Aihe: Sooloskaba 55 äänestys
1 2 3 4 5 6 7
Ambitus
10.10.2006 21:16:54

- Äänittelit päivän kromaattiset sormiharjoitukset?

Kyllä niitäkin pitää välillä soitella:) turha millään perus ruisleivällä on osallistua tähän skabaan kun täällä niitä juureskepittäjiä on aivan tarpeeksi ja ne soittaa kumminkin mua paremmin sitä kaurapuuroa. Mun veto on enemmän ananas - sellanen vitun ruma ja piikikäs, mutta sisältä ah niin mehukas ;) LOL

Suosittelen sullekin noita kromaattisia treenejä. Meinaan takkuaa toi sun soitto aika pahasti välillä. hephep....
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
M-Juhana
10.10.2006 21:43:40

Pieni mielleyhtymä jokaisesta, ihan vaan mutu-pohjalta, kaikki oli hyviä.

ilopertti
Jeppis meininki, vähän jäi parissa kohtaa paikalleen, hyvää keskikastia.

juki68
Perusasiat kohdallaan, se eka oli jotenkin vilpittömämpi.

Safaweb
Piu pau poks ja pam…swiuh…tällainen. Ihan jeppis näkemys Hurriganes soolosta. Ei ihan traditionaalinen.

Kuha
Tässä on tatsia mun mieleen, tällain voisin itte soittaa jos osaisin !!

Jucciz
Tyyli ja taito, tatsi ja harmonia. Jussissi on vaan hyvä.

Krice
Jahas, tulipas kaahattua, meni vähän ojaan. Olettaisin, että parempaakin olisi luvassa pienellä skarppaamisella

Ambitus
Tilumiehen näkemys Hurriganesista…lol. Taitava on Ambitus, huh, rispektiä vaan. Iham paska soolo tähän.

pes123123
Tässä vetää tulevaisuuden stara, Vieressä menee, mut ei anna periks ! Seuraava menee nappiin !!

WanhaWetäjä
Wow wow wow….ihan jees, ehkä ois voinut jättää keinulaudan loppuun pois tai jotain…ammattiveto.

BigPapa
Tää kaveri on soittanut näitä juttuja aikaisemminkin...

SG
OK, jees veto, kaikki kohdallaan. Jää ikävä kyllä keskikastiin, mutta hyvä meno on.

LamaAjanElvis
Tämä oli iloinen ylläri, ihan vihtan onnistunut tikutus. Saunti ja harmonia oli jees ja skaalaa ripsuteltiin tyylitajuisesti.

apenaattori
Jees perusmeininki, ohut saunti, munsta. Makunsa mukaan kukin.

Imper
Hyvä tääkin on, omaa melodialinjaa paikoitellen. Jeppis meno.

MadMatt
Nastaa aksenttia, yritetty saada uutta jutta koko 1,40 minuuttiin. On parhaimmistoa, pari kertaa meni sinne bulibuli-osastolle, ei hyvä….tää on rokkia.

Velsa
Tää on taas niin jes, ettei keksi mitään mullistavaa….

esmo
Liikaa buli-buli juttua, perusjutut ok.

RR4E
Tää oli muuten ihan hyvä, mut kaikua oli liika vähän.

Arkkikansleri
Rock’n Roll, tarttee lisää pisteitä….tässä on tyyliä, eikä buli-bulia….simppeli artikulaatio, mun makuun.

Coach
Jäi vähän toiseks komppikitaraks..jotenkin.

Fenderi90
Ihan on kaveri oikeilla jäljillä, olisimpa mä tossa iässä osannut…

bloodsucker
Hienot stereot !! Too much vinku-vonku…sorry.

man9
Hyvä saundi ! Ihan jees meininki. Hyvää rokkia.

janik
Alku oli vähä liikaa spagettia, kyllä se siitä sit lähti….

Heikki
Huumorinkukka on paras kukka, ei pisteitä, mutta paras veto kaikista !

stratomaster
Pöö, kaikki toimii…hyvä soolo.

Mustikkamuffinsi
Liikaa yritystä, tsekkaa niitä skaaloja, ja sit silleen "laid back" menoa, kuuntele tota BigPapaa.

Arkkikansleri_1p
pes123123__1p
BigPapa__1p_
LamaAjanElvis _1p
Jucciz__2p
Olanov
10.10.2006 22:38:53
3p BigPapa
2p Velsa
1p juki68
Ambitus
11.10.2006 03:19:42 (muokattu 12.10.2006 17:40:59)

Ilopertti: hyvä hevanderisoundi, soittaminen perustu aika perusleipään...muutama tilu aika kohdallaan. Meni hieman överiksi loppupuolella kun kaikki äänet ei tullu ulos. Älä haukkaa liian isoa palaa. Takas sorvin ääreen...

Juki68: ei mun mielestä tuonut mitään "uusia juttuja" esille. Hyvin vedetty perus ammattilaisen lanttuhomma. Aika pitkälle bluesin ABC-kirjalikkejä. diggasin

Safaweb: Repivä tatsi! Sen on jees. Taimi ihan pihalla välillä ja melodianäkemys aika mitätön. Jos on pakko tiluttaa niin tiluta itsellesi sopivia likkejä ja mitkä lähtee kunnolla.

Kuha: Ammattilainen asialla. Tän kaverin buukkaisin keikalla enitaim. Kumminkin tosi ABC-veto tääkin. Yllättävyys aika perustasossa eikä mitään uutta tullut esille. Fraasikirja on tosin laaja ja hyvin valittu tässä soolossa. diggasin

Jucciz: Magee soundi. Harmoniat kohdallaan ja haettu jotain muutakin kuin pelkkää I-IV-V juuressoundia. Time on paikoin aivan loistava. diggasin

Krice: Ootko vetäny spiidii ennen soolon soittamista? Aika hermostunutta soittoa. Paikoin tulee niitä perus "jees" likkejä mitä ala-asteella opetetaan.

Ambitus: (arvostelen myös omani) Siis "I'm you're god"...time aika levällään paikoitellen. Muutamat likit junnaa paikoillaan...pikkauksen soundi voisi olla terävämpi tähän genreen. Kromatiikka on välillä aika puuduttavaa, mutta täsä onkin hieman "vittuilua" selkeästi ilmassa. Hyi häpeä!!! Senkin possu...slipsläp! näin jälkeenpäin naurattaa...

pes123123: Kitara on aika pahassa vireessä ja soundi aivan kamala. Jutut on semmosii et välillä ihan jännittää soittajan puolesta. Myötähäpeä voisi olla parempi sana...

Wanhawetäjä: Kivaa iloittelua mulinexien kanssa. Ei yritetty haukata liian isoa palaa. Lopussa kusahti soitto ja latisti "fiilistä". Muuten jees. Ois toivonu jotain yllättävää harmonisesti.

BigPapa: Ammattilaisen näkökulma asiasta. Sanavarasto laaja. Tää on sitä parasta ABC-kamaa. Hyvää soittoa ei voi olla diggaamatta.

SG: Time on levällään koko soolon ajan. Takasin metronomin ääreen! Likit on aika kaksmarkkaa mutta välillä tulee kympinkin juttuja. Vibrakampi on kiva juttu!

LamaAjanElvis: Mjaa..aika väritön. Hyvää peruskamaa. Junnas hieman paikoillaan eikä sanavarastoa ollut paljon. Kelasin kokoajan, et koska tulee se VITTU ja koska tulee se PERKELE...mut niitä ei tullut koskaan...nyyh.

Apenaattori: Timen kanssa duunia. Soundi aika ylämidleinen. Tuntuu et kaikki noi likit on poimittu jostain kirjasesta. Ei mitään uutta "asiaa". Perusshittii...

Imper: Varmaa soitantaa. Tässäkin pelattiin mun mieleen liian perus lähtökohdalla. Enemmän riskejä ja härskiyttä!

MadMatt: Kova meno päällä. Yritys hyvä kybä mut arvosanaks 8+. Sanottavaa on paljon mutta ei mitään sellaista mikä pysäyttäis...harmonisesti aika kaksinen.

Velsa: Kiva tatsi. Magee vibra ja soundi. Sama kuin yläpuolisessa,mutta hieman parempaa "hypintää" harmonisesti. Aika jees.

Esmo: Täppinki on aina jees!!!!!!!! Ja sviippaus vieläkin enemmän jees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja kromaattiset tilut on jumalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tästä jannusta tulee suomen fareri. Asiaa!!! Tilu on elämän suola!!!!!!!!!!!!!!! plussaaaaaa++++++

RR4E: Tää oli tän skaban huonoimpia vetoja. Soundi oli kuin jostain B-luokan scifileffasta revitty ja soitanta aika tasotonta. Ei mitään uutta likeissä ja nekin tutut likit huonosti soitettu. Taimi aika perseellään kokoajan ja synkka ei pysynyt kasassa. Takas sorvin ääreen.

Arkkikansleri: Peruspuuroa!!! Välillä luikautit muutaman tosi mageen likin ja heti sen jälkeen meno hyyty...jotenkin tuntu että nyt on kaikki annettu eikä ole mitään sanottavaa. Riskejä ei ollut yhtään eikä rämäpäisyytta. Enemmän MadMaxia...

Coach: Kiva saundi...Tosi juuresscheissee. Musta tuntuu et mä oon kuullu tän soolon jo.

Fender90: Huomas että vedit aika rajoillas. Kaikki hommat tuli läpi kuitenkin kunnialla. Rispekt...

bloodsucker: Mjaaaaa....hymyilyttämään laitto tää veto. En ala haukkuu sun soittoo...Sulla on näkemystä, muilla ehkä enemmän;)

Man9: Tosi peruskauraa ja lanttua. Hyvä soundi tosin. Time ei kohdallaan paikoitellen. Tositositosi perus rokettirolli-miehen veto. Täs oli kivaa rämä"pää edellä puuhun"-meininkiä.

Janik: Paljon sanottavaa. Hyvä! Nyt kun saat kaiken ton vielä jäsenteltyä hienoiksi fraaseiksi niin avot! Enemmän improtreeniä.

Heikki: hehheh...mä oon kuullu tän "biisin" jossain...Tästä nyt mun mielestä puuttu se "soolo" kokonaan...Noh, tosin hyvä läppä on aina hyvä läppä:)

stratomaster: Hyvä fraaseraus ja taiminki. Juttua löytyy loppuun asti. Selkeästi alan ammattilaisia. diggasin

Mustikkamuffinsi: Selkeästi skaban huonoimpia vetoja. soundi on kuin possua raiskaisi selvinpäin...mä annan kuiteski rispektii kun kumminkin otat riskejä ja soittomeininki on hyvä. Ota se ABC-kirja eteen ja soittele "kromaattisia sormiharjoituksia"....;)

Devade...

Oli tosi paljon perusvetoja mihin ei oikein osannu sanoa mitään järkevää...Monelta löyty niin samoja maneereita, että ei välillä tienyt kuka soittaa.Tää oli sellanen tausta mikä vangitsee jo tyylillään. Tässä tosin huomaa ketkä on joskus soittanu ja ketkä ei.

pisteet:

MadMatt: 1p
Velsa: 1p
Kuha: 1p
BigPapa: 1p
Esmo: 2p

Esmolla oli kaikkein eniten sitä näyttämisen halua, sekä selkeästi ironiaa soitossaan, mitä muilta osaanottajilta puuttui. Tosin teknisesti ja soundiltaan taitavampia oli myös mukana. Ja tilu on aina jees!
Näin tällä kertaa.
ode_
11.10.2006 09:16:34
Yleisesti sana soolo tarkoittaa jonkun toiminnan suorittamista yksin, esimerkiksi yksin laulamista, soittamista, pelaamista, tms. joka normaalisti tehdään ryhmässä.

Musiikissa soolo on solistin esittämä osa, joka usein tarkoittaa yksinlaulua joko säestyksen kanssa tai ilman. Soolokvartetti on neljän soololaulajan tai soolosoittajan yhteisesitys.
Tasapaino
11.10.2006 10:30:15
Krice: Kitara on aika pahassa vireessä ja soundi aivan kamala. Jutut on semmosii et välillä ihan jännittää soittajan puolesta. Myötähäpeä voisi olla parempi sana...

Pitikö tän olla pes123123:n arvostelu?

Plussaa kuitenkin, asiallista kommentointia.
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
LamaAjanElvis
11.10.2006 10:31:20
Yleisesti sana soolo tarkoittaa jonkun toiminnan suorittamista yksin, esimerkiksi yksin laulamista, soittamista, pelaamista, tms. joka normaalisti tehdään ryhmässä.

Musiikissa soolo on solistin esittämä osa, joka usein tarkoittaa yksinlaulua joko säestyksen kanssa tai ilman. Soolokvartetti on neljän soololaulajan tai soolosoittajan yhteisesitys.

Otit sitten suoraan copy/paskolla wikipediasta.
Sormet lähtee soundista. VAROITUS: Patukointi vaarantaa impeytesi.
Krice
11.10.2006 11:34:18

Pitikö tän olla pes123123:n arvostelu?

Eiku se oli varmaan minun:)
Mustikkamuffinssi
11.10.2006 12:04:37 (muokattu 11.10.2006 13:39:24)
Mustikkamuffinsi: Selkeästi skaban huonoimpia vetoja. soundi on kuin possua raiskaisi selvinpäin...mä annan kuiteski rispektii kun kumminkin otat riskejä ja soittomeininki on hyvä. Ota se ABC-kirja eteen ja soittele "kromaattisia sormiharjoituksia"....;)

Kiitos ;) Kromaattisia sormiharjoituksia pitäisi kyllä tehdä. Mulla on vaan ongelmia semmoisen asian kuin "itsekuri" kanssa. Aina kun alkaa oikeasti treenaamaan, niin se treenaaminen muuttuu aika äkkiä vaan soitteluksi. Lupaan yrittää. Soundista olen aika samoilla linjoilla.

Ja se mun antama palaute ei ollut mitenkään pahalla sitten tarkoitettu.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
esmo
11.10.2006 12:36:25
Esmo: Täppinki on aina jees!!!!!!!! Ja sviippaus vieläkin enemmän jees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja kromaattiset tilut on jumalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tästä jannusta tulee suomen fareri. Asiaa!!! Tilu on elämän suola!!!!!!!!!!!!!!! plussaaaaaa++++++

Tässähän vallan punastuu. Varsinkin Fareri-vertaus herkisti mielen. Kiitos.

Vaan kiva että ironiakin oli ymmärrettävissä. Ensi kerralla sitten mukaan vähän enemmällä panostuksella.
Kiljotiini
11.10.2006 16:52:40
Piti itsekin vetäistä tuohon jotakin, mutta kun en saanut aikaiseksi oikein mitään kunnollista, tyydyn äänestäjän osaan.

3p. Jucciz (Hyvä soundi + loistava veto = 3p)
2p. BigPapa
1p. Arkkikansleri
No voi turhuuksien turhuus kun on turha turhuus.
willie
11.10.2006 22:28:42 (muokattu 11.10.2006 22:43:11)
Sooloskaba 55 äänestys :

27 osallistujaa
6 pojoa jaettavana / äänestäjä

Tämä on liian paha, pojot loppuu kesken. Olisiko mahdollista suhteuttaa annettavien pojojen määrä osallistujien määrään ? Nykyinen pojojen jakosydeemi toimii, kun osallistujia on vaikkapa 10.

Mutta kun osallistujia on 27, jää ne vähemmän 1-2 pojoa saaneet auttamattomasti sinne häntäpäähän. Se, että maksimi pojomäärä/kannatettava esitys on 3, on hyvä.

Ehdotan tämän sooloskaban tuloksen ratkettua keskustelua pisteiden jakamisesta vaikkapa voittajan avaamana ketjuna ennen uutta sooloskabaa.

willie varatuomari, pointseja miettiessään...
Bassoa vuodesta 1972.
pes
12.10.2006 15:14:08 (muokattu 12.10.2006 15:28:09)
pes123123
Tässä vetää tulevaisuuden stara, Vieressä menee, mut ei anna periks ! Seuraava menee nappiin !!

noniin nyt alkaa kuulostamaan hyvältä. tässä mies joka tietää mistä puhuu. noin se menee. (no vitsivisti). kiitti kuitenkin kannustus-/säälipisteistä :)

"Krice: Kitara on aika pahassa vireessä ja soundi aivan kamala. Jutut on semmosii et välillä ihan jännittää soittajan puolesta. Myötähäpeä voisi olla parempi sana..."

Mulle toi varmaan oli. "Et sä tiedä kuka mä oon?". Ja lopeta Ambitus se liiman haistelu, niin ei sunkaan tarvitse jännittää tai hävetä toisten puolesta ;), aloittelin äänityksiä paskalla pc:llä tässä alku kesästä vasta että, ja kitarakin on "niin sanottu kitara"... No eipä ole mun äänitys kamat muutenkaan hääppöset. Pitää kitaraa säätää kun intonaatio heittää yläpäässä ja muuta pientä vikaa jne, jaska äänikortti jne... seliseli...yritetään ens kerralla paremmin, ja jos noita soundeja sais jotenkin paremmiksi...

pisteet
RR4E: 1p

lopun kun ehdin kuunnella...
Ambitus
12.10.2006 17:47:56

Mulle toi varmaan oli. "Et sä tiedä kuka mä oon?". Ja lopeta Ambitus se liiman haistelu, niin ei sunkaan tarvitse jännittää tai hävetä toisten puolesta ;), aloittelin äänityksiä paskalla pc:llä tässä alku kesästä vasta että, ja kitarakin on "niin sanottu kitara"... No eipä ole mun äänitys kamat muutenkaan hääppöset. Pitää kitaraa säätää kun intonaatio heittää yläpäässä ja muuta pientä vikaa jne, jaska äänikortti jne... seliseli...yritetään ens kerralla paremmin, ja jos noita soundeja sais jotenkin paremmiksi....

Joo sori oli käyny kämmi...Turha alkaa puolustelee kalustollaan...Sitä paitti tää on sooloskaba, ei mikään hifistelijöiden nurkkaus. Kunhan ilmoitin mielipiteeni sun soundista. Liima on jees, varsinkin erikeepperi...bensa toimii myös mahdollisena fiiliksen tuottajana...hephep
velsa
12.10.2006 18:52:29

ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.......mikä tää on tää Fareri.....onks se joku soittaja vai???????
Kauas on pitkä matka........
Ambitus
12.10.2006 18:57:07

ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.......mikä tää on tää Fareri.....onks se joku soittaja vai???????

Käy katsomassa ja muodosta oma mielipiteesi onko hän soittaja.

http://www.francescofareri.com/
http://www.youtube.com/watch?v=l31qrUl0s2w
http://www.youtube.com/watch?v=VPCFNB79wo0
http://www.youtube.com/watch?v=KVCF2bQUitw

Toi vika on aika kova...
John Titor
12.10.2006 19:02:37

Toi vika on aika kova...

USKOMATONTA, se oli jopa unohtanut virittää kitaran, mahtavaa, se kehittyy omassa jutussaan. Voisikohan se tehdä vielä jotain kuulostaakseen vielä epämusikaalisemmalta? :D
Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300.
Heikki
12.10.2006 19:35:19

Toi vika on aika kova...

Toi heppu soittaa ihan liian nopeasti, ei tommosessa enää erota yhtä ääntä toisesta.
velsa
12.10.2006 19:42:28

Toi vika on aika kova...

ethän sä oo tosissas,ethän??????
Kauas on pitkä matka........
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)