Aihe: Wahia
1
Zeni
15.10.2006 21:50:57
Olisi taas aika palkita itseä jollain kivalla. Whammyn ja wahin kesken mietin pitkään ja josko nyt sitten kuitenkin wahia koittaisin, vaikka välttämättä sitä ei lopullisissa biiseissä paljoa tulisi käytettyä. Budjetti olisi n. 200euroa jolla on tarkoitus ostaa sopiva mikki nauhoitteluun (Shure SM57) ja tuo wahi. Yksi perus crybaby mulla on, mutta kunnostaan johtuen sillä ei tee juurikaan mitään. Poljin on löystynyt aivan liikaa ja elektroniikka syö soundia ja toimii miten toimii.

Vaihtoehtoina olen miettinyt (käytettynä):
Crybaby 535Q
Voxit (näissä ei taida olla vakiona muuntaja mahdollisuutta?)
Boss PW-10

Mitään erityistä mieltymystä soundin suhteen ei ole kehittynyt, koska en juurikaan ole wahilla soitellut. Musiikkina toimii rockista hardrockiin ja aina heviin asti. Yleensä säröillä mutta cleanilläkin tulee vedeltyä joskus jotain lepposampaa. Ehdotuksia hyväksi peruswahiksi joka myös kestää ?
Vai olisiko sittenkin parempi ostaa Whammy ? On kyllä vaikea kuvitella itseä wahittelemassa, mutta kaikkeahan täytyy kokeilla.
oiva tumpeloinen
15.10.2006 21:54:37 (muokattu 15.10.2006 21:56:13)
Katso saako sitä poljinta säädettyä jäykemmäksi. Sitten laitat vain kotelon sisään toisen piirin, esim. tämän näköisen:

http://www.custom-sounds.com/epages … 6274159fa3d3d0670+FI/products/12113

Tuolla hinnalla mahtuisi vielä se Shurekin budjettiin.
Wahi
15.10.2006 21:58:05
Mielummin wahi kuin whammy ^^
sonata
15.10.2006 21:59:13

Itse suosittelisin Morleyn wahia vaikka sitä ei tuossa sinun listallasi näykkään. Itselläni ollut jo kolmen vuoden ajan Morleyn Wah/volume. Se ainakin on kestävä ja eikä soundikaan huono ole ;)
Olen ainakin itse tykästynyt morleyn wah-soundiin. Ja ne ei nyt hirveän kalliitta ole ja tulee myös silloin tällöin käytettynä vastaan.
moro
Zeni
15.10.2006 22:02:01 (muokattu 15.10.2006 22:34:18)
Tietenkin unohtuu ainan mainita jotain. Tuota Dunlopin polkimen herkkyyttä olen yrittänyt jo kaksi kertaa korjata rautaa taivuttamalla, ei auta. Vaatisi ilmeisesti uuden raudan teon sinne sisälle tai jonkun patentin. Aika ei juuri nyt riitä siihen.

Morleytä täytyy katsastaa netistä tarkemmin vielä.

EDIT: Jackin modaaminen voxiin ei kuitenkaan tuota ongelmia. Mitäs porukka on mieltä tuosta VOX 847:sta ?
Novac
15.10.2006 22:41:55

Mikset vie nykyistä korjattavaksi tai huoltoon?
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Dr. Muff
15.10.2006 22:52:39
Tietenkin unohtuu ainan mainita jotain. Tuota Dunlopin polkimen herkkyyttä olen yrittänyt jo kaksi kertaa korjata rautaa taivuttamalla, ei auta. Vaatisi ilmeisesti uuden raudan teon sinne sisälle tai jonkun patentin. Aika ei juuri nyt riitä siihen.

Morleytä täytyy katsastaa netistä tarkemmin vielä.

Morley on siinäkin mielessä ihan hanurista että travelin massakeskipiste on huomattavan sivussa kiinnityslinjasta. Mitä haluan sanoa on se että polkimen saa ruuvata melko tiukkaan jos haluaa ns lukita polkimen johonkin tiettyyn asentoon. Tällöin käyttömukavuus on mennyttä, nitinää ja natinaa. Bad Horsiessa on sitten taasen palautusjousi jolloin pedaali menee pois päältä kun jalan nostaa pois. Nämä ovat toki pikkuasioita sen soundin rinnalla, se vasta kamala on :D

EDIT: Jackin modaaminen voxiin ei kuitenkaan tuota ongelmia. Mitäs porukka on mieltä tuosta VOX 847:sta ?

Jakin lisääminen voipi tuoda ei-toivottuja häiriöääniä signaaliin. Tällä ainakin jotkut valmistajat perustelevat jakin puuttumista. Sinällään wahissa dc-jakki on turha. Patteri kestää vaikka kuinka ja kauan ja soundikin on patterilla parempi.

V847 on ihan hyvä wahi. Soundi on ihan jees, mutta ohuehko. Toki modattavissa varsin kelvolliseksi. True bypass on ehdoton, syö soundia paljon. Kaikkeen nähden aika kallis.

Osta Teese Wizard wah tai Picture Wah. Eipä tartte ostaa enää wahia. Kymmenisen wahia olen omistanut ja Picture on maukkain tähän mennessä ja ero muihin on selvä.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Zeni
15.10.2006 23:05:42 (muokattu 15.10.2006 23:07:58)
Mikset vie nykyistä korjattavaksi tai huoltoon?

Wahi maksoi 40euroa ja on siis elämää nähnyt perus crybaby. Tuon kunnostaminen maksaisi todennäköisesti enemmän kuin uusi peruswahi. Elektroniiikalla saisi heittää vesilintua ja laittaa tilalle jonkun valmis kitin tai tehdä käytännössä kokonaan uusiksi. Polkimen jäykkyyttä olen yrittänyt pari kertaa korjata ja tuloksetta. Tai pysyy se noin viikon hyvässä jäykkyydessä ja sitten alkaa taas heilua tuulen mukana.

Ajattelin kyllä tällä viikolla vääntää vielä kokonaan uuden tukiraudan tuohon crybabyyn, jos onnistuu niin tilaan tuon lion-kitin customilta. Jos ei onnistu niin haen viikonloppuna uuden wahin, siksi kyselen tyhmiä täällä :)
N33m0
16.10.2006 00:33:14

http://www.silvermachine.de/en/silvmac.htm

Kaikkien wahien äiti ja reilusti yli budjetin. :D
slow music for slow people
ReBeat
16.10.2006 00:55:07

Kaikkien wahien äiti ja reilusti yli budjetin. :D

Entäs tämä :) http://cgi.ebay.com/John-Landgraff- … al-28-Vox-box_W0QQitemZ270035705385
januszian
16.10.2006 01:01:29

Entäs tämä :) http://cgi.ebay.com/John-Landgraff- … al-28-Vox-box_W0QQitemZ270035705385

Siinähän on ihan standardi verolevy? :) Aika hassun näkönen viritys... Saundista en tiedä mitään.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
wilzhu
16.10.2006 01:18:13 (muokattu 16.10.2006 01:18:24)
Mitäs modeja 535Q:hun on? Yksi mitä kaipailisin, on hyvän ledimodin ohjeet. Muitakin käytännöllisiä modeja saa ehdotella!
Elämä off.
milkman
16.10.2006 10:56:55

itsellä on tuo BOSSin pw-10

onhan se ihan mukava laite. Olikos siinä kuusi eri säröä ja 8 eri wahia mallinnettuna..tai toisinpäin..
"Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani! Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle, tuulen tuuiteltavaksi" >:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)