Aihe: Engl E 530 Pre Amp
1 2
Hammer Of The Gods
19.11.2003 23:46:42 (muokattu 19.11.2003 23:49:05)
Moro!

Onkos täällä ketään kyseisen laitteen omistajia? Alkoi tuo etunen kiinnostaa kun näyttäisi olevan www.musicstorekoeln.de :ssä suht järkevään 499€ hintaan. Kyseessä siis on 4-kanavainen putkietuaste. Tuota ilmeisesti ohjataan jonkinlaisella midi-polkimella? Minkäslaista saundia tuosta lähtee?

Seuraava kysymys onkin sitten kinkkisempi. Mulla on Marsun JMP, johon olen teetättänyt efektilenkin etu-ja pääteasteen väliin. Jos olen oikeilla raiteilla ajatuksieni kanssa, niin pystyisin siis ajamaan tuota Englin etusta suoraan Marsun päätteeseen? Onko tuossa ongelmia tai jotain? Sitten tietenkin kiinnostaa se, että miltä tuollainen yhdistelmä kuulostaisi? Teetätin tuon efektilenkin alunperin sen takia, että saisin ajettua Bossin GT:6:n etuastemallinnuksia suoraan pääteasteelle. Tuolloin eivät saundit kuitenkaan miellyttäneet. Nyt haluaisin mielipiteitä, että toimiiko tuo Marsun pääte tuon Englin kanssa vai oliko tuossa edellisessä systeemissäni muutakin mätää kuin Bossin mallinnukset?

Ja sitten vielä yksi.. Mitä luulette, onnistunko sellaisessa viritelmässä, että käyttäisin marsun etusta puhtaisiin saundeihin ja Englin etusta särösaundeihin? Eli siis signaali kitarasta A/B-boksiin ja siitä jommankumman etusen kautta päätteelle. Vai käykö niin, että kun tyrkkään plugin efektilenkin returniin, niin se sulkee marsun etusen kautta tulevan signaalin kokonaan pois pelistä? Tällöinhän ei A/B-boksin polkemisesta olisi mitään riemua..

Kiitokset!

Edit: Jaahas, ei ollutkaan nelikanavainen, vaan clean-kanavalle on crunch-toiminto ja lead-kanavalle heavylead-toiminto! Eli siis kaksikanavainen, jossa molemmille kanaville on 2 "modea"...
Mitä helpommin, sitä helpommin!
-K-
20.11.2003 00:20:07
Ja sitten vielä yksi.. Mitä luulette, onnistunko sellaisessa viritelmässä, että käyttäisin marsun etusta puhtaisiin saundeihin ja Englin etusta särösaundeihin? Eli siis signaali kitarasta A/B-boksiin ja siitä jommankumman etusen kautta päätteelle. Vai käykö niin, että kun tyrkkään plugin efektilenkin returniin, niin se sulkee marsun etusen kautta tulevan signaalin kokonaan pois pelistä? Tällöinhän ei A/B-boksin polkemisesta olisi mitään riemua..

Jotenkin luulen että se säröytyisi se puhdas, sillä se vuotaisi kaappiin se englin särö vaikkei kitara olisikaan kiinni. Tietysti voisi yritää katkaista sen signaalin etusen ja efeklenkinpaluun välistä.

Sitä marsun etusta se tunkee tuskin pois pelistä, mietipä vähän mitä varten se EFEKTIlenkki on =)
Ei suotta elämys.
-K-
20.11.2003 00:26:50 (muokattu 20.11.2003 00:29:05)
Jos efektilenkki on päätteen ja etusteen välissä ja laitetaan jotain kiinni suoraan returniin, se menee suoraan päätteelle kulkematta etuasteen kautta.

Niin menee mutta ei se estä normaalia etusta toimimasta. Selitänköhän nyt tyhmästi mutta marsun oma etunenkin toimii A/B hommassa mutta jos sinne ei mene signaalia niin se ei väritä ääntä.
Ei suotta elämys.
battery
20.11.2003 00:40:03 (muokattu 20.11.2003 00:44:02)
Saundeista senverran, että ite ainakin tykkään..särö on niinku miten sen sanois brutaali, mutta tarkka, taino, ehkä tarkka kuvaa sitä paremmin..tulee vähän mieleen tota joku bodomin kompit ja silleen.. puhtaatkin saundit miellyttää kyllä minun korvaa, mutta noita namikoita saa kyllä tarkasti vääntää, seon tarkka peli silleen..mulla tuo on rankkupäätteen eessä, että en sitten tiedä miten erilainen on putkipäättärillä, mutta minä olen kyllä tykännyt tosta mitä nyt on ollu mulla jonku kuukauden käytössä..
to the eyes blue
-K-
20.11.2003 00:46:48
Eli terävä tiukka sirkkeli-ääni. Saako sellaista marsumpaa eli harvaa ja iskevää säröä ?
Ei suotta elämys.
battery
20.11.2003 01:07:42
nojoo..siin on se mikäs seoli se "hi/lo-gain"nappi (joku tommonen) josta sit saapi vähän harvempaa säröä aikaseks
to the eyes blue
Fortune
20.11.2003 09:25:37
Mitenkäs kevyt komppisärö ja puhtaan ja roson välimaastossa liikkuva soundi?

Jos nuo toimivat, niin laite on kyllä vakavassa harkinnassa täälläkin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Hammer Of The Gods
20.11.2003 09:48:24

Niin! Ei nimittäin ole ollenkaan pahan hintainen! Kerran olen Englin Thunder-komboa pässyt testaamaan ja jos saundit on tossa etusessa ollenkaan samassa sarjassa, niin pakkohan toi on ostaa!
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Groove Man
20.11.2003 11:19:53
Mulla on Marsun JMP, johon olen teetättänyt efektilenkin etu-ja pääteasteen väliin. Jos olen oikeilla raiteilla ajatuksieni kanssa, niin pystyisin siis ajamaan tuota Englin etusta suoraan Marsun päätteeseen?

Noita efektilenkkien toteutustapoja voi olla monia, mutta kyllä tuon pitäisi toimia kuten olet funtsinut.

Sitten tietenkin kiinnostaa se, että miltä tuollainen yhdistelmä kuulostaisi? Teetätin tuon efektilenkin alunperin sen takia, että saisin ajettua Bossin GT:6:n etuastemallinnuksia suoraan pääteasteelle. Tuolloin eivät saundit kuitenkaan miellyttäneet.

Jotenkin tuntuu, että melko varmasti tuo engl->marsu (putki->putki) toiimii paremmin kuin boss->marsu (mall.->putki) kombinaatio. Mallinnukset ovat valikoivampia tuon (putki)päätteen suhteen ja monet gt6:n omistajat ovat kommentoineet tuon toimivan erityisesti stereoiden kautta. Kitarakamoissa laittaisin kuitenkin gt6:n kiinni trankkupäätteeseen.

Eli tämähän riippunee taas toteutustavasta, mutta yleisin toimintatapa on juuri tuo jälkimmäinen vaihtoehto. Kysäisisin sinuna tuon modaajalta asiaa takemmin ennen a/b boksien hankintaa.. Esim. jos tuossa eff. lenkissä olisi (releohjattava) kytkin tyyppinen wet-dry säätö..

Ja hiukan aihetta sivuten. Tuolla musicstorekoeln:ssä on muuuten behkun fcb midiohjain 139e. Ei paha.
Groove Man
20.11.2003 11:49:22
Lukaisin hiukan tuon Englin speksejä ja tuossa etuasteessa taitaa olla footswitcillä ohjattava Bybass toiminta eli tuollahan H.O.T.G voisit saada A/B systeemin toimimaan mahdollisesta plugiin reagoivasta efektiluupista huolimatta!?

Hah. Kaaviokuvan yritys oli näemmä tuhoon tuomittu, joten jätetään sitten suosiolla pois. :)
JuSu
20.11.2003 11:56:46

Jos uskallusta riittää, niin kehoitan seuraamaan eBayta: Noita on aika paljon liikkeellä, yleensä myyntihinta asettuu jonnekin 300 euron huiskeille.

JuSu
Räkki- ja midirompetta myytävänä, katso Torilta!
battery
20.11.2003 12:35:35

minäpäs koitan päästä reenikämpälle tänään tai huomenna ja testailen vähän enemmän noita kevyempiä säröjä siit..
to the eyes blue
Fortune
20.11.2003 13:13:40
Jos uskallusta riittää, niin kehoitan seuraamaan eBayta: Noita on aika paljon liikkeellä, yleensä myyntihinta asettuu jonnekin 300 euron huiskeille.

JuSu

Noh, minä hullu seuraan sitä jo.

Ei minkään sortin itsesuojeluvaistoa, vaikka työpaikkakin on vasta haussa ja kitarasta 500 velkaa :)
Sarjakuvaa?
P2
20.11.2003 13:15:25
Very off-topic:

Noh, minä hullu seuraan sitä jo.

Ei minkään sortin itsesuojeluvaistoa, vaikka työpaikkakin on vasta haussa ja kitarasta 500 velkaa :)

Pitää varmaan käyttää sua aina esimerkkinä, ku hankin uusia kamoja mitkä maksaa paljon, tyyliin: "Joo, ei tää oo paljon, ku Fortuneen vertaa!" :)
Fortune
20.11.2003 13:19:02
Very off-topic:

Pitää varmaan käyttää sua aina esimerkkinä, ku hankin uusia kamoja mitkä maksaa paljon, tyyliin: "Joo, ei tää oo paljon, ku Fortuneen vertaa!" :)

No eihän minulla sentään ole kuin tasan yksi kallis soitin...

Ja varustelun suhteen pitää ottaa kiinni muita, kun en ensimmäisen kymmenen soittovuoden aikana tajunnut, että kamat ne soittajan tekevät :P
Sarjakuvaa?
battery
20.11.2003 13:25:17
No eihän minulla sentään ole kuin tasan yksi kallis soitin...
paskianen, pistä piiloon tuo kuva tosta lespaulista, ku on niin komee ja sit iskee kässi tässä hommata itellekki tommonen :D..no joo.. päk tu aiheeseen
to the eyes blue
noteride
20.11.2003 16:45:42
Saundeista senverran, että ite ainakin tykkään..särö on niinku miten sen sanois brutaali, mutta tarkka, taino, ehkä tarkka kuvaa sitä paremmin..tulee vähän mieleen tota joku bodomin kompit ja silleen.

Eihän toi kuulosta pätkääkään bodom soundilta. brutaali soundi kyllä löytyy, ei niin terävä kuin bodomilla, mut Ei myöskään puuroksi mene. Ja se soundi on kyllä paljon isompi, kuin bodomin lee jackson soundiviritykset.

Onhan noista engleistä sampleja vaikka kuin paljon, kantsii myös kuunnella ne, tässä yks: http://www.rocksolidamps.com/
battery
20.11.2003 17:28:44 (muokattu 20.11.2003 17:29:42)
Eihän toi kuulosta pätkääkään bodom soundilta. brutaali soundi kyllä löytyy, ei niin terävä kuin bodomilla, mut Ei myöskään puuroksi mene. Ja se soundi on kyllä paljon isompi, kuin bodomin lee jackson soundiviritykset.

Onhan noista engleistä sampleja vaikka kuin paljon, kantsii myös kuunnella ne, tässä yks: http://www.rocksolidamps.com/

niin no..kaikilla ei oo muut kamat samanlaisia ja silleen..kaikki vaikuttaa kaikkeen ;)
to the eyes blue
Fortune
20.11.2003 18:52:55
Samplet on kuunneltu, mutta minusta niistä ei ole ollenkaan niin paljoa apua, kun käyttäjän omakohtaisesta, suusanallisesta mutu:sta.

Kun nuo päätteet, kitarat ja käytetyt kaapit vaikuttavat niin paljon.
Sarjakuvaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)