Aihe: Tokai Ls-70 omistajat
1 2 3 4
Juntunen
21.09.2006 11:40:48

Kuinka paljon porukat o maksanu tosta nykysestä Ls75?

Maksoin joskus vajaa 10 vuotta sitten omastani aivan helevetisti. Voin kertoa, että meni kesätyörahat ja vähän päällekin.
Letkeästi funkkaavaa alternativerymistelyä: Dian. Myös MySpacessa.
fox
21.09.2006 11:46:05

Varsinkaan kun Tokai on tehnyt jo useamman vuoden ajan Japanin Fenderit.

Olisko, kun mulla on jonkinmoinen mielikuva, että mm. FujiGen Gakki teki nuo F-kitarat.. Tokai Gakkin Hamamatsun tehtaasta olevat kuvat ei ainakaan tue tuota tietoa, sekä se, että joittenkin lähteitten mukaan sekin tehdas on ihan kapasiteettinsa rajoilla valmistusmäärien suhteen. No, Japanin/Kaukoidän kitaranvalmistus on aina ollu hyvinkin vaikeaa selvittää, kun yks valmistaja saattaa tehdä saman tai jopa kilpailevan konsernin merkille/merkeille soittimia.. Niinkuin just FujiGen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
joukov
21.09.2006 12:21:54
Etsin tuon Tokain pääjohtajan haastattelun tänään myöhemmin, jossa heppu kertoi Tokai-Fender -yhteydestä.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
fox
21.09.2006 12:40:20

Etsin tuon Tokain pääjohtajan haastattelun tänään myöhemmin, jossa heppu kertoi Tokai-Fender -yhteydestä.

En epäile yhtään, etteikö niillä olis mahdollisesti ollut yhteistoimintaa, ei sillä. Kyllähän esim. "kilpailijat" Tokai ja Ibanez teettivät mm. Iida -tehtaalla akustisia. Tai teettivätkö? Tää on niin tällasta, jos tuota Japanin kitaranrakennusta länsimainen selvittelee.. 8) Kas kun perinteisesti Japanissa on juur ollut joku iso markkinointiyhtiö, sanotaan vaikka Hoshino, joka on sitten valmistuttanut kitaroita monessa tehtaassa. Sama juttu vaikka Yamaha-konsernilla, soittimia on tehnyt sillekin FujiGen, parikin Korealaista tehdasta (kuten Iballe , Tokaille ja Epiphonelle), Indonesia löytyy, sekä nykyään toki myös Kiina-yhteys. Tuosta aina herää sellainen pikku huvittuneisuus, Tokai-Epiphone -vertailusta, jos kaks samantapaista kitaraa on valmistanut esim. Samick, niin mikä tekee siitä toisesta niin perin ylivertaisen? Onko se se lavan muoto... ;)
J.Hollström
21.09.2006 12:41:49

http://www.tokaiforum.com/viewtopic … =0&postorder=asc&highlight=
fox
21.09.2006 12:43:25

Tulipa vasta mieleen, että josko se yhteys on vasta ihan viime aikojen juttua, sillä FujiGen on tuota kitaranrakennusta ajanut alas.. Ibanez siirtyny Koreaan ja Epiphone omille tehtailleen Kiinaan, joten Fender Japan on varmasti tutkaillut Japanin valmistajat tarkoin.. Mutta, kuten totesin, mahtaako niillä olla kapasiteettia, kerta nytkin on jo lähteitten mukaan toimitusvaikeuksia ja on jouduttu painimaan laatuongelmien kanssa...
MusaMasa
21.09.2006 12:55:48
.. jos kaks samantapaista kitaraa on valmistanut esim. Samick, niin mikä tekee siitä toisesta niin perin ylivertaisen? Onko se se lavan muoto... ;)

Jep! Päivän paras heitto! ; )
Life is for living!
J.Hollström
21.09.2006 13:08:58
Tulipa vasta mieleen, että josko se yhteys on vasta ihan viime aikojen juttua, sillä FujiGen on tuota kitaranrakennusta ajanut alas..

2005: "We started to make guitars for Fender Japan 8 years ago. All of the guitars are made in our factory, Japan. One other factory, Daita Gakki, is making guitars for Fender Japan."
fox
21.09.2006 13:55:33

2005: "We started to make guitars for Fender Japan 8 years ago. All of the guitars are made in our factory, Japan. One other factory, Daita Gakki, is making guitars for Fender Japan."

Näijjust. Taas toisaalla ilmoitetaan että Iida Gakki ja myös Fuji Gen Gakki on tehneet kitaroita.. siis Fender Japan:ille. No, eipä tuo haittaa, kuka tekee, loppukäyttäjää.. 8)
JR
18.10.2006 14:13:51

Mulla on '90 Gibson Les Paul Custon ja '95 Tokai LC-65.Ei siinä mitään,tykkään kyllä kummastakin mutta täytyypi sanoa että Gibsonin kun ostin '97 en oo kertaakaan huoltanut ja skebassa ei ole ollut mitään vikoja.

Tokain ostin viime talvena ja mitäs siinä on ollut...

-Mikit vaihtoon.EMG '81 ja '89 tulossa ens viikolla ja oon satavarma että saundi on parempi ku noissa vitun vinkuvissa kyrvänreikäsioissa.

-Kaula elää täysin kelien armoilla

Eli tässä tapauksessa kyllä Gibson vie kepeesti voiton.
Mutta kuten sanottua,rakastan kumpaakin ja Tokaita käytän keikoilla ihan vaan sen takia kun pelottaa että joku kössii Gibsonin.Tokai on kova mutta vaatii ensin sen customoinnin ennen täydellisyyttä.Ja miten se saakelin kaulakin elää niin vitusti?

Toinen asia onkin että kun puhutaan kopioista ni ihmettelen vaan miksi noita Epiphonen Les Pauleja edes tehdään...tai miksi joku niitä ostaa!
Kyllähän sellasen varmaan itsekin joskus tulee ostettua.Nimittäin koristeeksi seinälle.Ne onkyllä niin vihoviimesiä pelejä ettei mitään rajaa...

joo mullla kans tuo lc-65, mikit meni joo vaihtoon, ne vinku kivasti ne originaalit jos ei vahaa higainillä. Lisäksi hajalle mennyt mikkivalitsin (korjattu), kitaraplugi löystynyt (korjattu), talla uusiks. Nyt on ok keppi. LC-65 on muuten aikas persoonallinen kun se ei oo mahonkia vaan basswoodia se body :)
Jaa pitäis sitä kaularautaa varmaan taas syksyn tullen vääntää vähän.. Nää kaikki neljän vuoden sisällä nää pikkuviat.

Mutta lespaul customistakin mennyt yli 20 vuoden jälkeen originaali nauhat vaihtoon ja samalla myös talla + satula tuli vaihdettua paksumpiin kieliin siirtymisen johdosta, vaikka vanhoillakin ois pärjännyt, ei siis mitään noita ärsyttäviä sähkövikoja sun muita ollut koskaan. Tosin ulkoisesti se on ihan kivasti ottanut hittiä.

Kaula elää tokaissa ehkä enemmän kun se on uudempi? (ei oo vielä kuivannut / asettunut ja elää enemmän).
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Hiku
18.10.2006 16:26:53
Juu, itekin omistan Ls-70:n ja täytyy sanoa, että ompa hyvä kitara. Ostin sen tutulta pari kuukautta sitten. Kovia se on kokenut, ainakin kolhuista ja naarmuista päätellen, mutta eipähän tarvitse itse pelätä sen kolhimista. Ainoat modaukset on tallan vaihdettu SD:n Full Shred ja lapaan Groverin virittimet. Kannattava ostos.
Minu pea on nûrimeelne ja sin pea on vihmauss.
J.RA
18.10.2006 18:05:56
Toinen asia onkin että kun puhutaan kopioista ni ihmettelen vaan miksi noita Epiphonen Les Pauleja edes tehdään...tai miksi joku niitä ostaa!
Kyllähän sellasen varmaan itsekin joskus tulee ostettua.Nimittäin koristeeksi seinälle.Ne onkyllä niin vihoviimesiä pelejä ettei mitään rajaa...

Perustelutkin olisi ihan jees.
-Sellasta se vaan on-
Cruzzi
18.10.2006 18:19:36

Onko osat hyvän laatuiset? Ongelmia, minkälaisia?

Omassani ja kaverinkin kitarassa mikin valitsimessa on ollut jotain pientä häikkää, mikä ilmenee "tunkkaisuutena" soundissa. Ääni katoaa joskus.
Asia tosin korjautuu sillä, että valitsimeen suihkuttaa CRC:tä.

Pitääkö vireen?

Vire pysyy loistavasti. Kuljettelen kitaraa viikottain pehmeässä pussissa ympäri kaupunkia ja vire pysyy moitteetta.

Onko paljonkin yksilöllisiä eroja?

Omaani ja kaverin kitaroita verrattaessa, omani on huomattavasti painavempi. Muita eroavaisuuksia en itse ole huomannut.
Play It Loud!
Victor Helldriver
18.10.2006 20:15:24
Perustelutkin olisi ihan jees.

noh..ei kai nyt tarvitse edes perustella koska niistä ei ole kokeilemani perusteella yhdessäkään ollut juuri mitään hyvää.

jos vertaa vaikka tohon mun epi sheratoniin ni,sheratonissa mikkien vaihtamisella selviää hyvin,kun taas lespoissa pitäs vaihtaa melkeimpä kaikki osat
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
J.RA
18.10.2006 20:51:01
noh..ei kai nyt tarvitse edes perustella koska niistä ei ole kokeilemani perusteella yhdessäkään ollut juuri mitään hyvää.

jos vertaa vaikka tohon mun epi sheratoniin ni,sheratonissa mikkien vaihtamisella selviää hyvin,kun taas lespoissa pitäs vaihtaa melkeimpä kaikki osat

Kuinka suuren otantaan nämä johtopäätökset perustuvat? Entä, oletko testaillut eri malleja?
-Sellasta se vaan on-
Victor Helldriver
19.10.2006 00:26:58
no en mä nyt tiedä tietenkään joka ikisestä mutta jokaikinen epin lespo mitä oon soittanu on ollu aivan hirveä rieska.

vire,kaula,mikit.
asia voi olla erikseen noissa vähän kalliimmissa esim.zakk wylde malli(en oo kokeillut)

mulla itellä on falconin flyin v joka makso aikoinaan joku 1200 markkaa tai jotain josta ooon tykännyt.soitettavuudesta ja jopa mikitkin on ihan välttävät.nyt on mennyt virityskoneisto siihen asti että se on vaihdettava kun toi vire ei pysy kun antavat periksi.mikitkin sitten joskus.

noissa epihooneissa kun on justiinsa sekun ei tiedä mikä malli on minkälainen kun jotkut pelittää ja jotkut taas eivät.ois joskus kiva kokeilla oikeen ikivanhaa epiä.

tää alkaa menee aikalaiseks off-topikiks täs kyllä mutta onks kellään kokemuksia noista tokain tuottamista halpismalleista mikäs se nyt olikaan merkki jota nyt esim uudessa soundissa näky olevan lespoa ja sg:tä hintaluokka siinä 495e tai jotain...kiinnostais tietää.

meikäläinen diggailee soittaa kyllä ihan millä skeballa vaan...se on sellasta fiilistelyä.
pidemmän päälle ne alkaa tulla vaan kalliiks ku laittaa eheemmäks ja keikalle nyt ei viitsi millään ritsoilla lähteä.on kyllä siitäkin kokemusta.
fox
19.10.2006 00:49:06

no en mä nyt tiedä tietenkään joka ikisestä mutta jokaikinen epin lespo mitä oon soittanu on ollu aivan hirveä rieska.
vire,kaula,mikit.
asia voi olla erikseen noissa vähän kalliimmissa esim.zakk wylde malli(en oo kokeillut)

Hmm.. eipä mulla ole ollu kovin huonoa sanottavaa, tosin enpäs aivan hirmuista määrää oo kokeillut.. Muutamaa laitellut ja yhen omistan. Tosin se oli mulle tullessa projektiasteella, ettei pysty sanomaan edes mitään niistä vakiomikeistä. Joita muuten saattaa muun merkkisessä saman tehtaan tuotteessa olla, vaikka oliskin jollain Mk-nimikkeellä.. Ei niillä ole omaa mikkituotantoa.
Kaulasta ei oo pahaa sanottavaa, toki on pikkusen 60´s profiilia paksumpi, mutta kaikkea ei voi saada.. Nauhat on hyvin, nauhanpäät on nätisti, eli ei oo otelautapuu ainakaan ollut kosteeta.. Otelauta ei nyt oo kaikkein korkealuokkasinta ruusupuuta, saattaa olla intianruusupuuta, kaula on ehdottoman varmasti vaaleansävystä filippiinin-eli laua-mahonkia..
Vireen piti hyvin jopa niillä orkkis-virikoneilla, mutta tuli ne vaihdettua Pingeihin, kun oli ylimääräset lootassa, ja pitäähän sitä vähän jotai Fenderikästäkin saada..
Ja suurin ylläri oli tietenkin kokopuinen kansi, ei siis ollu viilua vaahteran tai sykomorin tai lepän päällä..
Tuollanen: http://www.lehmo.com/fox/lataamo/DSCN2163.JPG
Victor Helldriver
19.10.2006 02:52:34
oho...aika makeen värinen!
mä oon yhtä epin lespoa kaverilta yrittäny halvalla kosiskella ihan siltä pohjalta että sitä tollasena kännikitarana käyttäs ja seinällä pitelis ja kun rahat antaa periks vähän alkais modaamaan ja kattelemaan mitä siitä sais.kattoo sitten miten käy...
keikat hoituu tällä erää gibson/fender/tokai-setillä
mpk
19.10.2006 11:41:13
19.10.:

oho...aika makeen värinen!
mä oon yhtä epin lespoa kaverilta yrittäny halvalla kosiskella ihan siltä pohjalta että sitä tollasena kännikitarana käyttäs ja seinällä pitelis ja kun rahat antaa periks vähän alkais modaamaan ja kattelemaan mitä siitä sais.kattoo sitten miten käy...
keikat hoituu tällä erää gibson/fender/tokai-setillä

18.10.:

Epiphone vs. Gibson -taistelu jatkukoot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)