dexixed 13.10.2006 02:15:16 | |
---|
kaveri kyseli että kannattaako laittaa espn omat lh-100 -mikit suoraa vaihtoo vai onko niissä minkäälaista potentiaalia?. itselläni ei ole noista komemusta. |
McNulty 13.10.2006 02:31:12 | |
---|
kaveri kyseli että kannattaako laittaa espn omat lh-100 -mikit suoraa vaihtoo vai onko niissä minkäälaista potentiaalia?. itselläni ei ole noista komemusta. Riippuu niin soittajasta ja hänen soundikorvastaan. Kannattaa siis soitella eka sillä kitaralla orkkismikkien kera ja vasta sitten tehdä päätös, ovatko ne hyvät vai puuttuuko niistä jotain. Jos jotain puuttuu, niin sitten lähtee metsästämään vaihdokkeja. Mikkejä vaihtamalla ei kuitenkaan saavuteta aina niin suuria eroja mitä tahdottaisiin. Esimerkiksi OK-tasoisen mikin vaihtaminen hyvään ei ehkä tuota niin suurta eroa jonka vaihtaja halusi. Toisaalta taas täysin surkean mikin vaihtaminen todella loistavaan mikkiin tarjoaa paljonkin iloa ja hyötyä. Tiedän tapauksia kaveripiiristä jotka soittavat edelleen Squierin Stratolla jossa on ne sen orkkismikit. Ihan hyvän soundin ne siitä taikovat ulos. Eli aina mikkejä ei tarvitse vaihtaa, mutta se on niin kiinni soittajasta itsestään. Itse haen yleensä hyvin erottelevaa mikkiä ja tästä syystä olen useaan kitaraan kokeillut erilaisia mikkejä. Mulla on nyt skeboissa Gibsonin, Duncanin, DiMarzion ja Lindy Fralinin mikkejä. Niin ja yhdessä Charvelissa Jacksonin mikit aktiivipiirin kanssa. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
Sir Härö 13.10.2006 11:02:52 (muokattu 13.10.2006 14:13:51) | |
---|
kaveri kyseli että kannattaako laittaa espn omat lh-100 -mikit suoraa vaihtoo vai onko niissä minkäälaista potentiaalia?. itselläni ei ole noista komemusta. Nuo lh-100 mikit ovat mielestäni paremmat kuin useiden muiden halpiskitaroiden vakiomikit, mutta eivät kuitenkaan verrattavissa emg:n, duncanin tai dimarzion kanssa. E. Tosin esimerkiksi lh100:n vaihtaminen emg hz mikkeihin ei tuota mitään mielihyvää. |
Spike 13.10.2006 14:05:28 | |
---|
Muuten hyvät, mut vähän tunkkaset Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Tosin esimerkiksi lh100:n vaihtaminen emg hz mikkeihin ei tuota mitään mielihyvää. Se on sinun mielipiteesi. Olen eri mieltä. HZ puraisee kirpakammin, ja erottelee paremmin, on todella hyvä ollakseen vakioasennusmikki. |
Sir Härö 14.10.2006 14:08:01 | |
---|
Se on sinun mielipiteesi. Olen eri mieltä. HZ puraisee kirpakammin, ja erottelee paremmin, on todella hyvä ollakseen vakioasennusmikki. Niin mutta mielestäni soundi ei muutu hintaan nähden paremmaksi. |
saastara 14.10.2006 16:43:02 (muokattu 14.10.2006 16:43:16) | |
---|
Se on sinun mielipiteesi. Olen eri mieltä. HZ puraisee kirpakammin, ja erottelee paremmin,. Niinhän se tekee.. terävä ja munaton sirkkeli. Kuin tasohöylällä soittelisi. Itse en diggaa ollenkaan.. Kiva jos jotkut. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |