Aihe: Hyviä kitaristilaulajia?
1 2 3 4 5
insight
24.08.2006 13:57:39
Onpa taas "keskustelu" tasokasta.

Niinpä. Koitin antaa jotain osviittaa esimerkilläni sekä laitoin otsikkoonkin, millaisia nimiä tulisi olla. No jos ei paremmasta tiedä, niin miten sitä voisi osata arvostaakaan.
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
Jani The Rock
24.08.2006 14:02:09

Niinpä. Koitin antaa jotain osviittaa esimerkilläni sekä laitoin otsikkoonkin, millaisia nimiä tulisi olla. No jos ei paremmasta tiedä, niin miten sitä voisi osata arvostaakaan.

Mä en nyt käsitä. Miten hitossa tähän sitten olis pitänyt vastata? Vai oliko toi olevinaan jotain sarkasmia?
Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA!
insight
24.08.2006 14:15:03
Mä en nyt käsitä. Miten hitossa tähän sitten olis pitänyt vastata? Vai oliko toi olevinaan jotain sarkasmia?

Heh =) Makuasioitahan nää aina on.
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
Apricot
24.08.2006 19:23:22
Mä en nyt käsitä. Miten hitossa tähän sitten olis pitänyt vastata?

Mut sähän kirjoitit hyvää tarinaa, oli mukava lukea:)
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Secreterial
29.08.2006 22:16:28
Kai Hansen ja Paul Stanley tulevat ensimmäisinä mieleeni.
samsonov
31.08.2006 13:53:11
Ehottomasti Justin Hawkins. Soittaa hyvin ja laulaa ku jumala. Jos jonku lauluäänen haluisin ni Hawkinsin.

Timo Nikki. Äijien äijä äijä. Sekä soitannollisesti, että lauluääneltä.

PK Keränen. Tyylikäs heppu ja laulaa just huipusti
All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee
Leper Messiah
02.09.2006 17:21:11
Devin Townsend. miehestä lähtee jos jonkinmoista ääntä, kitaroi komeasti samalla.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
pantzku
09.09.2006 21:17:47
Justin Hawkins, Noel Gallagher ja Dave Grohl nyt ensimmäisinä tulee mieleen. Jokaisella on oma persoonallinen äänensä, joka on helppo tunnistaa. Kovin erilaisia ovat laulajina keskenään vertailtaessa, mutta mitäpä siitä, pääasia että homma toimii.
"There's nothing you can really do to prepare to rock. Do you prepare to eat a delicious meal? Are you hungry? Then you're gonna eat it. And I'm hungry for rock 24/7,Byoch." Jack Black
doom crew
14.09.2006 11:30:13

Zakk Wylde, James Hetfield, David Allen Coe,
FIRE IT UP LET THE ENGINES ROLL
gorgonoidi
14.09.2006 16:40:35

Dan Swanö, Mikael Åkerfeldt, Devin Townsend, Antti "Hyrde" Hyyrynen ja Alexi Laiho.
On toki muitakin, mutta nuo tulivat ekanan mieleen.
Reality
26.09.2006 11:09:29
Mun listaa:
- Jimi Hendrix (omaa luokkaa kuinka ääni ja kitara sulautuvat)
- Eric Clapton
- Marc Bolan
- Peter Green
- John Fogerty
- Timo Nikki
- Chuck Berry

No onhan noita joo!
W-Man
26.09.2006 17:55:09
Evergreyn Tom S. Eglund
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän, jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Timo JM
02.10.2006 00:36:06

Sepi Kumpulainen :-D
...siis mun mielestä.
SomethingWild
08.10.2006 12:27:31
Jari Mäenpää, äijältä lähtee örinät, kliinit ja sun muut kiljunnat, Lisäksi aivan loistava kitaristi.
Ei oleee!
Mare552
10.10.2006 23:42:13
Nuarena poikana ihailin Bolania, ja musahan on ihan jees, ainakin kun se on studiossa vinyyliin puristettu.

Mutta joskus viime keväänä katoin sellasen kummallisen pätkän Bolanista, olikohan äijä kamoissa ja kännissä, mutta eihän siitä akustisen soitostakaan tullut oikein mitään. sekoili niin että nolotti. Mutta ei kai oikeesti noin tumpelo.

Samalla kertaa katoin muuten hurriganesin keikkataltioinnin, voi kuinka ujosti Gisse Häkkinen lauloin I,Will stay:n. Ja ne sen ajan mikit.....

Remussa kyllä virtaa silloinkin ja aina, oli mikä juttu tahansa. On vaikka ois Jope kuminaamarin takana.....

Ihan kuin Bolanin Markulla ois ollut sormet kohmeessa. Sama juttu kyllä tälläkin Markulla, kun on väsynyt tai liikaa päissään, sormet hamuaa missä tahtoo. Enkä tosiaan mainihte nimeäni enää Starojen kanssa samassa jutussa.

Pikku kohmelossa taas on joskus hienoo kuunnella omaakin soitantaa. En tiä sujuuko soitto herkässä tilassa, vaiko korvalehetkö vaan on jotenkin lerpallaan.

Jaakko Tepon soittoo en pysty arvosteleen, mutta oikein ainakin mun mielestä laulaa, pirruuttaan varmaan välillä ammuvainaan sävyllä.

Onhan se insinööri.
Mare552
11.10.2006 00:02:02
Tässäkun pikkupöhnässä kuuntelen, En voi olla sanomatta että URIAH HEEP, mm. Sweet Freedom, on mun makuun elitistimusaa, voisin sanoa jopa taiteeksi.

Vaikka David Byron ei skittaa soitakkaan niin laulajana aivan mahtava.

Biisissä Pilgrim menee äijän ääni niin korkealle että laittaa epäilemään onko tiiliskivillä avitettu.

Toisaalta ei uskois että kaikkea musiikillekaan uhrataan.
Mare552
11.10.2006 00:10:53
Ja Timo Nikin äänihän johtuu siitä kun sitä on katutappelussa potkastu kurkkuun. Niin ainaskin parikytvuotta sitten jossain lehessä tilitti.

Mene ja tiedä että maksaako potkasijalle provikkaa, vai onko ukon leiponut vai miten.

Mutta tuostakaan ei rokki paljoa kanssa parane. Äijässä on tyyliä ja otetta. Ei tarvita paljoa liirumlaarumia ja muita härpättimiä sotkemaan kun hommassa on se jokin.....

Nyt lopetan ettei mee liian sentimentaaliseksi.
RiikkaO
11.10.2006 10:44:44
Jeff Healey on yksi mun suosikeista. Se pitää kitaraa sylissä vähän niin kuin kannelta, mutta on melkoinen velho anyway. Tuo omintakeinen tyyli johtuu siitä, että se on ollut lapsesta asti sokea ja opetteli aikanaan soittamaan omin päin, eikä siis nähnyt miten muut kitaraa pitelee. Ja kun on joutunut luottamaan vaan korviinsa, niin on onnistunut luomaan oman tunnistettavan tyylinsä.
Healey on laulajana myös erittäin vakuuttava. Ääni on polvetpehmittävän hunajainen, vahva ja herkkä samalla kertaa. Kannattaa tsekata.
Mulle tuttua on vaan sen 80-luvun blues/rock -osasto, mutta nykyään kuulemma siirtynyt jazzmieheksi.
stam1na
12.10.2006 17:59:38
Täytynee tässä vaiheessa mainita Stam1nan Antti Hyyrynen.
Keep on thrashing
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)