Aihe: Kitaraa hankkimassa, hintaluokka +/- 700e
1
JuusoS
17.10.2006 19:27:00
Tosiaan olisi kiva kuulla mahdollisia kokemuksia seuraavista kitaroista - voi myös ehdottaa muita keppejä ehdokkaiksi.

Lyhyesti, uutta keppiä hankkimassa hieman raskaampaan soittoon. Ei nyt mitään nykypäivien heviä, mutta rock, kevyt rock, 70 -luvun hevi/proge -suuntaan kumminkin. Tällä hetkellä kaapissa vain Yamahan akustinen ja Ibanezin AS103, joka on kyllä hemmetin hieno kitara - mutta ei nyt aivan sovellu kaikkiin tyylilajeihin. Jonkin sortin helppoa fiilistely kitara olisin siis hankinnassa. Tulossa kotikäyttöön, yksinäisiä syysiltoja varten. ;)

Tällä hetkellä on tullut vastaan muutamia vakavasti otettavia kohteita, muttei kyllä satu olemaan niistä yhdestäkään henk.koht. kokemusta, vielä.

1) ESP LTD HYBRID-400 - http://www.espguitars.com/guitars_hybrid.html
2) Fender Startocaster Highway One - http://www.fender.com/products/search.php?partno=0111160304
3) Framus Diablo Pro - http://www.framus.com/guitar_diablo-pro.php

Ensinnäkin kiinnostaisi ylipäätänsä kokemuksia noista ESP LTD -sarjan kitaroista. Tulevat mitä ilmeisimmin itämaista ja kommentit/arvostelut kyseisiä keppejä vastaan olleet aika ristiriitaisia. Onko laadusta mihinkään?

Toiseksi, uskoisin että monelle Fenderin Highway on tuttu kappale. Kyseinen kepakko on halvimpia USA -malleja, mutta toinen asia on se - että onko hintansa arvoinen?

Kolmanneksi, Framus. Aivan uusi merkki itselleni, ei itseasiassa juuri mitään käryä koko firmasta - mutta on mukana ikäänkuin villinä korttina. Saksassa valmistetaan, näyttää hienolta ja specit ainakin purevat. Etenkin tästä kappaleesta, tai Framuksesta ylipääntä olisi hieno kuulla kokemuksia. Myös Framuksen Panthera Pro (Lespa kopio) voisi olla ihan toimiva vaihtoehto.

Terv,
JS
LamaAjanElvis
17.10.2006 20:11:13
Kannattaa muistaa että Highway Stratoa on nykyään vanhaa että uutta versiota myynnissä. Uudessa on kuumemmat mikit ja jumbo nauhat ja vanha on ikäänkuin perus Americaano, mutta köyhemmällä viimeistelyllä ja mikeiltään samat mitä Mexicon 70Classic Stratossa.

Tuohon hintaan katsoisin myös Mexicon Deluxet, joissa on medium jumbo nauhat ja hurinattomat mikit. Perus 3xSingle mikityksen lisäks tietenkin löytyy HSS malli ja tämä erikoisempi aktiivisella midboostilla oleva härpätin. Luulisi olevan melko jokapaikan höyliä.
Kannattaa toki käydä kopaisemassa kaikkia, tässä oli jotain infoa Fenkkujen puolelta.
Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi.
rainmaker
17.10.2006 20:15:53
Tuollasta Highway one stratoa testasin viime viikonloppuna musaliikkeessä. Se oli just tuota upgrade-sarjaa, vaaleansininen vaahteraotelaudalla. Jos ei olisi ollut niin hinnakas( tai minulla olisi "ylimääräistä" rahaa), niin olisin varmasti ostanut sen. Tosi hyvä keppi oli kyllä soittaa ja sounditkin oli juuri sellaiset, niinku stratossa kuuluukin olla. Tuosta pintakäsittelystä voi olla montaa mieltä, itseäni se ei erityisesti haittaa. Sen jos saa vielä kulahtamaan tyylikkäästi, niin mikäs siinä.

Muista ehdokkaista minulla ei ole kokemusta, joten paremmuutta en pysty sanomaan, mut ainakin voin tätä stratoa suositella.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
JuusoS
17.10.2006 20:43:47 (muokattu 17.10.2006 20:47:22)
Kannattaa toki käydä kopaisemassa kaikkia, tässä oli jotain infoa Fenkkujen puolelta.
Jos vaan olisi mahdollisuus, niin kyllä varmasti kävisin. Monen sortin Fenkkuja on kyllä tultu soiteltua ja uskoisin - että kaikissa samanlainen tuntuma, ainakin suurinpiirtein. Harmi vaan ettei tuota kyseista ESP:n mallia satu löytämään oikein mistään ja vielä heikommin Framuksen kitaroita. Framuksia saa tietääkseni Suomesta vain musamaailman kautta ja nekin tulee suoraan tilauksesta.

Tuosta pintakäsittelystä voi olla montaa mieltä, itseäni se ei erityisesti haittaa. Sen jos saa vielä kulahtamaan tyylikkäästi, niin mikäs siinä.
Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin tuo pintakäsittely on hyvin lakkapainotteinen? Itsellä ei sen puoleen suoranaisesti mitään negatiivista sanottavaa, muuta kuin se - että tulee hieman lelumainen olo kun koskettelee paksusti lakattua soitinta. Vaikkakin, ei se niin paljoa pitäisi haittaa maalatuissa soittimissa niinkään... vaan pikemminkin näissä natural pintaisissa.
LamaAjanElvis
17.10.2006 20:46:30
Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin tuo pintakäsittely on hyvin lakkapainotteinen? Itsellä ei sen puoleen suoranaisesti mitään negatiivisti ole sanottavaa, muuta kuin se - että tulee hieman lelumainen olo kun koskettelee paksun lakattua soitinta. Vaikkakin, ei se niin paljoa pitäisi haittaa maalatuissa soittimissa niinkään... vaan pikemminkin näissä natural pintaisissa.

Ymmärtääkseni niissä on ohut maali ja vielä ohuempi lakka.
Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi.
rainmaker
17.10.2006 20:49:04 (muokattu 17.10.2006 20:49:49)
Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin tuo pintakäsittely on hyvin lakkapainotteinen? Itsellä ei sen puoleen suoranaisesti mitään negatiivisti ole sanottavaa, muuta kuin se - että tulee hieman lelumainen olo kun koskettelee paksun lakattua soitinta. Vaikkakin, ei se niin paljoa pitäisi haittaa maalatuissa soittimissa niinkään... vaan pikemminkin näissä natural pintaisissa.

Eiku juuri päinvastoin. Se on satiinilakattu, eli siinä on sellanen mattapinta. Tässäkin testaamassani yksilössä näkyi hieman puunsyyt sen pintakäsittelyn alta.

EDIT: hidas olen.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Bookkeeper
17.10.2006 21:48:22
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … sn=80e3cc9a051929b121050b0ebe92571e

Vallan mainio Strato-tyylinen keppi HSS-mikityksellä (Seymour Duncan JB & 2 X SSL-1).
JuusoS
18.10.2006 07:13:59
Tähän vähän lisäkysymykseksi (toivottavasti topicin aloittaja ei pahoita mieltään:), onko kellään kokemuksi tästä framuksesta, tahi ylipäätään framuksista? Vaikuttavat todella mielenkiintoisilta kitaroilta, specsejensä ja hintansa puolesta.

Päinvastoin, hemmetin mielenkiintoinen merkki kyseessä - ja vielä Saksanmaalta. Olisi todella hienoa kuulla kommentteja kyseisestä merkistä - kun ei tuota informaatiota juurikaan mistään löydä. Harmony Centralkin on sen verran huuhaa paikka, että turha sieltä sitä kaivaa.
Ze Kink
18.10.2006 13:49:46
Päinvastoin, hemmetin mielenkiintoinen merkki kyseessä - ja vielä Saksanmaalta. Olisi todella hienoa kuulla kommentteja kyseisestä merkistä - kun ei tuota informaatiota juurikaan mistään löydä. Harmony Centralkin on sen verran huuhaa paikka, että turha sieltä sitä kaivaa.

Itse olen muutamia Framuksia testannut, ja ovat kyllä aivan mainioita keppejä. Hyvät mikit, jotka saa puolitettua Stratosaundeihin, hyvä talla, hyvän tuntuinen kaula, hyvä kaulaliitos jne. eli itse kyllä suosittelisin tuollaista Diabloa ilman muuta.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
Bookkeeper
18.10.2006 15:42:02
Jos muuten tuo em. Yamaha Pacifica 812V kiinnostaa, niin torilla on myynnissä 812W. About sama kitara, erona talla (Wilkinson VS100 / Yamaha RGX) ja humppari (Seymour Duncan 59 / JB).

http://muusikoiden.net/dyn/tori/131010.jpg

Ostin vastikään 812V:n ja on kyllä hinta/laatu kohdallaan. Turskantappoheviin tai armottomaan tiluttamiseen ei välttämättä paras valinta, mutta pluus -> 70s/80s rock akselille kyllä.
oiva tumpeloinen
18.10.2006 15:45:30
Turskantappoheviin tai armottomaan tiluttamiseen ei välttämättä paras valinta, mutta pluus -> 70s/80s rock akselille kyllä.

Kuinsnynoin? ulkonäöllisesti ei ehkä kelpaa rankimmalle sällille, mutta onko jotain muita syitä, miksi ei käy tiluttamiseen tai turskan soittamiseen?
Bookkeeper
18.10.2006 15:48:32
Itse olen muutamia Framuksia testannut, ja ovat kyllä aivan mainioita keppejä. Hyvät mikit, jotka saa puolitettua Stratosaundeihin, hyvä talla, hyvän tuntuinen kaula, hyvä kaulaliitos jne. eli itse kyllä suosittelisin tuollaista Diabloa ilman muuta.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185233.html

Ohhoh, hinta alle 800 ekua...
Bookkeeper
18.10.2006 15:51:27 (muokattu 18.10.2006 22:25:46)
Kuinsnynoin? ulkonäöllisesti ei ehkä kelpaa rankimmalle sällille, mutta onko jotain muita syitä, miksi ei käy tiluttamiseen tai turskan soittamiseen?

Käy varmaan, mutta luultavasti hevihirmu kaipaisi lisää alapäätä tallahumpparista (JB). Tiluttaja taas ohuempaa kaulaa ja superkeveää soitettavuutta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)