Tankero 13.10.2006 13:44:43 | |
---|
Joo....voidaanhän joku kusenpolttama nykyiskelmä sovittaa niin tunnistamattomaksi että se on jo ihan eri biisi,mutta kyllähän iskelmän perusolemus on sanat ja melodia,jos ne on perseestä,niin ei sitä pelasta oikeen mikään? En nyt viitsi tähän ketään erityistä huonoista lauluistaan tähän esimerkiksi laittaa,mutta ainakin MM ML-yhtyeineen on kunnostautunut erittäin karmaisevilla kappaleillaan,kuin myös nämä laulavat sisarukset,onko niitä neljä ja kaikkien nimi taitaa alkaa A:lla...mutta makuasioitahan nämä ovat ;-) Kaikki voidaan tosiaankin sovittaa,hyvänä eli huonona esimerkkinä tämä Buuukasperin "Paratiisi"....mun mielestä aiwan hirveä esitys/sovitus...joskaan ikinä en ole pitänyt originaalistakaan,saati RBS:n epävireisestä määkimisestä ylipäänsä:-) Tuo viimeinen lausahdus eritoten osui nappiin. Komp Varmasti, vissiin. |
WanhaWetäjä 13.10.2006 14:32:39 | |
---|
Tavalliset potuntervaajatanssijat eivät ymmärrä esim tanssipändien sovituksista yhtään mitään, eikä moni muukaan tavallinen kuulija, joten kaikki versiot (ns. kyläpändien läpisoitetut) menevät läpi, kunhan biisin jotenkin vain tunnistaa laulusta ja rytmi on suunnillleen kohdallaan. Nämä sovituskeskustelut ovat usein vain eri soittajien näkemyksiä siitä miten biisi pitäisi soittaa, soinnuttaa ja sovittaa, jotta se mielyttäisi vain heitä. Niin hirveitä keikkoja on tehty aikoinaan eri kootuilla teoksilla ja silti kiitosta saatu mielestäni sovituksettomasta aivan paskasta soitosta tanssiyleisöltä, että silleen. Vittu näin on! HOHO! Täyttä asiaa puhut...kuin myös olen tehnyt mitä karmaisevimpia keikkoja, sellasia että on tosiaankin wituttanut ja hävettänyt siellä lauteilla...sitten tulee joku topi kädestä pitäen kiitelemään hyvästä musiikista! Täysin päinvastaisena ilmiönä sitten sovitetut/treenatut biisit, hienot stemmat, kukaan ei reagoi mitenkään, ehkä joku tulee kysyyn "ettekö te soita humppaa ollenkaan"tms... On meille kerran tullut topi sanoon "hyvä kun lopetitte, ettehän te osaa edes soittaa!"kun vedettiin solistin uutta levymateriaalia Pohjanmaalla, italialaista käänösmusaa, joka ei kyllä ollut mitenkään kauheen tanssittavaa, HOHO! Ja se paikallinen TOSI kyläbändi keräs pisteet ja sai valtaisat sateet, kun niillä oli haitari...soitto ja laulu oli sitten jotain ihan käsittämätöntä... Ostan Casion kun täytän 50v... |
KoskPaavo 13.10.2006 14:48:15 | |
---|
"Solistiyhtye Suomi" mm. on heidän itsensä kertomana perustettu juuri tuon takia. Kts ed. viim. lause. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
jjussila 13.10.2006 16:12:59 | |
---|
Ja se paikallinen TOSI kyläbändi keräs pisteet ja sai valtaisat sateet, kun niillä oli haitari...soitto ja laulu oli sitten jotain ihan käsittämätöntä... Olen ennekin sanonut, että monesti jo se, että haitari on näkyvillä ilman että kukaan sitä soittaisi, on jo puolivoittoa.... .. näin!?.. |
Sertzo S 13.10.2006 16:13:17 | |
---|
Täällähän topit taas huijaa itteänsä oikein urakalla. Kai sillä joitain väliä on? Etes ittelle soittajanylpeydelle? Onhan? Soittajaylpeyttä tietenkin löytyy -ja eri tilanteisiin ajaudutaan pitkäaikaisessa muusikkoudessaan kukakin ajallaan. Edustamasi ryhmä on ainakin aikalaisteni muistissa osaava ja ajaton, niin kauan kun robotoituvassa maailmassa elävyyttä musiikintekoon tarvitaan. |
poppamies 13.10.2006 18:27:09 | |
---|
...Olen ennekin sanonut, että monesti jo se, että haitari on näkyvillä ilman että kukaan sitä soittaisi, on jo puolivoittoa.... No nyt taidat puhua vanhainkodin tai rintamamiestansseista. Mihinkä tuollaista haitaria enään muka tarvittaisiin kaupunkioloissa? Meillä kun nimittäin sähköt tulee ja menee. |
jjussila 13.10.2006 19:11:26 | |
---|
No nyt taidat puhua vanhainkodin tai rintamamiestansseista. Mihinkä tuollaista haitaria enään muka tarvittaisiin kaupunkioloissa? Meillä kun nimittäin sähköt tulee ja menee. Kyllä niitä humpanpyytäjiä riittää kaupunkikuppiloissakin, ja ne kun tarjoillaan pirunkeuhkojen siivittämänä niin taas löytyy kovastikin tyytyväistä tanssaajaa; mutta siis jo näytilläolo riittää monesti.... .. näin!?.. |
Sertzo S 13.10.2006 20:17:02 | |
---|
Kyllä niitä humpanpyytäjiä riittää kaupunkikuppiloissakin, ja ne kun tarjoillaan pirunkeuhkojen siivittämänä niin taas löytyy kovastikin tyytyväistä tanssaajaa; mutta siis jo näytilläolo riittää monesti.... Haitari on osa edelleekin ...mustin koskettimin ja |
... Brysselin pitsejä hipelöiden. Fm. |
mack the knife 13.10.2006 23:02:42 | |
---|
... Brysselin pitsejä hipelöiden. Fm. Ai pirskatti. Tuohan pitää ottaa taas haltuun pitkästä aikaa. Oikea sävellahjakin on tuo. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
jykke65 13.10.2006 23:49:51 | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen vedoten niin tykkään vetää Angeliqueta ja Salattua surua eikä Illan viimeinen tangokaan ole hassumpi. Anteeksi jos keskeytin teidän hortoilunne thredin aiheessa..... Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
Tankero 14.10.2006 00:00:52 | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen vedoten niin tykkään vetää Angeliqueta ja Salattua surua eikä Illan viimeinen tangokaan ole hassumpi. Anteeksi jos keskeytin teidän hortoilunne thredin aiheessa..... Saat anteeksi tuon Angeliquen takia. Kenenkäs euroviisu ja minä vuonna se taas olikaan, kun en muista? Varmasti, vissiin. |
jykke65 14.10.2006 00:04:19 | |
---|
Saat anteeksi tuon Angeliquen takia. Kenenkäs euroviisu ja minä vuonna se taas olikaan, kun en muista? Emmää tiärä! Mut vitun hieno biisi niin sanotusti soi suussa! Laulelen sitä säännöllisesti ihan ittelleni. Ja muuten ainoo johon MikkoT on tarvinnu pahveja, tosin vain muutamalla eka kerralla.... Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
Sertzo S 14.10.2006 08:28:02 (muokattu 14.10.2006 08:28:44) | |
---|
"Menin minä kerran Juukaan, kun ei siellä paista kuukaan." C duuri Heh, kyllä paistaa, jos on sen aika. :) |
lukkari 14.10.2006 12:25:17 | |
---|
Ja se paikallinen TOSI kyläbändi keräs pisteet ja sai valtaisat sateet, kun niillä oli haitari...soitto ja laulu oli sitten jotain ihan käsittämätöntä... Olen ennekin sanonut, että monesti jo se, että haitari on näkyvillä ilman että kukaan sitä soittaisi, on jo puolivoittoa.... 70-luvulla piti kapakoissa olla isot sähköurut, muuten saattoi saada kenkää. Muistan tapauksen kun pändillä oli haitari mut ei urkua niin kenkää tuli ja omistaja sano vielä että eihän toi hanuri ole edes vireessä.Ei muuten mutta kun sattui olemaan taitava kurtunsoittaja. |
Zonebs 14.10.2006 12:28:38 | |
---|
kumiteräsaapaat ja gunnar humppa saa aina kivan virneen päntin ahavoituneista päistä käsin... Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
EP 14.10.2006 13:54:23 | |
---|
Mä luulen, että tärkeintä on kuitenkin se, että soittajat soittavat rehellisesti ja sydämellä niin hyvin kun ko. kokoonpanolla on mahdollista. Eikä "rahat pois" -tyylillä! Itse kyllä soitan nykyään mieluumin "sovitettua ja hieman mietittyä musiikkia". |
Timi 14.10.2006 14:55:28 | |
---|
Mä luulen, että tärkeintä on kuitenkin se, että soittajat soittavat rehellisesti ja sydämellä niin hyvin kun ko. kokoonpanolla on mahdollista. Eikä "rahat pois" -tyylillä! Itse kyllä soitan nykyään mieluumin "sovitettua ja hieman mietittyä musiikkia". Jahas!Mitä tuo mahtais olla ,se mietitty musiikki, jos saanen olla utelias! Kylmän viileesti! |
baron 14.10.2006 14:56:53 | |
---|
Itse kyllä soitan nykyään mieluumin "sovitettua ja hieman mietittyä musiikkia". Kyllähän ne harvat kerrat kun olen päässyt soittamaan ison bändin kanssa, jossa on olleet hyvät soittajat ja sovitetut piisit, on olleet yhtä juhlaa, mutta realiteetit on realiteetteja, niillä mennään mitä on. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
KoskPaavo 14.10.2006 15:00:08 | |
---|
Saat anteeksi tuon Angeliquen takia. Kenenkäs euroviisu ja minä vuonna se taas olikaan, kun en muista? Se on ruotsalaisen tai tanskalaisen. oli miten oli , kunnon iskusävel kuitennii. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |