Aihe: Lempi mikrofonisi?
1 2 3 4
Da Make
10.10.2006 23:40:41
Mielenkiinnosta kyselyn poikasta:

1. Mikä on suosikki mikkisi?

2. Hintaluokka?

3. Minkä tyyppinen se on? (Esim. dynaaminen, ribbon, suurikalvoinen konkka..)

4. Suuntakuvio? (jos valittavissa mainitse vaikkapa useimmiten käyttämäsi)

5. Mihin käytät?

6. Vapaata luonnehdintaa esimerkiksi soundista tai käytännön kokemuksia.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Mikael
11.10.2006 00:06:12 (muokattu 11.10.2006 08:46:44)

Mikä on suosikkimikkisi?

Omista mikeistä AKG C4000b
- n. 450€
- isokalvoinen kondensaattorimikki
- pallo, hertta ja superhertta (eniten tulee käytettyä herttaa ja vähiten superherttaa)
- tää on todella yleiskäyttöoinen ja oon äänittänyt näillä kaikenlaista (laulut, piano, rummut, akustinen kitara, kontrabasso, trumpetti, kitara- ja bassovahvistin...)
- neutraali, hiljainen, monipuolinen.

Muista mitä on tullut vastaan suosikki on Neumann KM84i
Siitä mistä aita on matalin...
Halsu
11.10.2006 01:24:06 (muokattu 11.10.2006 01:24:40)

1. T.Bone SC 450

2. Noin 100 €

3. Suurikalvoinen konkka

4. Hertta

5. Lauluun, rumpuihin (tila / overhead), akustisiin soittimiin, kitarastyrkkariin... olenpa yhden keikankin nauhoittanut käyttäen kahta tuollaista stereoparina yleisön joukossa ,-)

6. Hieman loudnessmainen soundi, ylämiddle on vaimeahko (verrattuna esim. Neumannin U87:ään). Itseäni tässä mikissä ihastuttaa eniten hinta-laatusuhde. Kerrankin riittävän hyvä konkka, jonka kanssa ei tarvitse pelätä... jos tuon rikkoo, uusi vaan kaupasta ;-)
CU -- Eki
kivi
11.10.2006 10:11:17

Shure Unidyne III

2. Hintaluokka?

n 20-25 euroa käytettynä. Uusia ei olekaan.

Dynaaminen. SM57:n edeltäjä tiukemmalla takavaimennuksella.

Kapeahko kardioidi, ei kuitenkaan superkardioidi.

5. Mihin käytät?

Kitaraan, basson yläpäähän, rumpuihin: virveli, tomit, basarin nuija, laulussa toimii myös.

Mulla on näitä 4 ja saman verran lisää olisi kiva saada. Jos ette itse tykkää, mulle voi tarjota.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
varakeef
11.10.2006 10:14:44
Shure Unidyne III - n 20-25 euroa käytettynä. Uusia ei olekaan..

Joku haluaa enemmän - vai onko samanmoinen?
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … in=&price_max=&x=8&y=10
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
11.10.2006 10:22:37
Joku haluaa enemmän - vai onko samanmoinen?
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … in=&price_max=&x=8&y=10

Ei se oo tyhmä joka pyytää...
;-)

Onhan siinä alla myynnissä SM58 myös yli halvimman kaupan hinnan. Ja joo, huomasin saman ja lähetin nimim. huruelle pikaviestin jossa tarjosin 20e+postikulut, saas nähdä tuleeko millainen vastaus.
;-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Da Make
11.10.2006 11:03:42

AKG C414 B-XLS

2. Hintaluokka?

>2000e/stereopari

3. Minkä tyyppinen se on?

Suurikalvoinen konkkamikki

4. Suuntakuvio?

Valittavana viisi suuntakuviota, pallo tai hertta useimmiten.

5. Mihin käytät?

Oikeastaan kaikkeen. Akustisesta kitarasta laulunkautta rumpusettiin.

Soundi on hyvin luonnollinen ja värittymätön. Toisaalta kaunistelematon jopa steriili. Ei parhaimillaan haettaessa luontaista lämpöä. Overheadeina loistava erottelu pallokuviota käyttäessä.
Huonoiksi puoliksi laskettakoon hinta ja se tosiasia etten omista ko. mikkejä, vaan joudun lainaamana/käyttämään studiossa.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
myslique
11.10.2006 13:41:56

1. AKG C414B-ULS-pari

2. 1900 €

3. laajakalvoinen konkka

4. 4 eri suuntakuviota, hertta, pallo ja 8 eniten käytössä, superhertta ei oikeastaan koskaan

5. Käy mihin vain.

6. Neutraali soundi. Mikki ei anna ylimääräistä lämpöä, mutta jos äänilähde on kunnossa, niin ei tällä mikillä voi epäonnistua.
--- -Dynamiikka pois niin ei jää sekään asia vituttamaan.
myslique
11.10.2006 13:44:15

Shure Unidyne III
n 20-25 euroa käytettynä. Uusia ei olekaan.
Dynaaminen. SM57:n edeltäjä tiukemmalla takavaimennuksella.

Mulla on yksi tällainen ja käytän sitä SM57:n tilalla vähän missä sattuu. Rumpujen edessä 130 cm päässä metrin korkeudella suunnattuna bassorummun yläreunaan se on mulla vakikäytössä.

Tuntuu livekäytössä kiertoherkemmältä kuin SM57. Luulenko vain?
--- -Dynamiikka pois niin ei jää sekään asia vituttamaan.
Teemu Tee
11.10.2006 14:05:34 (muokattu 11.10.2006 14:06:58)

Sennheiser e865 -konkkalaulumikki

2. Hintaluokka?
220e

konkka, käsikapulamallia

supercardioid

5. Mihin käytät?
Keikoilla leadlaulussa, tarvittaessa akustisen kitaran ja viulun mikitykseen. Hyvä myös haitsun mikkinä.

Tarkka, "puolikuivahko" soundi. Sopii laaja-alaisesti erityyppisille laulajille, parhaimmillaan antamassa basso/baritoni -miesäänille kirkkautta mukaan. Taustavuodot keikoilla hyvin maltilliset/ soundiltaan siedettävät. Ei vaadi suurta equtusta, yläpäätä olen keikoilla leikkaillut pikkuisen.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Daunt
11.10.2006 14:05:57
1. Shure SM7B

2. 600 e

3. Pienikalvoinen dynaaminen (näyttää isokalvoiselta)

4. Suuntakuvio hertta

5. Laulun äänitys, muusta ei vielä kokemusta.

6. Erittäin "smooth" laulusoundi. Sokkotesteissä päihittänyt monta kertaa kalliimmat konkkamikit. Yleinen radiokäytössä.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
kivi
11.10.2006 14:45:03
Tuntuu livekäytössä kiertoherkemmältä kuin SM57. Luulenko vain?

Paremmasta takavaimennuksesta tulee kyllä kiertoa. Soundi ja suuntakuvio ovat vähän leveämmät kuin viisseiskassa molemmat, eli ei kannata ainakaan sattumalta arpoa tota viisseiskan tilalle.

Vastavuoroisesti proksimiteetti on ehkä vähän vähemmän raju, tukkeutumiskynnys esim laulettaessa on joka tapauksessa korkea.
(Handsome Dick Manitoba)
Kallekorvola
11.10.2006 15:03:42 (muokattu 11.10.2006 15:05:10)
Shure Unidyne III. Dynaaminen. SM57:n edeltäjä tiukemmalla takavaimennuksella.

Siis 545. Mulla oli näitä kans 4, mut kaikki ovat hajonneet. 2 hajos kaapissa itekseen... illalla toimi, aamulla ei enää ääntä. vitutti.

Suosikki vaihtuu melkein joka viikko. Viimeaikoina taas oon diggaillu Roden NT2:sta just siks kun siinä on se soundi... : )
Lauri
11.10.2006 16:15:41 (muokattu 11.10.2006 16:16:44)

Unisound DM-1500D

2. Hintaluokka?

Ei mitään tietoa.

Dynaaminen.

Superkardioidi.

5. Mihin käytät?

Kaikkeen.

Ilmeisesti joku Japanilainen halpismikki 70 tai 80 luvulta.
anapena
12.10.2006 00:55:49
Telefunken/Neumann KM54/56
Brüel & Kjaer pallomikit
Oktavan MK012 puikosta voi tulla...katsotaan miten käy.
BenGlenton
12.10.2006 01:32:38 (muokattu 12.10.2006 01:33:14)
Mulle ei vielä ole "muodostunut" lempimikrofonia, mutta ajattelin tässä nyt topikin hengessä kysyä seuraavaa:

Meiltä löytyy treenikämpältä Shuren Unidyne IV. Löytyykö kokemuksia, esim. miten vertautuu tuohon Unidyne kolmoseen tahi viisseiskaan? Kivi, anyone?

Hyvä topic, mielenkiintoista luettavaa.
www.supremecourtband.fi
blueroom
12.10.2006 01:37:07
yhdyn tähän 414-jengiin. ambienssi, laulu, akkari, kitarakaapin mikitys, perkat jne. omistan yhden.
"Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään-
kivi
12.10.2006 08:45:38
Meiltä löytyy treenikämpältä Shuren Unidyne IV. Löytyykö kokemuksia, esim. miten vertautuu tuohon Unidyne kolmoseen tahi viisseiskaan? Kivi, anyone?

Noista mulla on tosi vähän kokemuksia, mutta eikös toi ole 57betan edeltäjä siinä missä III on vakio-57:n?

57beta ei myöskään oo koskaan oikein sytyttänyt mua, vaikka aikoinaan miksaaja yritti ujuttaa sitä mulle ilta illan perään kitarakaapin eteen ...joka kerran kysyin, eikö olisi kumminkin tavallista 57:aa?
:-D

Lienee ihan ulkonäkökysymys.

Ja AKG C414 oli aikoinaan se pienten ja keskihintaisten studioiden ainoa iso(mpi)kapselinen konkka, johon väistämättä vedettiin laulut ja akkarit - vaikka se on hyvä mikki, niin kyllä sitä kliinistä soundia sai silloin kuunnella. Enää en ihan niin jaksa riemastua yleisesti perushyvästä mikkisoundista, jos vertaa vaikka joihinkin spesiaalimpiin mikkeihin.
(Handsome Dick Manitoba)
Mikael
12.10.2006 09:43:16

Ja AKG C414 oli aikoinaan se pienten ja keskihintaisten studioiden ainoa iso(mpi)kapselinen konkka, johon väistämättä vedettiin laulut ja akkarit - vaikka se on hyvä mikki, niin kyllä sitä kliinistä soundia sai silloin kuunnella. Enää en ihan niin jaksa riemastua yleisesti perushyvästä mikkisoundista, jos vertaa vaikka joihinkin spesiaalimpiin mikkeihin.

Mä taas oon innostunut 414:sta uudelleen ja ostan kyllä parin noita kunhan jostain kohdalle osuu niitä vanhemman mallisia kulmikkaita (ihan vaan koska ne on tyylikkäämpiä...). Usein mulla on käytössä kyllä kaverilta noi ja varsinkin kitaravahvistimen äänittämiseen 414 on mun ykkösvalinta jos sellainen on saatavilla. Myös pianon ja rumpujen kanssa noi on juhlavat.
Siitä mistä aita on matalin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)