Aihe: Korg dtr2000 viritysmittari
1
weider
11.10.2006 15:10:01
Tällainen tyhmä kysymys olis tosta kyseisestä mittarista että täytyykö kitara kytkeä ensin tohon mittariin ja siitä piuha vahvariin jos haluaa esim. keikalla virittää äänettömästi? Vai onko noissa mittareissa kenties muita kytkentä mahdollisuuksia? Mullan vahvarina 5150.
N33m0
11.10.2006 16:11:48

Kitaran ja vahvarin väliin juu. Itellä on tuo DTR-1000 etuasteen fx loopissa, hiljenee ku painaa virittimestä mute.
slow music for slow people
oiva tumpeloinen
11.10.2006 17:14:46
Mä en sitä ketjuun kyllä laittaisi. Se syö signaalia aika reippaasti.
tenkainen
11.10.2006 17:29:00

Tällainen tyhmä kysymys olis tosta kyseisestä mittarista että täytyykö kitara kytkeä ensin tohon mittariin ja siitä piuha vahvariin jos haluaa esim. keikalla virittää äänettömästi? Vai onko noissa mittareissa kenties muita kytkentä mahdollisuuksia? Mullan vahvarina 5150.

Yksi vaihtoehto: Ennen viritintä ja vahvaria A/B-boksi. Voit valita kummalle menee signaali. Tällöin vahvistin hiljenee. Mutta sitten taas ei voi virittää ja kuunnella viritystä vahvistimen kautta....
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
oiva tumpeloinen
11.10.2006 17:34:29
Yksi vaihtoehto: Ennen viritintä ja vahvaria A/B-boksi. Voit valita kummalle menee signaali. Tällöin vahvistin hiljenee. Mutta sitten taas ei voi virittää ja kuunnella viritystä vahvistimen kautta....

Jos jotain meinaa ostaa saadakseen tuollaisen toimimaan, niin Ernie Ballin Volumepedaali olisi parempi vaihtoehto. Siinä on erikseen ulostulo virittimelle, joka ei mene mykäksi, vaikka polkimen painaa alas.

Muita hyviä vaihtoehtoja on käyttämätön efektilenkki, tai vastaavat paikat. Itse käytän etusen kaiutinsimuloitua ulostuloa. Omassa tapauksessa presetin mastervolume ei vaikuta noihin simuloituihin ulostuloihin, joten mä saan halutessani systeemin mykäksi.
tomi10
11.10.2006 22:28:38
Eli siis jos mä kytken ton mittarin mun mesan nupin efektilooppiin, niin saako vahvarin hiljaseks ku painaa siit mittarist muten päälle?? Aattelin vaa ku mul on ollu pox xt pro siin efektiloopis ni kun siitä laittaa virityksen päälle ni silti kuuluu vahvarist ääni, vaikka pitäs olla mutel.????
weider
11.10.2006 22:37:10
Itte haluaisin nimenomaa ton äänettömän viryksen toimimaa, keikkatilanteita ajatellen. Tosiaa jos toi looppiin laitto pelaa ni ois hyvä. Ja entäs jos siin efektilenkis on muita laitteit esimerkiksi joku kaikulaite??
oiva tumpeloinen
12.10.2006 10:04:56
rinnan = Osa signaalista menee "normaalia" kautta ja loopissa olevaa signaalia miksataan sen sekaan (wet/dry mix). Tosin joissain vahvareissa tää on asetettu johonki arvoon mitä ei voi muuttaa (kuten mesan tapauksessa ilmeisesti).

Kyllä sitä looppia säätää voi. Mesan sivuilta vielä lainaus, ettei mene täysin omien puheiden piikkiin:

Assignable Parallel FX Loop w/Send & Mix Level Controls
weider
12.10.2006 11:40:58
Huonontaako toi mittari sit paljon signaalia jos kytkee sen kitaran ja vahvarin väliin? Vai kannattais hommata semmonen a/b boxi jolla jakais signaalin vahvarille ja mittarille? Ainakin guitargreek sivuilla aika monilla "pro" kitaristeilla kitara menee ekaks tollaselle mittarille.
oiva tumpeloinen
12.10.2006 13:31:12
Huonontaako toi mittari sit paljon signaalia jos kytkee sen kitaran ja vahvarin väliin?

Ainakin mun puukorviin liikaa. Mä aluksi laitoin sen etusen eteen kokeena, kun tuossa mun etusessa on input-jakki takana (prkl). Pakko se oli kuitenkin ottaa pois välistä ja työntää piuha räkin taakse.

Vai kannattais hommata semmonen a/b boxi jolla jakais signaalin vahvarille ja mittarille?

Jos tuota boksia meinaat hommata pelkästään viritintä varten, niin en ostaisi. Ennemmin ostaisin sen volumepedaalin, jossa on erikseen tuner out. On monikäyttöisempi tällaisessa tapauksessa.......

Ainakin guitargreek sivuilla aika monilla "pro" kitaristeilla kitara menee ekaks tollaselle mittarille.

Guitargeek-sivuja kannattaa lukea samaan tapaan kuin Harmony Centralia. Tarpeeksi suuren filtterin läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)