Aihe: pod 2.mitä mieltä?
1
kimple87
20.11.2003 21:17:47
elikkä kysyisin muilta jotka on kokeelleet kyseistä vehjettä.
mitä mieltä ootte noista mallinnuksista.koska mulle sanoo puolet että ne on aivan perseestä ja jotku kehuu paljon.itse kyllä tykkään soitella 5150 läpi tuolla.mutta by the way selittäkää oma mielipiteenne tuosta pod:ista
No kaikki TV -shopista ostettuhan toimii! Mitä sinä tyhmiä kyselet?
migeboy
20.11.2003 21:49:18
No, mä olen joskus soitellut tuon Pod2:sen läpi. Jokunen keikka on myös tullut tolla Podilla heitettyä. Mä sanon, että kyllä se taso mulle riittää, vaikka ei ehkä oo mikään paras mahollinen vempele toi POD. Se on vähän makuasia.
Janne19691
20.11.2003 22:06:57 (muokattu 20.11.2003 22:11:54)

Nää on tosi makuasioita mutta tässä mun kokemukset.

Soitin 2 vuotta keikoilla (perusrokkia) kitara -> wah -> tech21 comptortion (kompurana) -> Line6 delay modeler -> pod2 -> QSC usa900 transistoripääte => JCM900 4x12 stereo kaappi -yhdistelmällä ja pidin sitä ihan hyvä soundisena yhdistelmänä. Jotkut mallinnukset on pod2:ssa mun mieleeni jotkut taas ei. Tykkäsin ainakin: JTM45, Mesa dual rectifier, Fender twin ja taisi Voxit oli kohtuullisia. Mallinnuksien autenttisuudesta en osaa sanoa paljoa kun en ole kokeillut kuin kourallisia noista vahvistimista ja toisaalta näistä vahvistimista (siis originaaleista joiden perusteella mallinnus on tehty) suurin osa on yksilöitä jollaista ei ehkä löydy toista. Oma (oikea) JTM45:ni on aika erilainen kuin mallinnus mutta tykkäsin siis myös mallinnuksesta. Pointti ei olekaan se onko mallinnus autenttinen vaan se kuinka hyvältä/huonolta se sun mielestä kuulostaa.

Hassua sikäli että mä en digannut yhtään pod2:n soundeista suoraan linjaan vaan nimenomaan kitarakaapin kautta (ilman kaiutin simulaatioita tietenkin). Käytin Podissa myös päällä AIRia joka toi mielestäni mukaavaa pehmeyttä soundeihin, ikäänkuin enemmän putkisoundia.

Mulla tämä setti toimi hyvin. Ja koska keikkapaikat vaihtelee kooltaankin paljon oli mulla tärkeää saada sama soundi kaikilla volyymeilla paikan mukaan. Päätteen teho oli 2x270 W 8 Ohmiin jossa siis oli reilusti headroomia ja jota oli kyllä ilo soittaa esim. ulkona vähän lujempaa :)
Rule #1: There are no rules.
kimple87
21.11.2003 13:41:31
oon itsekkin tuota a.i.r juttua kokeellu. mutta en päässyt oikeen "sisälle" tuohon juttuun eli kuinka tuo a.i.r toimii
No kaikki TV -shopista ostettuhan toimii! Mitä sinä tyhmiä kyselet?
Fortune
21.11.2003 20:19:13
oon itsekkin tuota a.i.r juttua kokeellu. mutta en päässyt oikeen "sisälle" tuohon juttuun eli kuinka tuo a.i.r toimii

Siinä voi valita useammanlaisen kaappisimulaation, eihän tuossa mitään omituista ole?
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)