leksi-B 15.10.2006 13:31:13 (muokattu 15.10.2006 14:16:45) | |
---|
Moo! Kyselisin, että onko sillä paljon eroa jos on pelkät etuvasteputket ja sitte jos on etu-ja taka-asteputket.. onko näillä paljon soundilla eroa.. ja jollei oo putkia ollenkaaan? Tietoa jos löytyy tyytyväinen oon! :) Kiitoksia! ;REPS |
Moo! Kyselisin, että onko sillä paljon eroa jos on pelkät etuvasteputket ja sitte jos on etu-ja teka-asteputket.. onko näillä paljon soundilla eroa.. ja jollei oo putkia ollenkaaan? Tietoa jos löytyy tyytyväinen oon! :) Kiitoksia! Möö On sil siilleen jotenkin välii, et jos niiku ei oo jotai tota noin, ni sit ei sillee futaa oikee snadisti, vaa bulisti enemmäkii. Muuta en osaa sanoa tuohon. Päivää, ja näkemin. |
leksi-B 15.10.2006 14:15:51 | |
---|
Möö On sil siilleen jotenkin välii, et jos niiku ei oo jotai tota noin, ni sit ei sillee futaa oikee snadisti, vaa bulisti enemmäkii. Muuta en osaa sanoa tuohon. Päivää, ja näkemin. Oke mä tajusin niiq :D ;REPS |
hollstro 15.10.2006 21:34:41 | |
---|
Kysyt varmaan vahvistimesta. Kysymys on hemmetin laaja, mutta lyhyet vastaukset: - ei putkia = transistoripeli, joka on bassolle yleisin ja ihan OK vahvistintyyppi - etuasteessa putki tai useampia = etuvahvistin toimii ainakin osittain (usein ei kuitenkaan esim. äänensävyn säädöt) putkilla ja pääte transistorilla. Tämä on myös yleinen koska etuasteputket ovat pieniä ja halpoja. Antaa vähän sitä putkea saundiin, muttei minusta kuitenkaan ole lähelläkään täysputkivahvistinta saundiltaan - pääteaste on toteutettu putkilla = ns. hybridivahvistin, jossa on se tärkein putkisaundin tuottaja, eli päteputket. Näitä on vähän. Kuuluisin on Music Man ja niitä ei enää tehdä - täysputkivahvistin= etuaste ja äänen muokkaus sekä pääteaste ovat putkilla toteutetut. Tämä on aito putkivahvistin ja vain siinä on sen saundi |
adrenaline 16.08.2007 17:03:12 | |
---|
Osaisiko joku vinkata mistä Suomessa saisi Sunn 300T -nuppiin sopivia putkia ja sulakkeita (sulakkeet lienee helpompi löytää)? Fenderin putket tarttis olla. En muista tähän hätään tarkempia speksejä, mutta kiinnostaisi tietää yleensäkin paikkoja joista tämän tyylisiin kamoihin putkia löytyisi. Turning the gaze forward, the home, the nest, it is not here. |
hollstro 16.08.2007 17:49:33 (muokattu 16.08.2007 17:51:33) | |
---|
Osaisiko joku vinkata mistä Suomessa saisi Sunn 300T -nuppiin sopivia putkia ja sulakkeita (sulakkeet lienee helpompi löytää)? Fenderin putket tarttis olla. En muista tähän hätään tarkempia speksejä, mutta kiinnostaisi tietää yleensäkin paikkoja joista tämän tyylisiin kamoihin putkia löytyisi. Sulakkeita (lasiputkisulake) saa kaikilta huoltoasemilta. Pääteputket (6 kpl) ovat tyyppiä 6550C, etuasteessa on yksi 12AT7A-putki ja kolme 12AX7WA putkea ja niitä saa esim. Kitarapajalta tai ainakin tilaamalla mistä vaan missä putkivahvistimia myydään. Ei tartte olla Fenderin putkia. Fender ei muuten edes itse valmista niitä. Edit: tässä manuaali josta tiedot on peräisin: http://www.sunnamps.com/pdfs/manuals/bass/300T.pdf vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Seba 16.08.2007 18:52:54 | |
---|
|
Kieppi 16.08.2007 20:07:49 | |
---|
http://www.uraltone.com Jos ei tuolta löydy niin jo on kumma. Komppia tälle. Kaupan päälle saa vielä asialliset hinnat ja todella ystävällisen palvelun. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "You bassists who think your bass isn't loud enough, you're right!" -Geddy Lee- |
adrenaline 17.08.2007 17:05:30 | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Tuota manuaalia onkin tullut luettua, mutta mietin mitä eroa on 6550C ja 6550 putkilla, vai onko mitään eroa. Kun tuntuu että joka paikassa puhutaan vaan 6550-putkista. Hyvä tietää, että muutkin putket käy, vaikka olen jostain kuullut että pitäisi jostain syystä olla juuri nuo "Fenderin" putket. Täytyypä suunnata Uraltoneen... Turning the gaze forward, the home, the nest, it is not here. |