Aihe: H-H kytkentöjä
1
fox
20.11.2003 18:34:22

Kui sää tommost kysy??
Mulla olis idea eli visio. Hanki 4p6w kiertokytkin ja sen laitat mikkiswitchin tilalle. Eli ei vipua enää käännetä kun etumikille siirrytään vaan nupista käännetään. Nupikaks vaikka sellainen musta chicken head - tai joku fiinimpi. Nelinapaisella kuusasentoisella kiertokytkimellä sitten saapi seuraavat variaatiot:
1 - kaks humbukkeria sarjassa
2 - kaks humbukkeria rinnan
3 - kaulamikki vaan
4 - takamikki vaan
5 - kaks humbukkeria sarjassa, out-of-phase
6 - kaks humbukkeria rinnan, out-of-phase

Seuraavaksi tonepotikat korvataan nostopotikoilla joilla saadaan humbukkerien sisäinen kelat sarjaan-rinnan kytkentä. Siinäpä sitä sitten on variaatioita viljalti, soolon paikka ehtii mennä ennenkuin muistaa mitä soundia sitä olikaan hakemassa..=)
Ja eikä siinä vielä kaikki, ei tarvitse yhden yhtäkään ylimääräistä reikää porata kanteen tuossa..
Nimimerkillä "näitä on tehty"
vrajala
21.11.2003 22:49:51
Tuo on varmaankin ihan kelpo kytkentä, mutta sen käyttölogiikka ei oikein ... no, miellytä. Ensinnäkin kuusi asentoa samassa kytkimessä on ehkä turhan paljon mulle. Toiseksi nuo vaiheenkäännöt eivät oikein pelitä paitsi volumepotikoita kääntelemällä, jolloin ne olisivat ikäänkuin turhina asentoina knupit kaakossa mätätessä.

Siis, tämähän on vain yhden ihmisen tämänhetkinen mielipide ja voisin jopa oppia tosta pitämään...

Mutta siis löytyykö noita on-on-on (tai 1-2-3) pyöriviä kytkimiä? Entä mitä mieltä nuista kakkosversion volumekytkennöistä? Ja saako neliasentoisia vipukytkimiä, joilla saisi kytkettyä pelkän tallamikin -> molemmat sarjassa -> molemmat rinnan -> pelkän kaulamikin?

Vielä sen verran, että olen elellyt siinä uskossa ettei vaiheenkääntöä voi toteuttaa sarjaankytketyille mikeille. Ilmeisesti tuo mikkikohtainen volumesäätö mahdollistaa kuitenkin käyttökelpoisten soundien saamisen näinkin.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)