Aleksi Gaiss 06.10.2006 20:25:26 (muokattu 06.10.2006 20:37:34) | |
---|
Ostin tuossa ADA8000'n EMU1212M'n kaveriksi, enkä tajunnut ostaa kuin yhden valokaapelin kun ajattelin että en tarvitse ADA8000 ulostuloja. Eipä vaan laite oikein toimi. En saa mitään signaalia tulemaan koneelle valokaapelin kautta. Pitäisikö kaapeleita olla kaksi (in ja out), jotta homma pelaisi?! EDIT: Tarkennan vielä että peli on hommattu Thomannilta, kuten paska valokaapelikin (Sssnake) - voisiko parempilaatuinen kaapeli/kaapelit ratkaista asian? Olen käyttänyt kaverini ADA8000'a samoilla asetuksilla monta kertaa ongelmitta. ADA8000'een signaali tulee kyllä sisään. EMU'n mikserissä kaikki ADAT inputit näkyvät ja niistä sendit ASIO Hosteihin. Mikä helvetti mättää?! Auttakaa nopeesti tack! |
superfly 06.10.2006 21:38:39 (muokattu 06.10.2006 21:39:52) | |
---|
Yhdellä piuhalla minä muistaakseni äänittellin taannoin. Eli ADA:sta outputista 1212m:n inputtiin, ei se mitään tuon kummempaa vaadi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kurb 06.10.2006 21:45:38 | |
---|
Kyllä tuo yhdellä piuhalla pelittää ihan mainiosti. En myöskään usko, että ongelma on piuhassa, harvemmin nuo SS-naketkaan suoraat paketista poksahtelevat. Tuleeko sulle patchmixiin tavaraa? Ja jos tulee, niin kahlaa läpi käyttämäsi ohjelman (mikä se muuten on? Voisi auttaa tässäkin tiedustelussa) valikot ja asetukset. Ei huono, mutta paskimmasta päästä. |
Reddie 07.10.2006 11:45:36 (muokattu 07.10.2006 11:47:22) | |
---|
Ei tossa oo muita vaihtoehtoja kun: x Kato et ADA on päällä x Kato että valokaapeli lähtee OUT liitännästä x Määrittä syncca siitä ADA:sta x Kato että valokaapeli menee E-MUn IN-liitäntään x Tsekkaa kaikki asetukset Patchmixistä (Ootko laittanu oikeet sisääntulokanavat, syncan, ASIO-lähdöt, jne.) Sen jälkeen voi sit lähtee ihmettelemään niitä piuhoja, päivitä Patchmix, vaihda E-MUn PCI-slottia ja muuta epätoivosta. |
superfly 07.10.2006 13:27:44 | |
---|
Niin ja hei, muista resetoida se Patchmix. Mulla se joskus meni siihen tilaan että mitään signaalia ei tullut mistään mihinkään ja tuo resetointi korjasi asian. Löytyy sieltä Käynnistä-valikon kautta tuo. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Synnyttäjä 07.10.2006 20:57:59 (muokattu 07.10.2006 20:58:32) | |
---|
Niin ja hei, muista resetoida se Patchmix. Tämä on mullakin kerran auttanut. Muista myös tarkistaa, että käyttämässäsi ohjelmassa on kaikki kohdallaan. E: Hups, Kurbi sen jo mainitsikin... ! |
Da Make 08.10.2006 12:43:04 | |
---|
Kokeilitko laittaa WordClockin? Itselläni toiminta vakiintui vasta kytkettyäni ADA8000:n 44.1 kHz master kelloksi M-Audio 1810 kortin kanssa. |
Aleksi Gaiss 15.10.2006 20:43:18 (muokattu 15.10.2006 20:46:27) | |
---|
Tuleeko sulle patchmixiin tavaraa? Ja jos tulee, niin kahlaa läpi käyttämäsi ohjelman (mikä se muuten on? Voisi auttaa tässäkin tiedustelussa) valikot ja asetukset. Ei tule edes Patchmixiin asti tavara. ELI homman on pakko kusea jo ennen reititystä ja softaa ym. Eli ongelma on ADA8000'n ja EMU'n välissä. ADA8000'ssa joka kanava toimii tosiaan ainakin sen verran että ledit vilkkuu. Ei tossa oo muita vaihtoehtoja kun: x Kato et ADA on päällä Kyllä on. :) x Kato että valokaapeli lähtee OUT liitännästä Jep. x Määrittä syncca siitä ADA:sta Joo, kokeiltu on molemmilla. Kun EMU masterina - synkka ei lukitu - eli jotain häikkää..... x Kato että valokaapeli menee E-MUn IN-liitäntään Jep. Sen jälkeen voi sit lähtee ihmettelemään niitä piuhoja, päivitä Patchmix, vaihda E-MUn PCI-slottia ja muuta epätoivosta. Vaihdoin kortin eri PCI-paikkaan - ei vaikutusta. Päivitin Patchmixin - ei vaikutusta. ELI viimeinen vaihtoehto voisi olla tuo piuha. Korostan nyt vielä tässä että PIUHA ON T-KAUPAN SSSNAKE JA PITUUTTA 10 METRIÄ. :) Voiko tuo pituus olla se mihin kosahtaa - luin EMU'n manuaalista että "kun käytät yli 1,5m valokaapelia, sen täytyy olla erittäin hyvälaatuista kaapelia" tms. Ostin tuon alunperin mukamas fiksuna että ADA8000 yltää tarkkaamosta äänitystilaan - ei tarvi kaukokaapelia.... :) Niin ja hei, muista resetoida se Patchmix. Mulla se joskus meni siihen tilaan että mitään signaalia ei tullut mistään mihinkään ja tuo resetointi korjasi asian. Löytyy sieltä Käynnistä-valikon kautta tuo. Jep. Kokeiltu on... ;( Kokeilitko laittaa WordClockin? Itselläni toiminta vakiintui vasta kytkettyäni ADA8000:n 44.1 kHz master kelloksi M-Audio 1810 kortin kanssa. Tosiaan, kokeiltu on tuokin... Marssin huomenna Biltemaan ja ostan 4,5e maksavan lyhyen kaapelin ja jos sillä ei toimi niin olen avuton. Yhyy! EDIT: Se pitää vielä onnellisena mainita että muuten EMU toimii kuin unelma. Normi inputit ja niiden reititykset kaikki pelaa. DSP-efut, Patchmix muuten jne. Paska homma tosissaan... |
Marssin huomenna Biltemaan ja ostan 4,5e maksavan lyhyen kaapelin ja jos sillä ei toimi niin olen avuton. Yhyy! Osta saman tien kaks että on molempiin suuntiin. EDIT: Se pitää vielä onnellisena mainita että muuten EMU toimii kuin unelma. Normi inputit ja niiden reititykset kaikki pelaa. DSP-efut, Patchmix muuten jne. Paska homma toissaan... Jos EMU saa miehen noin haltioihinsa niin hommaappa Creamwaren Pulsar2:n niin olet nirvanassa.
|
Aleksi Gaiss 15.10.2006 22:07:26 | |
---|
Mitä veikkaat(te) millä todennäköisyydellä homma alkaa luistamaan uusilla, paremmilla ja lyhyemmillä piuhoilla...?!? |
PIM 15.10.2006 22:23:15 | |
---|
99,99% on mun veikkaus. |
Aleksi Gaiss 15.10.2006 22:28:39 (muokattu 15.10.2006 22:38:24) | |
---|
|
PIM 15.10.2006 22:49:43 | |
---|
Samanlaisella lakulla on munkin ADA kiinni koneessa as we speak. |
Aleksi Gaiss 16.10.2006 20:38:32 (muokattu 16.10.2006 21:18:41) | |
---|
No perkule! Toimii! Tattista vaan! Mutta outoa kyllä - ADA on slavena ja EMU säädetty externalille...toimii siis niin...?! :) Mut pääasia kai et toimii... EDIT: Hetkinen, oon tainnu olla vähän tyhmä. Siis onko asia todella niin että kun ADA on masterina 44.1/48kHz niin EMU on internal 44.1/48kHz ja kun ADA on slavena niin EMU on external (ADAT) ? Hä? :D Oonko vähä pihalla. EDIT2: Mut siis kokeilin kaikki vaihtoehdot kyllä jo aikasemmin. Vika oli piuhassa (tai siis sen pituudessa). Asia kai selviö! :) EDIT3: Ja hei! Kumpi on parempi vaihtoehto - eli ADA masteriks vai slaveks? Ja perustelut valinnalle kaivattas! Kiitti! |
jannu 16.10.2006 22:12:43 (muokattu 16.10.2006 22:14:28) | |
---|
Kyllä mulla toimii ainakin niin päin, että ADA on master(44,1) ja EMU:ssa kello on external(ADAT)-asennossa. Eikä pitäis kyllä olla piuhan pituudesta kiinni. Mulla on ainakin 6 metriset noi valokaapelit. Ikinä oo mitään marissu. Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist! |
BTass 17.10.2006 11:19:03 | |
---|
Mulla korttina Echo Gina 3G. Ei toiminut yhdellä kaapelilla. Vaati kummatkin: sisään ja ulos. Kortti masterina: internal. ADA8000 slavena: namiska takana asennossa slave /adat . Tiedoksi vaan, jos joku ko. setuppia pähkäileee. ps. Kun tuota emu1812m ei mistään enää saanut, niin hommasin tuon Ginan 3G:n. Voin varauksetta suositella ADA8000:n kaveriksi. Hyvät omat etuasteet (2) ADAT i/o (8), analog out 6 kpl. Eli yht. 10 sisään ja 14 ulos. Ei mitään ongelmia. |