Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joe Bonamassa
1 2 3 4 510 11 12 13 14
SDMF
16.10.2006 19:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas , menin sitten lataamaan Allsouthernrock.com'ista yhden Bonamassan kappaleista (If heartaches were nickles) , Kyseinen biisi on joltain livelevyltä ja ei jumalauta herrahän osaa soittaa skittaa , kirjoittaa kappaleita ja laulaa. ja iha oikiasti osaa !
 
paskapuheet sikseen ja kysymykseen , nyt rupes katos hirveesti kiinnostamaan ni mistä levystä kannattaa aloittaa ?
 
oiskohan tuo live just sitä.
 
FUCK the money , FUCK the fame ... because without beer you aint got shit !
Mäci
16.10.2006 23:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Blues Deluxe ja You and me,molemmat hyviä levyjä.Blues Deluxe enemmän perinteistä bluesia,you and me:llä hiukan kokeiluja ja "Moore"balladeja.
Joista Tea For One on aivan loistava Bluesballadi!
 
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Larry
17.10.2006 08:51:46 (muokattu 17.10.2006 08:52:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas , menin sitten lataamaan Allsouthernrock.com'ista yhden Bonamassan kappaleista (If heartaches were nickles) , Kyseinen biisi on joltain livelevyltä ja ei jumalauta herrahän osaa soittaa skittaa , kirjoittaa kappaleita ja laulaa. ja iha oikiasti osaa !
 
paskapuheet sikseen ja kysymykseen , nyt rupes katos hirveesti kiinnostamaan ni mistä levystä kannattaa aloittaa ?
 
oiskohan tuo live just sitä.

 
Joo jätkähän oli jo 12 vuotiaana jumalaton soittamaan. Aloitti jokus 5 vuotiaana. Youtubesta löytää myös loistavia liveklippejä. Mutta onhan Joe myös loistava laulaja. Jätkällä jo 19-20 vuotiaana puhkes ääni sellaiseen rosoiseen kondikseen mikä on n 50-60v äijillä.
 
Joe kävi suomessakin Puistobluesissa 2001.
 
Toi If heartaches were nickles on New Day Yesterday levyltä joka oli ensimmäinen platta mitä kuulin Joelta. Olin heti myyty. Toi So It's like that tosiaan on enemmän sellainen popimpi platta, mutta aika mukavia powerriffejä siinäkin on ja hyviä biisejä. Viime keväänä ilmestynyt You and Me on viimeisin ostokseni Joelta ja ei pettänyt tämäkään levy. Uusia sovituksia vanhoista blüüsbiiseistä ja muutama oma.
 
Jokatapauksessa loistoäijä ja jätkä ei ole vielä edes täyttänyt 30.
 
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
belarusman
17.10.2006 09:26:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yees! Kyllä munkin mielestä Joe-poika on yksi tämän hetken kuumimmista kitaristi/laulajista. Mulla on itellä You and Me levy ja live at Rockpalast-livedvd Saksasta. Ja kyllä sitä keikkaa kattoessa saa haukkoa henkeään; on se senverran tiukkaa hoitoa! Äijä käyttelee volumepotikkaa hienosti soittaessaan juttuaan! Se veivas Jyrki-ohjelmassa keskellä Helsingin katua bluesiaan kovalla tatsilla! Minun mielestä pesee nää Jonny Langit ja sun muut Shepherdit sata nolla...mut se onkin ihan vaan mun mielipide yhtään dissaamatta noita muita sällejä!Jep!
 
Crossroads calling...
DoThePop
17.10.2006 17:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen vasta "löytänyt" Joe Bonamassan.Ostin joskus viime keväänä tuon New day yesterday-live cd+dvd paketin.Ihan älyttömän hieno julkaisu.Tää on joku limited edition kun tässä on cd ja dvd samassa läjässä.Tätä mulle suositeltiin Isabel levykaupassa ensimmäiseksi Joe levyksi.Sen takia voin tätä suositella myös muille ekaksi levyksi.Toimii ainakin meikäläiselle ihan kybällä.En ole vielä ostanut muita Bonamassan levyjä itselle.Mutta en ole kuullut yhtäkään äijän levyä haukuttavan.Hienoa kitarointia ja kundi osaa laulaakin todella messevästi.
 
Arabian Lauri
18.10.2006 11:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas , menin sitten lataamaan Allsouthernrock.com'ista yhden Bonamassan kappaleista (If heartaches were nickles) , Kyseinen biisi on joltain livelevyltä ja ei jumalauta herrahän osaa soittaa skittaa , kirjoittaa kappaleita ja laulaa. ja iha oikiasti osaa !
 
paskapuheet sikseen ja kysymykseen , nyt rupes katos hirveesti kiinnostamaan ni mistä levystä kannattaa aloittaa ?
 
oiskohan tuo live just sitä.

 
Jos en muista ihan väärin, niin sen verran pitää mainita että ton biisin tekemisessähän on ollut kovasti apuna Päämuuli Warren Haynes.
 
Omasta kokemuksestani ensimmäinen levy A new day yesterday on jotenkin tarttuvampi kuin toisena tullut So it´s like that.
 
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
M-Juhana
18.10.2006 12:29:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo A New Day Yesterday oli kaverilta lainassa. Kuuntelin kerran ja kaikki toimi ihan jees. Jotenkin vaan jäi maku, että tää on jo kuultu. Ei mun juttu. Livenä varmaan parempi. Klubi-matskua.
 
Socialite
25.10.2006 21:22:16 (muokattu 26.10.2006 09:29:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse noin vuoden verran kuunnellut Bonamassaa ja kyllä uppoaa!
Miehellä on vaan homma niin hienosti hansikkaassa ja sanavarastoa löytyy tarvittaessa myös perinteisen bluestouhun ulkopuolelle...soitto on sielukasta ja mielenkiintoista.
Soundi, tatsi ja tekniikka myös kohdallaan.
 
Omat suosikkini ovat New Day Yesterday ja Had to Cry today.
 
stratocaster
17.05.2007 15:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nyt tässä ihan lähiaikoina tutustunut kyseiseen kitaristiin. A New Day Yesterday ja Blues Deluxe kuullostaa vallan mainiolta, mutta nuo muutamat levyt on kyllä mun mielestä todella huonoa kamaa verrattuna näihin levyihin. Tuollasta hintahtavaa poppista. Mitä muut mieltä tästä?
 
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Kabanossi
17.05.2007 23:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nyt tässä ihan lähiaikoina tutustunut kyseiseen kitaristiin. A New Day Yesterday ja Blues Deluxe kuullostaa vallan mainiolta, mutta nuo muutamat levyt on kyllä mun mielestä todella huonoa kamaa verrattuna näihin levyihin. Tuollasta hintahtavaa poppista. Mitä muut mieltä tästä?
 
Jep jep. Kaveri myös patisti minua, että ala nyt jo kuuntelemaan sitä Bonamassaa, että on kova kaveri kysymyksessä. Toden totta niin tuntuu olevan. Kolme levyä ollut tuossa kuuntelussa. So it's like that, Blues deluxe ja You and me. Kuten aikaisemmatkin ovat todenneet osa on ihan sitä toimivaa juurevaa meininkiä, kun taas esimerkiksi tämä So it's like that on vähän tälläistä muniin puhaltelua.
 
Täytyypä tutustua tuohon A new day yesterdayhin, kun sitä on niin paljon kehuttu ja sitten hankkia vielä tietysti tuo DVD.
 
Olin Urpolla. Urpolla oli kisastudio.
Arabian Lauri
06.09.2007 12:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tajusin vasta tänään että If Heartaches were nickles:in alkuperäisversiossa kuultava toinen laulaja on kukapas muukaan kuin ystävämme Leslie West.
 
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
apenaattori
08.09.2007 23:33:00 (muokattu 08.09.2007 23:33:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Had To Cry Todayn omistan ja en voi muuta kuin suositella. Aivan mahtavia biisejä ja huippusoittoa. Bonamassa on kyllä kova jätkä.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Grugi
28.12.2009 13:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perskuta vaikka on yli 841 päivää vanha ketju niin nyt vasta tajusin kuinka helvetin hyvää musiikkia tää Bonamassa tekee. Kaikkea sitä hiffaa ku vanhaks elää :) Kiitos tästäkin oppitunnista Spotyfylle.
 
SDMF
JMTrio
28.12.2009 14:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirun kova on tuo Royal Albert Hallin dvd. Suosittelen lämpimästi
 
apenaattori
28.12.2009 14:49:19 (muokattu 28.12.2009 14:51:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirun kova on tuo Royal Albert Hallin dvd. Suosittelen lämpimästi
 
Jep, muutenkin tämän Ballad Of John Henryn myötä Bonamassa on siirtynyt sellaisesta hieman yhdentekevästä kitarataitojen esittely -kehysbiisien kyhäilystä selkeästi enemmän biisikeskeiseen suuntaan. Äijän live-esiintymisissäkin alkaa olla jo hyvää rokkishow -meininkiä, niinkuin Helsingissä herran livenä nähneet varmasti voivat allekirjoittaa. BOJH on selkeästi edistysaskel Bonamassan uralla muutaman laimeamman levyn jälkeen, odotan todella innoissani seuraavaa levyä ja toivon että Bonamassa tulee senkin levyn myötä Suomeen.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Grugi
28.12.2009 14:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMTrio: Pirun kova on tuo Royal Albert Hallin dvd. Suosittelen lämpimästi
 
Laitoin tilaukseen samoin tein joten kohta pääsee kattelemaan :D
 
SDMF
apenaattori
28.12.2009 14:55:00 (muokattu 28.12.2009 14:55:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Laitoin tilaukseen samoin tein joten kohta pääsee kattelemaan :D
 
Oikein. Varsinkin ne theremin-kikkailut ovat ihan loistavia, lisää todella dramaattisen show-elementin tuohon konserttiin. Tulee ihan Pagen mahtipontiset kikkailut mieleen.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
FreshPots
28.12.2009 23:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla ballad of john henry-levyllä on sikahyvät skittasaundit.Onks kellään mitään tietoa noista vermeistä mitä se käytti.Kuulin että siellä ois ollu bassman, mut youtubessa, kun sen soittovermeitä käydään läpi, ei ole esiintynyt edellämainittua vahvaria.Onks kellään mitään tarkkaa tietoa?Ja sit kun kattoin juutubesta jonkun soittoverme-esitelmän kyseiseltä herralta sillä oli kaiken maailman lesliesimulaattoreita, octaaveria, line6 delayta, jotain tremoloa, univibea ja tosi paljon muita pedaaleita, mutta sitten se poistettiin.Oliko se bonamassa vai joku muu ja mitä kaikkia purkkeja sillä oli?Olis kiva kattoa se taas joskus.
 
Sammo
29.12.2009 09:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitar Playerissä oli tänä vuonna juttu Bonamassasta, jossa käydään läpi biisikohtaisestikin läpi levyn kamoja. Levyn kannessa sanotaan "AMPS: Too many to list again... Mostly my live rig, except for a 1963 Fender Bassman and Tremolux heads and cabinets for Jockey Full of Bourbon, Last Kiss and Story of a Quarryman.
 
Tää on melko kurantti versio keikkavahvistimista:
http://www.youtube.com/watch?v=h-MvF6cYLDo
 
Eli lyhyesti, neljä vahvistinta: kaksi "Marshallia" (Jubilee, Gategory5) ja kaksi "Dumblea" (Carol Ann, Two Rock, Van Weelden). Marshallin Jubilee on koko ajan päällä ja siitä tulee kaiku. Jubileen päälle jokin noista muusta kolmesta. Filosofia tuntuu olevan että basso ja yläpää tulee Jubileesta ja keskialueet sitten tuolta muualta. Spedulaudassa säröinä on standardikauraa eli fuzzface (Eric Johnsonin vanha muistaakseni) ja Tube Screamer. Kaiku tulee Bossin speduista (DD3, RV5) ja lisäksi lievää chorusta. Aivan sairaan hyvä soundi!!
 
Vahvistimimet kuitenkin taitaa vaihdella, viimeaikoina käytössä on ollut vanha Bognerin Ectacy. Edellä mainitun DVDn extroissa JB vetää keikkabussissa Marshallin combolla (Blues Breaker?) ja kuulostaa aivan sairaan hyvältä (joskin vähän erilaiselta).
 
"Where are we going, and why am I in this handbasket?"
apenaattori
29.12.2009 19:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Tolla ballad of john henry-levyllä on sikahyvät skittasaundit.Onks kellään mitään tietoa noista vermeistä mitä se käytti.Kuulin että siellä ois ollu bassman, mut youtubessa, kun sen soittovermeitä käydään läpi, ei ole esiintynyt edellämainittua vahvaria.Onks kellään mitään tarkkaa tietoa?Ja sit kun kattoin juutubesta jonkun soittoverme-esitelmän kyseiseltä herralta sillä oli kaiken maailman lesliesimulaattoreita, octaaveria, line6 delayta, jotain tremoloa, univibea ja tosi paljon muita pedaaleita, mutta sitten se poistettiin.Oliko se bonamassa vai joku muu ja mitä kaikkia purkkeja sillä oli?Olis kiva kattoa se taas joskus.
 
http://www.jbonamassa.com/GUITAR%20PLAYER%20FEATURE%20STORY%2009.pdf
 
Tuossa on ainakin jotain juttua.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «