Aihe: Hinnat Ameriikan mantereella?
1 2
Ihmepoika
13.10.2006 23:11:20

Olen keväällä lähdössä pariksi viikoksi Torontoon. Ajattelin, että voisin tuoda sieltä matkamuistona symbaalin tai kaksi, jos hinnat ovat selkeästi Euroopan hintoja alhaisemmat.
Miten mahtaa olla? Ja toiseksi: pitääkö pelleistä mahdollisesti maksaa tullia? Kokemuksia, vankkaa faktatietoa?
Ihanaa!
Tarre
14.10.2006 00:06:55
Hinnat uutena on samaa suuruusluokkaa mitä täällä maksetaan käytetystä tavarasta. Tuolta voi katsoa hieman suuntaa hinnoille.

http://www.musiciansfriend.com/

Esim.
20" Zildjian K-Custom ride n. 230 e
17" Zildjian A Custom Fast Crash n. 160 e
Tindrum
14.10.2006 10:29:52
Kanadasta saa Sabiania tarjouksesta halvalla.
Tsekkaa valmiiksi (kyttää) paras tarjous, tee kauppa ja tuo tullessasi kotiin.

Itse olen tilaamassa just Sabian AA Performance setin (14"hh, 17"crash, 19"crash, 20"ride) hintaan 499 USD = 398 Eur.
Vaati kyllä tutun ja pientä "neuvottelua". ; )
m© Sovitaan sitten niin...
the_anaster
15.10.2006 00:28:52
Ei sitten kannata varmaankaa tulli-virkailijoiden kanssa jäädä keskustelemaan täällä päässä Ameriikan tuliaisista kun taitavat kovasti verottaa tollasista vehkeistä.
nikkenakkertton
15.10.2006 14:05:53
matkalaukkuun vaan vaatteiden kanssa..
ei käy
Jupi57
15.10.2006 14:46:40 (muokattu 16.10.2006 10:00:31)
Tämän kerran neuvon kierouteen.
Vie sinne mukanasi esim. joku skeida virveli ja vaihda se johonkin huippuun perillä.
Juttua helpottaa, jos esiinnyt jossain porukassa jollain "Suomi-päivillä"
Kerrankos ne 302:et vaihtuu K-sarjaan.
ultra
15.10.2006 15:28:51
Tämän kerran neuvon kierouteen.
Vie sinne mukanasi esim. joku skeida virveli ja vaihda se johonkin huippuun perillä.
Juttua helpottaa, jos esiinnyt jossain porukassa jollain "Suomi-päivillä"
Kerrankos ne 302:et vaihtuu K-sarjaan.
Don`t Ya ask more...

Olen miettinyt, että miten se oikein käytännössä menee? Perustuuko tuo tullaaminen itse tuotaessa ihan puhtaasti omaan rehellisyyteen? Eihän mennessä kai mitään listausta tehdä mukana olevista kamoista?
I'm a gooner
Tindrum
15.10.2006 19:04:19
Olen miettinyt, että miten se oikein käytännössä menee? Perustuuko tuo tullaaminen itse tuotaessa ihan puhtaasti omaan rehellisyyteen? Eihän mennessä kai mitään listausta tehdä mukana olevista kamoista?

Aikanaan Neuvostoliittoon mennessä piti tehdä.
Olen kerran ollut neuvostoarmeijan naisupseerin tarkastettavana. ; )
m© Sovitaan sitten niin...
Roberto
15.10.2006 22:04:01

Miten mahtaa olla? Ja toiseksi: pitääkö pelleistä mahdollisesti maksaa tullia? Kokemuksia, vankkaa faktatietoa?

Osta käytettyjä peltejä ja laita ne matkalaukussa takaisin. Jos tullisetä tiedustelee tilannetta sanot että olit soittamassa Kanadassa ja pellit oli mukana. Toimii myös esim kitaraa ostettaessa, kaupan päälle vanha laukku, kitara sinne ja seonsiin.
Speedy
15.10.2006 22:32:16

Osta käytettyjä peltejä

Joutuuko käytetyistäkin maksamaan veroa/tullia?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Ihmepoika
15.10.2006 23:40:09

Kiitos vain. Hienoa huomata, että näinä hyvinä aikoina on vielä täysin moraalittomiakin ihmisiä liikkeellä!

Koetin katsella tullin nettisivuilta, minkä hintaista tavaran pitää olla, jotta siitä täytyy maksaa tullia. Eipä tullut selväksi. Tietääkö kukaan? Karkkipussin saa tuoda, mutta autoa ei. Missähän helevetissä se raja mahtaa sitten mennä?

(Enkä muuten varmasti ollut lähettämässä niille mitään sähköpostia, pistävät vielä nimen listalle ja naaman muistiin. Äh, ehkäpä koko juttu pitäisi unohtaa ja tehdä vain tuo suosittelemanne "käytiin vaan poikien kanssa soittelemassa" -kusetus.)
Ihanaa!
Roberto
16.10.2006 10:08:45

Joutuuko käytetyistäkin maksamaan veroa/tullia?

Lain mukaan ei, mutta ei voi tietää.
passe
16.10.2006 11:14:38 (muokattu 16.10.2006 11:24:24)

Itse ylitän suht tiuhaan Ruotsi-Norja (Norja ei mukana EU:ssa) rajan. Kerran kun oli ties mitä matkassa, niin piti oikein käydä kysymässä tullimieheltä, että kuinka se homma oikein sujuu. Selkeä viesti oli, että ainakin niin kauan kun puhutaan "vain" satasia maksaneesta värkistä niin ei tarvitse näytellä, eikä ketään kiinnosta takaisin tullessakaan. Sama molempiin suuntiin rajaa ylitettäessä. Noin lähtökohtaisesti, ei ne tullimiehet ole siellä kiusaamassa kaikkia matti meikäläisiä, vaan ennenmminkin kyttäämässä niitä ammatti rikollisia ja niitä jotka on selkeästi tekemässä siellä tiliä.

Tietenkään ei ole millään lailla kannustettavaa roudata uutta laitetta alkuperäisessä paketissa ja säilyttää kuittia kojelaudalla:)

Eli pointti on se, että niin kauan tavara on kotoisin siitä maasta johon sitten palaat, niin homma on ok. Varmaankin joissain tapauksissa se pitää sitten pystyä todistamaan.

Jos nyt oikein vempula haluaisi olla, niin voisihan sitä lainata joltain kuittia kotomaasta jo lähtiessä...
"Good is in the details..."
hollmi-5
16.10.2006 11:29:23
Lain mukaan ei, mutta ei voi tietää. Kyllä täytyy maksaa. Ainakin, jos postitse tulee, etkä itse tuo. Tilaat mitä vain USA:sta Suomeen, niin tullin kautta se tulee ja maksut ovat ihan samat, kuin vastaavan hintaisten uusien kohdalla.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
gulfstream650
16.10.2006 13:23:58

Lain mukaan ei, mutta ei voi tietää.

Lain mukaan KYLLÄ, mutta ei voi tietää. Salakuljetus on asia erikseen... Kyllä tulli löytää hinnan vermeelle kuin vermeelle. Jos ei ole tietoon perustuva arvio, laittavat tullin jonkun muun arvion mukaan. Sitten jälkeenpäin voi hakea muutosta verotuspäätökseen (käsittelyaika noin VUOSI!).
Svengaa kuin saksanhirvi.
Speedy
16.10.2006 20:03:40

Lain mukaan KYLLÄ, mutta ei voi tietää. Salakuljetus on asia erikseen... Kyllä tulli löytää hinnan vermeelle kuin vermeelle. Jos ei ole tietoon perustuva arvio, laittavat tullin jonkun muun arvion mukaan. Sitten jälkeenpäin voi hakea muutosta verotuspäätökseen (käsittelyaika noin VUOSI!).

Mitäs ne puheeton jostain "lahjana" lähetetyistä tavaroista?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
passe
16.10.2006 20:47:51 (muokattu 16.10.2006 20:49:12)
Mitäs ne puheeton jostain "lahjana" lähetetyistä tavaroista?

Siihenkin on max-summa, en muista paljonko. Eika kannata paljon kirjoituttaa tekaistuja summia pakettiin, ne napataan haaviin aika usein.
"Good is in the details..."
Magiz
16.10.2006 23:08:35
Kanadasta saa Sabiania tarjouksesta halvalla.
Tsekkaa valmiiksi (kyttää) paras tarjous, tee kauppa ja tuo tullessasi kotiin.

Itse olen tilaamassa just Sabian AA Performance setin (14"hh, 17"crash, 19"crash, 20"ride) hintaan 499 USD = 398 Eur.
Vaati kyllä tutun ja pientä "neuvottelua". ; )

tää on kyllä jo hitonmoinen hinta.. pistähän mullekin tommonen setti tulemaan samaan hintaan. :)
Keep it Fresh
Roberto
17.10.2006 09:54:33

Oho, no sitä se teettää ku omat lait on aina vähä käytännön muokkaamia :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)