Aihe: Mikkien puolitus Ibanez 2620QM :ään 1 | |
---|---|
![]() 10.10.2006 21:06:15 | |
Eli siis ongelmana on että keskiasennossa molemmista mikeistä on sisimmät kelat käytössä, mutta yksittäisiä humppareita ei saa puolitettua. Nyt haluaisin tehdä tonepotikkaan sellaisen Push/pull puolitus jutun, jolla saisin joko kaula, tai talla mikin puolitettua yksinään. Mutta ei oo mitään hajua että mitä pitäis tehdä. Kuva nykyisestä kytkennästä olisi tuossa: http://img176.imageshack.us/my.php?image=img5004uq4.jpg Mutta heti se ongelma löytyy että mikä johto menee mihinkin? Laitoin tännekin kun pistin aluksi kitarakamoihin mutta tämä kuuluu ehkä paremmin tänne. | |
![]() 10.10.2006 21:37:21 | |
Eli siis ongelmana on että keskiasennossa molemmista mikeistä on sisimmät kelat käytössä, mutta yksittäisiä humppareita ei saa puolitettua. Nyt haluaisin tehdä tonepotikkaan sellaisen Push/pull puolitus jutun, jolla saisin joko kaula, tai talla mikin puolitettua yksinään. Mutta ei oo mitään hajua että mitä pitäis tehdä. Kuva nykyisestä kytkennästä olisi tuossa: http://img176.imageshack.us/my.php?image=img5004uq4.jpg Mutta heti se ongelma löytyy että mikä johto menee mihinkin? Laitoin tännekin kun pistin aluksi kitarakamoihin mutta tämä kuuluu ehkä paremmin tänne. Joko-tai vai molemmat.. Tahtoo olla vaan, että mitä monimutkaisempi kytkis, sen enemmän tulee niitä häiriömahdollisuuksia.. Tuolla on sulle kytkis, tietysti sulla tuon kuvan perusteella on toisenmoinen mikkiswitchi, eikä siit ilman yleismittaria saa käsitystä.. :( Joka tapauksessa, se kytkentäkaavio: http://www.ibanez.com/wiring/diagrams/2005/RG2620.pdf Mikeiltä täytyy selvittää puolittavat piuhat, ja ne vetää sinne push-pull-potikalle ennen tuolle varsinaiselle switchille menoa. Koska nuo nostopotikat on DPDT, voi sen tehdä niin, että puolittaa etumikin toisella "bankilla" ja takamikin toisella. Sen nostopotikan ollessa alhaalla, tuo signaali menee tuolle alkuperäis-switchille, nosta, ja mikki puolittuu. Siit pohtimaan!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 10.10.2006 22:28:35 (muokattu 10.10.2006 22:43:33) | |
Osaiskohan ne musaliikkeessä (vaikka Tampereen deluxe music) auttaa ton kanssa jos menis kitaran kanssa sinne? Marraskuussa alkaa siellä työelämääntutustuminen niin ei varmaankaan mitään kauheita summia pitäis sinne pulittaa jos sen aikana vien skitan sinne... Edit: fox: mun skitan kytkis on tämä :http://www.ibanez.com/wiring/wire.asp?y=2004&w=RG2620 vuodelta 2004 jos nuo numerot sitä tarkoittaa (mitäs muutakaan? heh) eikä vuodelta 2005. | |
![]() 10.10.2006 23:17:29 | |
Osaiskohan ne musaliikkeessä (vaikka Tampereen deluxe music) auttaa ton kanssa jos menis kitaran kanssa sinne? Marraskuussa alkaa siellä työelämääntutustuminen niin ei varmaankaan mitään kauheita summia pitäis sinne pulittaa jos sen aikana vien skitan sinne... Edit: fox: mun skitan kytkis on tämä :http://www.ibanez.com/wiring/wire.asp?y=2004&w=RG2620 vuodelta 2004 jos nuo numerot sitä tarkoittaa (mitäs muutakaan? heh) eikä vuodelta 2005. OK, my mistake, kattoin väärältä vuodelta.. Kyl ne varmaan joku siellä DLX:sässä vois jotain tietää.. Mä tuun sitte marraskuussa(kin) sinne loiraamaan, kauppaan.. *myhiö*
![]() 11.10.2006 00:41:36 | |
OK, my mistake, kattoin väärältä vuodelta.. Kyl ne varmaan joku siellä DLX:sässä vois jotain tietää.. Mä tuun sitte marraskuussa(kin) sinne loiraamaan, kauppaan.. *myhiö* Jos nyt tyhmempi kysyy...... Jos kitarassa on kolmiasentoinen switch, niin eikö kannattaisi ottaa mikkien puolitus kokonaan siitä switchistä pois ja laittaa ne nostopotikkaan tai kahteen maun mukaan (mä laittaisin yhteen, että molemmat puolittuisi samalla nostolla). Eli siis tuo tallamikin musta ja valkoinen yhdessä nostopotikalle ja kaulamikista vastaavasti vihreä ja punainen. | |
![]() 11.10.2006 04:43:57 | |
Jos nyt tyhmempi kysyy...... Jos kitarassa on kolmiasentoinen switch, niin eikö kannattaisi ottaa mikkien puolitus kokonaan siitä switchistä pois ja laittaa ne nostopotikkaan tai kahteen maun mukaan (mä laittaisin yhteen, että molemmat puolittuisi samalla nostolla). Eli siis tuo tallamikin musta ja valkoinen yhdessä nostopotikalle ja kaulamikista vastaavasti vihreä ja punainen. Toki juu, mutta minä käsitin, että tuo pitäs tuon Iban alkuperäinen kytkentä säilyttää. Eli katopa sitä kytkistä, se ei oo ihan tavanomainen.
![]() 11.10.2006 11:22:06 | |
Toki juu, mutta minä käsitin, että tuo pitäs tuon Iban alkuperäinen kytkentä säilyttää. Eli katopa sitä kytkistä, se ei oo ihan tavanomainen. Niin sä tarkoitit sitä yhden asennon kelojen rinnankytkentää? On muuten mukavan kuuloinen soundi tiettyihin juttuihin mielestäni. Mä vain käsitin, että olisi tarkoitus saada palkästään puolitukset omin lapasiin. | |
![]() 11.10.2006 11:41:42 | |
Mä vain käsitin, että olisi tarkoitus saada palkästään puolitukset omin lapasiin. Se helpottaa juu huomattavasti tuota pohdintaa.. ;) Toisaalta niinku olen monesti todennut, itse mielelläni pistän puolituksen sijasta sen rinnankytkennän, kohtuullinen single-coilsimulaatio se, ja pysytään humppari-linjalla sen mikin kanssa. Haittapuolena tosin tehon pienoinen pudotus. (ei toisaalta "hi power"-mikeillä haittaa paljoakaan)
![]() 11.10.2006 11:58:56 | |
Se helpottaa juu huomattavasti tuota pohdintaa.. ;) Yksinkertaiset koittaa helpottaa elämäänsä mahdollisimman paljon. =) Toisaalta niinku olen monesti todennut, itse mielelläni pistän puolituksen sijasta sen rinnankytkennän, kohtuullinen single-coilsimulaatio se, ja pysytään humppari-linjalla sen mikin kanssa. Haittapuolena tosin tehon pienoinen pudotus. (ei toisaalta "hi power"-mikeillä haittaa paljoakaan) Mä taas koen itselleni puolituksen huomattavasti käytännöllisemmäksi. Saa kivasti säröjä siivottua puolituksella ja volapotikalla, on paljon helpompi homma isoista säröistä tehdä noin kuiin pelkästään volalla. Mut kaikki tietenkin omien mieltymysten mukaan....=) | |
![]() 11.10.2006 12:58:09 | |
Mä taas koen itselleni puolituksen huomattavasti käytännöllisemmäksi. Saa kivasti säröjä siivottua puolituksella ja volapotikalla, on paljon helpompi homma isoista säröistä tehdä noin kuiin pelkästään volalla. Mut kaikki tietenkin omien mieltymysten mukaan....=) Mutta suht.kiva on tehdä "pieniä kokeiluja".. Aikoinaan tein tosi paljon "tri-soundeja" eli yhdellä spesiaali-mikroswitchillä saa sarjaan-singlecoil-rinnan -kytkennän mikille. Sitte Ibaneesi ryhty laittamaan niitä vakiona yhteen mallisarjaan.. Että eipä toki mulla mitään puolituksia vastaan ole, sen puoleen. Ja olenhan myös tehny Teleihin, ja Stratoihin tallamikeilla noita tri-soundeja, jos sattuu olemaan vaikka lil´-59 tai muu vastaava tallamikkinä..
![]() 11.10.2006 17:52:56 (muokattu 11.10.2006 17:54:49) | |
Jos nyt tyhmempi kysyy...... Jos kitarassa on kolmiasentoinen switch, niin eikö kannattaisi ottaa mikkien puolitus kokonaan siitä switchistä pois ja laittaa ne nostopotikkaan tai kahteen maun mukaan (mä laittaisin yhteen, että molemmat puolittuisi samalla nostolla). Eli siis tuo tallamikin musta ja valkoinen yhdessä nostopotikalle ja kaulamikista vastaavasti vihreä ja punainen. Tää vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Jos siis on mahdollista tälläset mikit käytössä: kaulamikki yksinään ja puolitettuna kans, tallalle sama, molemmista mikeistä 1 kela käyttöön (niinkuin nyt switchin keskiasento, aika jännän kuulonen saundi tulee) ja sitten molemmat humppareina. Siinä alkais jo oleen mulle tarpeelliset yhdistelmät. Ja mieluiten yhden nostopotikan alle (tone) pitäis saada niin että kun puolittaa ja vaihtaa mikkiswitchiä niin puolitus "kulkee mukana". Eli talla asennossa tallamikki puolitettuna ja keski asennossa molemmat jne.. kun siis potikka on nostettuna. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)