Latnemitnes 11.10.2006 23:36:49 | |
---|
eli nyt on edessä maallikon ensimmäinen tietokoneohjelma-ostos. suositeltu on sekä cubase xs:ää seka protoolsia.. eli onko jollakulla kommentteja puolesta tai vastaan? |
lxi 12.10.2006 00:05:20 | |
---|
Hintavia heräteostoksia molemmat aloittelijalle. Ilmaisiakin ratkaisuja löytyy, joilla pääsee alkuun. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Kokeile jotain ilmaista ensin, pääset vähän sisään noiden systeemien maailmaan. Eivät nuo ydinfysiikkaa ole mutta eivät nyt aivan paintin tasoisia ohjelmiakaan. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
janik 12.10.2006 09:54:27 | |
---|
|
Novac 12.10.2006 21:09:34 | |
---|
mikä on olutta on nyt mennyttä... |
oiva tumpeloinen 12.10.2006 21:18:28 | |
---|
Hintavia heräteostoksia molemmat aloittelijalle. Ilmaisiakin ratkaisuja löytyy, joilla pääsee alkuun. Kova on tietenkin hinta aloittelijalle, mutta jos homma kiinnostaa pidemmän päälle, niin miksi ei? Kokeile jotain ilmaista ensin, pääset vähän sisään noiden systeemien maailmaan. Eivät nuo ydinfysiikkaa ole mutta eivät nyt aivan paintin tasoisia ohjelmiakaan. Ja tämä on juuri se mitä mä en ymmärrä. Mitä järkeä on opetella monta erilaista systeemiä, jos on mahdollisuus heti saada ohjelma, jota tulee käytettyä vuodesta toiseen? En mä kenellekään suosittele p*skaa soitintakaan ihan kantapään kautta oppimisen takia, jos tiedetään että homma tosissaan kiinnostaa. .....anteeksi kieliasu, on kovasti provosoiva. Ei herneitä...... |
Latnemitnes 12.10.2006 21:49:00 | |
---|
no, ihan täysin aloittelijaksi en itseäni laskisi, on näiden ohjelmien kanssa tullut pelattua aiemmin.. muiden avustuksella vain. ja nyt saan vielä opetusta ohjelmien käytöstä, joten niin ei tule käymään että ohjelma vie naista:) |
tommiot 12.10.2006 21:55:04 (muokattu 12.10.2006 22:01:21) | |
---|
Itseänikin kiinnostaisi... Logic lähinnä. 1500 eurolla ei taida kuitenkaan saada Mäkkiä, Logicia (opiskelijalisenssi on jotain 400 euron luokkaa kuulemma) ja äänikorttia? EDIT: Vai mitenkäs esim: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=129090 En ymmärrä kyllä mitään noista... Valaiskaa joku :) |
jannu 13.10.2006 02:40:04 (muokattu 13.10.2006 02:40:34) | |
---|
Pro Toolsin kanssa sä kanssa sä tarvitset softaa varten dedikoidun raudan, eli joko digidesignin omaa hardista tai sitten m-audion äänikortin M-Powered-Toolsille. Cubase SX:llä pääsee jo pirun pitkälle. Toolsilla ei mun mielestä oikein tee mitään, ellei osta siihen samalla jotain plugaripakettia. Cubaselle ja muille "ei-toolseille" taas on ilmaisia vst-plugeja netti täynnä. Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist! |
McNulty 13.10.2006 03:12:37 | |
---|
Itse ainakin pidin Nuendoa helppona "aloittelijalle". Tosin, olin ennen sitä käyttänyt muutamaa sequa. Jos nauhoittelet ihan muutamaa instrumenttia, niin Audacitykin riittää. Itse olen sillä tehnyt rock-bändimme "demoja" joita voi sitten muille orkesterin jampoille soitattaa. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! |
kivi 13.10.2006 09:55:36 (muokattu 13.10.2006 09:56:41) | |
---|
EDIT: Vai mitenkäs esim: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=129090 En ymmärrä kyllä mitään noista... Valaiskaa joku :) Hyvältä näyttäis. 32 raitaa audiota pyörinee kivutta, eli sopii ihan oikeaan levyntekoon. Ja tuossahan on siis "kaikki". Midiominaisuudet ProToolsissa nyt on mitä on, eli jos työskentely on midipainotteista niin en suosittele, mutta jos aikoo soittaa oikeasti, tuo olisi varsin pro valinta kohtuuhintaan. |
PIM 13.10.2006 13:29:49 | |
---|
EDIT: Vai mitenkäs esim: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=129090 En ymmärrä kyllä mitään noista... Valaiskaa joku :) Itseäni kyllä epäilyttäisi laittaa kiinni noin paljon rahaa rautaan, joka on jo valmiiksi elinkaarensa päätepisteessä ja teholtaankin takavuosien tasolla, vaikka sillä tekisikin vielä jotain. Uudempaa PT:tä tuohon ei käsittääkseni saa 001:n takia ja mua ainakin pidemmän päälle suoraan sanoen vituttaisi leikkiä puuautoilla kun kavereilla on kauko-ohjattavat. |
PIM 13.10.2006 13:35:27 | |
---|
Kova on tietenkin hinta aloittelijalle, mutta jos homma kiinnostaa pidemmän päälle, niin miksi ei? Ja tämä on juuri se mitä mä en ymmärrä. Mitä järkeä on opetella monta erilaista systeemiä, jos on mahdollisuus heti saada ohjelma, jota tulee käytettyä vuodesta toiseen? En mä kenellekään suosittele p*skaa soitintakaan ihan kantapään kautta oppimisen takia, jos tiedetään että homma tosissaan kiinnostaa. En mä kyllä suosittelis aloittelijalle Gibsonin CustomShop Les Pauliakaan ekaksi kitaraksi jos samalla rahalla sas sekä perus-Gibsonin ja vielä putki-Voxin siihen päälle. 700 eurolla mitä Cubase SX 3:n näyttää maksavan saa Reaperin lisäksi uuden tietokoneen tai vanhaan tietokoneeseen laadukkaat ääniraudat eikä siltikään tarvitsisi mistään oleellisesta tinkiä. |
Fortune 13.10.2006 15:03:30 | |
---|
Ja tämä on juuri se mitä mä en ymmärrä. Mitä järkeä on opetella monta erilaista systeemiä, jos on mahdollisuus heti saada ohjelma, jota tulee käytettyä vuodesta toiseen? En mä kenellekään suosittele p*skaa soitintakaan ihan kantapään kautta oppimisen takia, jos tiedetään että homma tosissaan kiinnostaa. Toisaalta perusteet ovat samat ohjelmassa kuin ohjelmassa ja tärkeintä olisi oppia se teoria- ja periaatetason osaaminen eikä kassillista tiettyyn ohjelmaan dedikoituja temppuja. Eli voisi tosiaan olla fiksua hommata jokin perusohjelma edullisesti/ilmaiseksi ja opetella perusteet, tyvestä puuhun. Sitten alkaa tulla tietämystä ja alkaa kaivat lisäominaisuuksia, joita isommat (ja kalliimmat) ohjelmat tarjoavat. Ja kun tietää periaatetasolla, mitä tekee (eikä vain selaa tuttuja valikkoja ja "isojen poikien" näyttämiä temppuja läpi konemaisesti), voi ottaa haltuun minkä tahansa ohjelman. Minusta tuo on paljon parempi ajatus kuin naittaa itsensä johonkin tiettyyn ohjelmaan alusta saakka.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa... |
Latnemitnes 14.10.2006 14:02:51 | |
---|
kertokaapas viisaat lisää tosta reaperista, mitä mieltä ja kokemuksia. |
PIM 14.10.2006 15:28:02 | |
---|
kertokaapas viisaat lisää tosta reaperista, mitä mieltä ja kokemuksia. No lyhyesti sanottuna helvetin hyvä ja hintalaatusuhde loistava. Uusia ominaisuuksia ja bugikorjauksia tulee lähes päivittäin ja jos kehitysvauhti jatkuu samanlaisena niin Cubase ja Sonar ohitetaan vielä ennen joulua;) Varmaan parhaat 39e mitä minä olen ohjelmistoon sijoittanut ja jos omatunto antaa myöten niin mikään ei estä käyttamästä tuota ilman rekisteröintiä. |
Locrian 16.10.2006 17:21:06 | |
---|
Niinno... Pitäisi varmaan tietää, onko kysyjä tosissaan siirtymässä alalle vai nou. Ainakaan itelleni tai samalla viivalla mun kanssa potkiville ei oikeen muuta vaihtoehtoa oo ku Pro Tools - ainakin se pitää hallita jos aikoo pitää itseänsä kilpailukykyisenä työmarkkinoilla. Tällä hetkellä pyöritän himassa ja studiolla Cubase SX3:a ja koululla Pro Toolsia. Lisäksi hommasin kesällä opiskelijalisenssin Logicista muutamalla huntilla. Jokatapauksessa kyse on siitä mihin tähtää - jos hyvään harrastukseen niin mikä vaan toimiva käy, jos ammattiin niin kaikki muidenkin käyttämät käy. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |