Aihe: Gibsonin les paul studioista
1 2 3 4 57 8 9 10 11
fox
11.10.2006 14:57:44

Onks sulla just toi sama kuva minkä linkitin? Nääs kaikki voi kattoo, että ne on samaan suuntaan käämitty.

Eipä kiinnosta kattoo, ja voihan se olla vaikka muokattu, jänskää... 8) Siis mulle se on herttasen yhdentekevää onko sulla sama kuva vai ei. Loppupelissä.
Niin mikä se keilajuttu oli? Haluuks keilaamaan vai?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gypsy
11.10.2006 14:58:25
Siispä, jos uuden kitaran ostajalla on hakusessa noin 1000-1200e Les Paul (tai Love Rock) ja hän pähkäilee Tokai LS-80S:n ja Gibson LP Studion välillä. Tokaissa on krumeluuria, Gibson on yksinkertaistettu ja "karsittu". Gibsonissa on se LP-mojo, elektroniikka ja laukku kohdallaan, Tokaissa on kopioleima ja "pikkufiksattavaa" heti uutena.

Mut justhan sanottiin, että uudemmissa studioissa on paskakytkimiä?
Aamen
Gypsy
11.10.2006 15:00:07
Eipä kiinnosta kattoo, ja voihan se olla vaikka muokattu, jänskää... 8)

Hihihihiii, jokainen voi hakee sen patentin ite, jos ei luota mun linkkiin. www.pat2pdf.org on kuitenkin ihan jees sivu, josta saa patentit PDF:nä helposti.

Siis mulle se on herttasen yhdentekevää onko sulla sama kuva vai ei. Loppupelissä.

Jep, kun et niistä kuitenkaan mitään ymmärrä.
Aamen
fox
11.10.2006 15:00:50

Ei kun ei se oo mitään selittelyä.

Ei tietenkään oo! Jos nyt kuitenkin palattas niihin Studioihin, jotka on varsin hyviä kitaroita. Vai mitä? Tosin eihän ne oo kyllä verrattavissa 57- ja 58- reissueihin.
Gypsy
11.10.2006 15:00:57
Patenttinumero: 2896491
Aamen
fox
11.10.2006 15:03:08

Niin, niis on samoja ilmeisesti kuin yleisessä käytössä muillakin nimeemättömillä valmistajilla.
Tosin yhtään mitään en kyllä ymmärrä niistä.
Gypsy
11.10.2006 15:07:46
So? En mä sitä tarvii, kerta oon nähnyt sen jo. Tuossa se näkyy olevan.

Juu, en mä sitä sulle pelkästään laittanukkaan.
Aamen
fox
11.10.2006 15:17:31

Juu, en mä sitä sulle pelkästään laittanukkaan.

Ai jaa? Olen pettyny. Niin se keila? 8)
Vaikka olen siis kykenemätön kattelemaan kuvia (sokea tai muuten näkörajoitteinen)
ja ymmärtämätön, niin silti tuossa patenttipaperissa näkyy olevan numerolla 23 nuoli, joka osoittaa ylöspäin, siitä se lähtee kiertymään vastapäivään N-napasella puolella. Liitos kelojen välillä on vissii tuo 19? Jänskää, siitäkö puolitetaan?? Tullaan s-napaselle puolelle ja kas, myötäpäivään myllyt pyörii!
TPS-Jokerit 10-0 ! Ei tää voi olla vaikeeta??
kalleboy
11.10.2006 15:23:15
Mulla oli Gibsonin LP studio enkä tykänny yhtään. Sattu vielä tosi huono yksilö kohdalle (huonot puut ja satula liian korkee=ei pysyny vireessä 1-3 nauhaväliltä+hienovirettä oli hankala säätää) Sain onneks vaihdettua kitaran yhellä kitaranvalmistajalla ja sain pientä välirahaa+LP:tä vastaan käsintehdyn straton :) Muutenki toi studio tuntuu olevan Gibsonin "halppistuote"....Eli jos pitää gibsoni saada nii sitte saman tien joku Historic -model ta mitä niitä kalliimpia nyt onkaan. Ite suosittelen tolla hinnalla ostamaan käsintehdyn kitaran joltain soitinrakentajalta. Hannu Haapalaa suosittelen :)
"You're the way, the truth and the life"
Gypsy
11.10.2006 15:23:15
Ai jaa? Olen pettyny. Niin se keila? 8)
Vaikka olen siis kykenemätön kattelemaan kuvia (sokea tai muuten näkörajoitteinen)
ja ymmärtämätön, niin silti tuossa patenttipaperissa näkyy olevan numerolla 23 nuoli, joka osoittaa ylöspäin, siitä se lähtee kiertymään vastapäivään N-napasella puolella. Liitos kelojen välillä on vissii tuo 19? Jänskää, siitäkö puolitetaan?? Tullaan s-napaselle puolelle ja kas, myötäpäivään myllyt pyörii!
TPS-Jokerit 10-0 ! Ei tää voi olla vaikeeta??

HOHO! Sillon puhuttiin kahdesta stratomikistä ja sanoit, ettei niistä saa humpparia pelkästään magneetteja ja johtoja kääntämällä. Samoin käytettiin nimityksiä CCW ja CW. Tiedätkö mitä tällä tarkotan?
Aamen
Gypsy
11.10.2006 15:25:16
Vai oliko per'ti telemikkejä? No, kuitenkin.
Aamen
McNulty
11.10.2006 15:44:18 (muokattu 11.10.2006 16:00:00)

Onko niissä todella? Vai uskotaanko tässä nyt vain jonkun höpinöitä, referenssin ollessa yksi kitara?

Itselläni kokemusta on vain kahdesta '05 tai sen jälkeen valmistetusta Studiosta, joten en voi sanoa onko ongelmaa vai ei. Mikkikytkin on kuitenkin vain osa kitarassa olevasta elektroniikasta.

Mulla oli Gibsonin LP studio enkä tykänny yhtään.

Miksi et tykännyt? En odota että pyörrät lausuntosi Gibson-myönteisempään suuntaan, mutta alan harrastajana perustelut kyseiseen tyytymättömyyteen olisi mukava kuulla.

Sattu vielä tosi huono yksilö kohdalle (huonot puut ja satula liian korkee=ei pysyny vireessä 1-3 nauhaväliltä+hienovirettä oli hankala säätää)

Miten siinä oli huonot puut? Kaulapuu reagoi ilmastoon liiakseen?
Tuo satulan korkeus on tietysti homma joka pitäisi olla tehtaalta lähtiessä kunnossa, kyllä niitä silti näkee viilattavan ja vaihdettavan kalliimmissakin laatumerkkien skeboissa. Vähintään siinä vaiheessa kun 9-42 setille viilattu talla fiksataan toimivaksi esim. 11 tai 12-satsin kielille.

Earvanallahan näitä alkupään nauhojen virevirheitä on korjailtu. Hyvä keksintö on se ja suositeltavaa niin Gibsoniin kuin Tokaihin vaihdettavaksi. Myös Fendereihin ja Tokaihin :)

Muutenki toi studio tuntuu olevan Gibsonin "halppistuote"....

No, halpis ja halpis. Samaa hintaa Flygarin ja Explorerin kanssa jne. Eli ihan perinteistä Gibson-osastoa. Se on tietysti kurjaa jos kohdalle sattuu huonompi yksilö. Itse olen sitä mieltä että maahantuojilla on suuri vastuu siitä, millaisia kitaroita laittavat liikkeelle. Monesti vain kaikki tilatut pyritään saamaan varastosta myytyä ja otettua raha itselleen. Eivät jaksa reklamoida tehtaalle, vaikka niin pitäisi tehdä. Tällöin tehdas tietää missä on vikaa ja miten korjata. Samaa ongelmaa on vissiin ollut Tokailla viimeaikoina. Milloin on ollut irrallisia kaularautoja, milloin lakkavirheitä jne. Ilmeisesti vain Ishibashi on näistä reklamoinut hanakammin kuin esim. Into-Luupää.

Eli jos pitää gibsoni saada nii sitte saman tien joku Historic -model ta mitä niitä kalliimpia nyt onkaan.

Gibsonia ostaessa kannattaa silmäillä käytettyjä. Siis ihan aikuisten oikeasti. n.2000e saa kotisuomessa jo vallan päteviä Standardi LePakoita.

Ite suosittelen tolla hinnalla ostamaan käsintehdyn kitaran joltain soitinrakentajalta. Hannu Haapalaa suosittelen :)

Vai että Hapan paja on jo näin suosittu :) Epäilen ettei kaverilla ole suurta intoa ruveta valmistamaan sarjassa näitä. Käsintehty kaarevakantinen kitara on lähes järjestäin sen 1800e ja siitä ylöspäin. Plus että jonkun pajan "custom soitin" on huomattavasti vaikeampi saada kaupaksi kuin Gibson, tosin pari pajaa ovat saaneet niitettyä ihan positiivista mainetta turuilla ja toreilla. Tasakantiset ja pulttikaulaiset luutut sitten erikseen :)
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
villi-hirvi
11.10.2006 15:48:26
Keskustelu alkoi siitä kun kysyin kahdesta studiosta että kumpi kannattaa ostaa. Nyt täällä on 9 sivua väittelyä kopio vs aito kitaroista ja offtopicceja. No ei se mitään.
Invader
11.10.2006 15:50:34
Onko niissä todella? Vai uskotaanko tässä nyt vain jonkun höpinöitä, referenssin ollessa yksi kitara?

On niissä. Omastani kyllästyin taivuttelemaan niitä switchin metallilipareita että tallamikki yhdistäisi kunnolla, hommasin switchcraftin tilalle. Ja tuo omani on siis -02.
Tai sitten ei..
fox
11.10.2006 15:52:48

Itselläni kokemusta on vain kahdesta '05 tai sen jälkeen valmistetusta Studiosta, joten en voi sanoa onko ongelmaa vai ei. Mikkikytkin on kuitenkin vain osa kitarassa olevasta elektroniikasta.

Mutta onhan se ikävää, jos sen toimivuus on "epävarma".. Tosiaan, noissa uudemmissa, tällä vuosituhannella? tehdyissä on näkynyt tuollasia itäisten maitten kytkimiä, Switchcrafteja ei, ellei ole vaihdettu. Ja khyl, itelläkin on referenssit melko niukoissa Gibsonin uudempien vehkeitten suhteen. Sen verran, että ainakin 2001 valmistetuista on tuollasta switchiä löytynyt. Jopa pistin yhden kaverin kitaraan tilalle sellasen wanhemman japsin box-switchin, ei siinä poistetussakaan vikaa ollut, mutta "asiakkaan toivomuksesta"..
Onhan tää ollu taas vilkas thriidi, huhhei.. 8)
käsi
11.10.2006 15:53:37

Ehhehee. Mahtavaa väittelyä.Aina gibson topikit repee käsistä.

Jos gibsonin studio miellytä ja lp:n haluaa suosittelen epiphonea. Hyviä kitaroita tekee.

Tokai, epi, gibson ja esp tekee kaikki laatu keppejä joiden sekaan mahtuu paskaa.
Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa
fox
11.10.2006 15:54:46

Keskustelu alkoi siitä kun kysyin kahdesta studiosta että kumpi kannattaa ostaa. Nyt täällä on 9 sivua väittelyä kopio vs aito kitaroista ja offtopicceja. No ei se mitään.

Mm´m.. tuppaa nämä Gibson-topikit välillä turskahtelemaan.. Mutta sait sitte laidasta laitaan tietämystä historiasta ja mikeistä.. ihan kaupanpäälle, yllätyksenä ja pyytämättä. Staattista sähköö ei vielä otettu esiin...
Arabian Lauri
11.10.2006 15:56:24 (muokattu 11.10.2006 21:46:07)
Katoit maahantuojan, eli Musamaailman hinnan ja pyöristit vielä pari kymppiä ylöspäin. Niitä mikkejä ei muuten automaattisesti tarvitse vaihtaa Tokaihin, vaikka täällä ne aina hintaan lasketaankin.

Mun Luthmannin (maahantuoja) kuvasto (kevät-syksy) näyttää hinnaks 2495 mustalle ja bursteille 2595.

Että jos verrataan Musamaailman hintaan, niin verrataan sitten perkele sitä Luthmannin hintaa. Tai jos jonkun minkä tahansa liikkeen hintaa, niin otetaan siltä toiseltakin merkiltä joku muu esimerkki kun Musamaailman hinta. Näet täällä on aika moni ostanu Suomesta huomattavasti halvemmalla Tokain ritsansa, kun mitä siitä joutuu Musamaailmassa köyhtyyn. Ja aivan sama toisin päin.

Ja niitä Tokai LS150 saa ilmeisesti edelleen vaikka sieltä Codasta hintaan 749_. Niissä on muistaakseni kokovaahterakansi, nitrolakka ja CTS:n potikkaa ja Switchcraftin kytkintä.

Ja eikös niissä uudemmissa G:n studioissa oo paskoja mikkikytkimiä? Ei tainnu olla puhetta tässä ketjussa?

Ja turha tulla nillittään, että mä nyt puhuin Gibson (Hallelujaa) -ketjussa Tokaista. Pyysitte sitä.

No voi kun pistin Tokain hinnan hihasta ja meni pari kybää väärin. Meitsi alkaa ontua. No sovitaan että sen parikybää voi laittaa vaikka bisseen, sillä toi Tokain käypä hinta esim. muusikoiden.net torilla taitaa kuitenkin pitää edelleen. Siellä harvoin arvo nousee siitä syystä että kepukka on alunperin Musamaailmasta.

Käytetyn G Stankun (Bursti) oletettu myyntihinta kohoaa siis Tokain kaavalla noin 1600 egeen jos käyttää Luthmanin hintoja ja samaa kate-%:a. Eli kyllä toi Giba pitää hintansa edelleen paremmin kuin ezim. LS-80f. (vai onko se nykyisin LS-85f)

Mikkien vaihto ei ole tietenkään pakollista. Osa liikkeistä ei koe että mikinvaihto tai potikoiden/svitsin vaihto varsinaisesti nostaisi kitaran arvoa - päin vastoin melkeimpä, joten kyllä tossa laskennassa tietenkin klappia on ja aina jostain löytyy parempi tarjous joka kääntää tämän karkean laskelman varmaan just ihan miten päin vain...

Tota LS-150 Tokaita en ole vielä kertaakaan nähnyt kenelläkään, enkä myöskään torilla myynnissä, joten sen hintakin voi olla käytettynä ihan toinen juttu. Laatukitara varmaan mennen tullen. Mutta yleensä näissä väännöissä verrataan aina noita LS-** tai LC-** malleja G:n studioihin ja stankkuihin, joten perustin laskelmani siihen.

Mulla ei verenpaine nouse näistä, joten annetaan mennä vaan!
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
fox
11.10.2006 16:00:52

Jos gibsonin studio miellytä ja lp:n haluaa suosittelen epiphonea. Hyviä kitaroita tekee.

Epiföönin klassinen oma lapa vaan tekee siit automaattisesti huonomman, vaikka samasta tehtaasta tulis kuin T:n ALC:t.. Ja vaikka olis sama hra Kim laittanu kasaan sen. Mulla on yks LE Epipuhelin, eikä siinä oo puissa juurikaan sanomista. Tosin en tiedä mitä tuo LE siinä vaikuttaa, oliko sitten niissä parempia puita.. Kokovaahterakansi oli ylläri kyllä. Mikkejä siin ei ollut, kun sen projektiks ostin.

Tokai, epi, gibson ja esp tekee kaikki laatu keppejä joiden sekaan mahtuu paskaa.

Karusti ilmaistuna juurikin näin.. ;) Kyllähän elävästä matskusta (puu) tehty soitin aina on erilainen, yksilö. Jos sattuu puissa olemaan ylläreitä niin sille ei juurikaan mahda mitään, jos ne yllärit johtuu sitte vaikka huonosta kuivatuksesta, niin sille voi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)