Niq 10.10.2006 16:43:49 | |
---|
Ei hitto mikä asettelu... Ei tollasii voi soittaa!!??!! Ja mitä järkeä on ostaa tollaset semipro rummut, jos ne teippaa roudariteipillä tukkoon ja tunkee basarin täyteen pyykkiä. Samat soundit saisi millenijöömeistäkin.. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Mikko/DE 10.10.2006 16:50:07 | |
---|
Ja mitä järkeä on ostaa tollaset semipro rummut, jos ne teippaa roudariteipillä tukkoon ja tunkee basarin täyteen pyykkiä. Samat soundit saisi millenijöömeistäkin.. :) semipro ja semipro :) |
Bacchus 10.10.2006 16:51:11 | |
---|
semipro ja semipro :) Juuri olin sanomassa samaa.;) Mutta juu, ei tuossa touhussa silti ole järkeä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Niq 10.10.2006 17:50:07 | |
---|
semipro ja semipro :) No kyllä minun arvoluokassani. Vaikka virallinen mnet -kantahan varmasti on toinen. Yamahallahan on se aloittelija-sarjansa samoin kun Tamalla Swinkut ja Pearlilla Forumit, sitten seuraavana Superstar/Export/Stage custom -linja? Siitä sitten seuraavat, kuten Starclassic jne. on kyllä minun mielestäni jo pro-luokan kamaa? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Bacchus 10.10.2006 23:13:14 | |
---|
No kyllä minun arvoluokassani. Vaikka virallinen mnet -kantahan varmasti on toinen. Yamahallahan on se aloittelija-sarjansa samoin kun Tamalla Swinkut ja Pearlilla Forumit, sitten seuraavana Superstar/Export/Stage custom -linja? Siitä sitten seuraavat, kuten Starclassic jne. on kyllä minun mielestäni jo pro-luokan kamaa? Semipro: esim. Pearl Session Aloittelija: esim. Pearl Export/Yamaha Stage Custom/Tama Rockstar Taman Superstarit sijoittaisin noiden väliin. Ei sillä, että aloittelija-luokkaan luokittelemani kannut olisivat huonoja, ne ovat itseasiassa jopa erittäin hyviä hinta/laatu-suhteeltaan. Milleniumit sun muut romut menee luokitteluasteikon alapuolelle. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Danko 10.10.2006 23:45:15 (muokattu 10.10.2006 23:45:26) | |
---|
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
Niq 11.10.2006 08:31:35 | |
---|
Semipro: esim. Pearl Session Aloittelija: esim. Pearl Export/Yamaha Stage Custom/Tama Rockstar No mitäs ne Swinkut ja Forumit sitten on? Kyllä minun mielestäni Exportit, Stage customit ja Rockstarit on suunnattu jo hieman pidemmälle ehtineelle, kun taas nämä Forumit yms. aloittelijoille. Sessionsit on jo kyllä taas sitten mun mielestä lähempänä Pro-kamaa. Kai se on sitten mielipiteestä ja lompakon sisällöstä kiinni, että miten nämä jaottelee. "I have a cunning plan" -Baldrick |
No mitäs ne Swinkut ja Forumit sitten on? Kyllä minun mielestäni Exportit, Stage customit ja Rockstarit on suunnattu jo hieman pidemmälle ehtineelle, kun taas nämä Forumit yms. aloittelijoille. Sessionsit on jo kyllä taas sitten mun mielestä lähempänä Pro-kamaa. Kai se on sitten mielipiteestä ja lompakon sisällöstä kiinni, että miten nämä jaottelee. Forumit ja Swinkut menee samaan aloittelijakastiin, vaikka ovatkin astetta Exportteja ja Rockstareja kehnommat. Ei se ole lompakon sisällöstä kiinni, HW ja viimeistelyratkaisujen perusteella nämä rankataan. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Niq 11.10.2006 14:14:47 | |
---|
HW ja viimeistelyratkaisujen perusteella nämä rankataan. Jaa jaa. Puumateriaalin laadukkuus mun mielestä vaikuttaa enemmän kuin HW ja myös työn jälki. En mä oikein ymmärrä miksi jotkut Rockstarit mielletään aloittelijakamaksi. Vähän kuin joku sanois että Fender Stratocaster on aloittelijakitara. Enemmänkin laadukas keskitason työkalu. "I have a cunning plan" -Baldrick |
HeavyMachinery 11.10.2006 14:22:23 (muokattu 11.10.2006 14:24:28) | |
---|
Semipro: esim. Pearl Session Aloittelija: esim. Pearl Export/Yamaha Stage Custom/Tama Rockstar Taman Superstarit sijoittaisin noiden väliin. Ei sillä, että aloittelija-luokkaan luokittelemani kannut olisivat huonoja, ne ovat itseasiassa jopa erittäin hyviä hinta/laatu-suhteeltaan. Milleniumit sun muut romut menee luokitteluasteikon alapuolelle. Pikemminkin näin... Hollmi-5: sonor designer / phonic / hilite, ludwig maple..... :) Pro: Dw, Starclassic maple, Pearl MMX Semipro: esim. Pearl Session, PDP, sonor 3005,satclassic performer vakava harrastaja: esim. Pearl Export/Yamaha Stage Custom/Tama Rockstar, superstar Aloittelia: Swingstar jne jne... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Niq 11.10.2006 14:57:53 | |
---|
Hollmi-5: sonor designer / phonic / hilite, ludwig maple..... :) Pro: Dw, Starclassic maple, Pearl MMX Semipro: esim. Pearl Session, PDP, sonor 3005,satclassic performer vakava harrastaja: esim. Pearl Export/Yamaha Stage Custom/Tama Rockstar, superstar Aloittelia: Swingstar jne jne... PDP:stä en kyllä tiedä, että oisko sittenkin vakavan harrastajan vehkeitä. Onhan niitäkin eri malleja? "I have a cunning plan" -Baldrick |
markkuliini 11.10.2006 15:17:46 (muokattu 11.10.2006 16:08:00) | |
---|
Ehkä turhin keskustelu ikinä... "Niinku onx tää setti nyt semiproo, vai semisemiproo, vai vähä-vaille-proo?" Sellainen kaksijakoinen paras/paska-jako on paljon selkeämpi. Omat rummut on 'paras'. Ja kaikki muut 'paska'. :) www.vasamayhtye.com |
Bacchus 11.10.2006 15:27:43 (muokattu 11.10.2006 15:28:57) | |
---|
Ehkä turhin keskustelu ikinä... "Niinku onx tää setti nyt semiproo, vai semisemiproo, vai vähä-vaille-proo?" Sellainen kaksijakoinen paras/paska-jko on paljon selkeämpi. Omat rummut on 'paras'. Ja kaikki muut 'paska'. :) Tää on ihan vitun semi-pro-keskustelu!;) EDIT: Jaa jaa. Puumateriaalin laadukkuus mun mielestä vaikuttaa enemmän kuin HW ja myös työn jälki. En mä oikein ymmärrä miksi jotkut Rockstarit mielletään aloittelijakamaksi. Vähän kuin joku sanois että Fender Stratocaster on aloittelijakitara. Enemmänkin laadukas keskitason työkalu. Jaapajaapa, puhuin juuri esim. Swingstarin ja Rockstarin eroista, molemmissa kun puumateriaali on luokkaa "skeida". "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
dumbass 11.10.2006 15:34:30 (muokattu 11.10.2006 15:36:48) | |
---|
Minulla on Forum oliko 505 10, 12, 14, 20, 14"5.5 setti ja rehellisesti sanottuna nää kuulostaa ihan kivalta. en tiiä sitten mutta alkaa nuo virvelin ruuvit olla jo vähän paskana.. öljyämisenkin jälkeen, mutta muuten hyvät on. ainakin hintalaatusuhteeltaan. May the force be with you. |
Jouni Antero 11.10.2006 15:41:01 (muokattu 11.10.2006 15:43:08) | |
---|
Näitä on ihan nasta lukea ja miettiä soitinmuotia hieman pidemmällä perspektiivillä...oli sitten kitara- tai rumpupalstalla (itse kun soitan molempia) :D Basswood oli ihan skeida-puuta parikymmentä vuotta sitten sähkökitaroissa, kunnes siitä alettiin tehdä kymppitonnin (markka-aikaa) kitaroita ja kas: yhtäkkiä ihan custom-pajojen gurut alkoi puhumaan kevyen puun "ilmavasta" soundista...kitaroissa oli 70-luvulla vaahtera kuningas, nykyisin juuri kukaan ei halua vaahterarunkoa kun se soundaa kylmältä... Custom-pajat tekee parintonnin replicoita lastulevystä vintage-hulluille... rummuissa - koivu, vaahtera - eksoottiset muut puut on kova juttu - etenkin ohuet rungot (nyt). Ennusteeni on paksujen runkojen muotiin tulo takaisin n 5 vuoden kuluttua ja Pearl jo tekee hi-end Mahonkirumpuja (joskin kai Afrikan mahongista). Ennuste: "valikoitu aasian mahonki" tulee ennemmin tai myöhemmin...rumpaleilla näyttäisi olevan tämä tiukkapipoinen "oikeaoppisuus" olevan siinä tilanteessa kuin kitaristien kanssa 10 - 15 vuotta sitten. Kitaristit nykyään toteavat puista lähinnä että ne kaikki soundaa erilaiselta - tämä parempi/huonompi-väittely on jo aikuisesti unohdettu; työn jälki on ratkaiseva tekijä. edit: korjailua |
Niq 11.10.2006 15:42:40 | |
---|
Jaapajaapa, puhuin juuri esim. Swingstarin ja Rockstarin eroista, molemmissa kun puumateriaali on luokkaa "skeida". Onhan niissä eroja, luonnehtisin enemmänkin jotain Millenium/Century -tasoista skeidaksi. Hienoinen elitismi paistaa läpi sun jutuista. Jos se ei ole koivua/vaahteraa, se on skeidaa? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Bacchus 11.10.2006 15:51:17 | |
---|
Onhan niissä eroja, luonnehtisin enemmänkin jotain Millenium/Century -tasoista skeidaksi. Hienoinen elitismi paistaa läpi sun jutuista. Jos se ei ole koivua/vaahteraa, se on skeidaa? Hienoinen kokemattomuus taas paistaa sulta. Elitisti en ole, sijoitan vain mieluusti hieman enemmän rahaa laadukkaisiin soittimiin, kuin ostan kauko-idän halpatuotantokamaa. En missään vaiheessa sanonut, että Rockstarit/Exportit on skeidaa. Tämän tulkinnan teit aivan itse. Sanoin, että puu on näissä kannuissa skeidaa, mitä se onkin. Muuten Exportit ym. on hinta/laatusuhteeltaan ihan päteviä vehkeitä. Ero Swingstareihin ja vastaaviin on juuri viimeistelyssä, ja HW:n kestävyydessä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Niq 11.10.2006 15:52:17 | |
---|
Näitä on ihan nasta lukea ja miettiä soitinmuotia hieman pidemmällä perspektiivillä...oli sitten kitara- tai rumpupalstalla (itse kun soitan molempia) :D Mä olen naureskellut jo pari vuotta täsmälleen samaa molemmilla palstoilla. Mulle hyvä ja käyttökelpoinen ei katso speksejä eikä muotia. Mun kitarat eivät ole muusikkouskottavia eivätkä varmasti täytä kenenkään katalogiselaajan/mnet-elitistin laatukriteerejä, mutta onpahan hyviä kitaroita. Sama noissa Rockstareissa. Tällä hetkellä 80- ja 90- lukujen taitteen syvät mahonkiset "kasaripöntöt "ovat "paskoja", joten ostin käytetyt sellaiset. Halvalla laatupelit ja toimivat rumpuina siinä missä matalat koivusta tai vaahterasta valmistetut. Enkä yhtään ihmettele, jos vaikka nuo olisivat haluttua kamaa 10 vuoden päästä, kun rumpuvalmistajat pyöräyttävät ne taas tuotantoon ja pari kovaa äijää niitä endorsaa. Näin se maailma pyörii, minä vaan en halua pyöriä mukana vaan teen päätökseni hankinnoista itse. "I have a cunning plan" -Baldrick |
arse 11.10.2006 15:52:45 | |
---|
Ehkä turhin keskustelu ikinä... Mitä jätkä dumaa. Jos sulla ei oo statusta, sä et oo mitään! el maraquero |
Bacchus 11.10.2006 15:59:07 (muokattu 11.10.2006 16:00:41) | |
---|
Sama noissa Rockstareissa. Tällä hetkellä 80- ja 90- lukujen taitteen syvät mahonkiset "kasaripöntöt "ovat "paskoja", joten ostin käytetyt sellaiset. Halvalla laatupelit ja toimivat rumpuina siinä missä matalat koivusta tai vaahterasta valmistetut. Enkä yhtään ihmettele, jos vaikka nuo olisivat haluttua kamaa 10 vuoden päästä, kun rumpuvalmistajat pyöräyttävät ne taas tuotantoon ja pari kovaa äijää niitä endorsaa. Kyse ei ole muodista. Pohjois-Amerikkalainen, ja pohjoisilla leveyspiireillä kasvanut koivu ja vaahtera ova yksinkertaisesti parempia rumpupuita kuin mainitsemasi Filippiiniläinen hötömahonki. Juuri nuo sinun Rockstarisi ovat aikansa hypetetyt nuoremman polven kannut. Filippiiniläisestä mahongista valmistetut Rockstarit eivät ikinä tule olemaan keräilijöiden himoitsemia. Esim. Tamalta Afrikan mahonkiset Imperialstarit taas voivat olla haluttuja, tai vaikkapa paksurunkoiset ja syvät kasarikannut, Suomalaisesta koivusta valmistetut Granstarit ja Granstar Customit. Tälläkin hetkellä Sonorin Hiliteillä (ohut vaahterarunko), Sonorin Signature (paksu pyökkirunko, ja ohut koivurunko) ja Sonorliteillä (ohut koivurunko) on vankka keräilijakuntansa. EDIT: Näin se maailma pyörii, minä vaan en halua pyöriä mukana vaan teen päätökseni hankinnoista itse. Eli ostat kauko-idän halpatuotantokamaa? Kyllä se olet sinä, jota markkinointikoneisto pyörittää, Ikea-poika. Sulla on joku älytön puolustusmekanismi päällä. Katsoin juuri profiiliasi, ja yllätys yllätys, Rockstarithan ne siellä komeilee. "Hei kyl ne sun kannut tosi hyvät on hei, älä ota ittees." "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |