Aihe: Mikkien erottelukyky?
1
jomppu
07.10.2006 09:09:03
Mä olen miettinyt että onko tuo nyt ainoastaan kitaran mikrofonista johtuva juttu kun kitaran saundi menee "plörinäksi". Näin siis säröllä soitettaessa, ja etenkin jos soivia kieliä on enemmin kuin yksi. Eli avo soinnut melkein täyttä skeidaa. Kitarana tokai love rock tehtaan mikeillä.
Härski
07.10.2006 09:30:18
Johtuu mikeistä. Nuo kun ovat melkoiset tuhnut kökö nuo mikit. Millä vahvistimella väännät? Jos jollain Rectolla tai vastaavalla, niin tiputa volaa kitarasta, tai vähennä säröä vahvistimesta.
weelie
07.10.2006 11:08:30
Mun mielestäni avosoinnut kuullostaa plörinältä sähkökitaralla enivei. Ja säröllä nyt puuroutuu varmasti.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
jomppu
07.10.2006 11:46:12
Vox Valvetronix on vahvari. Jos vaihtais toiset mikit niin mitkä soveltuis hyvin rockin soitantoon. Mitään mäiske-metallia en soita, vaan rehellistä ja perinteistä rockia. Oiskos tolla Kent Armstrongilla mitää hyviä mikkejä? Mahtuukos yleensä kaikki humpparit ton kuoren alle?
PJS
07.10.2006 13:47:00

Mun mielestäni avosoinnut kuullostaa plörinältä sähkökitaralla enivei. Ja säröllä nyt puuroutuu varmasti.

pah. Kyllä jos on kunnon mikit missä on erottelukykyä ja terävyyttä niin kelpaa läiskiä avosointuja. ite tykkään ainakin soittaa ihan täysiä sointuja vitosten sijasta.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
McNulty
07.10.2006 15:44:12
Itse soittelen kohtalaisen railakkaalla rocksäröllä ja hyvin erottelee. Foo Fighters-tyyliin siis. Vaffarina H&K Trilogy ja kaappina 2x12" Celen V30-elementit. Kitarana Gibson LP Standard tai Custom... ja hyvin on toiminut tuo LTD EC-1000 myöskin (Duncanin JB/'59). Toki kitaran ominaissoundi vaikuttaa myös, mutta hyvillä mikeillä saa paljon aikaiseksi.

Hyvä soundi on osiensa summa. Pelkät mikit eivät yksistään riitä, vaan kannattaa huolehtia muutkin asiat reilaan. Oli ne sitten kitarat, piuhat, mikit, vahvistimet, elementit ja tietysti vaffarin säädöt jne.
These pretzels are making me thirsty!
Modernin ajan Voltaire
PJS
07.10.2006 19:11:33

Hyvä soundi on osiensa summa. Pelkät mikit eivät yksistään riitä, vaan kannattaa huolehtia muutkin asiat reilaan. Oli ne sitten kitarat, piuhat, mikit, vahvistimet, elementit ja tietysti vaffarin säädöt jne.

jees, bassoa leikkaamalla saa jo ihmietä aikaan, tarvittaessa myös basistia voidaan leikata jotta saataisiin napakampi, purevampi saundi.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Lord of the strings
08.10.2006 15:05:02
Yksikelaisilla on kelvannyt kyllä lätkiä avosointuja menemään vähän rankemalla särölläkin ja hyvältä kuulostaa. Kunhan kielet ovat keskenään vireessä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Murgo
09.10.2006 15:37:01

jees, bassoa leikkaamalla saa jo ihmietä aikaan, tarvittaessa myös basistia voidaan leikata jotta saataisiin napakampi, purevampi saundi.

Miten basistin leikkaaminen muka soundia muuttaa? (alko pelottaa...) Eikös laulajan leikkaaminen vaikuttais soundiin enemmän(tulis vihlovan korkea kiljuntasoundi) :)
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
Juzzu
10.10.2006 07:16:11
Soundin puuroutuminen johtuu sekä kitarasta (skaala, materiaalit, skitan yksilöllinen sointi) että mikeistä. Love Rock en LP-tyylinen kitara, ja sille on ominaista keskimääräistä "tukkoisempi" soundi.

Ei isommilla säröillä sointua kaikkine nuotteineen yleensä soitetakaan, vaan sounti selkenee selvästi kuin soinnusta soitetaan vain kvintti juurisävelen lisäksi, ns. "vitossointu".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)