Aihe: Paras äänitys linkitys vahvistimesta pc:lle?
1
Stone
20.11.2003 21:42:05

Nyrkkisääntönä olen kuullut linkityksistä pc äänityksissä:
-vahvistimen line kytketään pc:n lineen
-mikki äänitys pc:n mikkiplugiin

Itse olen käyttänyt tota line kytkentää, mutta täytyy sanoa, että melko matala kokonais volumetaso. Tekisi mieli kytkeä kitaravahvistin pc:n mikkiliitäntään, niin volume on ihan toista, tosin kaikki häiritsevät ritinät voivat helposti myös kuulua (tosin niitä voi joskus poistaa sammuttamalla monitorin). Sitten on vielä tällainen "viritys linkitys" eli vahvistimen kuulokeliitännästä pc:n mikkiliitäntään niin ainaskin kuuluu, mutta äänitysjälki ei välttämättä ole hyvää. Joku voi ihmetellä miksi en vedä kitaraa suoraan pc:lle. Siksi koska mulla on ulkoinen monipuolinen multiefekti, joka hakkaa pc "studion" efektit. Noudattaisitteko itse noita alussamainittuja suosituksia linkitysten suhteen? Miten on?
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
JulGubbe
21.11.2003 18:37:42
Kyllä nyrkkisääntö on se, että jos vermeessä lukee line out, siitä pitäisi vetää letku line inniin. Jos äänitystaso ei tyydytä, kyseessä on paskat vehkeet. Kyllä linjatasoisten signaalien pitäisi olla aina 'yhteensopivia'.
Kyllä pukki tietää!
askomiko
21.11.2003 18:57:49
Paras soundi taasen lähtee sillä kun kajarin edessä on mikki.
JulGubbe
21.11.2003 22:49:15
Paras soundi taasen lähtee sillä kun kajarin edessä on mikki.

Kokeilin laittaa mikin tuohon stereoitten kajareiden eteen, mutta täytyy sanoa etten huomannut saundissa mitään eroa.
Kyllä pukki tietää!
askomiko
21.11.2003 22:57:34
No täsmennetään sen verran, että kitarakajarin edessä. vs. line out.
Stone
22.11.2003 11:41:42

Paras soundi taasen lähtee sillä kun kajarin edessä on mikki.Mäkin kyllä suosisin mikkiäänitystä, mutta juuri nyt en pysty satsaamaan mikkiin, joten vaihtoehdoksi jää toi "line out/line in" vaihtoehto. Huono homma.
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
JulGubbe
23.11.2003 14:22:57
No täsmennetään sen verran, että kitarakajarin edessä. vs. line out.

Minä vain pilailin, hyvä mies.
Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978.
Fortune
23.11.2003 16:13:40
Minä vain pilailin, hyvä mies.

Kannattaa varoa semmoista tiettyihin vuorokaudenaikoihin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)