Aihe: Mielipiteitä "kotistudion" suunnitellusta laitelistasta kiitos
1 2 3
Klooni
11.10.2006 22:58:43
Tässä näyttää tulevan meikulle muutto eteen ja vaimo antoi luvan rakentaa uuden talon pihalle ihan "oikean" bändikämpän / muka-muka studion.

Nyt haluaisin kuulla asiaan vihkiytyneiden mielipiteitä kamalistasta,
pienellä budjetilla mennään (5000), muistakaa se pliis :)

Elikkä hyvin alustavasti kuviteltu tälläisiä :

- Interface / äänitysrauta : M-AUDIO ProjectMix I/O
- Softa : PRO TOOLS M-POWERED
- Laulumikki : AUDIO TECHNICA AT4050 SC
- Basso / yleisetunen : TECH 21 SANSAMP PARADRIVER DI
- Kitaraetunen : Line 6 Pod XT
- Rumpujen tomimikit : BEYERDYNAMIC Opus 67
- Rumpujen virvelimikki : SHURE SM57LC
- Bassorummun mikit : AKG D 112
- Overi mikit : MXL 603SPR Stereo Set
- Soitto / laulukuulokkeet : AUDIO TECHNICA ATH-910 Pro
- Rumpuluurit : VIC FIRTH SIH 1

Tuossa on ekuja kiinni se about 4.000,- ja siihen päälle kun pistää kohtuullisen pc-keskusyksikön ja kaapelit niin ollaan siinä 5.000,- kohdilla menossa.

Musiikki on sellaista metallivetoista rokkia ja 8 mikkietusta pitää olla käytössä rumpuja varten, tämän vuoksi esim. digidesign 002 sarja ei tule kysymykseen.
Laulumikin pitää kestää ääntä .. ja paljon .. ihan nettijuttujen perusteella käsitin tuon audio technican olevan sellainen.

Mutta kaikki ehdotukset ja korjaukset ovat tervetulleita !

Kiitos
passe
11.10.2006 23:27:48
Vai 5 donaa pieni budjetti, voe perekele!
"Good is in the details..."
Mikael
11.10.2006 23:34:41

Mitens toi kuuntelu?
Siitä mistä aita on matalin...
kivi
11.10.2006 23:41:23
Mitens toi kuuntelu?

Asiallinen lista.

Tohon kannattaa kuitenkin laskea vaikkapa Genelec 8040-lähikenttämonitorit, 6-kanavainen kuulokevahvistin erillissäädöillä ja puolen tusinaa soittoluuria á 25 euroa (tuolla saa jo ihan asiallisia Sennheisereitä). Nämä on pakko olla alusta asti.

Luultavasti haluatte träkätä jatkossa myös livenä. Silloin bassolle tarvitsee DI-boksin (halpa riittää), eikä pari SM57-mikkiä kitaroiden vahvistimille olis pahitteeksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Danko
12.10.2006 07:57:09

Tohon kannattaa kuitenkin laskea vaikkapa Genelec 8040-lähikenttämonitorit

Genejä saa alle Tompan hintojen täältä http://www.lohenette.fi/brand_14_47.html
Mietin et riittäiskö jopa toi 8030-malli.

Luultavasti haluatte träkätä jatkossa myös livenä. Silloin bassolle tarvitsee DI-boksin

Tech 21 ON DI-boksi.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
Klooni
12.10.2006 08:03:34
Jep, anteeksi unohtui mainita että monitorit löytyy jo, siksi niitä ei ole laskettu listaan. DI bokseja on myös muutamia.

Ja kyllä se 5000 euroa on ihan naurettava budjetti, erittäin ikävä kyllä, vertailukohteena voisi käyttää esmes sitä että pelkät hyvät plugarit protoolsiin maksavat jo abouttis sen verran ... naurettavaa sinänsä ...
dewil
12.10.2006 08:26:49

Kaukokaapeli tai pari lavahakua tms. suosittelisin hommaamaan. Säästää hermoja ja piuhoja.
Muuten harvinaisen perusteltu perus setti.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
StJerky
12.10.2006 08:48:33
Vai 5 donaa pieni budjetti, voe perekele!

Meissä Uliuliuli Behringer tBone miehissä herättää kateutta noin pieni budjetti ;-)
kivi
12.10.2006 09:00:31
Meissä Uliuliuli Behringer tBone miehissä herättää kateutta noin pieni budjetti ;-)

Kannattaa sitten miettiä prioriteetit kohdalleen.

Mä olen vilpittömästi sitä mieltä, että ennemmin kannattaa vuokrata/lainata/mennä kylään käyttämään hyvää kuin ostaa omaksi halpaa&huonoa, koska ei niitä laitteita tarvi omistaa ennen kuin siinä vaiheessa kun homma muutenkin muuttuu harrastuksesta työksi. Tekee ennemmin vaikka kimpassa jonkun muun kanssa tms.

Herra Behringerin nimi on muuten Hans Ringer, ei Uli.

Ehdotettu setti oli asiallinen ja laadukas. Lisäksi tosiaan se kuulokevahvistin, soittoluurit kaikille (noiden solisti- ja rumpuluurien lisäksi) ja tosiaan, itsekin mietin jo eilen ehdottaa lavaboksia/kaukokaapelia, niin jälki on varmasti käyttökelpoista.

SansAmpin tuo versio toimii tosiaan DI-boksina ihan ok. Ja jos DIbokseja muutenkin on, niin hyvä.

Ja piuhoitus sitten ennemmin Cordialia kuin Sssnakea, eikö niin?
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
JPQ
12.10.2006 09:09:57

5000 iso raha tosiaan mustakin mutta tosiaan minäkin vaikka hitaasti menee hankin mahdollisimman (=tarpeeksi) hyvää. Tosin en ole halpa jutuista ihan samaa mieltä vai onko kaveri saanut ihmetuurilla ok behrengerin hänen sen läpi tekemiä nauhoituksia (terratec kortilla) olen kuunnellut eikä mun mielestä ääni ole "paska". Tuolla tedyn äänityksen pohjakohinaa voi vahvistaa noin 18db enempi kuin SPIRIT ES+TASCAM DP01 yhdistelmälläni tehtyä ja tiedän dp01 on heikoin lenkki kun sblivekin kohisee vähempi mutta äänenkirkkaus,selkeys on heikompi sen kanssa. Joten arvaatte kumpi äänittää jo tuosta?
Klooni
12.10.2006 09:26:52 (muokattu 12.10.2006 09:33:34)
5000 euroa on iso raha rahana, ei meikku todellakaan ole rahasta tehty (hyvin hyvin kaukana siitä) mutta jos talon vaihtoa varten pankista pitää hakea rahaa jokatapauksessa niin sama ottaa se muutama tonttu lisää ... riittää ainakin takaisin maksamista :)

Ja halvalla saa varmasti käyttökelpoista, sitä en kiellä, esim. meikun bändin pa-kamat ovat periaatteessa behkun ddx3216 + tsm-live aktiivikaapit ja hyvin toimii.
Mutta juuri on tullut todettua uuden demon tekemisen aikana se että kohtuulliset kamat säästävät aikaa, vaivaa ja kyyneliä.
Tuo em. demo on tehty "kotivehkeillä", paitsi wavesin plugarit oli lainassa, ja ihan asiallista siitä saatiin aikaiseksi (kiitos miksaajan) mutta siinä kun raita kerrallaan käytiin matskua läpi tuli huomattua miten paljon nopeampaa ja helpompaa balanssin ja soundien löytäminen olisi jos lähdemateriaali olisi korkeatasoisempaa.
StJerky
12.10.2006 09:30:51 (muokattu 12.10.2006 09:32:30)
Kannattaa sitten miettiä prioriteetit kohdalleen.

Mä olen vilpittömästi sitä mieltä, että ennemmin kannattaa vuokrata/lainata/mennä kylään käyttämään hyvää kuin ostaa omaksi halpaa&huonoa, koska ei niitä laitteita tarvi omistaa ennen kuin siinä vaiheessa kun homma muutenkin muuttuu harrastuksesta työksi. Tekee ennemmin vaikka kimpassa jonkun muun kanssa tms.

Tuollaista vaihtoehtoa ei ole. En tunne ketään joka lainaisi kamojaan enkä edes tunne ketään jolla olisi laadukkaampia kamoja kuin minulla. Haluan lisäksi että studio on aina käytettävissä, yleensä keskellä yötä. Ja jos ei ole korvaa huomata eroa 1000€ ja 100€ mikkietusen välillä, niin ei ole mitään syytä hankkia sitä kalliimpaa. En ole kyllä koskaan kaivannut mersuakaan.

Olen oikeasti ihan tyytyväinen halpiskalustoon. Kohinasta ym. en välitä vähääkään. Minun prioriteetit on:
1. hyvät biisit
2. tyylitaju
3. soittotaito, romut, ulkonäkö ja kaikki muu.

Kunhan saisi kohdat 1 ja 2 kohilleen vielä.
Danko
12.10.2006 10:04:00

Herra Behringerin nimi on muuten Hans Ringer, ei Uli.

*köh* http://www.behringer.com/03_behring … iography-uli-behringer.cfm?lang=ENG
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
kivi
12.10.2006 10:40:36
*köh* http://www.behringer.com/03_behring … iography-uli-behringer.cfm?lang=ENG

Ai? Olenpa näemmä saanut väärää tietoa...
(Handsome Dick Manitoba)
Niq
12.10.2006 11:02:02 (muokattu 12.10.2006 11:02:26)

Ja halvalla saa varmasti käyttökelpoista, sitä en kiellä, esim. meikun bändin pa-kamat ovat periaatteessa behkun ddx3216...

Mikset käytä tuota äänityksiin? Adat-kortti tuohon ja joku Adattia syövä äänikortti koneeseen, vaikka RME.
"I have a cunning plan" -Baldrick
kivi
12.10.2006 11:12:23
Mikset käytä tuota äänityksiin? Adat-kortti tuohon ja joku Adattia syövä äänikortti koneeseen, vaikka RME.

Mä antaisin noiden olla laulukamoina, enkä sotkisi signaalitiehen jos ei oo pakko. On hyvä että laitteet ovat erikseen, eikä samoja vermeitä tarvita sekä keikoille että äänityksiin.

Lisäksi digitaalisenkin Behringerin sotkeminen signaalitielle on musta ihan totta aika arveluttavaa, jos kerran näin tosissaan mennään. Siinä tulee kuitenkin ne Behringerin mikkietuset mukaan, ja se jo riittää tarvittaessa huonontamaan soundia. Myöskään mainioista spekseistään tuttu Behringer ADA8000 A/D/A-muunnin ei ihan saavuta mun luottamustani, olen ollut kuulevinani naapurin demostudion tuotannossa selvää pitkien äänten laadun kärsimistä verrattuna siellä aiemmin käytettyyn resoluutioltaan lian matalaksi käyneeseen muuntimeen.

...Ja tietysti, kun valinta kerran oli PT, niin RME:n rauta ei oikein käy ehdotukseen, vaikka se muuten ihan loistavaa onkin.
(Handsome Dick Manitoba)
BenGlenton
12.10.2006 11:14:47
Eikös Digin 002:ssa ole ADAT-liitäntä? Siihen kylkeen jonkin hyvän 8ch-etuasteen hankkimalla alkaa homma olemaan hyvällä mallilla. Toki budjetti nousee jonnin verran.
www.supremecourtband.fi
StJerky
12.10.2006 11:30:32
Siinä tulee kuitenkin ne Behringerin mikkietuset mukaan, ja se jo riittää tarvittaessa huonontamaan soundia.

Ennustus: 20 vuoden kuluttua Behringerin mikkietuset on haluttua vintagekamaa jolla tavoitellaan 2000-luvun soundia...
kivi
12.10.2006 11:34:30
Ennustus: 20 vuoden kuluttua Behringerin mikkietuset on haluttua vintagekamaa jolla tavoitellaan 2000-luvun soundia...

Kuten kaverini Kossu tuolla Kitarakamat-alueella aikoinaan totesi: "Vanha paska ei ole aina vintagea, joskus se on vain vanhaa paskaa."
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)