Aihe: Bändin sisäiset parisuhteet
1 2 3 4 5
King_V
16.10.2006 20:00:49
Mut periaatteessa mä en näkis mitenkään mahdottomana ajatusta soittaa bändissä, jossa olis joku pariskunta mukana, jos osaisivat pitää omat mahdolliset ristiriitansa niiden bändikuvioiden ulkopuolella. Sitä en sitten osaa kyllä yhtään sanoa kuinka vaikeaa (tai ehkä jopa mahdotonta?) se käytännössä olisi.

ei se mahdottumuus ole... bändillä meni hyvin kun meillä meni hyvin... tosin kun me erottii nii bändikin alkaa luhistua... eli nuorten joilla suhteet ovat lyhyitä, ei kannattaisi siis kait olla bändin sisäisiä suhteita..?
Forging dreams into the reality
NHR
16.10.2006 20:10:39

ei se mahdottumuus ole... bändillä meni hyvin kun meillä meni hyvin... tosin kun me erottii nii bändikin alkaa luhistua...

Niin, sitä just meinasinkin, että sitten jos (tai kun) parisuhteessa tulee ongelmia, niin voi olla vaikeeta tai jopa mahdotonta pitää niitä ainakaan täysin erillään siitä bänditoiminnasta.
"Have you noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin
FoolOnTheHill
16.10.2006 21:39:50
no kyllähän se joskus pännii... mutta lähinnä oon ilonen kun olen sen seurassa kun se on mahtava nainen ja on sitä vieläkin jonkin sortin tunteita...

Tuota tuota... Mahtaakohan muuten ne sun bändikaverit seurata mnettiä. Tuli vaan mieleen.
King_V
16.10.2006 22:41:37
Tuota tuota... Mahtaakohan muuten ne sun bändikaverit seurata mnettiä. Tuli vaan mieleen.

en tiä... voi olla ja kait niil kaikil o tunnukset tääl... sama se mul o... ja huomen ne voi olla entisii bändi kavereit...=) tosin pitäis korjata toi... mul ei oo enää tunteit siihen naiseen... se opetti mulle paljon elämäst ja ittestäni... tai jos on tunteit ni ne o lämpimii muistoi...
King_V
17.10.2006 11:24:20
Sanoisin alkuperäiseen kysymykseen, että kyllä se voi toimia. Siis seurustelu, vaikka soittaakin samassa bändissä. Tärkeintä on se, että osataan suhtautua musiikkiin musiikkina ja parisuhteeseen omana kokonaisuutenaan.

Jos jompi kumpi rupeaa vedättämään ja vaatimaan toista bändin asioihin liittyvissä kiistatilanteissa omalle näkökannalleen seurustelun perusteella, ollaan menossa huonoon suuntaan.

Bändissä kaikkien jäsenten pitää olla samalla viivalla, siviilisäädystä riippumatta. Ainoa, joka saa vaikuttaa on taito ja kokemus musiikin saralla sekä bändin eteen tehdyn työn määrä. Muilla tekijöillä ei kannata enää sitä soppaa hämmentää.

Jos tuohon ei kykene, ei kannata myöskään ruveta seurustelemaan bändikaverin kanssa.

Joo tuohon nyt olikin jo sinänsä vastattu... Parempi kysymys on että miten bändi voi sen jälkeen toimia kun bändin sisäisen eron aika koittaa..? meillä ei näillä näkymin toiminut... sääli sinänsä, mutta eikun uutta bändiä kehiin...=)
King_V
17.10.2006 11:25:20 (muokattu 17.10.2006 11:36:11)
joo no nyt kun on taas yksi kirjoitus niin laitetaan asiaa siitä mitä on oikeuden mukaisuus...

juttu on näin että tänään mulla pitäisi olla n. tunti aikaa ympäri puhuu bändin rumpali (mun exä)... tosin mahdollisuuksii selvästi annetaan kun yhtä mun kaverii pyydettiin jo mun tuuraajaks... oikeudenmukasta?
magpie
17.10.2006 14:41:15
joo no nyt kun on taas yksi kirjoitus niin laitetaan asiaa siitä mitä on oikeuden mukaisuus...

Olen huomaavinani hieman katkeruutta... En kyllä ihmettele.

juttu on näin että tänään mulla pitäisi olla n. tunti aikaa ympäri puhuu bändin rumpali (mun exä)... tosin mahdollisuuksii selvästi annetaan kun yhtä mun kaverii pyydettiin jo mun tuuraajaks... oikeudenmukasta?

Nehän selvästi pelaa sua jo pihalle... Jep. Elämä on raakaa. Tässä varmaan nokkimajärjestys aika pitkälle määrää asian. Jos oot se tyyppi joka on pistänyt bändin pystyyn, väsää biisejä tms. niin on kyllä aika lojaalia porukkaa... Sitten taas jälkikäteen bändiin liittyneet pistetään helpommin ulos.

Hyviä rumpaleita muuten taitaa olla harvemmassa kuin hyviä kitaristeja. Ainakin täälä missä minä asun...

Mutta tsemppiä. Olkoon voima kanssasi.
Never fall asleep -you won't wake up / Destroy the guillotine -before he does.
King_V
17.10.2006 21:45:54
Olen huomaavinani hieman katkeruutta... En kyllä ihmettele.

Nehän selvästi pelaa sua jo pihalle... Jep. Elämä on raakaa. Tässä varmaan nokkimajärjestys aika pitkälle määrää asian. Jos oot se tyyppi joka on pistänyt bändin pystyyn, väsää biisejä tms. niin on kyllä aika lojaalia porukkaa... Sitten taas jälkikäteen bändiin liittyneet pistetään helpommin ulos.

Hyviä rumpaleita muuten taitaa olla harvemmassa kuin hyviä kitaristeja. Ainakin täälä missä minä asun...

Mutta tsemppiä. Olkoon voima kanssasi.

mähän olenkin katkera... katkera siitä että ei anneta mahdollisuutta tai että asiat päätetään etukäteen... ja mehän kitaristin kanssa on kaikki biisit tehty... ja aloitan tässä piakkoin kait oma projekti tämän kitaristin kanssa...=)

tosin on kiitollinen mun exäl... se teki pojasta miehen...

Ja enää vartti et "online-dekkari" saa jatkoa...
King_V
17.10.2006 22:08:17
"ONLINE-DEKKARI"

lopputulos... Erosin sitten itse bändistä... syy: rumpali (exäni) ei kyennyt enää olemaan seurassani ja kun treenis OLI rumpalin pihalla niin minähän siitä lähdin itse kävelemään... Hienon jäähyväiskirjeenkin piilotin treenikselle ja kerroin kun oli lähtenyt että missä se oli... rumpalin halasin koska häntä en valitettavasi ehkä enää näe... kirjeestä olivat kai kaikki olleet otettuja...

Pahoittelen että ei tullut ihan kymmeneltä kesti kirjoittaa...=)
Jani The Rock
17.10.2006 22:10:04

Tsemiä tuleviin projekteihin ja sitä rataa. Kylssesiittä!
Nahkarotseja ja bootseja myynnissä Torilla! Check `em out & be cool!
King_V
17.10.2006 22:26:10
Tsemiä tuleviin projekteihin ja sitä rataa. Kylssesiittä!

ei se mulle niin vaikeeta oo kun helpotti tietyl taval ku lopetin bändissä... mutta lömmöllä kaikkia naisia muistelen... ja kyl ne projektit menee kait sit "ammattimaisemmin"...
kingnothing
18.10.2006 02:35:17
ei se mulle niin vaikeeta oo kun helpotti tietyl taval ku lopetin bändissä... mutta lömmöllä kaikkia naisia muistelen... ja kyl ne projektit menee kait sit "ammattimaisemmin"...

Jees, ihan hyvä päätös oli. Onhan mahdollista että tilanteen laannuttua joskus saattaisi tuokin bändi jatkaa, elä heitä lapioita ja kirveitä ja auroja ja mitä nuita nyt löytyy vielä kaivoon tahikka edes suohon. Ja vaikka ei jatkuisi niin ei sitten, tulee noita uusiakin projekteja. Tuo tilanne ehkä kannattaa joskus silti selvittää kun eksäsi siihen on valmis, tommoset voi jäädä ikävästi kaivertamaan. Noomutta pärjäileppä.
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10
Teijo K.
18.10.2006 10:10:04

Kyllä mä katson viisaimmaksi jättää rumpalit rauhaan tässä mielessä.

Basistien suhteen en lupaa mitään.

Pahuksen hyvä etten hakenut bändiisi soittamaan.

Meillä on avovaimon kanssa ollut useampaakin bändiviritystä vuosien varrella. Ei mitään onkelmia tästä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
magpie
18.10.2006 10:55:52
Täytyy myöntää että vedit tuon kunnialla :) Onnea tulevien projektien suhteen!
Never fall asleep -you won't wake up / Destroy the guillotine -before he does.
King_V
18.10.2006 11:00:27 (muokattu 18.10.2006 11:02:07)
Jees, ihan hyvä päätös oli. Onhan mahdollista että tilanteen laannuttua joskus saattaisi tuokin bändi jatkaa, elä heitä lapioita ja kirveitä ja auroja ja mitä nuita nyt löytyy vielä kaivoon tahikka edes suohon. Ja vaikka ei jatkuisi niin ei sitten, tulee noita uusiakin projekteja. Tuo tilanne ehkä kannattaa joskus silti selvittää kun eksäsi siihen on valmis, tommoset voi jäädä ikävästi kaivertamaan. Noomutta pärjäileppä.

Henk.kohtasesti itse inhoan puoliksi sovittuja juttuja ja olisi minulle tärkeää sopia nämä jutut exsän kanssa... ja siihen bändiin en enää mene, kun on kerran kotoa lähtenyt niin ei sitä enää takaisin tulla! kyllähän jokaisen naisen kanssa mielellään soittaisin samassa bändissä... mutta ei enää täysin sillä entsisellä kokoonpanolla.

(Kukaan ei tajua kahta viimistä lausetta...)

Täytyy myöntää että vedit tuon kunnialla :) Onnea tulevien projektien suhteen!

kiitos... =)
Leikari
18.10.2006 11:52:09
Juttu on nyt näin että rikoin muusikon perus säännön.. (bändin jäsenien kannssa ei seurustella..) ja menin iskemään "sekabändini" rumpalin.. olihan pari kuukautta kivaa mutta kaikki loppuu aikanaan.. jatkan kyllä edelleen bändissä vaikka on se välillä kiusallista.. tässä "keskustelussa" haluasin että saisin kuulla tarinoitaa bändi suhteista.. mielipiteetkin ovat terve tulleita..

missäs se sun oma tarinasi on? ... pari lausetta on toteama eikä tarina...

- mitkä roolit kullakin bändissä
- miten seurusteluhomma käynnistyi
- mitä puuhasitte
- oliko ihan streittiä vai kinkyä teidän touhu
- mihin kämähti
- minkälaiset on suhteet nyt bändin sisällä?
- opetus?

p...kalehtien suurena fanina (aina kassajonossa luen) olisin kiinnostunut kuulemaan, että voisi repostella...
Soitetaan jamia!
King_V
18.10.2006 17:15:34
missäs se sun oma tarinasi on? ... pari lausetta on toteama eikä tarina...

- mitkä roolit kullakin bändissä
- miten seurusteluhomma käynnistyi
- mitä puuhasitte
- oliko ihan streittiä vai kinkyä teidän touhu
- mihin kämähti
- minkälaiset on suhteet nyt bändin sisällä?
- opetus?

p...kalehtien suurena fanina (aina kassajonossa luen) olisin kiinnostunut kuulemaan, että voisi repostella...

vois sitä sit jottai rueta rustaa mut tä vie taas mun aikaa niin *piip* paljon...

eli olipa kerran poika joka haki muusikoiden.net:in wanted palstalta ilmoituksia ja huomasi itselleen sopivan sellaisen... Poika rustasi vastauksen ilmoitukseen ja tapasi pian bändin jäsen, jotka olivat kaikki tyttöjä... päähenkilömme (minä) hyväksyttiin bändin jäseneksi... ja roudasin kimpsuni treenikselle, kauas kotoa... kuukausi siinä yhdessä soiteltiin ja ruississa (Ruis-Rock jos joku ei sattumalta tajua) käytiin... Sitten eräänä suvi iltana bändin rumpali sitten lähetti minulle teksti viestin ja ilmoitti olevansa minusta kiinnostunut... No siitä se seurustelu sitten alkoi ja kaikke kivaa ja hävytöntä puuhattiin kuukausi... Olin tytöstä ja itsestän kovin ylpeä... Koin itseni mieheksi..! Seurustelun toisen kuun alussa alkoivat sitten ne vaikeudet... Riitoja alkoi syntyä ja pusuja ei jaettu enää jaettu yhtä aktiivisesti... Nainen siinä sitten alkoi käydä epävarmaksi ja itse en tajunnut mitään kun olin "rakkauden sokaisema"... Kännissä sanoin kaikkea tyhmää enkä tiennyt sanoneeni niin (ja ne pyydettiin anteeksi vasta viime viikolla)... kaksi kuukautta siinä ehdittiin seurustella kunnes ero tuli... Minulle se oli kuin potku päähän... Ero oli minulle todella vaikea ja sekös myös tyttöä ärsytti... Sairastuin lievään masennukseen... Kuukauden taisteltiin vielä bändinkin puolesta mutta turhaa se oli... Eilen päätin että eroan bändistä, koska nainen ei enää kyenny minua katselemaan... Nyt on taas "artisti" kotona ja kimpsut taas omissa nurkissa... Mieli helpottui paljon kun lopetin bändissä, ei enää paineita ja tajusin että voin olla edelleen ylpeä ja siksi mies... Exäni nosti minut eron jälkeen jaloilleni ja käski olemaan mies... Otin vinkistä vaarin ja siksi olen exälleni paljon velkaa... Sen pituinen se...

Tarinan opetukset:
-Suhde bändin sisällä on hyväksi bändille ero bändin sisällä ei...
-Exäni leipoi pojasta, miehen...
-Miehuutta on olla ylpeä ja itsevarma...
-Kuunnelkaa isäänne (vaikka se puhuisikin pikkusiskolle): ÄLÄ sekaanu
rumpaleihin! =)

Ps. Olen nyt päässyt masennuksen yli ja elämä hymyilee... Ja on taas uudet kujeet mielessä... ;)

Kiitän myös kaikkia keskusteluun osallistuneita... Minulla ei taida olla enempää kerrottavaa... Kaikki te olette auttaneet minua kun minulla oli vaikeaa... KIITOS!
scribbling
19.10.2006 10:01:51
Sanottakoon aluksi, etten itse ole (muistaakseni) soittanut kuin yhdessä bändissä, jossa on ollut naispuolinen jäsen, enkä ollut tämänkään kanssa minkäänlaisessa suhteessa (mutta basisti oli).

Tulipa mieleeni sellainen skenaario, että entäpä jos tulee ero, mutta hyvässä sovussa ja pystytään jatkamaan samassa bändissä. Sitten kuluu aikaa ja tulee uusi suhde ja takaisin tielle taas: miten uusi kumppani suhtautuu siihen, että heilansa kiertelee pitkin maata exänsä kanssa?

Onko tällaisesta kenelläkään kokemusta?
Anonymous-jazz
19.10.2006 18:17:05

Jossain bändeissä saattaa esiintyä sitä että kitaristi on kitaransa kanssa naimisissa.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)