003 14:58:52)
En minä pitäisi mahdottomana ideana, että BMG myisi Gimmel-levyjä muita tuotteitaan alemmalla hinnalla jälleenmyyjille/jakelijoille. Tästähän puhuttiin jo debyyttilevyn yhteydessä. Tuskin CDON tai Anttilakaan tai mikä ikinä pelkästään Hyvän Tahdon vuoksi myivät käytännössä uutta levyä lähes puoleen hintaan.

No joo, onhan tuossa pointti. Enkä minä tässä nyt väitä, että Gimmel olisi yhtään vähemmän kaupallinen kuin mikään muukaan levyttävä yhtye. Ja kyllähän se on niin, että kynnys levyn ostamiseen madaltuu kun hintaa lasketaan ja kyllähän se edellisen levyn myynti vaikuttaa seuraavan levyn myyntiin. Mutta ei kukaan siltikkään omasta mielestään paskaa musiikkia osta, ainakaan kahta kertaa (en tiedä, oletko väittänyt mitään tällaista, tuskin, mutta sanoinpahan vain).

Edit: Emmie osaa kirjottaa.
Anteeksi häiriö...
fox
21.11.2003 14:59:25

myös niille, joille musiikki ei ole maailman tärkein asia ja joiden 2x20w Aiwa-stereoyhdistelmään nojaa Gordon Haskellin ja Josh Grobanin TV-mainosten perusteella ostettu levy.

Mutta se voi olla niille Se juttu. Anyway se on heidän asiansa, ei ole taas meidän asia mennä valistamaan että "Haa pösilö, musa jota kuuntelet on mitä hirveintä scheissee.."
Tietysti jos musiikkimaku (heidän) tuohduttaa, voi toivoa että he laajentavat kuuntelukokemuksiaan. Tai ostavat TOISEN Grobanin levyn.. :)
RjW
21.11.2003 15:00:11
Tuo "elitismin" suvaitsemattomuus on samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tämä, josta minua syytätte. Huomaatteko? Jos joku saa kicksit Haskellista tai Kiss FM-hitseistä, niin ok, mutta ei saa ajatella, että kaikki musiikin kuluttajat olisivat samanlaisia. Se on tyhmyyttä.

Nimenomaan näin. Yritin juurikin sanoa että ne Smurffien ja Gimmelien ostajat pitävät varmasti ostamastaan musiikista vilpittömästi, eivätkä ole mitään tv:n uhreja.
"If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last"
Medication
21.11.2003 15:03:39
No joo, onhan tuossa pointti. Enkä minä tässä nyt väitä, että Gimmel olisi yhtään vähemmän kaupallinen kuin mikään muukaan levyttävä yhtye. Ja kyllähän se on niin, että kynnys levyn ostamiseen madaltuu kun hintaa lasketaan ja kyllähän se edellisen levyn myynti vaikuttaa seuraavan levyn myyntiin. Mutta ei kukaan siltikkään omasta mielestään paskaa musiikkia osta, ainakaan kahta kertaa (en tiedä, oletko väittänyt mitään tällaista, tuskin, mutta sanoinpahan vain).

Edit: Emmie osaa kirjottaa.

Ei tietenkään osta. Siitä meillä on monta esimerkkiä ja tulevaisuus näyttää myydäänkö Gordon Haskellin (heh) seuraavaa levyä yhtä paljon, jos MTV3:ssa ei mainosteta sitä.

Hinnan lasku on tällä hetkellä isokin juttu. Muistakaapa jutut piratismista ja CD-levyjen korkeista hinnasta. Tai Lidlin suosiosta ;)
aikavaikea
21.11.2003 15:04:23 (muokattu 21.11.2003 15:08:11)
Tai ostavat TOISEN Grobanin levyn.. :)

Grobanilta taisi juuri tulla uusi levy, pitänee ostaa. Edellinen olikin aikamoisen hyvä. Kuuntelen sen yleensä ennen System Of A Downin Toxicitya ja Topi Sorsakosken parhaiden jälkeen. Tämän trion jälkeen Puolikuun keikalle mielellään. Pesosen Kari on aika roch! (Vai onko se Pesola?)
Jos etsit miestä pelkään, että tulet pettymään On poikaa ehkä puolet, muttei miestä ensinkään.
Notefix
21.11.2003 15:04:40 (muokattu 21.11.2003 15:05:50)

Mutta se voi olla niille Se juttu. Anyway se on heidän asiansa, ei ole taas meidän asia mennä valistamaan että "Haa pösilö, musa jota kuuntelet on mitä hirveintä scheissee.."

Just noin...en mäkään mene sanomaan muille että niiden pitää kuunnella sitä musaa mistä mä diggaan...oli se sitten mitä tahansa.

Ja ihan sattumalta juuri kuuntelin Gimmeliä, Grobania ja Tik Takkia ja diggasin ihan kybällä, tosin en kuunnellut Aiwan stereoilla.
Medication
21.11.2003 15:04:46
Tietysti jos musiikkimaku (heidän) tuohduttaa, voi toivoa että he laajentavat kuuntelukokemuksiaan. Tai ostavat TOISEN Grobanin levyn.. :)

Ei saa sanoa, että sellainen ihminen on pösilö, mutta pitää ristiä kädet, että hän saisi myös tietoa muista artisteista, jotka voisivat olla tyypille vieläkin kovempi juttu.
Medication
21.11.2003 15:06:27
Just noin...en mäkään mene sanomaan muille että niiden pitää kuunnella sitä musaa mistä mä diggaan...

Ja ihan sattumalta juuri kuuntelin Gimmeliä, Grobania ja Tik Takkia ja diggasin ihan kybällä, tosin en kuunnellut Aiwan stereoilla.

TikTak on kiva ja Mimmu söpö. Uuden levyn paras biisi on muuten 'Miltä tuntuu'.
Teijo K.
21.11.2003 15:09:37

Oman musiikkimakunsa ilmoittaminen vaatinee hienotunteisuutta, jota itsellenikin toivoisin lisää. Tulee joskus möläytettyä ennen kuin on ajatellut asiat loppuun. Ehkä olisikin parempi yrittää pitäytyä positiivisissa viesteissä. Eli voisi yrittää mieluummin kertoa niistä omista suosikeista, kuin haukkua niitä toisten suosikkeja.

Tässä on arvallekin kasvun paikka. Tähänkin ketjuun olisi voinut olla osallistumatta. Sori.
Jiihaa. -Teppo "Jiihaa" Nättilä.
Medication
21.11.2003 15:16:42
Mä luulen että mulla on aika hyvät tiedot musiikista ja erilaisista artisteista...mutta silti diggaan noista...

En minä sinua tarkoittanutkaan.

no, tulihan se sieltä...mutta eikös tuotakin ole mainostettu TV:ssä? :)

En ole nähnyt mainosta, enkä minä kaupan kassalta albumia hankkinutkaan :) Ja tiedon uuden levyn ilmestymisestä sain YleXiltä. Eihän tässä koko jutussa ollutkaan kai kyse siitä, mitä saa ja mitä ei saa kuunnella, vaan siitä, että pelkästään TV-mainosten perusteella levynsä ostavilla voisi olla huomattavasti mukavampi elämä, jos tietäisivät maailmasta Shake That Ass-kokoelmien ulkopuolella.
aivokuolio
21.11.2003 15:30:24
off-topiciksi menee, mutta on se ihme homma kuinka tuollaisella tv-kampanjalla saadaan ihmiset kauppoihin. tälläkin hetkellä vaikkapa anttilan levyhyllyt notkuvat esim. elviksen, beatlesien ja abban halpiskokoelmia, joita tavallinen pulliainen korkeintaan tuijottelee hetken, kunnes päättää jättää levyn ostamatta koska "onhan se 5 euroa tällaisesta aika paljon". mutta kah! kun levy-yhtiö päättää lähtä buustamaan varojaan joulumarkkinoille ja aloittaa tv-kampanjan, niin johan juoksevat ihmiset ostamaan tasan tarkalleen samoja biisejä yli 20 euron hintaan.

kyllä hatuttaa!
räkäistä raivoa karusta pohjolasta: trio aivokuolio
ville viaton
21.11.2003 15:34:30
Oikeastaan kyrsii eniten se, että Gimmel ja vastaavat ovat nimenomaan lapsille täsmätuotettuja ja markkinoituja. Kaupallisuutta on aina ollut ja tulee aina olemaan mutta skidit voisi jättää rauhaan...kaipa se on vanhempien vastuulla eniten. Unohtamatta YHTEISKUNTAA, hehe.
Wofon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)