Aslak64 09.09.2006 23:51:14 | |
---|
ite oon ostamassa uutta bassoo ja puntaroin kauan jazzin ja passon välillä. Päätin sitten passon hommata koska en osannut päättää näiden välillä ja se oli hieman halvempi. Nyt pitkän toimitusajan takia aionkin hommata sen kalliimman jazzarin. Ihme homma että molemmat sopivat käteen kuin nyrkki silmään vaikka otelaudan leveydellä on noin 0,5 cm eroa Käteensopivuus on tietty homma, joka pitäsi kokeilla. Laitoit sitte piruuttas tuon toisen haaveeni kuvanki tohon ;-) Tosin Rikke olis mustavalko. Kisse ja Kilmister on molemmat vaikuttaneet. |
Aslak64 09.09.2006 23:54:26 | |
---|
Ei välttämättä, mutta luultavasti tutun näköinen soitin löytää ostajan helpommin kuin joku erikoisempi malli. Ja käytettyjä tosiaan kannattaa katsella jos ei ihan heti ole pakko tuota bassoa saada. Jees, ei tässä täysin jäniksen selässä tämän asian kanssa olla, mutta ens viikolla meinaan alkaa kaupantekoon jollakin tapaa...Tässäki sama asia kuin autokaupassa; jos ei aio ostaa, ei kannata kauppaan lähteä "katselemaan", huonosti siinä käy kummiskin :-) |
Aslak64 10.09.2006 00:01:37 | |
---|
|
sunder 10.09.2006 03:54:28 | |
---|
|
rytmitajuton 10.09.2006 09:13:22 | |
---|
Mitäs tästä tuumaatte bassoveljet: http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 3123129/sid/!13061897/quelle/listen Minulla tuollainen kuuskytluvun classic sarjaan kuuluva jatsi on nyt reilu puolivuotta ollut, ja on ainakin omiin bassoilu tarpeisiini todella mainio soitin hintaisekseen. En tiedä että onko kaikki meksikolaiset Fenderit nykyään jo näin laadukkaita ja erinomaisesti viimeisteltyjä kuin tämä omani, vai kävikö mulla sitten vain hyvä tuuri tämän kanssa. Ei muuta kuin pistä tilaukseen vain! |
32788 10.09.2006 16:34:10 | |
---|
|
Tatuo 10.09.2006 16:38:33 | |
---|
Tänks, mutta voisitko hieman täsmentää tota soundipuolta? joo siis jazzarin soundi on pehmeempi ja sit presarissa kirkkaampi ite suosin P/J mikitystä (eli siitä väliltä) mitempä muuten ton selittäs ~(,,_,,)''> |
Nieby 10.09.2006 16:51:09 | |
---|
ite todellakin kannatan presaria. hetkeäkään en ole katunut ostostani.. |
Aslak64 10.09.2006 18:50:42 | |
---|
Kerta isot pojat hehkuttaa jaappanian Fenkkua, niin miksei tämmönen, halvempikin olis: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/185 Kiitos vihjeestä, oli vajaa 5 kymppiä edullisempi peli, mutta se himputin toimitusaika oli turhan piiiiitttkkä. Kuume kun on, niin hetimulletännekaikkinyt -tunne valtaa ja järki hyppää ikkunasta samantien. Näköjään vielä näin raavaalla miehelläkin. Liekö se sitten sitä pahimman luokan basismia ;-) |
Aslak64 10.09.2006 18:52:26 | |
---|
Minulla tuollainen kuuskytluvun classic sarjaan kuuluva jatsi on nyt reilu puolivuotta ollut, ja on ainakin omiin bassoilu tarpeisiini todella mainio soitin hintaisekseen.Ei muuta kuin pistä tilaukseen vain! Huomenna Kaija soittelee Germaniasta ja kohtalon kello kumahtaa lomakon satasille, jos ei tänään mitään mullistavaa ilmene. Kiitos kokemuskommenteista :-) |
Aslak64 10.09.2006 18:55:42 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=121575 Kertokaa mulle asiantuntijat, että mitä noiden "tuhkakuppien alta paljastuu muutakin kuin mikit? Jääkö rumat ruuvinreiät, jos ottaa pellit pois? Minusta ne on aika "kököt" nimittäin. Taas ei tietty oo järjellä rtämän asian kanssa mitään tekemistä, mutta on se toi estetiikkakin tärkeää. Pelin pitää miellyttää käden lisäks myös omaa silmää. Niin se vaan on... |
Aslak64 10.09.2006 19:00:31 | |
---|
joo siis jazzarin soundi on pehmeempi ja sit presarissa kirkkaampi ite suosin P/J mikitystä Niinpä. Tais tossa aiemmin puheenvuoroja, jotka just sano presarin sopivan paremmin plekusoittoon ja jatsarin sormille. Nuorna miesnä soittelin plekulla, mutta nyt kun uudestaan 20 vuoden paussin jälkeen aloittelin, tuntuu paremmalta sormin räplätä. Joteski en tykkää siitä terävästä plektran sivalluksesta...Tai sitten soitan vaan väärillä vaffarin ja basson asetuksilla. Pitää sitte taas vaihtaa plektraan, kun alkaa sormenpäät tippua vanhuuttaan lattialle. Ja kynnet irrota ;-) |
Rämppy 11.09.2006 09:54:52 | |
---|
Jos Cisse Häkkis -tyyliä tavoittelet, niin sitten precision. Ja muutenkin se on rokkaavampi ja soundiltaan yleensä tanakampi basso kuin perusjazzari. Lisäksi se on yksinkertaisuudestaan huolimatta varsin monipuolinen soitin. Jazzbasso on vieläkin monipuolisempi ja notkeampi -hyvä valinta sekin etenkin jos harjoitat peukuttelua. Kumman tahansa hankinta on täysin sallittua. Sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä basso kaulassa peilin eteen ja valita se, kumpi sopii sulle paremmin. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Basistien Kauhu 13.09.2006 18:34:50 | |
---|
mun mielestä presari on parempi soittaa |
Bassballs 14.09.2006 09:01:57 | |
---|
Todistin tuossa kesällä keikan, jossa Ako Kiiski soitti rokkia presarilla ja kuulosti kyllä perkuleen hyvältä! Paksu ja voimakas soundi. Vaan yhtä hyvin toimi kyllä myös Rantasen Haban jazzari Husbandin keikalla viime keväänä(?) ..täällä susirajalla käy harvemmin Heltsinkin bändejä.. Jazzarin soundi on ehkä vähän sofistikoituneempi.. jos siitä sattuu tykkäämään. Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! |
oh2lcq 21.09.2006 23:17:01 | |
---|
ja sitten aivan yksinkertainen ero näillä kahdella. Jazzbassossa on selvästi kapeampi kaula. sen huomaa muutamassa sekunnissa kun kokeilet niitä peräkkäin. Itse soitan omatekoisella Presarityyppisellä ja Tobias Growlerilla molemmat leveämpikaulaisia ja siten mulle sopivampia. Roude |
handegunnar 11.10.2006 08:30:16 | |
---|
Tänks, mutta voisitko hieman täsmentää tota soundipuolta? Jos vertais laulajiin, niin Precission on musta ja Jazz valkoihoinen. ''You don't have to be a musician to play rock and roll.
You've just got to love it and want to play it.''
LEE BRILLEAUX |
Jos vertais laulajiin, niin Precission on Rod Stewart ja Jazz Sting. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Teijo K. 11.10.2006 13:11:23 | |
---|
Rod Stewart Sting Presari olisi siis aavistuksen korni ja Jatsari taas tyylikäs ja hyvä. |
absqua 11.10.2006 13:19:38 | |
---|
Jos vertais laulajiin, niin Precission on musta ja Jazz valkoihoinen. Aika raju kärjistys. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |