Akustinen kitara siis hankinnan alla, kun tuo soitto alkoi kiinnostamaan. Millaista kitaraa suosittelisitte ensimmäiseksi? Mitään kamalan hienoa en tarvitse, sellainen perus riittää. Lisäksi hintaa olisi kiva tietää. |
Spike 12.10.2006 17:35:21 (muokattu 12.10.2006 17:35:37) | |
---|
Joku teräskielinen. Yamahat on yleensä ollu hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Kaupassahan niitä pääsee kokeilemaan. Clearly motivated by an unholy alliance.
O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker |
WinterMad 12.10.2006 18:02:30 | |
---|
Olet aloittamassa kitaransoittoa? Siinä tapauksessa suosittelen Yamahan CS-40 tai 60- mallia. Ovat sellaisia "perusvalintoja". Hinta on käytettynä siinä 100€ paikkeilla... "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara |
nukke 12.10.2006 18:55:45 | |
---|
Jeps. aloittelemassa olen.. Onko jotain paikkoja netissä (huuto.net'n tiedän jo) missä myydään käytettyjä kitaroita? Mieluiten suomalaisia. |
masterhat 12.10.2006 19:02:07 | |
---|
mnetin tori Head like a hole |
Tietysti Pauligin 12.10.2006 19:26:55 | |
---|
Mikäli yhtään olet perillä siitä mitä haluat, niin olisiko hankinnassa teräs- vai nylonkielinen? Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Spike 12.10.2006 19:31:03 | |
---|
Riffin verkkotorilla pyörii kans jonku verran tavaraa, mut vähemmän alhaisen hintaluokan laitteita. Clearly motivated by an unholy alliance.
O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker |
nukke 12.10.2006 19:42:51 | |
---|
|
masterhat 12.10.2006 19:56:04 (muokattu 12.10.2006 19:58:26) | |
---|
nylonkielinen voisi olla aluksi kevyempi soittoinen, ainakin edullisemmassa hintaluokassa. vaikea noista edullisista käytetyistä on sanoa kuvan perusteella. kun pääsisi edes hieman testaamaan. toisaalta kolmekybää ei ole paljon. kirppareilta voi löytää ihan kelpo akustisia tosi halvalla. suosittelen että menet musiikkiliikkeeseen vähän rämpyttelemään edullisemman hintaluokan nylonkielistä (kokeile toki teräs kielistäkin) jotta saat edes hieman tuntumaa miltä kitaran pitäisi tuntua ja kuulostaa. sitten vaan kirppiksiä kiertelemään. käytetyn ja uuden ostossa mielestäni tärkeää onpäästä kokeilemaan kitaraa. toisaalta jos ei ole soittokokemusta, niin silloinhan on vaikea tietää mitä odottaa kepiltä. toki 30 euroa on vähän kitarasta, jos se toimii edes suht hyvin. nauhat ei särise eikä kielet ole kaulasta viittä senttiä irti ylempien nauhojen kohdalta. onnea matkaan!! Edit: kyl mä tuon ostaisin tohon hintaan jos olisi tarvetta nylonakkarille Head like a hole |
nukke 12.10.2006 20:00:17 (muokattu 12.10.2006 20:01:45) | |
---|
Tällä viikolla on tullut muutaman kerran rämpyteltyä koulun kitaroita (opin peräti soinnut Knockin' heaven's door'iin) ja siihen se on jäänyt. Millasessa hintaluokassa noin suurinpiirtein liikutaan noiden halvempien uusien nylonkielisten kitaroiden kanssa? muok. // Tuo luultavasti siis olisi ihan ok näin aluksi? Voihan sitä myöhemmin ostaa paremman. |