Aihe: BOSS Micro BR (Taskuneliraituri)
1
Sampo-Ukko
21.08.2006 12:24:13
En oikein ole varma, onko tämä nyt oikealla puolella mutta voipi siirtää jos siltä tuntuu..

Tutkiskelin erillaisia raituri-vaihtoehtoja biisien tekemiseen(siis sävellykseen, ei demon tekoon) ja tuommonen tuli vastaan, T-kaupan linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-196477.html

Vaikuttaa kovin mielenkiintoiselle! Itse haluaisin nimenomaan sellaisen, johon voi hyräillä ideoita sitämukaa kun päähän putkahtelee ja tietenkin soitella biisi aihioita sisään kitaralla ja bassolla. Nielee sisuksiinsa SD-kortteja joiden saatavuus on suhteellisen hyvä, toisin, kuin korgin(PXR4) vastaava, joka vaatii smartmedia-kortin.

Mitäs mieltä te olette, heittääkö rahansa hukkaan jos tuommosen ostaa? onko markkinoilla vastaavia muitakin?
Marko F
21.08.2006 13:58:40 (muokattu 21.08.2006 14:02:20)
Näyttää hauskalta. Ilmeisesti ihan uusi malli (toimitusajasta päätellen).

Ehkä näin pieniä ei ole vastaavia. Ilmeisesti se on ihan taskukokoa.

Esim. Boss BR-600 on isompi ja kalliimpi, mutta siinä on sisäänrakennettu stereomikki. Tässä Micro BR:ssä on varmaankin monomikki. Riittänee kuitenkin useimmille.

Zoom MRS 4B on myös jonkunlainen 4-raituri, aika pieni. Ja Korg D4. Niissä ei ilmeisesti ole sis.rak mikkiä kuitenkaan?
EDIT: On Korg D4:ssä mikki, näköjään.
Sampo-Ukko
26.09.2006 14:05:03
Onkos kukaan vieläkään saanut tämmöistä räpylään? Itellään Tomppa lapinpolttaja vieläkin panttaa lähetystä vaikka alunperin 15. päivä olisi pitänyt lähtä sakemannilandiasta tulemaan... kiristelee pinnaa..
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Jouni Antero
28.09.2006 10:21:32
MÄ olen noita itsekin katsellut, mutta aina päätynyt siihen, että jossain vaiheessa kummiskin haluaa vähän parempaa ääntä ja enemmän (etenkin kun olen rumpali ja tykkäisin äänitellä usein demojen demoihinkin rummut)...joten omassa harkinnassa:

http://www.thomann.de/thoiw3_fostex_mr8_mkii_prodinfo.html

Hintaero ei kummoinen, ominaisuuksissa erot melkoiset (joskin isompi myös) ja hintaan kuuluu puolen gigan kortti.
PIM
28.09.2006 10:54:29

Mieti nyt ennemmin sitä MR8 HD mallia, sillä pystyy jo ihan oikeastikin rumpuja äänittämään kun siitä löytyy 4 mikkietuastetta ja phantom virtaakin konkkamikeille. Eikä tuo levykään täyty ihan ekassa sessiossa.
Sampo-Ukko
28.09.2006 11:37:07
MÄ olen noita itsekin katsellut, mutta aina päätynyt siihen, että jossain vaiheessa kummiskin haluaa vähän parempaa ääntä ja enemmän (etenkin kun olen rumpali ja tykkäisin äänitellä usein demojen demoihinkin rummut)...joten omassa harkinnassa:

Hintaero ei kummoinen, ominaisuuksissa erot melkoiset (joskin isompi myös) ja hintaan kuuluu puolen gigan kortti.

joo itselleni tuo tulisi lähinnä ideoiden tallennukseen yms. demotukseen bändille.. sitten jos tarvii ihan julkista äänitettä ruveta nauhoittelemaan, kipittelen studioon.
Kännykän muisti alkaa olemaan täynnä kaikenmaailman renkutuksia ja hyräilyjä joten tulee ihan tarpeeseen mokoma...
mikkojii
16.10.2006 19:27:38
Moron,

Kertokaapa sitten kun jollain on omakohtaista kokemusta vekottimesta. Kiinnostaa itseäkin lähinnä tuohon "muistiinpano" tarkoitukseen.
Sampo-Ukko
17.10.2006 06:05:45
Moron,

Kertokaapa sitten kun jollain on omakohtaista kokemusta vekottimesta. Kiinnostaa itseäkin lähinnä tuohon "muistiinpano" tarkoitukseen.

thomann on siirtänyt tasaisen tappavaa tahtia ilmestymispäivää alkuperäisestä 15.09.2006 päivästä aina 25.09. saakka. Tiedä sitten mikä siinä mättää. Jos en mokomaa härpäkettä hinkuaisi niin kovasti, olisin jo perunut tilauksen.

Tuohon kun saisi vielä taskunpohjalla kulkevia mikkejä kaksi josta toinen sopisi paremmin basarin mikitykseen ja toinen bonham-mikitykseen(ja lauluun), olisi kattaus riittävä! Solmiomikkejä olen selannut, mutta kun en niitä tunne niin aika vaikea valinta. Solmiomikit tarvii lähes varauksetta phantomia. Onko semmosta pientä phantomlähdettä olemassa halvalla? Onko Dynaamisia solmiomikkejä olemassa? Jonkun shuren taisin joskus löytää mutta tähän hätään en löydä sitä...

Ohhoh, ei se kyselyikä katso näemmä ikää...
Sampo-Ukko
18.10.2006 06:23:04
Tyhmä kysymys, mutta jos tarkoitus on idean tullessa hyräillä pätkiä muistiin, niin minkä takia pitää kyseessä olla neliraituri? Eikös ihan esim. kännykän nauhuri riitä, vai meinaatko hyräillä harmoniaa (Tulee muuten mieleen Spinal Tap ja Elviksen hauta :-p)? Hyvä vaihtoehto on myös kännykkään midisekvensseri.

Ja mikäli meinaat basso ja kitaraa nauhoitella nin mitäs jos idea tuleekin vaikka kaupungilla kävellessä? Onko sulla kitara mukana tuolloin?

Halvempi ja järkevämpi tapa on idean tullessa pitää mukana kynää ja paperia ja rustata nuotit. Ainakin edes sinnepäin.

Aika usein se mehukas juttu on, miten kaksi soitinta sovitetaan kivasti yhteen... kun kuuntelee kännykän muistilta vanhoja hyräilyjä, ei niissä oo mitään järkeä yksiäänisenä... semmonen jää sinne romukoppaan kun kantava idea on tippunut matkanvarrelle.

Nuotit olis varmaan ihan hyvä kyllä opetella huolella...
PIM
18.10.2006 11:20:42
Solmiomikkejä olen selannut, mutta kun en niitä tunne niin aika vaikea valinta. Solmiomikit tarvii lähes varauksetta phantomia. Onko semmosta pientä phantomlähdettä olemassa halvalla?

Ainakin Vivancon solmioineulamikin kanssa tuli erillinen about tikkuaskin kokoinen patterikotelo, josta mikki sai virtansa. Varmaankin aika passeli tuohon käyttöön, mutta vakiojännitteellä (1 AA patteri) ei kestä kovinkaan suuria äänenpaineita säröytymättä.
päänahka
18.11.2006 17:59:28
Räpläilen tässä juuri lainassa olevaa Micro BR:ää, eilisiä treeninauhoituksia ajattelin vähän editoida koneella. Yllättävän hyvä tuo laitteen oma mikki. Varsinainen nauhoitus tehtiin aika kiireellä, koko bändi kerralla, mutta ihan hyvää jälkeä tuli kuitenkin. Manuaalia lukemalla olisi säästetty enemmän aikaa laadun hieromiseen.
Up and down, that's how energy stays alive.
pimp my ibanez
21.11.2006 20:09:54
osaiskohan joku jolla on kyseinen laite itellään auttaa.. en saa ulostulosta tarpeeksi volumea kitaralle. rumpukone kuuluu tosi hyvin mutta kitara ei juuri lainkaan. sopivan kuuloinen balanssi löytyy kun rumpujen volume on 7, kitaran vulume 100, bassot 80, midlet 100, triblet 70 ja master 100.

input volume on nollilla, siltikin näyttää hetkellisesti menevän yli, kovemmalla säätö antaa vain paskan soundin.

jos kytken laitteen viritinvahvistimeeni (5*80W), säädän kitaran ja vahvistimen täysille niin kuuluu melkein normaalilla puhevolumella. ei tunnu kovin järkevältä...

noin siis laitteen kitarasisääntulolla, laitteen omalla mikillä sama juttu.

auttakaa pian, hermot menee...
Sampo-Ukko
08.12.2006 14:18:36
osaiskohan joku jolla on kyseinen laite itellään auttaa.. en saa ulostulosta tarpeeksi volumea kitaralle. rumpukone kuuluu tosi hyvin mutta kitara ei juuri lainkaan. sopivan kuuloinen balanssi löytyy kun rumpujen volume on 7, kitaran vulume 100, bassot 80, midlet 100, triblet 70 ja master 100.

input volume on nollilla, siltikin näyttää hetkellisesti menevän yli, kovemmalla säätö antaa vain paskan soundin.

jos kytken laitteen viritinvahvistimeeni (5*80W), säädän kitaran ja vahvistimen täysille niin kuuluu melkein normaalilla puhevolumella. ei tunnu kovin järkevältä...

noin siis laitteen kitarasisääntulolla, laitteen omalla mikillä sama juttu.

auttakaa pian, hermot menee...

varmaan olet keksinykin ratkaisun ongelmaan, mutta kokeilehan leikkiä kompressorin/limitterin kanssa sikäli, kuin sellanen siitä löytyy.. luultavasti jostain syystä signaali on kovin epätasaista, joten klippausta sattuu, vaikka yleisvolume on hissunen... Kerrohan, Mitä oot tykänny rasiasta?

Itselläni on ollut tuo Zoom H4 muutaman viikon ja täytyy sanoa, että paremman valinnan tein, kun ostaessani ajattelin. Olen käyttänyt sitä lähinnä äänikorttina, mutta nyt, kun tietokone kyrvähti ja lähti huoltoon, olen käyttänyt sitä perinteisenä raiturina. Vielä on kokeilematta miten tallentuu bändireenit tuolla. Odotukset on kovat koska mikit todellakin tuntuu laadukkaille...

Ainut mikä tuossa rasittaa, on valikot ja selauspotikan tuntuma. valikoita on valikoiden perään ja selauspotikka on todella epäkelporatkaisu... esim metronomin säätäminen, tasojen säädöt ja panorointi on vähintäänkin vittumaista hommaa tuolla....
Ruuneperi
14.04.2008 18:49:14
Palstalla on varmaan porukkaa, jolla on kokemuksia Boss Micro BR:sta. Laite saattaa olla hankintalistallani piankin, muuta muutamia kysymyksiä olisi mielessäni.

Esitteessä sanotaan, että laitteessa on rumpukone ja 293 rytmipatternia. Minkälaisia ne ovat? Ovatko ne ihan vaan perusrytmejä ilman fillejä yms. Entäpä rumpujen saundipuoli? Jotain videoita olen katsellut, mutta tietokoneen kautta ei tosta äänipuolesta saa todellista kuvaa. Ilmeisestikään niitä patterneita ei pysty muokaamaan...?

Entäs sitten omien rumpuluuppien tuominen laitteeseen. Onnistunee, vai?

Onko laitteen kitaraefetktit hyvät? Oletteko kokeilleet liittää omia kitaraefektejä raituriin?

Näitä kysymyksiä tuli aluksi mieleen.
projekti
16.04.2008 23:44:35
Esitteessä sanotaan, että laitteessa on rumpukone ja 293 rytmipatternia. Minkälaisia ne ovat? Ovatko ne ihan vaan perusrytmejä ilman fillejä yms. Entäpä rumpujen saundipuoli? Jotain videoita olen katsellut, mutta tietokoneen kautta ei tosta äänipuolesta saa todellista kuvaa. Ilmeisestikään niitä patterneita ei pysty muokaamaan...?

Entäs sitten omien rumpuluuppien tuominen laitteeseen. Onnistunee, vai?

Onko laitteen kitaraefetktit hyvät?

Mun musanäyte on äänitetty tuolla ja rummut on laitteen yksi valmiskomppi. Rumpusoundit on mielestäni ihan käyttökelpoiset. Kyllähän sillä voi äänittää vaikka toisesta rumpukoneesta komppeja jos nuo ei miellytä, komppeja ei voi muokata mutta siellä on jokaisesta kompista 2 versiota ja 2 filliversiota, lisäksi intro ja outro. Kitaraefektit on ihan ok myös. Kitarana tuossa musanäytteessä on piezomikitetty akustinen, kuulostaa kyllä ihan riittävästi sähkikseltä. Kyllä tuo on parin sadan laitteeksi erinomainen.
Ultra Pro.
Ruuneperi
17.04.2008 16:42:35
Tänään lähti tilaus. Kuuntelin näytteen ja laatu on ihan hyvää. Lisäksi, jos 'rummuissa' on muutakin kuin tasainen peruskomppi, niin aina parempi. Ja tosiaan, ainahan siihen laitteeseen voi tuoda rumpuraidan.
Ruuneperi
24.04.2008 15:06:40
Useampi tunti on vierähtänyt laitteen parissa ja olen saanut aikaiseksi jo ihan valmiin biisinkin. Perusasiat on kutakuinkin hallussa, mutta tosiaan, ne 4 raitaa on aika pian käytetty. Siispä, kaipaisin kokeneemmalta kaartilta neuvoja virtuaaliraitojen hyödyntämiseen. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin voin tallentaa nuo neljä raitaa virtuaaliraidalle ja taas olisi tilaa tavallisilla raidoilla 1...4. Osaako joku neuvoa miten homma hoituu?
projekti
24.04.2008 20:25:51
Äänitykset menee aina virtuaaliraidoille, äänititpä mihin tahnsa. Siinä on 4kpl pääraitoja, ja jokainen sisältää 8kpl virtuaaliraitoja, eli yhteensä 32 raitaa. Vain 4 raitaa voi soida kerralla, joten välillä joudut siirtämään virtuaaliraidalta toiselle jotta saat kaikki tarvittavat äänitykset soimaan kerralla. Saattaa kuulostaa aluksi hankalalta mutta on oikeastaan erittäin yksinkertaista.
Eli siellä on niitä raitoja esim 1v1 2v1 3v1 jne...Ensimmäinen numero kertoo pääraidan, jälkimmäinen virtuaaliraidan numeron. Jokaisessa pääraidassa voi soida kerrallaan vain yksi virtuaaliraita esim 1v1 + 2v1 + 3v1 +4v1, ei niin että esim. 1v1 ja 1v2 soisi samaan aikaan. Jos nuo kaksi viimeksi mainittua pitää saada kerralla soimaan niin yhdistät ne samaksi raidaksi esim 1v1. Siellä on siirtovalikko jossa kysytään mistä raidalta siirretään mihin, siirretäänkö kaikki vai tietyt tahdit alkaen jostakin päättyen johonkin, ja sitten se mihin raidalle ja mihin kohti siirretään. Jos teet siirtovirheen niin siellä on peruuta-toiminto.
Omasta kokemuksesta sanon että älä kytke sitä vehjettä tietokoneeseen jossa on Vista, vaan laita se muistikortti kortinlukijaan.
Ultra Pro.
Ruuneperi
25.04.2008 12:44:05
Äänitykset menee aina virtuaaliraidoille, äänititpä mihin tahnsa. .....

Ok, täytyypä keskittyä siihen oikein ajan kanssa. Englanninkielisessä ohjeessa se taitaa olla perusteellisemmin selvitetty kuin suomenkielisessä.

Löysin muuten erään Micro BR-fooruminkin:

http://microrecorders.org/community/index.php
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)