Aihe: Tone ja volumet toimii on-off =/ 1 | |
---|---|
![]() 19.10.2006 12:17:02 (muokattu 20.10.2006 19:21:33) | |
Hei, kolvailin mikkeini kaveriksi parit tonet ja volat bassooni. Ainoo mikä syö miestä on se että ne toimii on off, eli säädöt on täysillä ellei potikka ole ihan toisessa ääripäässä jolloin efektikin on sitten sen ääripään mukainen. Volat on kolvattu niinkun tuolla alhaalla on toi Reverse (J-Bass) wiring: http://www.stewmac.com/cgi-bin/haze … fo_sheets&item=freeinfo/fi.html Tonet niinkuin tuolla alhaalla, käytin 0.1mfd cappeja: http://www.stewmac.com/cgi-bin/haze … fo_sheets&item=freeinfo/fi.html Volat on ainakin pakko kolvata noin koska muuten käy just se että toisenkin volumen hiljentämin hiljentää koko bassoa. Mikäs avuksi? BTW, mulla on maadoitus tehty hieman kyseenalaisesti eli kaikki maat on kolvattu yhteen tinaklönttiin josta vedetään piuha jakille. Tallalta tuleva leadi on kolvattu toiseen niistä jakin kuumista, ei siis koske maihin ollenkaan. Vähensi huminaa kun tein noin, en tiedä mistä keksin kokeilla. Yhenkään potikan kyljessä ei siis ole sitä sellasta "maapistettä" ni toneihin/volumeihin koskeminen ei aiheuta surinaa. Oon ajatellu myydä ton soittimen, made in Japan '95 - Iba SR800 + SD Quarter Poundit P/J. Ostan tilalle Peavey Cirrus 4 BXP Darkwoodin, mitäs maksaisitte tuosta Ibanezista? Olin ajatellut noin 350€-400€ pyytää siitä, kun noi mikitkin on Suomessa jo väh 150€ ja tuo ei todellakaan ole mikään GSR200. Kolhuja ja buckle rashia kyllä löytyy mutta soi hyvin. KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! | |
![]() 19.10.2006 13:34:35 | |
Noihin teknisiin ongelmiin en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta myyntistrategisesti tuli mieleen semmionen juttu että noita Duncanin mikkejähän voisi yrittää myydä sellaisenaan erikseen (olettaen että sulla on Iban orkkismikit tallessa). Muutaman kympin enemmän saattaisi kokonaisuudessaan netota. Jotenkin olen huomannut, että ihmiset ei noista modauksista ole soittimen oston yhteydessä halukkaita maksamaan kummoistakaan ekstraa. Sen sijaan jos jollain on hakusessa juuri tuommoiset mikit, niin sillehän pienikin alennus kaupan hinnasta on jo plussaa. Toki tällä metodilla myymisen vaivaakin on tuplasti enemmän, se on sitten itsestä kiinni miten omaa aikaansa ja vaivaansa hinnoittelee. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila | |
![]() 19.10.2006 14:30:56 (muokattu 19.10.2006 14:34:16) | |
Toki tällä metodilla myymisen vaivaakin on tuplasti enemmän, se on sitten itsestä kiinni miten omaa aikaansa ja vaivaansa hinnoittelee. No hinnoittelen vapaa-aikani aika korkealle, mutta lasken kaiken ajan (myös mikkien myyntiin nähdyn ajan) töiden jälkeen vapaa-ajaksi joten möisin kyllä erikseen =) Ongelmaksi tulee lähinnä se että orkkis-setin J-mikistä (tallamikki) on A-kielen magneetit menny sököks (voiko näin käydä?) ja kun ne on aktiivit ni pitäis sitte olla ne aktiivipiiritkin siellä ja se alkuperäinen preamppi on todella sökönä. Ne potikat ja muut kyllä löytyis, mutta koko roskan toimintakuntoon laittaminen on mun taitojen yläpuolella. Voiko muuten kosahtaa ne magneettijudetsut mikeistä tolleen? Meinaan niissä mun vanhoissa aktiiveissa ni ku pistelee balancen täysin tallan puolelle ni A-kielessä ei oo juur mitään potkua, olettaisin että ne on ne viereiset magneetit jotka poimii sen A-kielen värähtelyn vaan. Edit: Jotenkin olen huomannut, että ihmiset ei noista modauksista ole soittimen oston yhteydessä halukkaita maksamaan kummoistakaan ekstraa Olen huomannut saman, ja itselläni on ihan sama juttu. En ole erityisen innokas niiden "se ja se soitin + tosi hienosti itse tehty pickguardi"-juttujen ostaja. Yksinkertaisesti ostaisin mieluummin vaikka rikkinäisen, siihen korjausosan ja tekisin itse. Muuten kuin butiikissa teetettyjen modien fiilis on aina vähän semmonen "öö joo hieno juttu..sulle..". KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)