Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lou Reed
1 2 3 4 5
PomppoK
27.02.2004 17:45:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haullakaan ko. kusipäälle omistettua topicia.
 
Niin, pidetäänkö häntä kusipäisenä rock-ikonina, jolla nyt sattuu olemaan melkoisen rautaisia sävellyksiä myös soolourallaan. Albumikokonaisuuksissakin löytyy muutama täysosuma, ainakin alkupään Transformer ja Berlin lienevät jo klassikkoja.
 
Omaksi suosikiksi kohonee Berlin, väljällä (puolittaisella) konseptimaisuudellaan. Tuntuu, ja syvällä. Pitäisi joskus täydentää Reed-varastoa jälleen.
 
Ajatuksia, mielipiteitä?
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
NORTON
27.02.2004 17:59:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haullakaan ko. kusipäälle omistettua topicia.
 
Niin, pidetäänkö häntä kusipäisenä rock-ikonina, jolla nyt sattuu olemaan melkoisen rautaisia sävellyksiä myös soolourallaan. Albumikokonaisuuksissakin löytyy muutama täysosuma, ainakin alkupään Transformer ja Berlin lienevät jo klassikkoja.
 
Omaksi suosikiksi kohonee Berlin, väljällä (puolittaisella) konseptimaisuudellaan. Tuntuu, ja syvällä. Pitäisi joskus täydentää Reed-varastoa jälleen.
 
Ajatuksia, mielipiteitä?

 
Reed on kunkku. Sen musassa ei ole mitään menevää ym. bailuhenkistä vedätystä.
 
Anteeksi!
1960-1980
27.02.2004 18:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal Machine Music.
 
Skinwalker
27.02.2004 19:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni vuonna 99 soitti ruisrockissa. Oli hieno keikka, vaikka eräs pullonheittäjä sen yrittikin pilata.
 
Big man, pig man, ha ha, charade you are
Definhel
27.02.2004 20:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites se kusipää on?
 
Ilo irti, rahat kaivoon!
aksiom
28.02.2004 12:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vasta vähän aikaa sitten sain käsiini levyn 'Berlin' ja täytyy sanoa että on loistava levy. Muuta en ole oikeastaan kuullutkaan.
 
Otan levysuosituksia vastaan.
 
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
vanttera
28.02.2004 13:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon se Lontoon Live. Se o hyvä, herkkä oikee.
 
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Mr. Mustard
28.02.2004 23:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vasta vähän aikaa sitten sain käsiini levyn 'Berlin' ja täytyy sanoa että on loistava levy. Muuta en ole oikeastaan kuullutkaan.
 
Otan levysuosituksia vastaan.

 
Itselläni on vain Transformer, joka onkin mainio levy ilman vertailukohtiakin.
 
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Feggy
16.10.2006 19:29:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitipä nostaa tämä ketju ihan siksi, että olen innoissani. En klassikkoista Transformer, Blue Mask tai edes Metal Machine Musicista ;), vaan vähemmän tunnetusta -70-luvun levystä Growing up in public, jonka löysin Tavastian levymessuilta sopuhinnalla. Hyvä bändi, Loukin virkeänä ja kaikin puolin kelpo levy. Onko muilla näkemyksiä?
PomppoK
16.10.2006 20:51:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaan vähemmän tunnetusta -70-luvun levystä Growing up in public, jonka löysin Tavastian levymessuilta sopuhinnalla. Hyvä bändi, Loukin virkeänä ja kaikin puolin kelpo levy. Onko muilla näkemyksiä?
 
Joitakin vuosia sitten lainasin samaisen levyn kirjastosta, ja taisin lainata toistekin. Olikohan jopa olla ensimmäinen levy, jonka kokonaisuudessaan kuulin Reediltä. Näkemystä ei oo, mutta muistaakseni kohtuullisen hyvää kamaa, jopa silloisen tiukkaraamisen"asennehevi"-aikakauden kuunteluiden keskellä :) Pitänee metsästää jostain uusintakokeiluja varten.
 
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
texjazz
16.10.2006 21:18:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal Machine Musicista ;)
 
Oletko jaksanut kuunnella tuon alusta loppuun. Jostain aviisista taannoin luin, että siinä kokonaisuus, jota erkkikään ei ole kuunnellut alusta loppuun yhdeltä istumalta.
 
Transformer on minun levy Loun tuotannossa. Siihen tulee palattua tasaisin väliajoin. Vaikka siinä on tämä kulunut Walk on the... Niin viime vuosina loppuun kaluttu Perfect Day miljoonine versioineen.
 
Finlandia-talon konsertissa minusta Lou oli loistava. Tuntemattomat biisitkin toimivat livena jylhästi.
 
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Feggy
16.10.2006 21:25:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko jaksanut kuunnella tuon alusta loppuun. Jostain aviisista taannoin luin, että siinä kokonaisuus, jota erkkikään ei ole kuunnellut alusta loppuun yhdeltä istumalta.
 
No en tosiaankaan. Jotkut ovat kyllä väittäneet, että siinä on oikeasti jokin punainen lankakin.
 
Transformer on minun levy Loun tuotannossa. Siihen tulee palattua tasaisin väliajoin. Vaikka siinä on tämä kulunut Walk on the... Niin viime vuosina loppuun kaluttu Perfect Day miljoonine versioineen.
 
No, suosikkini ovat Transformer, Berlin, Blue Mask, Magic & Loss ja New York.
Minstrel
17.10.2006 09:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Transformer oli minulle pieni pettymys, mutta Berlin kuuluu valehtelematta kolmen parhaan kuulemani levyn joukkoon. Yksin Berlin antaa anteeksi äijän huonoimmat hetket. New York on myös ihan ok, vaikkei ole hirveitä intohimoja saanutkaan aikaan. Ässäbiisit puuttuvat.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Marlowe
17.10.2006 09:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellämainittujen levyjen lisäksi voisin nostaa esille vielä minun kirjoissani suhteellisen korkealle rankatun "Coney Island Babyn" ja Edgar Allan Poen töihin perustuvan, kohtalaisen tuoreen "The Ravenin".
 
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Mika Antero
17.10.2006 10:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lou Reed on itselleni jäänyt aika tuntemattomaksi veikoksi. Hyllystäni löytyy vain Velvet Undergroundin White light/white heat -lp ja NYC man -tuplakokoelma. Kovin kaksijakoinen on äijän tuotanto noiden perusteella. Toisaalta aivan käsittämättömän tiukkoja asian ytimeen järkähtämättömästi porautuvia rokkibiisejä -jotka tosin VU:lla on peitetty kaaoksen ja hämärien soundien alle- toisaalta aivan käsittämättömän tylsiä junnauksia, sietämättömiä pianonkilkutuksia ja tarpeettomia jamitteluja. Ihmetyttää miten Lou Reed saa ne anteeksi, mutta jotain boogie- tai progebändiä vihataan enemmän kuin huuliherpestä vastaavien syntien tähden. Ilmeisesti Reed on sitten niin paljon tekstipainotteista musiikkia, että hyvät lyriikat riittää tekemään huonosta musiikista hyväksyttävää. Minä en niistä niin piittaa, minulle on ihan sama mitä diibadaabaa lauletaan, kunhan se vain kuulostaa hyvältä.
 
Kova kaveri kuitenkin, tiukka rokkari. Pitäisi varmaan tutustua albumikokonaisuuksiin, tuplakokoelma on ehkä vähän liikaa ja vähän liian sekava paketti. Arvostan siis Reediä tutustumiseni perusteella kovastikin, mutta samalla hieman ihmettelen sitä miten paljon tylsyyttä häneltä hyväksytään.
 
Feggy
17.10.2006 12:47:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova kaveri kuitenkin, tiukka rokkari. Pitäisi varmaan tutustua albumikokonaisuuksiin, tuplakokoelma on ehkä vähän liikaa ja vähän liian sekava paketti. Arvostan siis Reediä tutustumiseni perusteella kovastikin, mutta samalla hieman ihmettelen sitä miten paljon tylsyyttä häneltä hyväksytään.
 
NYC man on ehkä paras Lou Reed-kokoelma, varsinkin kun mies on itse sen koonnut. Kieltämättä tyyli on vaihdellut ja paljon ja osa levyistä on aika köykäisiä. Mutta Lou on siinä mielessä hieno tyyppi, että melkeinpä paranee vanhetessaan. Raven (joka on kai uusin studiolevy) oli hieno sekin.
Novac
17.10.2006 14:28:09 (muokattu 17.10.2006 14:28:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kuulemma näytän omakuvassa ihan Lou Reediltä:D
 
Muuten en kyseistä tyyppiä tunne.
 
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Feggy
17.10.2006 18:54:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kuulemma näytän omakuvassa ihan Lou Reediltä:D
 
Muuten en kyseistä tyyppiä tunne.

 
Kieltämättä, VU-ajan Loulta näytät.
Blue Moon
17.10.2006 19:07:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova kaveri kuitenkin, tiukka rokkari. Pitäisi varmaan tutustua albumikokonaisuuksiin, tuplakokoelma on ehkä vähän liikaa ja vähän liian sekava paketti. Arvostan siis Reediä tutustumiseni perusteella kovastikin, mutta samalla hieman ihmettelen sitä miten paljon tylsyyttä häneltä hyväksytään.
 
Kait se on vaan se, että tylsimmilläänkin Lou Reed on totta.
 
Mutta tsekkaa Velvet Undergroundin eka ja kolmas LP sekä kokoelma VU. Niiltä ei heikkoja hetkiä löydy. Eikä montaa "Loadediltakaan".
 
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Newsted85
17.10.2006 19:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tunne tuotantoa sen kummemmin, mutta Transformer on kyllä kova levy. Ja etenkin biisi Perfect Day. Täytyisipä hommata Reediltä joku muukin lätty.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «