Clansman 20.11.2003 17:09:50 | |
---|
Eli pitäis lähitulevaisuudessa hankkii Ibanez. Kysymys kuuluu: kumman ostan, joku jemi vai rg, käytettynä tai uutena, molemmat käy. Hinta pitäis pysyy alle 1300e. Kummat noista kepeistä sopii paremmin tilutteluun, mielipiteitä. "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
Jormaz 20.11.2003 17:21:23 | |
---|
Kohta joku ehdottaa että osta käytetty RG550. Osta se kumman speksit ja tatsi miellyttää enemmän. Kyllä mulle kelpais kaikki ja tiikerikuviomaalaukset on vaan plussaa. Back to the 80's |
Jos Jemiin päädyt niin minusta ei ole kannattavaa ostaa Jem 555 kehnohkon tallan takia, saat paremman käytettynä. Jem olisi ehkä enemmän minuun mieleeni muutaman lisäominaisuuden vuoksi mutta RG hyvällä floikalla on myös pätevä peli. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
LaXu 20.11.2003 17:31:44 (muokattu 20.11.2003 17:31:56) | |
---|
Suurin osa JEMeista (7VWH ja VSBL malleja lukuun ottamatta) on lähinnä hienon näköisiä RG:ta (vai pitäisikö sanoa, että RG:t ovat karumpia JEMeja?). Niin niin, kaula on JEMeissa millin tai pari paksumpi ja otelaudan viimoset nauhat koverrettu, mutta kannattaako noista nyt välttämättä maksaa reilusti enemmän? Eli RG olisi minun suositukseni, varsinkin tuo RG2820 on aika maukkaan oloinen kitara. En ole sitä kokeillut kuin akustisesti, joten en osaa sanoa Ibanezin ja DiMarzion yhteistyönä syntyneiden mikkien laadusta mitään, mutta kyllähän ne vielä tuohon 1300€ budjettiin mahtuvat jos kokee tarpeelliseksi vaihtaa laadukkaampiin. Nuo RG5xx-sarjan kepit ovat tosiaan hyviä valintoja. Eivät erityisen nättejä, mutta sitäkin toimivampia pelejä. Mikit tosin ovat aika keskinkertaiset. Niitä kannattaa ehdottomasti etsiä käytettynä. Muutenkin kannattaa esim. Saksan ja Englannin eBayta seurata, sieltä voi hyvällä mäihällä kaapata itsellensä jonkun noista Ibanezin huippumalleista suht edullisesti (RG3120 jne.) |
PekkaM 20.11.2003 17:50:36 | |
---|
Eli pitäis lähitulevaisuudessa hankkii Ibanez. Kysymys kuuluu: kumman ostan, joku jemi vai rg, käytettynä tai uutena, molemmat käy. Hinta pitäis pysyy alle 1300e. Kummat noista kepeistä sopii paremmin tilutteluun, mielipiteitä. Kato mun sigu ;) Rahalle saat enemmän vastinetta RG:n ostamalla, mutta itse pidän JEM:eistä. Perus-RG:ssä (1500-sarja ja vanha 500-sarja) taitaa olla Ibanezin mikit, JEM:eissä, J-Custom RG:issä ja Prestige RG:issä (siis vanhoissa oikeissa Prestigeissä) on tietty DiMarziot. Osta JEM77BFP! |
-K- 20.11.2003 18:16:23 (muokattu 20.11.2003 18:18:05) | |
---|
Kato mun sigu ;) Rahalle saat enemmän vastinetta RG:n ostamalla, mutta itse pidän JEM:eistä. Perus-RG:ssä (1500-sarja ja vanha 500-sarja) taitaa olla Ibanezin mikit, JEM:eissä, J-Custom RG:issä ja Prestige RG:issä (siis vanhoissa oikeissa Prestigeissä) on tietty DiMarziot. On niissä halvimmissakin prestige RG:eissä (vanhemmissa, tarkalleenottaen malli RG2120) vielä iban omat mikit, tosin taisi olla vain yksi malli. Muissa sitten PAF PRO - PAF PRO tai PAF PRO - Tone Zone yhdistelmät. ...Juu käytetty prestige RG piezolla olisi minun valintani. Ei suotta elämys. |
85423321 20.11.2003 19:24:15 | |
---|
Osta joku niistä uusista RG:istä, joissa on neck trough body. So far, so good.. so not. |
Kitarasankari 20.11.2003 20:43:45 | |
---|
mun rg on ainakin palvellut ihan hyvin(620). Hinta-laatu-suhteeltaan rg:t ovat mielestäni paljon parempia kuin jemit. Mielipidekysymyshän tämä nyt on! Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli!!! |
Clansman 21.11.2003 11:53:32 | |
---|
Onko rg1570:sta kokemuksia? Ei oo kai kovin kallis, alle 800 varmaa lähtee. "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
Swan 21.11.2003 12:00:49 | |
---|
Onko rg1570:sta kokemuksia? Ei oo kai kovin kallis, alle 800 varmaa lähtee. Joo, lähtee helposti alle tuon. Hyvä on kitara. Jos jaksaa laitteistoa vääntää, sillä saa aikaan melkeinpä minkälaisen saundin vain haluaa. Olen omistanut tuollaisen loppukesästä asti, ja tyytyväinen olen ollut. Talla on loistava oikein säädettynä, mutta mikit saattavat alkaa risoa jossain vaiheessa. Kukaan ei tietenkään estä vaihtamasta niitä. :P Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Clansman 21.11.2003 12:07:11 | |
---|
Siis kannatta panostaa DiMarzion mikkeihin? "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
PekkaM 21.11.2003 12:30:17 (muokattu 21.11.2003 12:31:46) | |
---|
Siis kannatta panostaa DiMarzion mikkeihin? Kyllä. Varmaan ne Duncanitkin hoitaisi homman, mutta jostain syystä miellän DiMarziot Ibaneziin "kuuluviksi" mikeiksi. Torilla näkyi muuten olevan myynnissä RG2820 800€ hintaan. Tuota on ainakin Jemsitellä kehuttu. En kyllä pidä paljoa tuosta köynöksestä, ei mielestäni vedä vertoja vanhalle Tree of Life:lle. Osta JEM77BFP! |
Swan 21.11.2003 12:33:06 | |
---|
Siis kannatta panostaa DiMarzion mikkeihin? Äläs hosu! Kannattaa testata ja kuunnella eri valmistajien sivuilla, mikä kuulostaa parhaalta, ja vasta sitten tehdä päätelmänsä. Itselläni GAS vaivaa lähinnä uusien _SD_:n mikkien perään. :P Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Clansman 21.11.2003 17:51:00 | |
---|
Mikäs vehe toi IBANEZ RG 2820 oikein on ku ei löydy ees ibanezin sivuilta tai sit mä oon ihan sokee. Mitäs tommonen maksaa uutena? Torilla myynnissä oleva näyttää kieltämättä aika maukkaalta peliltä... pitää soittaa, toivottavasti ei ole vielä myyty... "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
LaXu 21.11.2003 18:01:59 (muokattu 21.11.2003 18:02:39) | |
---|
Mikäs vehe toi IBANEZ RG 2820 oikein on ku ei löydy ees ibanezin sivuilta tai sit mä oon ihan sokee. Mitäs tommonen maksaa uutena? Torilla myynnissä oleva näyttää kieltämättä aika maukkaalta peliltä... pitää soittaa, toivottavasti ei ole vielä myyty... Ibanezin nettisivut ei oo ihan parhaasta päästä, noi mallit vaihtelee ihan miten sattuu maasta riippuen eikä sivut ole aina edes ajan tasalla. Uutena tuolla RG2820:lla on n. 1060€ (T-kaupan hinta). Bongasin liudan kuviakin: http://community.webshots.com/album/79570851TQeomU |
Jucciz 21.11.2003 18:06:39 | |
---|
Mistäköhän on syntynyt päähänpinttymä "Pitää hankkia Ibanez"? Ja jos nyt ihan välttämättä juuri Ibanez, miksi ne kaikkein tylsimmät, tavallisimmat ja yksipuolisimmat vaihtoehdot eli RG tai Jem? RG:llä kuulostat keneltä tahansa yläastehevarilta, Jemillä saat pienehkön efekti-investoinnin jälkeen stevevaimaiset soundit. 1300e:llä saisi aivan valtavan hyvän Stratocasterin, Telecasterin tai käytetyn puoliakustisen. Näistä mikä tahansa pesee monipuolisuudessa, soundissa ja ennen kaikkea jälleenmyyntiarvossa tuollaiset amishevikepit 6-0. Ulkonäöstä puhumattakaan. En kykene vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen paremmin kuin siten, että osta mahdollisimman halpa RG, jolloin heität mahdollisimman vähän rahaa hukkaan, Jemit kun pääsääntöisesti ovat aina kalliimpia. Hauskaa illanjatkoa. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Sammakko 21.11.2003 18:14:40 | |
---|
Mistäköhän on syntynyt päähänpinttymä "Pitää hankkia Ibanez"? Ja jos nyt ihan välttämättä juuri Ibanez, miksi ne kaikkein tylsimmät, tavallisimmat ja yksipuolisimmat vaihtoehdot eli RG tai Jem? RG:llä kuulostat keneltä tahansa yläastehevarilta, Jemillä saat pienehkön efekti-investoinnin jälkeen stevevaimaiset soundit. 1300e:llä saisi aivan valtavan hyvän Stratocasterin, Telecasterin tai käytetyn puoliakustisen. Näistä mikä tahansa pesee monipuolisuudessa, soundissa ja ennen kaikkea jälleenmyyntiarvossa tuollaiset amishevikepit 6-0. Ulkonäöstä puhumattakaan. En kykene vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen paremmin kuin siten, että osta mahdollisimman halpa RG, jolloin heität mahdollisimman vähän rahaa hukkaan, Jemit kun pääsääntöisesti ovat aina kalliimpia. Hauskaa illanjatkoa. :) Jucciz puhuu asiaaa... kaulakin katkeaa noista liian helposti ku on niin liru että vois vaikka pikku g faniin ujuttaa. En välitä teistä kielipoliisit!!!!!! |
PekkaM 21.11.2003 18:15:55 (muokattu 21.11.2003 18:18:23) | |
---|
Osta JEM77BFP! |
TheEvilOne 21.11.2003 18:23:31 | |
---|
Osta joku niistä uusista RG:istä, joissa on neck trough body. Hinta uutena n. 2000 ja päälle. |
LaXu 21.11.2003 18:32:22 | |
---|
Hinta uutena n. 2000 ja päälle. Onhan siellä vielä se RGT42 (n. 700€), josta on vähän tylsän näköinen lehmusrunkoinen malli ja nätimpi RGT42FM, jossa on mahonkirunko ohuella loimuvaahterakannella. Mikit tosin ovat ei-niin-laadukkaat. Henkilökohtaisesti mua kiinnostaisi noita enemmän vain Japanin markkinoilla saatavilla oleva RGT42FX, eli kiinteätallainen malli, jossa lehmusrunko ja loimuvaahterakansi. |