Aihe: Fernandes Sustainer
1 2
kanka
18.10.2006 17:31:12

Niin ja juu, kaikille aiheesta kiinnostuneille: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=549

Yksi vaihtoehto on myös(mitä itsekkin olen miettinyt Sustainiacin sijasta) ostaa Fernandesin kitara, jossa Sustainer valmiina. Eniten itseäni houkuttaa Monterey Elite, Frippin hengessä. :)

Sustainer-kitaraa hankkiessa kannattaa miettiä sen (sustainerin) käyttötarkoitusta sekä omaa soittotyyliä, ja näin ollen vakavasti harkita floikka- ja kiinteätallaisen kitaran välillä. Sustainer kun avaa n-kertaisesti enemmän mahdollisuuksia kelluvatallaisessa kitarassa verrattuna kiinteätallaiseen. Itselläni tosin on sustainer-kitarassa talla tällä hetkellä blokattuna soittotyylistä johtuen..:)

Tuollainen Monterey Elite sisäänrakennetulla GK-midijärjestelmällä olisi kyllä poikaa.
Fin_Rocker
18.10.2006 18:04:40
Entäs pystyykö sen draiverin vaihtamaan, onko se edes tavallinen mikki?
kanka
18.10.2006 19:13:29

Entäs pystyykö sen draiverin vaihtamaan, onko se edes tavallinen mikki?

Draiveria ei pysty vaihtamaan (paitsi toiseen samanlaiseen), sillä se ei ole tavallinen mikki. Kuitenkin sustainerin ollessa pois käytöstä (kytkin off-asennossa), driver toimii kuten tavallinen yksikelainen kaulamikki. Varsin hyvällä soundilla myöskin.
ballfish
18.10.2006 19:35:15 (muokattu 18.10.2006 19:35:37)
Sustainer-kitaraa hankkiessa kannattaa miettiä sen (sustainerin) käyttötarkoitusta sekä omaa soittotyyliä, ja näin ollen vakavasti harkita floikka- ja kiinteätallaisen kitaran välillä. Sustainer kun avaa n-kertaisesti enemmän mahdollisuuksia kelluvatallaisessa kitarassa verrattuna kiinteätallaiseen. Itselläni tosin on sustainer-kitarassa talla tällä hetkellä blokattuna soittotyylistä johtuen..:)

Tuollainen Monterey Elite sisäänrakennetulla GK-midijärjestelmällä olisi kyllä poikaa.

Jätän sustainerkampikikkailut Vaille. Floikkatemppuilu ei ole niin hauskaa, että toisen floikkakitaran haluaisin. :)
kanka
18.10.2006 19:55:56

Jätän sustainerkampikikkailut Vaille. Floikkatemppuilu ei ole niin hauskaa, että toisen floikkakitaran haluaisin. :)

Siinä tapauksessa kiinteätallainen ehdottomasti. Minkäslaiseen käyttöön olet sustaineria sitten ajatellut, jos saan udella? Itselleni se on tällä hetkellä elintärkeä työkalu soundscapes-soitossa. Kampikikkailut tosiaan on vähän jääneet..
ballfish
18.10.2006 19:58:57 (muokattu 18.10.2006 20:03:08)
Siinä tapauksessa kiinteätallainen ehdottomasti. Minkäslaiseen käyttöön olet sustaineria sitten ajatellut, jos saan udella? Itselleni se on tällä hetkellä elintärkeä työkalu soundscapes-soitossa. Kampikikkailut tosiaan on vähän jääneet..

Taustoja, sooloiluun olen ajatellut. Soundscapes kiinnostais myös, mutta lompakkoani ei kiinnosta delayt, loopperit ja syntikat. ;)

Edit: Niin ja kammeton kitara pitää muutenkin hankkia. Les Paul kiinnostaa ja Sustainer. Eli Monterey Elite. :) Ravelle on myös vaihtoehto, mutta tod. näk. Monterey.
kanka
18.10.2006 21:14:19

Soundscapes kiinnostais myös, mutta lompakkoani ei kiinnosta delayt, loopperit ja syntikat. ;)

Hyvä ilmaisu..:) Ei todellakaan mikä halvin mahdollinen musiikkityyli/taidemuoto/harrastus jne.

Ravelle on myös vaihtoehto, mutta tod. näk. Monterey.

Ravelle olis kyllä cool. Olisi hauska tietää että miten noissa Fernandesin sustainer-malleissa on se elektroniikka sijoitettu runkoon, että mahtuisko sinne vielä GK-järjestelmä jotenkin. Joskus tulevaisuudessa pitää hankkia skitta sekä sustainerilla että sisäänrakennetulla gk-tekniikalla. Mutta se taas ei (ainakaan tällä hetkellä) kiinnosta _mun_ lompakkoa..
kanka
18.10.2006 22:26:40

-kitarasyntikka
-Expression-pedaali
-heksamikki
-delay
-multiefekti

Ovatko nuo laitteet minimi "kunnon" Soundscapeille??

Taitaa mennä vähän OT:ksi, mutta kirjoitusten nimimerkkikirjon vähyydestä päätellen tätä tuskin kovin moni katselee..

Mutta siis, sehän riippuu kovasti siitä, että millaista haluaa tehdä. Kyllä mäkin olin aluksi tyytyväinen Cubasen vst-efekteihin ja kitaran soundiin, mutta sitten laitteisto kasvoi tarpeiden myötä. Tosin nyt sen vasta kasvaa pitäisikin, jos tarpeita katsotaan, mutta en näe tässä vaiheessa järkeväksi sijoittaa omaisuutta kamoihin kun ne tuskin maksaisivat itseään mitenkään takaisin. Vaikka eipä tuossa musiikissa minulle ole raha tärkeää ollenkaan, tekisin sitä mieluusti ilmaiseksi vaikka joka päivä, mutta laitteet, joista puhun, maksaisivat helposti useita, ehkä jopa kymmeniä tuhansia, joten ei ihan harrastelijan heiniä.. Mutta alkuun tosiaan pääsee noilla listaamillasi kamoilla. (Sustainerin lisäisin kyllä listan kakkoseksi heti delayn jälkeen, jos tärkeysjärjestykseen nuo asettaisi.)
ballfish
19.10.2006 17:03:47
Taitaa mennä vähän OT:ksi, mutta kirjoitusten nimimerkkikirjon vähyydestä päätellen tätä tuskin kovin moni katselee..

Mutta siis, sehän riippuu kovasti siitä, että millaista haluaa tehdä. Kyllä mäkin olin aluksi tyytyväinen Cubasen vst-efekteihin ja kitaran soundiin, mutta sitten laitteisto kasvoi tarpeiden myötä. Tosin nyt sen vasta kasvaa pitäisikin, jos tarpeita katsotaan, mutta en näe tässä vaiheessa järkeväksi sijoittaa omaisuutta kamoihin kun ne tuskin maksaisivat itseään mitenkään takaisin. Vaikka eipä tuossa musiikissa minulle ole raha tärkeää ollenkaan, tekisin sitä mieluusti ilmaiseksi vaikka joka päivä, mutta laitteet, joista puhun, maksaisivat helposti useita, ehkä jopa kymmeniä tuhansia, joten ei ihan harrastelijan heiniä.. Mutta alkuun tosiaan pääsee noilla listaamillasi kamoilla. (Sustainerin lisäisin kyllä listan kakkoseksi heti delayn jälkeen, jos tärkeysjärjestykseen nuo asettaisi.)

2290:stä ja Harmonizeria havittelet?? ;)
Aki
19.10.2006 21:47:43

Yksikelaisella mikillä?
Ei se Fernandezin sustainer anna häiriötä jos se ei ole päällä. Siksipä Sustainer-kitaroissa sustainerin päällelaittaminen pakottaa pelkän tallamikin aktiiviseksi.

Mulla on Fernandez Dragonfly Pro sustainerilla, josta saattaisin luopua sopivan tarjouksen tullen.

...driver toimii kuten tavallinen yksikelainen kaulamikki. Varsin hyvällä soundilla myöskin.
...nnniiiiiinn...
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
kivi
19.10.2006 23:56:52 (muokattu 19.10.2006 23:57:28)

Nyt heräsi mielenkiinto uudestaan, ja alkoi sustainer gas'ittaa tosissaan. Mä olen nimittäin erinäisiä vuosia harrastanut huvikseni ja muun soiton ohessa tuollaista reaaliajassa ja -paikassa tapahtuvaa frippertronics-tyylistä kitarasooloilua jota nimimerkki kankakin näemmä tekee, työvälineinäni Shadowin midillä varustettu Gibson Melodymaker, pitkä nauhakaiku ja pari looppaavaa digitechin kaikua, E-bow ja erilaiset pedaalit; tärkeimpinä varmasti volumepedaalit joka signaalille, wah ja Whammy.

Ajattelin laajentaa seuraavaksi vanhaan Akain sampleriin, jota ohjaisin osin kitaran midillä, osin ehkä rakentamalla ammoin eläkkeelle päästämästäni vanhasta heksamikittömästä IVL pitchrider 7000 -kitaramidi-interfacestani vaatteisiin ja esim kengänkantoihin kiinnitettävän kuuden piezon systeemin Laurie Andersonin tyyliin.

Mutta Sustainer, totta vieköön. Hmm...

...ja mä kun luulin että Gas oli mun osaltani mennyttä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kanka
20.10.2006 00:37:25

2290:stä ja Harmonizeria havittelet?? ;)

Vaikka niitä, pääasia että on pitkä delayaika..:) Tai siis ensimmäinen laajennus olis se, että olisi useita looppausyksiköitä yhden sijaan, ja efektilaitteet sekä ennen looppia että sen jälkeen. Eli periaatteessa oman laitteiston tuplauskin riittäisi ensi hätään.
kanka
20.10.2006 00:47:16 (muokattu 20.10.2006 00:48:39)

Mä olen nimittäin erinäisiä vuosia harrastanut huvikseni ja muun soiton ohessa tuollaista reaaliajassa ja -paikassa tapahtuvaa frippertronics-tyylistä kitarasooloilua jota nimimerkki kankakin näemmä tekee..

Mm-m, kyllä kyllä. Todella antoisaa puuhaa sekä musiikillisesti että henkisesti. Noita soitellessa kohoaa aivan uusiin sfääreihin. Muutaman keikankin olen tehnyt, yllättäen ilman suurempaa yleisömenestystä.. Tosin on niistä tykättykin. Hinku olisi kova "esiintymään" lisää, sillä parhaiten nuo pääsevät oikeuksiinsa juuri livetilanteessa, jossa sekä soittaja että kuulijat vaikuttavat musiikkiin.

Täällä lisää juttua Soundscapeista: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=119161

Kannattaa myös tsekata tuo minun mikseri.netin linkki, jos vähääkään kiinnostaa.

Edit: Linkki korjattu.
ballfish
20.10.2006 13:45:50
http://www.thomann.de/thoiw3_roland_gk3kit_gitarre_prodinfo.html

Onko tämä se sisäänrakennettava midihässäkkä??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)