Aihe: Pintakäsittely?
1
inCCu
19.10.2006 15:25:48 (muokattu 19.10.2006 15:29:01)
Itse en noista litkuista tiä kuin sen mitä tarttee.. (jos sitäkään), mutta ite tekisin eri tekniikoilla ja aineilla kokeiluja johonkin hukkapalaan ja valitsisin niistä parhaimman.

EDIT: Heti postauksen jälkeen tuli mieleen, että tuolla fakissahan oli alempana linkkejä, joissa keskusteltiin pintakäsittelystä jne. -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=106711
Niq
19.10.2006 17:41:52

Päätin pitkän pohdinnan jälkeen kokeilla yhdistelmää vesiliukoinen jauhepetsi+uretaanilakka.

Yhdistelmä toimii. Itse olen yhden kitaran lakannut ko. tavalla (Helo-merkkisellä lakalla). Pensselillä tein tuon homman, kannattaa varautua välihiontoihin ja vähintään 10-15 kerrokseen, jos haluat paksun, "lasimaisen" pinnan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Deranged
20.10.2006 11:20:08
Yhdistelmä toimii. Itse olen yhden kitaran lakannut ko. tavalla (Helo-merkkisellä lakalla). Pensselillä tein tuon homman, kannattaa varautua välihiontoihin ja vähintään 10-15 kerrokseen, jos haluat paksun, "lasimaisen" pinnan.

Juurikin tuo lasimaisuus on tavoitteena. Lakkapurkissa (Unica Super Venelakka) väitettiin 2-3 kerroksen riittävän, mutta pitää kattoa miltä näyttää.

Mitenkä tuo välihionta kannattaa oikein tehdä?

Mulla on 240 paperia varattuna tuota varten, onko riittävän hieno vai pitäiskö olla vielä hienompi?
jarmos
20.10.2006 13:18:03
Juurikin tuo lasimaisuus on tavoitteena. Lakkapurkissa (Unica Super Venelakka) väitettiin 2-3 kerroksen riittävän, mutta pitää kattoa miltä näyttää.

Mitenkä tuo välihionta kannattaa oikein tehdä?

Mulla on 240 paperia varattuna tuota varten, onko riittävän hieno vai pitäiskö olla vielä hienompi?

No älä nyt ainakaan tuolla ala hiomaan 600 ja siitä ylöspäin, tarkoitusha on vain saada lakkapinta mataksi ja skrubut veke.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Niq
20.10.2006 13:37:06 (muokattu 20.10.2006 13:38:02)

No älä nyt ainakaan tuolla ala hiomaan 600 ja siitä ylöspäin, tarkoitusha on vain saada lakkapinta mataksi ja skrubut veke.

Juu ja viimeiset pari välihiontaa viimeistelet vesihiomapaperilla ja vedellä.

EDIT: Ja sitten viimeisen lakkauksen jälkeen toki myös jollain 1000:sella vesipaprulla ja sitten vahat päälle kiillotuslaikalla.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Juzzu
20.10.2006 13:42:40
Juu ja viimeiset pari välihiontaa viimeistelet vesihiomapaperilla ja vedellä.

Nesteenä voi käyttää myös vaikka lamppuöljyä niin ei puu kastu ja vety ja ala sitten sen johdosta myöhemmin ehkä kupruilemaan, värittymään tahi lohkeilemaan tms.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)