Aihe: Zen Café - Stop
1 2
Fortune
11.10.2006 18:43:10
Levy sisältää kyllä jumalattoman hyviä kappaleita.
Ei kuitenkaan yllä edellisen levyn tasolle kokonaisuutena. Jotenkin kuulostaa vaan aika törkeältä soodalta esimerkiksi se Sheriffitähti-biisi.

Minusta ko. kappale on naiivilla tavalla leppoisa ja hauska välipala muuten tunnepuolelta raskaallakin levyllä.

Kyllähän tämä näin muutaman viikon kuuntelun perusteella on epätasaisempaa tavaraa kuin edellinen, mutta toisaalta lätyn kuusi ensimmäistä biisiä ja "Älä mee" ovat jo sen verran tiukkaa kamaa (varsinkin "Vattupuskassa", pistää hiljaiseksi ja tipan silmäkulmaan...), että kokonaisfiilis on äärimmäisen positiivinen.

Ehkä levyn loppupääkin aukeaa ennen pitkää, ehkä ei. Mutta innolla odotan herrojen saapumista paikkakunnalle että pääsee taas näkemään Suomen ehkä parasta livebändiä (pallottelen vielä Zen Cafén ja Stam1nan välillä...)

Ja kyllä: pidän pirusti myös "Rakastele mua" -biisistä. Ehkä se johtuu siitä, että en kuuntele radiota ja siten biisit eivät kulu puhki muiden kuin omien soittotoimien tuloksena.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa...
Tapani L
11.10.2006 23:25:43
Voisko tässä ajatella sellaista ratkaisua, niinkuin Gösta suunnitteli Leeville muttei toteuttanu, eli että joku muu laulais näitä biisejä Putron sijaan.Hirveän kuuloista "laulua".Ei ole muuttunut paremmaksi, vaikka olen yrittänyt ajatella että senhän biisejä nämä on, ja että hän tulkitsee jne....

Ei mun mielestä missään nimessä. Ikävä juttu jos jollekin ei uppoa, mutta vaikuttaisi siltä että aika monelle kyllä kelpaa. Putro vetää mun mielestä juuri niin kuin pitääkin.
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
Fortune
12.10.2006 17:06:46
Ei mun mielestä missään nimessä. Ikävä juttu jos jollekin ei uppoa, mutta vaikuttaisi siltä että aika monelle kyllä kelpaa. Putro vetää mun mielestä juuri niin kuin pitääkin.

Eivät nämä tosiaankaan ole sellaisia tekstejä, joita kukaan muu voisi vetää. Puolet asiasta häviäisi samoin tein.

Mutta parhaat jutut tuppaavat olemaan yleensä niitä, joiden suhteen porukka polaroituu rankimmin...
discominister
12.10.2006 22:43:07
Eivät nämä tosiaankaan ole sellaisia tekstejä, joita kukaan muu voisi vetää. Puolet asiasta häviäisi samoin tein.

Mutta parhaat jutut tuppaavat olemaan yleensä niitä, joiden suhteen porukka polaroituu rankimmin...

Samaa mieltä. Zen Caféen vahvuus onkin juuri Putron ilmaisussa ja lyriikoissa. Laulu on kuitenkin niin suuressa osassa ZC:een biiseissä. ZC biiseissä on kyllä aina törkeän hyvät bassojutut!
Fortune
13.10.2006 14:41:54
ZC biiseissä on kyllä aina törkeän hyvät bassojutut!

Samaa mieltä. Sopivan monipuolista, mutta myös tanakasti biisiä tukevaa niin rytmillisesti kuin melodisestikin. Esim. uuden levyn "Vattupuskassa" -kappaleen (okei, rakastan sitä biisiä) bassokuvio on suorastaan nerokas.
hyrski
13.10.2006 23:19:37

Hyvä levy, ei Zen Cafén paras mutta loistavia biisejä löytyy esim. Rakastele Mua ja Stop
Pearl + Zildjian
Anatheme
16.10.2006 13:29:27

Odotusten vastaisesti tosi hyvä, ekan sinkun perusteella odotin edellisen levyn tasoa joka mielestäni oli aika kehno.
mm. Vattupuskassa ja Sheriffin tähti on kovia.
Zeni
16.10.2006 14:30:04
Voisko tässä ajatella sellaista ratkaisua, niinkuin Gösta suunnitteli Leeville muttei toteuttanu, eli että joku muu laulais näitä biisejä Putron sijaan.Hirveän kuuloista "laulua".Ei ole muuttunut paremmaksi, vaikka olen yrittänyt ajatella että senhän biisejä nämä on, ja että hän tulkitsee jne....

Tässä yksi syy, miksi olen iloinen siitä etten omaa täydellistä sävelkorvaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)