Aihe: Raskas soundi
1 2 3
-Orion-
15.10.2006 11:29:15
Elikkäs miten sais oikeen kunnon tappohevi soundin. Tällä hetkellä "raskain" minkä saan kamoillani aikaan on hikinen acdc soundi :/ Ja kamat on Fenderin strato ja vahvistimena rolandin cube 30 tms.

No mulla on kans tollanen Rolandin Cube 30 ja kitarana on samick SG ja Eko Les Paul ja kyllä mun mielestä siitä saa ihan tarpeeks raskaan suondin ku pistää siitä R-Fier soundin ja Gainit täysille.:)
Kepoo
16.10.2006 19:08:49 (muokattu 16.10.2006 19:10:56)
Mitä mieltä te olette tämmöisen soundin raskaudesta: http://showfile.file.sc/9534/OKQqz8hP/mökömägsuite.htm

Hyvältä kuulostaa, kerro ihmeessä millä sydeemeillä sait tuon aikaan.

Hieman topikkiin liittyen:
Onko kukaan koittanut ibanezin valbeeta, tuota hurjaa 5w putkikomboa, irtoaako kovat tapposaundit? :) Tarkoitus olisi tässä tulevalla viikolla käydä testailemassa jotain pikkuwaffaria kerrostalokäyttöön ja kyseinen peli vaikuttaa kiinnostavalta.
Antti1
16.10.2006 23:58:03
Hyvältä kuulostaa, kerro ihmeessä millä sydeemeillä sait tuon aikaan.

Kitara suoraan linjaan kiinni (ilman di-boksi --> soundi tummentuu) ja guitarsuiten läpi. Välissä taisi olla sd-1 ja jcm900 mallinnukset. Sd-1:stä volaa paljon, gainia jonkin verran, jcm:stä b kanavalta gainia kohtalaisesti, presence puoliväliin, trebleä vähän pois ja middleä lisää.

Jotain tollasta veikkaisin tehneeni. Ei oo asetukset ylhäällä, kun ei oo ihan täysin mun makuuni tuo soundi. Aavistuksen muhjuinen ja suriseva. Paremman saa, kun tunkee kitaran di-boksin kautta linjaan, pistää väliin gaten ja miedon kompuran, sitten tuon saman efektiroinan ja sen jälkeen vielä pienen bassoleikkurin 80Hz tienoille. Kompressointi tekee vallan mainiota ennen noita mallinnoksia, ei alapää humise samalla tavalla ja soundi on hyvässä mielessä tasaisempi.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)