Aihe: Bilebändibasistin biisilista
1 2 3
aho
19.10.2006 15:22:04
Me touhuttiin vuoden verran klubipändihommia paikallisessa soittoruokalassa ja teemat vaihteli illoittain ja klubi oli kerran kk. Opeteltiin aina joku reilu 20 uutta piisiä teeman mukaan: diskot, suomirokit, rekeet, tyttöpändit yms...
Olipahan aika raskasta hommaa opiskelun ja töiden ohella, mutta setit ainakin vaihtuivat. Soiton tasokin oli välillä aika kuraa mutta korvattiin se volyymillä ja viiliksellä.

Tästä tuli mieleen että lisätään tänne uusi kalluppi, eli kaikkein "kusenpolttamin" coveri. Ei siis mollata originaalia, mutta mitä nyt vaan eniten kaikki veivaa ja ahistaa kun vierasta sikaa.

Äänestän Proud Marya.
Minimum effort/Maximum gain.
absqua
19.10.2006 15:29:05
Tästä tuli mieleen että lisätään tänne uusi kalluppi, eli kaikkein "kusenpolttamin" coveri. Ei siis mollata originaalia, mutta mitä nyt vaan eniten kaikki veivaa ja ahistaa kun vierasta sikaa.

Äänestän Proud Marya.

Ja mä äänestän Mustang Sallya. Voisin kyllä Proud Maryakin äänestää, ei siinä mitn.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
19.10.2006 15:31:00

Äänestän Proud Marya.

Valintani on: Unchain my heart.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
bize
19.10.2006 15:32:02
No jos turveosasto on mukana niin yölintu ja minä rakastan sua on aika korkeella kusenpolttamien listalla.
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
Teijo K.
19.10.2006 21:21:06

Valintani on: Unchain my heart.

Sit vois kerätä näistä piiseistä keikkasetin ja kasata bändin ja eikö keikalle, ja jengi diggaa täysii!
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Royal Banzai
19.10.2006 21:28:02

Äänestän Proud Marya.

Sweet Home Chicago tänttäränttä-bluussina. Ei enää.
Ylläri
19.10.2006 23:03:47
Tyylin mukaisesti tuolta disko-osastolta "I Will Survive". Suomalaisista "Jäätelökesä" ja "Paratiisi" on kuultu useammin kuin kerran.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
FoolOnTheHill
19.10.2006 23:08:23
Tyylin mukaisesti tuolta disko-osastolta "I Will Survive".

Se on siinä. Mä oon kurkkuani myöten täynnä tota biisiä. Harvoja kappaleita, joita oikeasti vituttaa soittaa.
balzary
19.10.2006 23:26:50

Paratiisi, taisi olla ainakin Gramexin listojen kärjessä.
Heikki L.
20.10.2006 00:19:22

Se on siinä. Mä oon kurkkuani myöten täynnä tota biisiä. Harvoja kappaleita, joita oikeasti vituttaa soittaa.

Mutta tuohan on ihan parasta myrkytysmaastoa. En garde, hyvät bänditoverit!
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
absqua
20.10.2006 08:18:47 (muokattu 20.10.2006 08:20:57)

Sama juttu, mä diggaan soittaa tota rallia edelleen. Kulunuthan se on, kuten muutkin ääniä saanett, mutta kummasti väki vaan aina haluaa kuulla noita evergreenejä.

Tässä nyt kun aikansa tänne ihmiset listaa noita kusenpolttamimpia ralleja niin - tadaa - yhtäkkiä on koossa normi bilebändin settilista.
JK
20.10.2006 08:58:14 (muokattu 20.10.2006 08:59:06)
Kyllähän se niin on, että suurin noista omankin "bilebändin" biiseistä alkaa käydä hermoille...mutta kun ne vaan uppoo keikoilla ihan täysillä.

Ja useimmat keikat on sellaisia ainutkertaisia, että porukka ei ole kuullut bändiä. Noilla "vakikeikoilla" joita meilläkin on vuosittain saman tilaajan tilaisuuksissa ollaan koetettu plokkailla hiukan erilaista settiä aina vuosittain.

Samoin on koetettu treenien myötä pudotella listalta pois joitain väsyneitä juttuja ja ottaa mukaan uudempaa kamaa. Bändin sisällä tulee välillä hiukan erimielisyyttä siitä mitä biisejä listalta poistetaan, joltakin joku biisi tulee enemmän korvista ulos kuin toiselta.

Kaikenkaikkiaan bändillä on noin 150 biisiä kasassa, osa niistä laitetaan välillä lepäilemään ja kaivellaan esiin tarpeen mukaan.

Keikalla soitetaan 3 (joskus 4) settiä ja usein etukäteen kasaan raapaistu settilista elää lennossa keikan aikana. Tästä bändin kavereille hatunnosto, homma ei mene kiville vaikka kesken setin joku heittää jonkun muun biisin nimen kuin mitä listassa lukee. Tämän perusporukan kanssa on kohta 10 vuotta touhuttu niin alkaa aika hyvin olla homma hanskassa.
"Bodia, Sporttia ja Tsemppistä... Diudiudiudiuu"
Ylläri
20.10.2006 09:35:23
Sama juttu, mä diggaan soittaa tota rallia edelleen. Kulunuthan se on, kuten muutkin ääniä saanett, mutta kummasti väki vaan aina haluaa kuulla noita evergreenejä.

Tässä nyt kun aikansa tänne ihmiset listaa noita kusenpolttamimpia ralleja niin - tadaa - yhtäkkiä on koossa normi bilebändin settilista.

"I Will Survive" on ihan kiva vetää bassolla juu ja tavallaan siinä on kuitenkin aina se tietty camp-huumoriaspekti, eli voi revittää ja raiskata suht vapaasti ilman että kukaan suuttuu.

"Paratiisi" sen sijaan on sellainen biisi, joka ei oikein toimi kenenkään muun kuin Baddingin esittämänä. Jotenki se on niin sidoksissa siihen alkuperäiseen esitykseen, että jonkun muun vetämänä se tuntuu ihan mitäänsanomattomalta rallilta - mitä se ehkä pohjimmiltaan onkin, mutta Badding sai siihen puhallettua jotain syvempää henkeä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
FoolOnTheHill
20.10.2006 11:15:51 (muokattu 20.10.2006 11:19:49)

Touché. Pysyn silti kannassani.

Joskus tuntuu siltä, ettei oo mitään väliä millä kokoonpanolla soitetaan, samat biisit tulee vastaan joka kerta. Kootut teokset. Helpollahan siinä toki pääsee, mutta kyllä se käy riepomaan aika ajoin.

"Paratiisi" sen sijaan on sellainen biisi, joka ei oikein toimi kenenkään muun kuin Baddingin esittämänä.

Ehkä niin, mutta mä tykkään vetää tätä, jos saa kunnon kantrihumppa-meiningin päälle. Ehkä se fiilis on siinä tärkeämpi, kuin itse biisi.
poppamies
20.10.2006 11:42:39

...Ehkä niin, mutta mä tykkään vetää tätä, jos saa kunnon kantrihumppa-meiningin päälle. Ehkä se fiilis on siinä tärkeämpi, kuin itse biisi.

Näinhän se on. Fiilis on enemmän kuin puolivoittoa. Tottakai bilebändin ohjelmistossa pitää myös olla näitä "kusenpolttamia" kappaleita. Yleisön pitää pystyä samaistumaan johonkin. Jos bilebändi soittaisi esim. vain omia kappaleita niin se ei olisi bilebändi ensinkää.
Teijo K.
20.10.2006 11:44:28

Näinhän se on. Fiilis on enemmän kuin puolivoittoa. Tottakai bilebändin ohjelmistossa pitää myös olla näitä "kusenpolttamia" kappaleita. Yleisön pitää pystyä samaistumaan johonkin. Jos bilebändi soittaisi esim. vain omia kappaleita niin se ei olisi bilebändi ensinkää.

Ja tarpeeksi tuntematon coveri on keikalla sama kun soittaisi oman piisin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
absqua
20.10.2006 11:45:26

naulan kantaan.
poppamies
20.10.2006 12:02:13 (muokattu 20.10.2006 12:03:00)

Niin, mitä me näistä viisauden sanoista opimme. Seteissä pitää siis olla näitä "Proud Mary" , Mustang Sally, I Will Survive" ja "Keep on fuckin' the free world" tyyppisiä kappaleita. Lienee kiistaton totuus. Sitten on aivan eri asia että voi laittaa vähän kulttuuria sekaan. Toki joskus se on aivan kuin heittäisi helmiä sioille.
FoolOnTheHill
20.10.2006 12:19:11

Kyllä kyllä, omista fiiliksistä tässä oli kyse. Yleisö tykkää toki tutuista biiseistä enemmän kuin tuntemattomista vaikka ne olisi niiden omastakin mielestä (hieman kärjistäen) susipaskoja. Tämä selittynee sillä, että porukka on tullut joraamaan eikä keskittymään mihinkään taidepläjäykseen.

Jotta totuus ei unohtuisi; kun soitto kulkee ja jengi diggailee niin mitä tahansa em. biiseistä vetää mielellään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)