Aihe: Ebayssa myyminen
1 2
oiva tumpeloinen
16.10.2006 17:30:18
Tämä homma tulee nyt vähän mutu-pohjalta, kun en ole siellä mitään myynyt.

Postittamisesta en ottaisi mitään ongelmaa. DHL ja muut kumppanit kuljettaa paketit ihan samaan tapaan kuin tuokin ne sieltä ostaessa. Kunnon paketointi on tietenkin tarpeen.

Ongelmaksi mä näkisin huutojen tulemisen, jos sulla ei myyjänä ole paljonkaan palautetta, positiivista sellaista. Tai kyllähän joku aina sitä huutaa, mutta jonkin verran noita huutoja seuranneena mulla on sellainen kutina, että paljon aiemmin asioinut myyjä saa poikkeuksetta paremman hinnan myyntikohteesta. Saahan sielläkin tosin laitettua hintavarauksen kohteeseen.....

Käsittääkseni myyminen Ebayssa maksaa jotain.
Velli
16.10.2006 17:59:56
Yhdyn edelliseen kirjoitukseen. Lisäisin vielä että oletko varma että saat laitteestasi ulkomailla paremman hinnan? Ebayssa tavara näet menee yleensä reilusti Suomen hintoja halvemmalla ja toimituskulutkin Eurooppaan ovat paljon kovemmat kuin Suomeen.
Jucciz
16.10.2006 18:09:52
Riippuu vähän. Esim. jotkut Marshallit kyllä menevät erittäinkin kalliilla Amerikkaan, koska siellä niitä on vähemmän ja täällä enemmän. Mesa/Boogien kanssa tilanne onkin sitten päinvastainen.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
oiva tumpeloinen
16.10.2006 18:43:04 (muokattu 16.10.2006 18:45:19)
Riippuu vähän. Esim. jotkut Marshallit kyllä menevät erittäinkin kalliilla Amerikkaan, koska siellä niitä on vähemmän ja täällä enemmän. Mesa/Boogien kanssa tilanne onkin sitten päinvastainen.

Vintage-tavarat kylläkin, mutta muiden kanssa on vähän niin ja näin. EU:n ulkopuolelta tilaaminen ei kuitenkaan juurikaan halvempaa ole, johtuen korkeista kuljetusmaksuista, tulleista ja ALVista. Siihen päälle vielä mahdolliset muuntajan vaihdot tai muut virtaratkaisut.

E:

Kyllä mä itse pitäisin tuon laitteen ihan torilla. Kumman nopeasti tavara liikkuu, kunhan hinta on kohdillaan. Ei mullakaan kauan vienyt myydä Englin midi-etusta, vaikka aluksi vähän pahinta pelkäsinkin.
Twinkle
16.10.2006 19:04:13
Kyllä mä itse pitäisin tuon laitteen ihan torilla. Kumman nopeasti tavara liikkuu, kunhan hinta on kohdillaan. Ei mullakaan kauan vienyt myydä Englin midi-etusta, vaikka aluksi vähän pahinta pelkäsinkin.

Niimpä, lähinnä tässä mietityttää tuo, että onko tuon hintaiselle vehkeelle kysyntää.

Harley-Benton kävi kaupaksi 10 minuutissa, mutta mitään hintavampaa harvemmin tuolla olen saanut tehokkaasti kaupaksi.
oiva tumpeloinen
16.10.2006 19:07:52
Niimpä, lähinnä tässä mietityttää tuo, että onko tuon hintaiselle vehkeelle kysyntää.

Tää paikkahan on maestroja ja rahamiehiä täynnä. =)

Mutta siis kyllä tuolla tuntuu kalliskin tavara hyvin liikkuvan. Sitä vain saattaa joutua hetken pidempään siellä roikottamaan. Alta kahden viikon taisi silloin se E580 mennä vaikkei sekään ihan ilmainen ollut.
J.RA
16.10.2006 19:20:27

Niinkuin vähän tässä ollaan jo sanottukin, että jos hinta on kohdallaan niin kyllä yleensä ennemmin tai myöhemmin tulee ne kaupat. On tietenkin totta että tuollaisella Mesalla on jo hintansa puolesta vähän marginaalimmat markkinat joten odotella voit joutua.
-Sellasta se vaan on-
Twinkle
16.10.2006 19:22:09
Niinkuin vähän tässä ollaan jo sanottukin, että jos hinta on kohdallaan niin kyllä yleensä ennemmin tai myöhemmin tulee ne kaupat. On tietenkin totta että tuollaisella Mesalla on jo hintansa puolesta vähän marginaalimmat markkinat joten odotella voit joutua.

niin, vielä kun keksis mikä on hyvä hinta tuolle... mutta ootellaan, eipä sillä mikään kiire olekaan.
Welc
17.10.2006 09:02:15
niin, vielä kun keksis mikä on hyvä hinta tuolle... mutta ootellaan, eipä sillä mikään kiire olekaan.

Ilmoituksessasi: "Tiedän kyllä mitä tuo vekotin maksaa, jollet sinä tiedä niin ota selvää."

Onnea vaan kaupantekoon.
-Prokitaristi-
17.10.2006 09:07:02
Mutta tarvitseeko sitä edes pistää myyntiin Ebayhyn? Suomessahan luulisi tuollaisesta pelistä saavan erittäin hyvin.
flattopguitar
17.10.2006 09:19:27 (muokattu 17.10.2006 09:35:16)
Lähinnä käytännön kokemuksia siis, mitenkä postittaminen eurooppaan ja muualle helpoiten luistaa ja mitenkä näitä maksuhärveleitä sovelletaan.

Postittaminen eurooppaan ja jenkkeihin onnistuu Postin kautta, joka on käytännössä ainut järkevä vaihtoehto sillä DHL ym. kaverit pyytävät kitaran postituksesta jenkkeihin luokkaa 350-500euroa, mikä on käsittämätöntä. Posti kuljettaa akustisen kitaran euroopan sisällä sadalla eurolla ja jenkkeihin sadalla viidellä kymmenellä. Vahvistin tietenkin vähän enemmän. Maksu kannattaa ottaa kansainvälisellä tilisiirrolla (money transfer) tai sitten paypalin kautta, eikä myydä kuin Japani, eurooppa, yhdysvallat -akselilla.
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
Carama
17.10.2006 14:48:32
Yleinen käytäntö Ebayssä on kuitenkin se,että ostaja maksaa postituskulut..
Oppis vaan soittamaan..
oiva tumpeloinen
17.10.2006 14:54:31
Postittaminen eurooppaan ja jenkkeihin onnistuu Postin kautta, joka on käytännössä ainut järkevä vaihtoehto sillä DHL ym. kaverit pyytävät kitaran postituksesta jenkkeihin luokkaa 350-500euroa, mikä on käsittämätöntä. Posti kuljettaa akustisen kitaran euroopan sisällä sadalla eurolla ja jenkkeihin sadalla viidellä kymmenellä. Vahvistin tietenkin vähän enemmän. Maksu kannattaa ottaa kansainvälisellä tilisiirrolla (money transfer) tai sitten paypalin kautta, eikä myydä kuin Japani, eurooppa, yhdysvallat -akselilla.

Onko DHL oikeasti noin kallis Suomessa? Aika kovalta hinnalta kuulostaa verrattuna muista maista sama paketti lähetettynä toiseen suuntaan.......

Yleinen käytäntö Ebayssä on kuitenkin se,että ostaja maksaa postituskulut..

Niin on. Mutta eipä kukaan mitään osta, jos postikulut nostavat tuotteen hinnan päättömäksi.
flattopguitar
17.10.2006 15:01:32
Onko DHL oikeasti noin kallis Suomessa? Aika kovalta hinnalta kuulostaa verrattuna muista maista sama paketti lähetettynä toiseen suuntaan.......

Olisin lähettänyt paketin, jonka sisällä oli akustinen kitara laukkuineen, painoa n. 10kg. Laatikonkoko 115cmx50cmx40cm. Tuosta sain DHL:ltä tuon suuntaisia hintoja kun niitä kyselin. Laskin että toisinpäin USA-SUOMI saman pakentin lähettäminen on kolmekertaa ja vähän päälle halvempaa. Suomi on hieno maa...
Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/
J.RA
17.10.2006 16:06:07
Olisin lähettänyt paketin, jonka sisällä oli akustinen kitara laukkuineen, painoa n. 10kg. Laatikonkoko 115cmx50cmx40cm. Tuosta sain DHL:ltä tuon suuntaisia hintoja kun niitä kyselin. Laskin että toisinpäin USA-SUOMI saman pakentin lähettäminen on kolmekertaa ja vähän päälle halvempaa. Suomi on hieno maa...

Ei tämä nyt mikään mullistava asia ole. Liikennettä on enemmän Usasta Suomeen. Ei ne laivat(tai ilmalinnut) kuitenkaan tyhjänä takaisin kulje, mutta kiintiöt ovat säännölliselle toimituksille tai sellaisille, mitkä lähtevät suoraan Euroopasta. Aika kärjistettyä, mutta epäilen että tälläinen on takana.
-Sellasta se vaan on-
Twinkle
17.10.2006 16:12:10
Ilmoituksessasi: "Tiedän kyllä mitä tuo vekotin maksaa, jollet sinä tiedä niin ota selvää."

Onnea vaan kaupantekoon.

Opettele lukemaan. Siellä lukee "Säästä omaa aikaasi ja minun aikaa jos jätät päättömät vaihdot ja tarjoukset esittämättä. Tiedän kyllä mitä tuo vekotin maksaa, jollet sinä tiedä niin ota selvää.".

Jotta sinun kaltaiset ihmiset nyt rautalangasta vääntäen tajuaisivat, että säästetään aikaa jos kukaan ei tule tyrkyttämään minulle mitään systeemeitä tyyliin "Valvestate-combo ja 200 euroa rahaa". Ymmärtänet pointin? et? noh en kyllä odottanutkaan..
Twinkle
17.10.2006 16:14:50
Mutta tarvitseeko sitä edes pistää myyntiin Ebayhyn? Suomessahan luulisi tuollaisesta pelistä saavan erittäin hyvin.

Joo, tällä hetkellä näyttäis siltä että pelko tuon menemisestä oli aika ennen aikaista.
Turder
17.10.2006 18:55:26
Postittaminen eurooppaan ja jenkkeihin onnistuu Postin kautta, joka on käytännössä ainut järkevä vaihtoehto sillä DHL ym. kaverit pyytävät kitaran postituksesta jenkkeihin luokkaa 350-500euroa, mikä on käsittämätöntä. Posti kuljettaa akustisen kitaran euroopan sisällä sadalla eurolla ja jenkkeihin sadalla viidellä kymmenellä.

Samoja lukuja itsekin olen saanut.

Mä kyselin jenkeissä akustisen kitaran postitusta Suomeen ja kuriirifirmat tarjosi 400-500$ ja USPS 145$. UPS ja FedEx oli heti liikkeellä siten, että kaikki mahdolliset vakuutukset otetaan, kun taas USPS:n hinta on ihan perusvakuutuksella. Lopulta otin sitten tuon halvemman ja nopeasti&turvallisesti saatiin kitara kotiovelle.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Welc
18.10.2006 08:15:18 (muokattu 18.10.2006 08:17:47)
Opettele lukemaan. Siellä lukee "Säästä omaa aikaasi ja minun aikaa jos jätät päättömät vaihdot ja tarjoukset esittämättä. Tiedän kyllä mitä tuo vekotin maksaa, jollet sinä tiedä niin ota selvää.".

Jotta sinun kaltaiset ihmiset nyt rautalangasta vääntäen tajuaisivat, että säästetään aikaa jos kukaan ei tule tyrkyttämään minulle mitään systeemeitä tyyliin "Valvestate-combo ja 200 euroa rahaa". Ymmärtänet pointin? et? noh en kyllä odottanutkaan..

Hoho, polta nyt pelihoususi kun epäselvästä ilmoituksestasi huomauttaa. Taitaa pipo kiristää?

Toivotan edelleen onnea, kun noin ylimielisen ja aggressiivisen ilmoituksen olet onnistunut taiteilemaan.

//Itse keskustelun aiheeseen totean samaa mitä muutkin ovat sanoneet. Kyllä laite kuin laite menee Suomessa kaupaksi. Kalliimpien ja eksoottisempien vermeiden kanssa ostajaa tosin saattaa joutua odottelemaan jonkin aikaa, ellei alihintaan halua myydä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)