Aihe: Stagg Myra vai Paiste Alpha
1 2 3
sharoles
21.09.2006 14:42:38 (muokattu 21.09.2006 14:43:00)
Kyllä se vaan on niin että Paskaa ja Kallista löytyy, kuten alpha.
Rockster
21.09.2006 14:48:02

Ja täyttä paskaa ja melko kallista, kuten Staggin lelupellit.

Mutta makuasioitahan nämä ovat. Pidä Staggit, minä pidän Paisteet...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 Tavastialla.
ToMi88
22.09.2006 13:13:10

Jep, minunkin mielestä staggin crashit ainakin on aivan kauheita. Omistan Myra riden ja splashin ja ne toimii kyllä, mutta kokemuksen perusteella crashit on enemmänkin huonoja chinoja.
Joki89
18.10.2006 11:24:39
En kyllä tiedä mitä nää täällä kinastelee??
Ehdottomasti ottaisin Myran.. se on vaan tosi asia että kannatatte tota Alphaa vaan sen takia kun siinä on logo PAISTE.. Ei se siittä luottoo tee räjähtää heti vaan käsiin ja olette mennyt hyvään halpaan:D
Stagilta löytyy kulta yksilöitä todella paljon.. itselläni setissä kaikki paitsi chinat on staggii..
14"Myra haikka=Todella hyvä Korkea ja erottuva ääni.
13"DH Haikka=Ehdottoman hyvä. Mukavan korkea mutta pehmee ääni:)
16,18"Myra chrashit on rock musiikkiin aivan mahtavia!
14 Dh Chras= Hyvin ärhäkkä peli:)
8",10",12"Myra splah=Hyvin erottuva splash soundi..Ei kuulosta miltään homo paisteelta.
21Ride myra...Hyvä rokki saundi..
12" 16" 18" chinat on wuhanin:)
Itselläni ei ole mitään paistetta vastaan.. mutta ei se nimi siittä hyvää tee..
Esim: Paiste rude on mahtava palti ja muusta paisteesta en tykkää..
Mut joo vastaus on myra..
ToMi88
18.10.2006 11:32:23

En kyllä tiedä mitä nää täällä kinastelee??
Ehdottomasti ottaisin Myran.. se on vaan tosi asia että kannatatte tota Alphaa vaan sen takia kun siinä on logo PAISTE.. Ei se siittä luottoo tee räjähtää heti vaan käsiin ja olette mennyt hyvään halpaan:D
Stagilta löytyy kulta yksilöitä todella paljon.. itselläni setissä kaikki paitsi chinat on staggii..
14"Myra haikka=Todella hyvä Korkea ja erottuva ääni.
13"DH Haikka=Ehdottoman hyvä. Mukavan korkea mutta pehmee ääni:)
16,18"Myra chrashit on rock musiikkiin aivan mahtavia!
14 Dh Chras= Hyvin ärhäkkä peli:)
8",10",12"Myra splah=Hyvin erottuva splash soundi..Ei kuulosta miltään homo paisteelta.
21Ride myra...Hyvä rokki saundi..
12" 16" 18" chinat on wuhanin:)
Itselläni ei ole mitään paistetta vastaan.. mutta ei se nimi siittä hyvää tee..
Esim: Paiste rude on mahtava palti ja muusta paisteesta en tykkää..
Mut joo vastaus on myra..

No ainakin tässä tapauksessa juuri se paiste logo siinä pellissä saisi mut valitsemaan alphan. Monia tommosia staggin lelupeltejä koittaneena olen saanut selvän kuvan, että crashit on täyttä skeidaa. TOKI varmasti löytyy ihan hyviäkin yksilöitä, mutta mieluumin otan sen paisteen kun alan ronkkimaan sitä yhtä hyvää yksilöä sielä jostain kasan uumenista.
Ja tohon kestävyyteen nyt on paha sanoa kun se nyt riippuu lähinnä soittajasta, mutta kyllä en silti staggiin luottaisi tässäkään asiassa.
Jouni Antero
18.10.2006 11:58:50
Mä olen seurannut viehtyneenä tätä Stagg-taistelua täällä - Kiinassa kun ei osata mitään...

Satutteko noin yleisesti olemaan tietoisia, että Kiinassa tehtiin symbaaleja neljätuhatta vuotta ennen kuin Kolumbus löysi Amerikan?
ToMi88
18.10.2006 12:55:01

Mä olen seurannut viehtyneenä tätä Stagg-taistelua täällä - Kiinassa kun ei osata mitään...

Satutteko noin yleisesti olemaan tietoisia, että Kiinassa tehtiin symbaaleja neljätuhatta vuotta ennen kuin Kolumbus löysi Amerikan?

Ei tässä ainakaan mun osaltani ole mitään tekemistä sillä missä ne pellit on tehty. paska on paskaa, minkäs sille voi.
Rockster
18.10.2006 14:20:06
Staggi on gaggi...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 Tavastialla.
Niq
18.10.2006 15:08:48

Onpa kauhia taistelu. Onko Staggin vastustajat vaan katkeria kun omistavat tuplahintaiset yhtä hyvältä kuulostavat, jonkun muun valmistajan pellit? ;)

Ei vaiskaan, kyllähän Staggit ovat halpiksia, mutta kyllä omassa sarjassaan parhaita, esim. Paisteen samanhintaiset eivät mitenkään yllä samaan. Onhan toki hölmöä verrata Paisteen Alphoja ja jotain Staggeja toisiinsa, kun ovat kuitenkin eri hintaisia vermeitä. Vähän kuin vertaisi Ladaa ja Volvoa suoraan toisiinsa vain sillä perusteella että molemmat kuljettavat paikasta A paikkaan B.

Mun Staggit kuulostaa hyvältä ja aion niillä soitella niin kauan, kunnes on varaa pistää kiinni saturainen tai pari per pelti, eli vielä pitkän aikaa. Toisin sanoen vedetään hyväsoundisilla halpiksilla niin kauan että on varaa ostaa kunnon setti, jolla sitten voi vaikka loppuelämän soitella, sen sijaan että ostettaisiin jotain vähän parempia semihalpispeltejä tuplahintaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jupi57
18.10.2006 15:26:23 (muokattu 18.10.2006 15:40:33)
Kun Staggin hinnat nousevat http://www.superostis.net/ ja Alphan pysyvät ennallaan http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=7508&mgid=33&sgid=331
niin tilannehan tasoittuu.

sen sijaan että ostettaisiin jotain vähän parempia semihalpispeltejä tuplahintaan.

Semihalpispelti! Uusi termi ... tämähän on plussan paikka : )
sharoles
18.10.2006 18:07:03
Paiste alpha, toiselta nimeltä Kolina. Jos on pakko ostaa tommosia punasia peltejä katso Meinlin Amun/Classic sarja. Amunin ride on Herkku B8 symbaaliksi.
Davos
18.10.2006 18:19:21
Paiste alpha, toiselta nimeltä Kolina. Jos on pakko ostaa tommosia punasia peltejä katso Meinlin Amun/Classic sarja. Amunin ride on Herkku B8 symbaaliksi.

No nuo Amunit ja Classicit vasta kolisevia ovatkin.. :/
Nolte
18.10.2006 19:02:47
Onpa kauhia taistelu. Onko Staggin vastustajat vaan katkeria kun omistavat tuplahintaiset yhtä hyvältä kuulostavat, jonkun muun valmistajan pellit? ;)

Vitsillä heitit, mutta vastaan silti veren maku suussa. ;)

Hyvä esimerkki Staggin laadusta oli viime kesänä, kun kokeilin eräässä soitinkaupassa 5-6 Staggin splashia. En muista malleja, mutta yksikään niistä ei soinut ollenkaan. Pelkkä kolahdus lähti niistä. Siinä splashien joukossa oli ainoastaan yksi ei-Stagg. Se oli joku Istanbul. Se soi. Riittääkö tuo uskottavaksi otannaksi tuotteen laadusta, kun kaikki, mitkä olivat saatavilla olivat susia...? Minulle riittää.

Hintakin oli tietysti eri tasolla tuossa Istanbulissa, mutta pitäähän soittimen sentään soida. En ole tavannut ostaa sellaista autoakaan, joka ei kulje mihinkään. Siinä mielessä Staggeja ei voi verrata edes Ladaan, koska se kuitenkin kulkee.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Migo
18.10.2006 21:34:22
Sitäpaitsi, kiinassa syödään koiria..
Niinpä..
Jouni Antero
19.10.2006 09:44:24
Tää nyt kyllä osin voi olla ihan jo makujuttuja: mulla on yksi Staggin 14" crash ja se on paras tuon koon crash jota olen kuullut - soi matalalla ja pehmeästi jne. Voin kuvitella että B8-soundiin tykästyneet ovat sitä mieltä että se ei soi...
Danko
19.10.2006 09:47:15

Tää nyt kyllä osin voi olla ihan jo makujuttuja: mulla on yksi Staggin 14" crash ja se on paras tuon koon splash jota olen kuullut - soi matalalla ja pehmeästi jne. Voin kuvitella että B8-soundiin tykästyneet ovat sitä mieltä että se ei soi...

Sori, jatkakaa.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
mustakaapu_3
19.10.2006 12:31:02

Ymmärrä nyt kuitenkin, että historiallinen Kiina on aivan eri asia, kuin tämän päivän Kiina. En sano, etteikö Kiinassa tänäkin päivänä osattaisi. Eipä Kiinasta vain nykyisin länsimaisille markkinoille pääasiallisesti mitään luxusta tuoda. Kiinassa myös symbaalit olivat tuolloin ja osittain nykyisinkin hiukan erilaisia, kuin nykypäivän rumpusettisymbaalit, jotka muistuttavat enemmän perinteisiä turkkilaisia symbaaleita.

Voidaan kai myös sanoa, että symbaalinvalmistustaito on tänä päivänä ainakin vähän eri tasolla, kuin neljä tuhatta vuotta sitten. Edistysaskelia on otettu, valitettavasti lähinnä muualla, kuin kiinassa.

Niin, ja staggeillahan ei tunnetusti ole jälleenmyyntiarvoa puolikkaan puupenninkään vertaa, kannattaa ottaa myös se huomioon...
mustakaapu_3
19.10.2006 12:37:49

Tuotanoin, eipäs nuo uudet alphat nyt erityisen kalliita ole. Laadukkaitakin ovat hintaisekseen ihan oikeasti. Sano puukorvaksi, mutta jos sokkotestissä pitäis erotella 2002:sen symbaaleita alphoista, niin ainakin minulle tuottaisi päänsärkyä.

Mikäs on sun testailukokemus noiden uusien alphojen osalta?
Rockster
19.10.2006 13:08:04
Sano puukorvaksi, mutta jos sokkotestissä pitäis erotella 2002:sen symbaaleita alphoista, niin ainakin minulle tuottaisi päänsärkyä.

Ero on kyllä uusissa Alphoissa ja 2002:ssa melkoisen pieni. Sokkotestissä ehkä voisin erottaa toisistaan, mutta vaikeaa se olisi. Päädyin kuintekin 2002:iin itse...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)