Elikkäs tuossa kuva: http://www.kitarapaja.com/pics/gdalp1.jpg Kuva pummattu kitarapajan sivulta. Elikkäs mikä itu tuossa on, että nuo kielet tulee tuollalailla tuon tailpiece:n päältä? Olen tuon ilmiön muaallakin nähnyt kuin tuossa todella kalliissa kitarapajan kepissä. |
Manicci 11.10.2006 22:42:44 | |
---|
Joidenkin mielipiteiden mukaan pitäisi sustainia parantaa. Itse en ole kokeillut. How blue can you get? |
Dunga 11.10.2006 22:42:51 | |
---|
Elikkäs tuossa kuva: http://www.kitarapaja.com/pics/gdalp1.jpg Kuva pummattu kitarapajan sivulta. Elikkäs mikä itu tuossa on, että nuo kielet tulee tuollalailla tuon tailpiece:n päältä? Olen tuon ilmiön muaallakin nähnyt kuin tuossa todella kalliissa kitarapajan kepissä. Hoho, eilen bongasin saman homman. Paskallakin on tekijänsä. |
fox 11.10.2006 23:16:51 | |
---|
Joidenkin mielipiteiden mukaan pitäisi sustainia parantaa. Itse en ole kokeillut. Kielikulma tune-o-matikille tulee pienemmäksi -> kielten murtojännitys so.katkeaminen tuost tallalta vähenee, jos sitten sitä ei saa kuriin tallapaloja huoltamalla muutenkin.. Tuon sustainin puoleen monet vannoo, että se on parempi kun sen stop-barin eli kieltenpitimen korkeudensäätöpultit on ihan kannessa kiinni.. Ihan maku- ja mieltymysasioita nämä. Mikä siinä omassa kitarassa paremmalta tuntuu, saa jokainen sillä tavalla sen säätää. Ei kai siinä sen kummempaa.. ;) Wylde vissiin noin kielittää, luulen.. |
Dropped C 11.10.2006 23:58:49 (muokattu 12.10.2006 00:02:25) | |
---|
|
fox 12.10.2006 00:05:48 | |
---|
No tuohan jo selvensi kummasti asiaa. Kiitoksia. Eikös kielet nouse korkeammalle tuollalailla tallaan nähden kuitenkin, eli jos vähänkin rankasee kovemmalla kädellä, niin onko kielet heti irti tallasta? Toki saattaa noinkin käydä, nimittäin kun se kulma pienenee, toki myös paine tallalla tekee samoin.. Tosin, niinku sanoin, se on jokaisen itte se oma kitaransa säätöihin pistettävä..silloin se on optimissa itelle. Luonnollisesti. ;) Joten ei sitä pysty sillee sanomaan miten esim. sulla tapahtuu, mutta jos epäilyttää, niin pistäsin harkintaan kyllä, onko hyötyä wrap-around kielityksestä.. Olen kyl sellasenkin tehny, että sitä stop-baria nostanu niin paljon, että kielet tuli tallalle miltei suoraan.. mutta sepä sopi sille kaverille, ja itse niin halus. Sitä varten se stop-barkin on säädettävä.. :) |
Lilli 12.10.2006 05:18:33 | |
---|
Tuota yliolkaista kielenasennuskonstia käytin kun luin jostain Billy Gibbonsin niin tekevän. Kielet eivät enää sitten niin herkästi katkeilleet ja silloiseen Lespa-klooniini saattoi laittaa 012 setin ilman, että venyttelymahdollisuudet olisivat heikentyneet lain. - Siitä, tuliko paksujen kielien ansiosta soundi jämäkämmäksi tai jatkuiko sustaini laskemalla tallaruuvit kanteen kiinni, en osaa sanoa mitään. - Mutta kannattaa kokeilla - paksummilla kielillä ehdottomasti koska tatsi löystyy muuten liiaksi. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |