Aihe: Reunanauhat ja liima..
1
norre999
11.10.2006 14:29:53
Millä liimaalla kannattaa liimata reunanauhat tele-bodyyn? Epoxi?
Mike M. Hiirenloukku
11.10.2006 15:29:33
Asetonia (asetoni-reunalista sekotusta) ja pikaliimaa olen itse käyttänyt. Asetoni sulattaa sen (yleisimmän) reunalistamuovin, jonka nimeä en kyllä muista, ja sitten tuota sekoitetta vaan liimana käyttäen tulee oivaa jälkeä.
Pikaliimoista erityisesti geelimäinen vaikutti oivalta tavaralta - normaali on niin sotkuisaa... Myös pienoismallien rakenteluun tarkoitettua liimaa olen käyttänyt oikein hyvin tuloksin. Sitä löytyi kotoa niin mukavalla "piikkinokalla" että liimaaminen oli helppoa.
Epoksi tuntuu vähän huonolta ainakin siinä mielessä että nopeimmatkin taitaa kuivua vähän turhan kauan...
That's the spirit - Tuo on pirtua.
poppamies
11.10.2006 17:27:00

Aivan niin kuin Mikkihiirenloukku tuossa sanoi niin asetonolla tai pikaliimalla. Pikaliimoista kenties sopivin tuohon hommaan on sellainen kun "Zap". Sitä myyvät hyvin varustetut harrastekaupat.
Jymi
11.10.2006 21:06:29
Jotain pienoismalliliimaa (asetonipohjaista) ja tuota asetoni/reunalistaseosta oon kans käyttäny. Tuo asetoniin reunalistanpalojen sulattaminen on kyllä mun suosikki. Toimii meinaan hyvin
Mike M. Hiirenloukku
11.10.2006 21:28:06
Tuo asetoniin reunalistanpalojen sulattaminen on kyllä mun suosikki. Toimii meinaan hyvin

Itse en ikinä saa toimimaan kunnolla sitä sulatusta :) itse liimaus kyllä onnistuu oivasti ja pysyy.

Mikkihiirenloukku

Heh! Tuota en itse ikinä kyllä ees tullut ajatelleeks, mutta hauska oivallus ;)
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Rubber
11.10.2006 21:30:08
Mun oma reunalista oli ABS muovia ja tilattu spelektroniikasta. Sen liimaamiseen käytin semmoista liimaa ku Uhu Hart. Löysin sitä Tampereelta Harraste Oy:stä. Maksoi 4e/tuubi. Ainakin vielä on pysynyt.
www.mature.vuodatus.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)