Tsugu Way 17.10.2006 14:32:20 | |
---|
Tottakai, ainut looginen tapa. Miten sitä tekisi taitelijanimen ja "taiteilijanimen" välillä? Itsekin tein tosin poikkeuksen T-Model Fordin kohdalla. Täh.. Että mitenkä oli? :) Miten laittaisin mm. seuraavat: Son House Keb`Mo´ Lightnin`Hopkins Hound Dog Taylor and The Houserockers Blind Willie Johnson Badly Drawn Boy Kaikki em. vissiin taiteilijanimiä. Niin kyllä kait Topi Sorsakoskikin täytyy laittaa Sorsakoski, Topi vaikka taiteilijanimi onkin. Ja Pelle on Miljoona, Pelle soolona mutta bändin kanssa Pelle Miljoona Oy. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
kivi 17.10.2006 14:32:24 (muokattu 17.10.2006 14:36:21) | |
---|
Tunnustaako joku panevansa kaikki taiteilijanimetkin sukunimi-etunimi -järjestykseen? Miljoona, Pelle; Waters, Muddy; Perusjätkä, Maukka; Wolf, Howlin'. Ei kai sentään... Kyllä. Taiteilijanimi tai oikea nimi, jos se on erisnimi joka sisältää sukunimen ja etunimen, mä aakkostan sukunimen mukaan. Ja "Marley, Bob and The Wailers" :-D EDIT: Ai hitto, heti sanottuani tuon mä huomasin että S-kirjaimen kohdalla on niin Screamin' Jay Hawkins kuin Screaming Lord Sutch, siinä Screaming Tribesmenien vaiheilla. Ei se logikka ollutkaan niin vedenpitävää. Riippuu itse asiassa vähän kyllä taiteiljanimestä. Myös olen huomannut, että levylistassa levyt päätyvät eri paikkoihin kuin hyllyssä. |
Mika Antero 17.10.2006 14:34:53 | |
---|
Jahas...mulla Jaakko Teppo on tulkittu vapaasti taiteilijanimeksi ja on J:ssä. Kuten myös. Tää on hyvin häilyvää ja vapaamuotoista meiksillä, omasta kokoelmastahan tässä on kyse, ei mistään yliopiston kokoelmasta. Flasbacksliderskin löytyy beestä. Alice Cooperilta minulla ei ole kuin Schools out, aassa tietysti. Mutta eikös Alice Cooper ollutkin tuossa vaiheessa bändin nimi ja joskus myöhemmin siitä tuli Vincent Furnierin taiteilijanimi, jonka voisi siis halutessaan aakkostaa ceehen? Näin muistelen lukeneeni, korjatkaa tarvittaessa. |
Bonham 17.10.2006 14:35:18 | |
---|
Kyllä. Taiteilijanimi tai oikea nimi, jos se on erisnimi joka sisältää sukunimen ja etunimen, mä aakkostan sukunimen mukaan. Ja "Marley, Bob and The Wailers" :-D Ei ei ei!!! Bob Marley and the Wailers... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Rattata 17.10.2006 14:35:29 (muokattu 17.10.2006 14:36:00) | |
---|
Kauan aikaa jo pitäny pistää aakkosjärjestykseen. Nyt on ihan sekaisin, tuskallista penkoa jotain tiettyä levyä sieltä. Itse järjestän aina Sukunimi, Etunimi -tyyliin sekä Bändi, The -tyyliin. (siis jos järjestäisin:) ) M.A.C.H.O. #11 |
M-Juhana 17.10.2006 14:37:52 | |
---|
Ja "Marley, Bob and The Wailers" :-D Koska en käytä aakkostuksessani määrättyä artikkeli "The" niin oikea on: "Marley, Bob and Wailers" ni..:-) |
kivi 17.10.2006 14:39:24 (muokattu 17.10.2006 14:42:15) | |
---|
Kuten myös. Tää on hyvin häilyvää ja vapaamuotoista meiksillä, omasta kokoelmastahan tässä on kyse, ei mistään yliopiston kokoelmasta. Flasbacksliderskin löytyy beestä. Flashbacksliders on Backsliderseissä, ja Salvation Smackeissa. Alice Cooperilta minulla ei ole kuin Schools out, aassa tietysti. Mutta eikös Alice Cooper ollutkin tuossa vaiheessa bändin nimi ja joskus myöhemmin siitä tuli Vincent Furnierin taiteilijanimi, jonka voisi siis halutessaan aakkostaa ceehen? Näin muistelen lukeneeni, korjatkaa tarvittaessa. "I told her that i came from Detroit City, and i played guitar in a long-haired rock'n'roll band. She asked me why the singer's name was Alice, i said: Listen, baby, you really wouldn't understand." (Be My Lover, albumilta Killer) |
HaloOfFlies 17.10.2006 14:39:48 | |
---|
Tämä on aidosti mielenkiintoinen tapa järjestellä musiikki. Olen joskus harkinnut myös tuota puhtaasti kronologista järjestystä (Robert Johnson - Elvis Presley - Louis Prima... The Pipettes) mutta sitten edellä kuvailtu Big Star -ongelma tulee rasitteeksi. Kiitoksia. Jotenkin olen havainnut paremmaksi tuon systeemin kuin että lajittelisi levyt bändeittäin. Kyllästyn helposti kuunnellessani jonkin artistin tuotannon yhtä soittoa, etenkin jos on paljon levyjä tehnyt bändi. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
rheinone 17.10.2006 14:41:54 | |
---|
Alice Cooperilta minulla ei ole kuin Schools out, aassa tietysti. Mutta eikös Alice Cooper ollutkin tuossa vaiheessa bändin nimi ja joskus myöhemmin siitä tuli Vincent Furnierin taiteilijanimi, jonka voisi siis halutessaan aakkostaa ceehen? Näin muistelen lukeneeni, korjatkaa tarvittaessa. Perhana, oot muuten oikeessa. Täytyykin tästä mennä siirtelemään Cooperit välittömästi aahan. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
kivi 17.10.2006 14:43:31 | |
---|
Kiitoksia. Jotenkin olen havainnut paremmaksi tuon systeemin kuin että lajittelisi levyt bändeittäin. Kyllästyn helposti kuunnellessani jonkin artistin tuotannon yhtä soittoa, etenkin jos on paljon levyjä tehnyt bändi. Levyjä voi myös kuunnella randomisti, poimien niitä hyllystä mielivaltaisessa järjestyksessä. ;-) |
Tsugu Way 17.10.2006 14:44:10 | |
---|
Kiitoksia. Jotenkin olen havainnut paremmaksi tuon systeemin kuin että lajittelisi levyt bändeittäin. Kyllästyn helposti kuunnellessani jonkin artistin tuotannon yhtä soittoa, etenkin jos on paljon levyjä tehnyt bändi. Luinko rivien välistä oikein? Kuunteletko levyjä järjestyksessä hyllyjärjestyksen mukaan? Heh.. Mahtavaa. Tunsin yhden tyypin joka oli aito järjestelmäfriikki. Se kuunteli kans levyjään järjestyksessä alkaen A:sta. Sillä oli merkki siinä levyhyllyssä missä kohtaa oli menossa. :) Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
t-termiitti 17.10.2006 14:45:36 | |
---|
Ei ole oikeastaan varsinaista "kokoelmaa". Hyllystä löytyy luultavasti vain alle 200 CD:tä ja alle 50 vinyyliä. En ole koskaan laskenut levyjen lukumäärää, vaikkei niitä paljoakaan kahta metriä enempää näyttäisi olevan. Ei tule niitäkään kaikkia hyvin aktiivisesti kuunneltua. Yhtään täysi- tai edes puolihintaista sinkkua en ole koskaan ostanut - en ole koskaan ymmärtänyt niiden funktiota - eihän se ole mikään teos jos on yksi tai muutamia biisejä ja niistä eri versioita - miten sellaista voi kuunnella niin kuin musiikkia yleensä kuunnellaan... En vaan ymmärrä. Reilusti yli puolet levyistä on elektronista musiikkia ja loput enemmän tai vähemmän keskeisiä muiden genrejen levyjä. Ns. merkkiteosten omistamisen tarve on aika vähäinen, sillä niitä voi tarvittaessa lainata kirjastosta ja kuunnella sen kerran/pari aina viidessä vuodessa. Pyrin ostamaan vain (sellaisten artistien) levyjä, joita oikeasti jaksaa kuunnella - tuleehan noita aina tehtyä virhearvioitakin ja jotkin levyt jäävät sitten pitkiksi ajoiksi pölyttymään - en kuitenkaan myy niitä levyjä vaan odotan, että josko vielä joskus kolahtaisi. Internet-radiot alkaa olemaan niin kattavia, että niistä saa puristettua mieleistä taustamusiikkia työntekoon ja surffailuun yms. joten taustamusiikiksi en levyjä osta. Myöskään cd-levyjen kopiointia tai laitonta musiikin lataamista en näe tarpeelliseksi, kun en siis mitään levyjen keräilyäkään. Musiikkia on muutenkin liikaa tarjolla. Ihminen on kyllä aikamoinen keräilijä luonteeltaan, joten ymmärrän tavallaan niitä, joilla tuo muodostuu pakkomielteeksi tai itse tarkoitukseksi. En kyllä ymmärrä millään miten voisin aktiivisesti kuunnella esim. 2000 levyn kokoelmaa: jos kuuntelen keskim. yhden levyn päivässä, niin menisi viisi ja puoli vuotta aikaa kuunnella ne kaikki läpi... Luultavasti pidempäänkin sillä en edes joka päivä "aktiivisesti kuuntele musiikkia". Varmasti musiikkitoimittajille ja dj:lle yms. tuollainen määrä on ihan normaalia, mutta tavalliselle ihmiselle tuo vaatii jo jonkinasteista "pärähtämistä". :) Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Rattata 17.10.2006 14:45:41 | |
---|
Levyjä voi myös kuunnella randomisti, poimien niitä hyllystä mielivaltaisessa järjestyksessä. ;-) Heh, justii meinasin sanoa samoin. Tai sitten vaan luin ihan väärin. Täytyy kattoo uudestaan vielä... M.A.C.H.O. #11 |
M-Juhana 17.10.2006 14:46:22 | |
---|
Levyjä voi myös kuunnella randomisti, poimien niitä hyllystä mielivaltaisessa järjestyksessä. ;-) Juu ja, kun särpii koknakkia samalla, ne on aamulla randomisti pitkin pöytää... |
Rattata 17.10.2006 14:46:33 | |
---|
Tunsin yhden tyypin joka oli aito järjestelmäfriikki. Se kuunteli kans levyjään järjestyksessä alkaen A:sta. Sillä oli merkki siinä levyhyllyssä missä kohtaa oli menossa. :) Ei jumaliste. Aika uskomatonta! :3) Musta ei ehkä olisi tuohon. M.A.C.H.O. #11 |
Luinko rivien välistä oikein? Kuunteletko levyjä järjestyksessä hyllyjärjestyksen mukaan? Heh.. Mahtavaa. Tunsin yhden tyypin joka oli aito järjestelmäfriikki. Se kuunteli kans levyjään järjestyksessä alkaen A:sta. Sillä oli merkki siinä levyhyllyssä missä kohtaa oli menossa. :) Puoliso kertoi kans eräästä entisestä levynkeräilijä-poikaystävästään, kuinka tämä piti vihkoon kirjaa kuuntelemistaan levynpuolista, että osaisi vaihtaa levysoittimen neulan optimihetkellä. Levyjä ei koskaan saanut kuunnella osittain, vaan koko levy piti kuunnella alusta loppuun. |
Rainer Frilund 17.10.2006 14:47:28 | |
---|
Rainer Frilund: http://www.saunalahti.fi/fubb/cd-kokoelma/index.html Kivi: Uh... jo ekan sivun alalaidassa Alex Harvey on A:ssa. :-P Kumpi muuten on teidän mielestänne oikea aakkostus?: Harvey, Alex the Sensational Band vai Sensational Alex Harvey Band, The Ohops! Se "Alex Harvey" on moka. Käyttämässäni softassa voi antaa "aakkostusnimen" erikseen. Tuon juuri ostetun "soololevyn" osalta asia oli unohtunut. Hoidetaan kuntoon, kun päästään kotiin... SAHB bändinä aakkostuu tyyliin "Sensational Alex Harvey Band, The" ... imho. Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |
M-Juhana 17.10.2006 14:49:03 | |
---|
Puoliso kertoi kans eräästä entisestä levynkeräilijä-poikaystävästään, kuinka tämä piti vihkoon kirjaa kuuntelemistaan levynpuolista, että osaisi vaihtaa levysoittimen neulan optimihetkellä. Levyjä ei koskaan saanut kuunnella osittain, vaan koko levy piti kuunnella alusta loppuun. Vinyyliltähän kuunellaan sitä lempparibiisiä ihan neulaa nostamalla takaspäin...:-) |
Artist 17.10.2006 14:53:04 | |
---|
Laskin tässä yksi päivä levyni. Aika vähän niitä on, kun ei ole fyrkkaa liikaa ja paljon on myyty pois. Vähän toistasataa on tällä hetkellä, kaikkea aina punkista ja hiphopista reggaeen, rockiin ja on jokunen hevilevykin jäänyt hyllyyn. Ostan vain levyjä joita aion tosissaan kuunnella; hankintalista on pitkä, mutta välillä se lyhenee kun ajattelen, että ilman joitain levyjäkin voi elää ja keskityn mielummin siihen, mistä tosissaan tykkään. Eikä noita kaikkia ehdi kuitenkaan koko ajan kuunnella. I need more |
Rainer Frilund 17.10.2006 14:57:44 | |
---|
...Tunsin yhden tyypin joka oli aito järjestelmäfriikki. Se kuunteli kans levyjään järjestyksessä alkaen A:sta. Hep. Osu ja uppos! :-D Kuuntelen töissä CD-levyjä pääperiaatteltaan aakkosjärjestyksessä. Jos/kun ostan uusia, niitä tehokuunnellaan jonkin aikaa ja sitten palataan taas "aakkosrutiiniin". Projekti menossa kolmatta vuotta. Päähyllyn aakkosjäjrjestys käyty läpi, mutta nyt käydään läpi semmoisia artisteja, joilta on tullut hankittua niin monta CDtä, että ne on irrotettu erillisiin "big artists" hyllyihin (tilasyistä). Kotona kuuntelen sitä mitä miellyttää. Autossa nykyisellään käytäntö: Otetaan (omistamistani levyistä tehdystä) mp3-kannasta aakkosjärjestyksessä seuraava satsi mp3-soittimeen ja eiku menoks. Mp3-kanta aakkostettu biisin nimen mukaan. Tulee hauskasti ensiksi vaikka Severi Suhosta ja heti perään King Crimsonia. --- Ja joo, työkaverit pitää "hiukka erikoisena". ;-) Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |