J.RA 12.10.2006 14:02:04 (muokattu 12.10.2006 15:25:38) | |
---|
Markkinoilta löytyy runsaasti v30 elementeillä ladattuja kaappeja. Halvimmat ovat alta neljäsataa euroa ja kalliimmat reilusti yli kilo euron. Jonkun noista monista vaihtoehdoista valitsen, mutta tällä hetkellä ei ole vielä selvää että minkä. Kaapin olisi tarkoitus tulla Mesan single recton peräsimeen. Alaviremättöä soitellaan. Eniten himottaisi Mesan oma oversize kaappi, mutta nyt olen alkanut miettiämään että saako siinä rahoillensa oikeasti vastinetta. Perimmäinen kysymys, joka mietityttää onkin, että saako noissa kalleimmissa kaapeissa vastinetta rahoilleen. Ja toinen mikä mietityttää, mitkä ovar erot noissa suht samanlaisissa kaapeissa? Olen siis seuraavia miettinyt: -Mesan standard tai oversize -Diezel tai Bogner -Marsun av kaappi Tai sitten: -Framuksen dragon. 4x12 kaappia haeskelen. Sen olen päättänyt, joten jos jätettäisiin 4x12 versus 2x12 kinastelu väliin :) Noista kaipaisin kokemuksia. Olen valmis ostamaan kyllä sen Mesan, mutta kaipaan siihenkin vähän myötäpuhumista. Kaikista paras olisi tietenkin jos halvemmalla selviäsi.. Eli tuo Framus kiinnostaa siinä suhteessa.. Kertokaa kokemuksia ja avautukaa! :) -Sellasta se vaan on- |
Spike 12.10.2006 14:09:02 | |
---|
Mesat ovat ainakin fyysiseltä laadultaan hyviä. Clearly motivated by an unholy alliance.
O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker |
Imper 12.10.2006 14:10:04 | |
---|
Ootko siihen Riffin kaappitestiin jo tutustunut? Siinähän noita 4x12" kaappeja syynättiin oikein tosissaan. Everyone is a per-son |
J.RA 12.10.2006 14:14:45 | |
---|
Ootko siihen Riffin kaappitestiin jo tutustunut? Siinähän noita 4x12" kaappeja syynättiin oikein tosissaan. Olen joo. Ja tuntuukin, että siitä ei oikein mitään irronnut. Siis tarkoitan, että lähinnä erot olivat aikaslailla pieniä. Ja suhtaudun aika varauksella tuollaisiin nauhoituksiin, koska siinä on niin paljon enemmän osatekijöitä siihen soundiin kuin pelkässä live vedossa. -Sellasta se vaan on- |
oiva tumpeloinen 12.10.2006 14:36:24 (muokattu 12.10.2006 14:38:28) | |
---|
-Mesan standard tai oversize Mesan 4x12" standard on oversize-kokoinen. =) Sitten asiaan....Lohjalta ei tule liian pitkä matka kertavedolle tsadiin. Kaikkien muiden kaappien kokeilu onnistuu, paitsi tuon diisselin (tai en ole moista ainakaan missään nähnyt). Mesat löytyy Levytukusta ja tänään käydessä MM:ssä siellä oli Bognerin, Framuksen (molemmat 4x12"-mallit), Orangen ja VHT:n komeroita. Bognerilta ja Framukselta löytyi myös 2x12" komeroita (mitä ei nyt tässä kyllä kysytty). Olen joo. Ja tuntuukin, että siitä ei oikein mitään irronnut. Siis tarkoitan, että lähinnä erot olivat aikaslailla pieniä. Ja suhtaudun aika varauksella tuollaisiin nauhoituksiin, koska siinä on niin paljon enemmän osatekijöitä siihen soundiin kuin pelkässä live vedossa. Kyllä ne tosiaan kannattaa käydä kokeilemassa. Yllättävän paljon eroa tekee esim. kotelon koko. Mikä ei tietenkään niin hyvin kuulu, jos tyrkätään mikki kiinni elementtiin. |
masterhat 12.10.2006 14:57:51 | |
---|
Laneyn kaappi on ainakin pitänyt hyvin kutinsa. V30 ja hintaa saksassa 655ekuu. ainakin jämerä vaihtoehto Tehotyttö95 |
Joees 12.10.2006 15:01:15 | |
---|
Periaatteessa mä kyllä suosittelisin Rectolle mesan omaa kaappia. Omasta mielestäni ne vaan toimivat yhdessä. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
J.RA 12.10.2006 15:23:29 | |
---|
Sitten asiaan....Lohjalta ei tule liian pitkä matka kertavedolle tsadiin. Kaikkien muiden kaappien kokeilu onnistuu, paitsi tuon diisselin (tai en ole moista ainakaan missään nähnyt). Mesat löytyy Levytukusta ja tänään käydessä MM:ssä siellä oli Bognerin, Framuksen (molemmat 4x12"-mallit), Orangen ja VHT:n komeroita. Bognerilta ja Framukselta löytyi myös 2x12" komeroita (mitä ei nyt tässä kyllä kysytty). Ei ole joo matka pitkä ja lähes kaikkia olen testanutkin. Mutta kattavaa kuvaa on vaikea saada aikaan kun yleensä kaappeja joutuu testaamaan eri nuppien kanssa. Kaikista paras olisi tietenkin roudata oma nuppi mukaan. Jokainen kaappi tuntuu niin soundaavan erilaiselta eri nupin kanssa tai samalla kaapilla tulee erilaisia ominaisuuksia esille eri nupin kanssa. Oletteko törmänneet samaan? -Sellasta se vaan on- |
oiva tumpeloinen 12.10.2006 15:25:15 | |
---|
Ei ole joo matka pitkä ja lähes kaikkia olen testanutkin. Mutta kattavaa kuvaa on vaikea saada aikaan kun yleensä kaappeja joutuu testaamaan eri nuppien kanssa. Kaikista paras olisi tietenkin roudata oma nuppi mukaan. Jokainen kaappi tuntuu niin soundaavan erilaiselta eri nupin kanssa tai samalla kaapilla tulee erilaisia ominaisuuksia esille eri nupin kanssa. Oletteko törmänneet samaan? Toihan on just se vaikeus komeroa valitessa. Sen takia sun pitäisikin kantaa se nuppi mukana MM:ään. Levytukusta löytynee Recto.....ja samalla Laneynkin kaappi. |
Maiden01 13.10.2006 22:29:03 | |
---|
Testailin Framuksen 2x12 kaappia V30:llä ladattuna, ja oli ihan hyvän kuuloinen kaappi(vaikka haetaankin 4x12) Suosittelen kyllä testaamaan, tosin se on vähän heikon oloinen, ainakin verrattuna esim. Mesaan. Jos sulla on rahaa laittaa kiinni Mesaan, niin testaa ihmeessä se tarkasti. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
LaXu 13.10.2006 22:59:12 | |
---|
Periaatteessa mä kyllä suosittelisin Rectolle mesan omaa kaappia. Omasta mielestäni ne vaan toimivat yhdessä. Minusta ne kärsivät pahasti Euroopan Mesa-hinnoittelusta, toisin sanoen kohtuuttoman kalliita. Hyviä kaappeja toki, mutta kannattaako niistä oikeasta maksaa monta sataa vastaavia kaappeja enemmän? Ei minusta. |
Lancelot 13.10.2006 23:04:29 | |
---|
Paree olla Mesan hintansa väärti ku sen hinnalla saa jo melkein 3kpl Framusta(dragon 4x12) |
Twinkle 13.10.2006 23:26:19 | |
---|
Minusta ne kärsivät pahasti Euroopan Mesa-hinnoittelusta, toisin sanoen kohtuuttoman kalliita. Hyviä kaappeja toki, mutta kannattaako niistä oikeasta maksaa monta sataa vastaavia kaappeja enemmän? Hyvä kysymys, kokeiles esittää samaa analogiaa jossakin tietyn kitaramerkin threadissa. |
kimurantti1 13.10.2006 23:49:46 | |
---|
Paree olla Mesan hintansa väärti... Kyllä se on ;-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
N33m0 14.10.2006 00:28:45 | |
---|
Itellä on Bognerin Uberschall kaappi, siinä on tosin 2x G12T-75 ja 2x V30. Ei voi muuta sanoa kuin että järein ja parassoundisin kaappi millä oon päässy soittamaan. Ei piere eikä muhjuta, kaikki tulee ulos mitä sormet tilaa. slow music for slow people |
joukov 14.10.2006 10:20:42 | |
---|
Carvinin Legacy kaappista pitäisi löytyä myös v30:set. Löytyy kaupasta uutena 750€. "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |
Joees 14.10.2006 10:33:13 | |
---|
Minusta ne kärsivät pahasti Euroopan Mesa-hinnoittelusta, toisin sanoen kohtuuttoman kalliita. Hyviä kaappeja toki, mutta kannattaako niistä oikeasta maksaa monta sataa vastaavia kaappeja enemmän? Ei minusta. Tässä mä oon kyllä aivan samaa mieltä. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Lancelot 14.10.2006 10:47:22 | |
---|
Itse päädyin tuohon Framuksen 4x12 v30 elementeillä. Musik-produktivella 474€. |
this1sux 14.10.2006 11:04:51 | |
---|
toi framuksen dragon-kaappi on kyllä hämäävän halpa, ihmetyttää, että voiko se mitenkään olla yhtä jämäkkä kuin kalliimmat 412-kaapit. tai miten se pärjää vertailussa esim saman merkin cobra-kaapille jossa samat elementit. itseni olisi kans kaappi katseltava samanmoiseen tarkoitukseen kuin ketjun aloittajalla. lalalaa |
Joo ei se varmaan yhtä järeä ole kuin kalliimmat 4x12 mut varmasti hinta-/laatusuhde pysyy kohillaan. Cobrassa on muute v25 elementit. Onko sitte paremmat kuin v30? |