stratocaster 19.11.2003 21:27:08 | |
---|
Nonnii.. Jompaa kumpaa noista olisin ostamassa. Kumpi kannattais ostaa? Eli Gibson SG Special Faded vai Gibson Explorer? Tyyli ois lähinnä heavy ja rock. Mitä hyvää ja huonoa noista kitaroista löytyy? Kiitos! To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
migeboy 19.11.2003 21:34:10 (muokattu 19.11.2003 21:34:31) | |
---|
No kokeile, kumpi tuntuu sun mielestä paremmalta ja osta se. |
Solex 19.11.2003 21:35:48 (muokattu 19.11.2003 21:36:42) | |
---|
Tämä sitten perustuu VAIN henkilökohtaiseen mieltymykseen: Minulle SG olisi varmaankin parempi. En ole koskaan tykännyt kulmikkaasti muotoilluista ja sylissä hankalasti soitettavista kitaroista tyyliin Explorer, Rhoads, Flying V..jne... Lisäksi ainakin ne Explorerit mitä olen testannut eri valmistajilta(Epiphone, Gibson, Ibanez) ovat olleet aika painavia. Keppi toimisi ehkä showkitarana paremmin mutta ainoaksi kitarakseni en sitä ottaisi minulle hankalasta muodosta johtuen. SG:n vahvuuksia ovat siro runko ja minusta helpompi soitettavuus. En lähde vertailemaan sitä kuinka rock nämä kepit ovat toisiinsa verrattuna, molemmat ovat olleet kuitenkin kautta aikojen kovia työjuhtia hevissä, hard rockissa sekä ihan perinteisessä musiikissa. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
Fortune 19.11.2003 21:43:40 | |
---|
Minä ottaisin SG:n ensin, jos ei muuta kitaraa ole. Ergonomisempi ja kevyempi. Onhan Explorerissa toki se munaskuaspekti... |
Kalm 19.11.2003 23:22:58 | |
---|
Tämä sitten perustuu VAIN henkilökohtaiseen mieltymykseen: Minulle SG olisi varmaankin parempi. En ole koskaan tykännyt kulmikkaasti muotoilluista ja sylissä hankalasti soitettavista kitaroista tyyliin Explorer, Rhoads, Flying V..jne... . Itse sanoisin että Explorer on parempi sylissä kuin SG. SG:n "alalovi" on taaempana, joten kaula siirtyy hieman hankalampaan paikkaan ainakin exploon,stratoon tai lespaan tottuneelle? SG: kevyempi, näppärämmän kokoinen, hieman kaulapainoinen (riippuu mallista ja hihnatapin paikasta) yleensä paksummalla kaulalla kuin Explo, monipuolisemmat säädöt (yksi tone enemmän ;). Explorer: painavahko, tasapainoinen (oikealla hihnatapin paikalla eli kaulan takana!), kaulan yläkeno asento antaa hyvän soittoasennon (makuasia), jättimäinen laukku on hankala roudata (se alkuperäinen arkku), tuhti sointi. Vaikea valinta. Soinnillisesti molemmissa on se mahongin honottava klangi (perusmalleissa) ja molempien akustinen sointi on suhteellisen voimakas. SG paljon kitaran kanssa liikkuvalle ja Explorer vain koville jätkille, joiden selkä ja roudariasiat ovat kunnossa. Speksien mukaan kuitenkin niin samoja kitaroita että se viimeinen ostoon vaikuttava valinta on syytä tehdä peilin edessä soittaen ;) Studiohommiin valitsisin kuitenkin itse ehdottomasti explorerin. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Explorer on parempi. Pitäähän kitarassa olla painoa semmone kevyt tuntuu mun mielestä lelulta. Muutenkin se on paljon munakkaampi ku tuo SG. |
Niskamies 20.11.2003 06:55:31 | |
---|
btw, millanen kaulaliitos tossa explorerissa on? Liima vai peräti neck-through? Sg:ssähän on se liimakaula... Hanki presari ja ole tosimies! |
Fortune 20.11.2003 09:23:49 | |
---|
btw, millanen kaulaliitos tossa explorerissa on? Liima vai peräti neck-through? Sg:ssähän on se liimakaula... Liimakaula. Neck-through löytyy sitten Firebirdistä. |
Flash 20.11.2003 09:31:16 | |
---|
Osta Gibson X-plorer pro. Se on hiukan pienempi ja kevyempi kuin perinteinen Explorer. Myös tasapainoisempi. Siinähän on perinteiseen Exploreriin se ero pienemmän rungon lisäksi, että siinä on vaahterakansi ja eebenpuu otelauta. Saundi on kuulemma noiden muutosten ansiosta lähempänä Les Paulia. Rust Never Sleeps |
pimp 20.11.2003 20:56:36 | |
---|
Speksien mukaan kuitenkin niin samoja kitaroita että se viimeinen ostoon vaikuttava valinta on syytä tehdä peilin edessä soittaen ;)
Tota exploreria kyllä pitää soittaakkin aika Äijjänä. Ei mitään jalat yhdessä-hihna kireällä-otelaudan tuijottelua. hihi... john petrucci explorerin kera :D |
outo_O 20.11.2003 21:27:36 | |
---|
Tota exploreria kyllä pitää soittaakkin aika Äijjänä. Ei mitään jalat yhdessä-hihna kireällä-otelaudan tuijottelua. hihi... john petrucci explorerin kera :D tai dream theater äijä mikä lieneekään, mut joo aika karun näköstä se on, jos joku rimpula hippi neeker soittelis miesten kitaroilla, pysyis vaan niissä sattanan ibanetseissa.. B L A C K E N E D ! ! ! |
Kalm 20.11.2003 21:34:06 | |
---|
tai dream theater äijä mikä lieneekään, mut joo aika karun näköstä se on, jos joku rimpula hippi neeker soittelis miesten kitaroilla, pysyis vaan niissä sattanan ibanetseissa.. :) *repesin* Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
pimp 20.11.2003 22:06:58 | |
---|
tai dream theater äijä mikä lieneekään, mut joo aika karun näköstä se on, jos joku rimpula hippi neeker soittelis miesten kitaroilla, pysyis vaan niissä sattanan ibanetseissa.. Dream Tfiatter nimenomaan. Hipit sentään soittaa kitaraa asianmukaisesti polvissa roikuttaen, mutta kun nää opistohintit soittaa se kitara mukavasti tuossa rintalastan päällä. TOTO anyone? |
battery 20.11.2003 22:57:21 | |
---|
Dream Tfiatter nimenomaan. Hipit sentään soittaa kitaraa asianmukaisesti polvissa roikuttaen, mutta kun nää opistohintit soittaa se kitara mukavasti tuossa rintalastan päällä. TOTO anyone? Onhan se vähän tylyn näköstä, mutta tyylinsä kullakin :) minä en kyllä ite pysty olee paikollaan soittaessa ja tuleee jotenkin vammanen olo jos lainaa kaverin kitaraa jossa on kitara helwetin yläällä, mutta mutta... :) to the eyes blue |
mathias 20.11.2003 23:33:32 | |
---|
Onhan se kyllä aika karun näköistä, jos Explorer roikkuu nännien korkeudella. Kyllä se ainakin minulla roikkuu niin alhaalla kuin mahdollista. Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
stratocaster 22.11.2003 20:58:06 | |
---|
päädyin tuohon sg:hen... Ostanko mä sen nyt vai en!?!?! Enhän mää voi päättäää..... To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
Tinmo 22.11.2003 21:01:42 | |
---|
päädyin tuohon sg:hen... Ostanko mä sen nyt vai en!?!?! Enhän mää voi päättäää..... Ostat. "I can´t even say that word (disco), its too early to spoil rest of the day!"
-Bon Scott |
Härski 22.11.2003 22:25:11 | |
---|
päädyin tuohon sg:hen... Ostanko mä sen nyt vai en!?!?! Enhän mää voi päättäää..... ET! Explorer sen olla pitää. |
kalkkuna 22.11.2003 22:29:58 | |
---|
päädyin tuohon sg:hen... Ostanko mä sen nyt vai en!?!?! Enhän mää voi päättäää..... Osta...LesPA. |
PuNkKi 22.11.2003 22:33:44 | |
---|
ET! Explorer sen olla pitää. kyl mielummin juu Explorer ku Sg.. :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |